نهالستان برتر نهال فعالیت خود را زیر نظر جهاد کشاورزی از سال ۱۳۰۰ در تولید و عرضه نهال آغاز کرده و سالیانه با تولید انواع نهال میوه با بیش از ۱ میلیون نهال میوه، ۴۰۰ هزار اصله گردو و ۲۰۰ هزار اصله بادام آغاز کرده و آماده ارائه تمام خدمات در این ضمینه می باشد.

گارانتی‌دار نهال گردو و نهال میوه]

اگر بخواهیم به یکی از مناطق کشور ایران اشاره کنیم که پتانسیل بالایی برای احداث ارقام متفاوت نهال میوه دارد بهتر است به سمت شمال کشور مراجعه کنیم، شهر شمالی که در کنار دریای خزر قرار گرفتند از جمله شهر رشت به عنوان یکی از مناطق حاصلخیز با آب و هوای مناسب جهت کاشت نهال‌های میوه شناخته شده است.

البته شهرهای شمالی از آنجایی که در یک طرف به دریای خزر منتهی می‌شوند و از طرف دیگر توسط رشته کوه البرز احاطه شده اند، دارای سه نوع آب و هوای متفاوت هستند در ادامه سعی می‌کنیم این اقلیم‌ها را برای شما معرفی کنیم، ولی وجود سه اقلیم متفاوت در شهر رشت باعث شده تا تنوع میوه‌های تولیدی در این شهر بالا باشد.

منتها کشاورزان شهر رشت باید به این نکته دقت داشته باشند قبل از اصلاح کردن باغ خود یا احداث باغ جدید میوه باید مختصات آن را به طور دقیق به دست بیاورند، تنوع اقلیمی در این استان باعث شده تا شما در هر منطقه نتوانید هر نوع نهالی را کاشت کنید، ابتدا اطلاعات لازم را پیرامون منطقه باغ خود را کسب کرده سپس به خرید نهال میوه بپردازید.

اقلیم شهر رشت برای راه اندازی باغ میوه

جو شهر رشت آب و هوای معتدل از نوع کاسپین محسوب می‌شود و به آن اقلیم شبه مدیترانه‌ای نیز می‌گویند در شهر رشت تابستان کاملا گرم و شرجی بوده و دارای زمستان‌های سرد و مرطوب بوده، رطوبت شهر رشت بسیار بالا بوده و به عنوان مرطوب‌ترین شهر شناخته می‌شود؛ به طوری که میانگین رطوبت نسبی هوا در این شهر معادل ۸۶ درصد است و به کشاورزان توصیه می‌شود ارقام نهال‌هایی که می‌خرند نسبت به رطوبت حساسیت کمتری داشته باشد؛ عامل تاثیر گذار بر اقلیم شهر رشت دریای خزر از یک طرف و رشته کوه البرز و از طرف دیگر بوده در مناطق کوهپایه آب و هوای این شهر معتدل کوهستانی است.

آشنایی با باغستان میوه در شهر رشت و خرید نهال میوه:

باغ‌های غالب شهر رشت عبارتند از باغستان خرمالو ازگیل، باغ گردو، انواع مرکبات، سیب، به و میوه‌های دیگر که کشاورزان رشتی موفق شدند به تولید بالای این محصولات برسند، کشاورزان شهر رشت برای خرید نهال میوه سازگار با محیط خود می‌توانند به بزرگترین سایت فروش نهال میوه در شهر خودشان مراجعه کرده و بعد از دریافت اطلاعات لازم نسبت به خرید آن اقدامات کافی را انجام دهند.

انواع آلوانواع آلو معمولاً پیوندی هستند و بر پایه آلوچه وحشی تولید آنها انجام می‌شود، برخی بومی کشور ایران برخی نیز وارداتی از کشورهای همسایه و آمریکا هستند، طول عمر بالایی داشته و معمولا بالاتر از ۷۰ سال است، جزو میوه‌های زودبازده محسوب می‌شود چون در دومین و سومین سال کاشت باردهی خود را شروع می‌کنند.

سیب: سیب جزو میوه‌هایی است که در کشور ایران جایگاه خاص و ویژه پیدا کرده است، نهال آن طول عمر بالایی داشته و بیشتر آنها بومی کشور خودمان است، جزو نهال‌های اقتصادی محسوب شده نه تنها میوه تازه خوری سیب بلکه انواع فرآورده‌های آن از جمله آب میوه سیب، مارمالاد، مربا، ژله سیب، شیره و سرکه سیب تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

خرمالو: نهال میوه خرمالو معمولا وارداتی است و جزو نهال‌های زودبازده محسوب شده، دومین و سومین سال کاشت باردهی خود را شروع می‌کند، جالب است بدانید تنوع نهال خرمالو در کشور ما زیاد است متاسفانه بیشتر کشاورزان آشنایی کامل با آن ندارند، طول عمر بالایی داشته و بالاتر از شصت سال تخمین می‌زنند:

به: جزو نهال‌های پرطرفدار در کشور ایران محسوب می‌شود چون از میوه به بعنوان داروی گیاهی استفاده می‌کنند، طول عمر اقتصادی آن بالاتر از سه سال می‌باشد در دومی سال کاشت باردهی خود را آغاز کرده فرآورده‌های متنوعی از آن را تهیه می‌کنند.

پروسه کاشت و خرید نهال گردو:

در ادامه مقاله سعی خواهیم کرد که نکات حائز اهمیت در رابطه با خرید نهال گردو در رشت بیان کنیم تا با اطلاعات کامل اقدام به خرید کنید.

طبق نظر بیشتر باغداران به خاطر اقلیم و آب و هوای شرجی و رطوبت خیلی زیاد شهرهای شمالی از جمله رشت وجود دارد بیشتر کشاورزان نمی‌توانند به کاشت و احداث باغ گردو بپردازند، نهال گردو نسبت به رطوبت و هوای شرجی از خود حساسیت نشان داده و مقاومت کمتری دارد، ما در اینجا می‌خواهیم نهال‌هایی را به شما معرفی کنیم تا به راحتی در شهر رشت باغ گردو را احداث کرده و از سود حاصل از آن نهایت استفاده را ببرید:

  1. نواحی کوهستانی این شهر تا ارتفاع ۱۳۰۰ هست، بهترین گزینه کاشت نهال گردو ژنوتیپ و چندلر است.
  2. ارتفاع صفر در مناطق ساحلی و نزدیک به دریای خزر رطوبت بالایی داشته، صرفاً می‌توان نهال ژنوتیپ پالیز را کاشت کرد.
  3. مناطق ییلاقی شهر رشت، ارتفاعات بالای ۲۰۰۰ متر از سطح دریا بوده، بهترین گزینه کاشت نهال گردو ژنوتیپ و نهال گردو فرنور است.

درست است که تعداد نهال‌های گردو برای شهر رشت محدود بوده ولی با همین چند عدد نهال گردو می‌توان باغستان‌های پربار گردو را در این شهر احداث و راه اندازی کرد، طبق آمار به دست آمده تناژ تولید میوه گردوی خشک سالانه بیشتر از ۲۵۰ تن گردو است که اراضی آن حدود ۴۵۰ هکتار است، شما می‌توانید برای دریافت بیشتر اطلاعات به سایت نهالستان‌های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید یا از مشاوره کارشناسان گیاه پزشکی آنان کمک بگیرید.

کلام آخر

برای کشاورزان هر منطقه و هر شهری مهم است تا نهال‌های سازگار با آن شهر و منطقه را شناخته و نسبت به احداث آنها اقدامات لازم را انجام دهند، هر کشاورز برای احداث باغ مجبور است سرمایه‌ای را برای آماده سازی باغ، خرید نهال میوه و کاشت نهال صرف کند، از اینرو توصیه می‌شود قبل از صرف کردن کوچکترین هزینه‌ای حتماً نسبت به مراحل آن آگاهی لازم را داشته باشد.

کشاورزان باید سعی کنند مراحل احداث باغ را کاملاً بر اساس اصول و استانداردهای گیاهپزشکی و مرحله‌بندی انجام دهند، شاید هم انجام دادن پروژه احداث باغ مدرن و تجاری کمی زمان‌بر و هزینه بر باشد، اما مطمئن باشید بعد از به پایان رسیدن این پروژه شما صاحب باغی را استانداردهای جهانی خواهید بود، کشاورزان شهر رشت نیز از این قاعده مستثنا نیستند آنها می‌توان با کمک و راهنمایی مهندسین کشاورزی از پتانسیل منطقه خود به خوبی استفاده کنند.

کشاورزان و باغداران عزیز شهر رشت و شهرهای دیگر برای دریافت انواع مشاوره و راهنمایی می‌توانند به صورت رایگان به لینک زیر مراجعه کرده یا اینکه با شماره تماس‌های موجود تماس گرفته و مستقیماً با مهندسین کشاورزی در ارتباط باشند، برتر نهال مرکز نهالستان در رشت، تمامی موارد مربوط به احداث باغ را به طور کامل به شما توضیح داده و نهال‌های سازگاری با مناطق کشاورزان را بررسی و معرفی می‌کنند.

تماس با ما:

09141832393

09144501003

وب سایت:

www.bartarnahal.ir

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید