یکی از مهم ترین مواردی که باید در نوسازی و بازسازی ساحتمان مورد توجه قرار گیرد، بهینه سازی ساختمان است. منظور از بهینه سازی ساختمان، استفاده از کم ترین مصالح ساختمانی با توجه به بیش ترین مقدار استحکام و مقاومت ساختمان را، بهینه سازی ساختمان می گویند. در ادامه مطلب بیش تر با بهینه سازی ساختمان و نکات مربوط به آن، آشنا می شویم.

رعایت نکات بهینه در طراحی ساختمان، چه مزیت هایی دارد؟

۱_ طراحی اصولی ساختمان با استفاده از حداقل مصالح ساختمانی، سبب کاهش وزن کلی ساختمان و در نتیجه کاهش هزینه های مربوط به خرید مصالح می شود.

۲_ یکی دیگر از مزیت های بهینه سازی طراحی ساختمان، استفاده بهینه از فضا و بیش تر شدن متراژ ساختمان است.

۳_ کاهش وزن ساختمان، سبب افزایش مقاومت ساختمان در برابر عواملی هم چون زمین لرزه می شود.

۴_  رعایت نکات بهینه در طراحی ساختمان، سبب طراحی یک نقشه مناسب و اصولی برای ساختمان می شود که سبب زیبا، مدرن و دل نشین شدن ساختمان می شود.

نکاتی که در طراحی ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد:

  1. رعایت اصول و قواعد برای طراحی نقشه ساختمان

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از شروع ساخت و ساز باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به نقشه ساختمان است. نقشه ساختمان، ظاهر و نمای نهایی ساختمان شما را تشکیل می دهد. بنابراین باید اصولی و با توجه به قاعده و قوانین استاندارد، انجام گیرد. به عنوان مثال برای دلباز و روشن شدن فضای خانه، باید به نورگیر بودن خانه، توجه بسیاری شود.

  1. توجه به طراحی آشپزخانه:

آشپزخانه از مهم ترین قسمت های موجود در هر خانه ای است که باید به صورت اصولی طراحی شود.‌ در طراحی نقشه آشپزخانه، نورگیر بودن و تهویه فضا باید در نظر کرفته شود.‌ به طور کلی نقشه آشپزخانه ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر داشتن ظاهر زیبا، دل نشین بوده و فضای کسل کننده ای نداشته باشد.

  1. نقشه اتاق ها:

هنگام طراحی نقشه ساختمان، باید تعداد اتاق ها و متراژ آن ها، مشخص شود. این‌ که ساختمان شما دارای چند اتاق باشد،  به متراژ کلی ساختمان، سلیقه شخصی و نظر معمار، بستگی دارد. سعی کنید برای طرحی نمای ساختمان خود، از تجربیات بهترین و مجاز ترین شرکت های مهندسی استفاده کنید، تا مناسب ترین، بهترین و بروز ترین نقشه را در اختیار شما قرار دهد.

  1. توجه به سرویس بهداشتی و حمام در طراحی ساختمان:

یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمان، سرویس بهداشتی و حمام آن است. در طراحی نقشه ساختمان، باید مکان و متراژ مشخصی به ساخت این دو مکان اختصاص داده شود.  انتخاب مکان مناسب سرویس بهداشتی و حمام، اهمیت زیادی دارد، این دو مکان نباید در سالن پذیرایی و در مکان های در معرض دید مهمان، قرار بگیرند.

  1. مصالح ساختمانی در طراحی ساختمان:

در هنگام طراحی ساختمان، باید به مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت و ساز، مورد توجه قرار گیرد. در نظر گرفتن مقدار بودجه نیز، در ابتدای طراحی ساختمان، می تواند یکی از نکات بهینه در طراحی ساختمان محسوب شود. زیرا معمار می تواند متناسب با بودجه در نظر گرفته شده برای این کار، مناسب ترین نقشه را طراحی کند.

در هنگام خرید مصالح ساختمانی باید به موارد زیر توجه شود:

  • کیفیت و مرغوبیت مصالح ساختمانی
  • خرید متریال با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه
  • توجه به معماری منطقه محل سکونت
  • خرید مصالح ساختمانی با توجه به بودجه
  1. توجه به مقدار بودجه در طراحی ساختمان:

با توجه به شرایط بد اقتصادی، نوسازی و بازسازی ساختمان، به بودجه های سنگین احتیاج دارد. با در دسترس داشتن بودجه های کلان و سنگین، می توان بهترین و استانداردترین طراحی را به کمک معمارهای با تجربه، به مرحله اجرا درآورد. اما نکته مهم، پیاده سازی بهترین نقشه و طراحی با توجه به محدودیت هایی مانند کمبود بودجه، متراژ ساختمان، منطقه آب و هوایی و … به کمک بهترین معمار است.

برای این کار شما می توانید از تجربیات معماران مجموعه صدر سازه، کمک بگیرید. این معماران، تجربه بسیار زیادی در زمینه طراحی نما و نقشه های ساختمان دارند و می توانند بهترین و اصولی ترین نقشه را با وجود محدودیت های بودجه، طراحی کنند.

بهترین شرکت مهندسی برای طراحی بهینه نقشه ساختمان:

شرکت های مهندسی بسیار زیادی در سراسر کشور وجود دارند که در زمینه طراحی نقشه، نوسازی و بازسازی ساختمان فعالیت می کنند. اما انتخاب شرکتی که بتواند نقشه ساختمان را به صورت اصولی طراحی کند، همواره یکی از چالش های پیش روی تمام افراد است.

شرکت مهندسی صدر سازه، با سابقه درخشان نزدیک به دو دهه، یکی از بزرگ ترین و مجاز ترین شرکت هایی است که در طراحی بهینه نقشه انواع ساختمان ها، شامل ساختمان تجاری، اداری، مسکونی و … مشغول به فعالیت است. اگر به تازگی قصد نوسازی و بازسازی ساختمان خود را دارید با مجموعه صدر سازه تماس بگیرید. معماران این مجموعه، بعد از حاضر شدن در محل، بهترین و اصولی ترین نقشه ساختمان را برای  شما طراحی کرده و هزینه های لازم را به صورت تقریبی نیز، برآورد می کنند.‌

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید