طراحی داخلی یک فضای تجاری خصوصا در رستوران اولین قسمت از آن فضا می باشد که افراد در مواجه با فضای مورد نظر مشاهده می کنند و به همین دلیل می توان گفت اولین قضاوت آن ها راجع به عملکرد فضای تجاری از جمله رستوران ها و کافه ها از روی ظاهر آن می باشد. با توجه به همین نکته در طراحی رستوران می توان گفت برای جذب اعتماد و جلب نظر اولیه افراد در فضاهای تجاری مانند رستوران و کافی شاپ و … نیاز است که یک دکوراسیون رستوران زیبا و حرفه ای داشت. از طرفی این زیبایی و حرفه ای بودن فضای داخلی رستوران سبب می شود تا افراد راجع به کیفیت غذاها نیز دید مثبت تری داشته و تمایل بیشتری برای رفتن به رستوران مورد نظر پیدا می کند.

نکات مهم در طراحی داخلی رستوران ها

  • انتخاب یک سبک و تم مناسب

یکی از اولین کارهایی که قبل از شروع دکوراسیون رستوران باید انجام دهید انتخاب یک سبک و تم مناسب رستوران و طراحی فضای رستوران متناسب با همین سبک می باشد. این کار باعث منظم تر شدن و هماهنگی بیشتر دکوراسیون رستوران شما شده و به روند کارها در رستوران نظم و سرعت بیشتری نیز می بخشد و همه چیز را از همان ابتدا مشخص می کند و دیدی کلی از دکوراسیون نهایی رستوران به شما می دهد. از جمله سبک هایی که می توان برای طراحی دکوراسیون رستوران استفاده نمود عبارتند از: سبک رستوران روستیک، سبک رستوران مدرن، سبک رستوران نئوکلاسیک، سبک رستوران صنعتی، سبک رستوران مینیمال و … .

  • انتخاب متریال های شیک

بعد از آنکه یک سبک طراحی داخلی را برای دکوراسیون رستوران انتخاب کردید باید حتما از متریال هایی که مرتبط با آن سبک بوده برای اجرای طرح مد نظر استفاده کنید. مهم ترین نکته در این زمان استفاده از متریال های شیک به شکلی حرفه ای می باشد. برای مثال در سبک هایی مانند سبک طراحی داخلی مدرن متریال هایی مانند سنگ، چوب، شیشه، کامپوزیت، آجر و … محبوبیت زیادی دارد. شما می توانید با ترکیب آجر و چوب و شیشه فضایی زیبا و مدرن را پدید بیاورید که در عین سادگی بسیار شیک و لوکس جلوه می کند.

  • توجه به ترکیب رنگ فضا

فضاهایی مانند رستوران که غذا در آن ها صرف شده و سود اصلی آن از اشتهای مشتریان به دست می آید نیازمند نوعی از دکوراسیون داخلی است که اشتهای افراد را بیشتر کرده و آن ها را به وجد بیاورد. به همین دلیل می توان گفت استفاده از رنگ های سرد و آرامش بخش در این فضاها می تواند کسل کننده جلوه کند و به جای آن ها باید از رنگ های زنده تر مانند قرمز، نارنجی، زرد و … استفاده نمود. این رنگ ها هیجان را در افراد بیشتر کرده و اشتهای آن ها را تحریک می کنند و باعث زیبایی فضای رستوران نیز می شوند. البته که باید در انتخاب رنگ ها و ترکیب آن ها با یکدیگر سبک دکوراسیون و نوع متریال هایی که استفاده می شود را نیز در نظر بگیرید.

  • توجه به چگونگی نورپردازی

نورپردازی به طور کلی در مبحث طراحی داخلی اهمیت بسیاری دارد و می توان ادعا کرد که در دکوراسیون تجاری از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. نورپردازی در فضای یک رستوران می تواند باعث دنج شدن فضای رستوران، سرزنده نشان دادن فضای رستوران، خانوادگی جلوه دادن آن، رمانتیک کردن فضای رستوران و … شود و به همین علت باید حتما به این نکته دقت نمود. اصولا در فضای رستوران قسمت هایی دارای نورپردازی کامل بوده و قسمت هایی دنج تر نورپردازی می شوند تا تمامی افراد با سلیقه های مختلف بتوانند از رستوران استفاده کرده و در فضای مورد علاقه خود پشت میزها بنشینند.

  • انتخاب میزهایی مناسب برای فضا

رستوران ها به وسیله میزها کاربردی و قابل استفاده می شوند به همین علت می توان گفت بخش زیادی از چگونگی دکوراسیون رستوران به واسطه چگونگی میزها مشخص می شود. میزها نیز می توانند دارای فرم های مختلف بوده، از متریال های مختلف ساخته می شوند و تعداد افراد مختلفی را ساپورت کنند و پشت خود جای دهند به همین علت در انتخاب آن ها حتما باید دقت نمود. در طراحی داخلی رستوران بهتر است که از یک یا دو فرم کلی برای میزها در نظر گرفته شود و سپس همان فرم برای تعداد مختلف طراحی شود. برای مثال میزهای چهارنفره، شش نفره، هشت نفره و ده نفره می توانند با توجه به مساحت رستوران برای رستوران مفید جلوه کنند. محبوب ترین نوع میزها را می توان میزهای مستطیلی چوبی دانست.

  • و …

طراحی دکوراسیون رستوران به سبک مدرن

همانطور که گفته شد سبک مدرن یکی از جمله سبک های محبوب در طراحی دکوراسیون تجاری و دکوراسیون رستوران می باشد. این سبک به واسطه ویژگی هایی که دارد می تواند تا سال های سال زیبایی وترند بودن خود را حفظ کرده و همچنین می توان بسیار آسان با تغییر جزییات کوچک باعث ایجاد تغییرات برزگ در آن شد. از جمله ویژگی های سبک مدرن در طراحی دوکراسیون رستوران عبارتند از:

  • استفاده از رنگ های شفاف و با نشاط

همانطور که گفته شد رنگ ها در چگونگی دکوراسیون رستوران و سود آن تاثیر زیادی دارند. در سبک مدرن می توان از رنگ های کاملا شفاف و سرزنده و با نشاط استفاده نمود و این رنگ ها نیز محدودیت ندارند به همین علت دست طراحان برای طراحی دکوراسیون رستوران به سبک مدرن بسیار باز است. رنگ های قرمز، آبی پررنگ، سبز پررنگ، زرد، نارنجی، سرخابی، سفید و … همه و همه در این سبک می توانند کاربردی باشند.

  • روشن بودن تمامی فضا

در سبک مدرن نورپردازی اهمیت زیادی دارد و طراحان تلاش می کنند تا تمام فضا روشن شده و دارای شفافیت زیادی باشد. درواقع نور می تواند جزیی از دکوراسیون باشد و به همین دلیل هم از نور طبیعی بهترین استفاده شده و هم از نورها مصنوعی زیادی استفاده می شود. با توجه به همین نکته استفاده از چراغ های آویزان، لوسترهای مدرن، چراغ های دیواری و … همه و همه می توانند در این سبک صورت بگیرند. همچنین در سبک مدرن برای طراحی دکوراسیون رستوران از نورپردازی نقطه و طراحی سقف با استفاده از چراغ های کوچک نیز استفاده می شود که بسیار قابل توجه بوده و روی زیبایی فضا تاثیر می گذارد.

  • استفاده از پنجره های بزرگ

سبک مدرن استفاده از نور طبیعی را ارزشمند شمرده و از طرفی ویوی ساختمان هر چیزی که باشد برای آن قابل اهمیت است. به همین دلیل در طراحی رستوران به این سبک از پنجره های بزرگ در دیوارهای خارجی استفاده می شود. بسیاری افراد علاقه مند به نشستن کنار پنجره و لذت بردن از ویوی رستوران در حین خوردن غذا می باشند و به همین علت این نکته نیز می تواند بسیار سودآور باشد.

  • طراحی ساده ولی ریتمیک فضا

همانطور که می دانید و در این مقاله نیز گفته شد سبک مدرن در طراحی رستوران سبکی است که سادگی را دوست دارد و به همین علت در طراحی تمامی عناصر و جزییات فضا به این نکته توجه می کند. در طراحی رستوران استفاده از فرم های ساده برای طراحی میزها، استفاده از المان های تزیینی ساده، استفاده از رنگ هایی هماهنگ بایکدیگر به صورت محدود، استفاده از دو یا نهایتا سه متریال برای طراحی فضا و … از جمله ی این موارد می باشند. به همین دلیل برای زیبایی بیشتر فضا طراحان سعی در ایجاد خلاقیت با همین سادگی و ایجاد نظمی خاص که نهایت می توان به صورت ریتم در فضا مشاهده نمود می کنند.

  • استفاده از گیاهان در فضا

گیاهان باعث سرزندگی بیشتر فضا شده و به تمامی افرادی که در رستوران حضور دارند حس مثبتی هواخد داد. از طرفی به دلیل ظاهری که دارند روی زیبایی طراحی دکوراسیون رستوران نیز تاثیر گذاشته و به همین علت می توان گفت می توانند بسیار مفید واقع شوند. با توجه به همین نکته سبک دکوراسیون مدرن در طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون رستوران استفاده از گیاهان را هم برای زیبایی ظاهر و لوکس تر کردن محیط و هم برای بخشیدن انرژی مثبت به فضا توصیه می کند.

جهت طراحی رستوران و دکوراسیون رستوران از طراحی رستوران سنتی، طراحی رستوران مدرن و سایر سبک ها تا طراحی رستوران کلاسیک، با هیرادانا بهترین شرکت طراحی رستوران و اجرای تخصصی دکوراسیون رستوران در ایران از طریق شماره 0915754921 همراه باشید.

منبع: شرکت دکوراسیون و طراحی رستوران هیرادانا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید