معروف ترین جاذبه های گردشگری تهران کجا هستند؟ هر زمان که اسم تهران را می شنوید، شاید در ذهن خود شهری شلوغ، پر از سر و صدا و آلودگی هوا را تصور کنید. اما در دل همین کلان شهر ایران مکان هایی آرام، زیبا، تاریخی و تفریحی وجود دارند که هم برای ساکنین آن و هم برای گردشگران، جذاب خواهند بود. چقدر با جاهای دیدنی تهران آشنا هستید؟

ما در ادامه این مطلب به معرفی چند مورد از جاذبه های معروف این شهر می پردازیم؛ پس اگر قصد سفر به تهران را دارید، تا انتهای این مطلب را بخوانید.

برج آزادی

یکی از نمادهای معروف و قدیمی شهر تهران، برج آزادی است. اگر آلبوم عکس های خانوادگی خود را ورق بزنید و خاطرات گذشته را مرور کنید؛ قطعا یک عکس با برج آزادی را پیدا خواهید کرد. این برج که در سال 1349 ساخته شده با معماری شگفت انگیز خود به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تهران در ورودی غربی این شهر قرار گرفته است.

برج آزادی از چهار طبقه با دو راه پله و دو آسانسور تشکیل شده و امکانات مختلفی مانند نگارخانه، کتابخانه، موزه و سالن نمایش را در خود جای داده است. این برج در واقع گوشه ای از معماری ایرانی زمان هخامنشی، ساسانی و کاشی کاری های دوره صفوی را به همراه بادگیرهای یزد به رخ می کشد. برج آزادی توسط حسین امانت، معمار معروف ایرانی طراحی شده که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

پارک ملت تهران

یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی تهران که در مسیر خیابان معروف ولیعصر قرار گرفته، پارک ملت است. این پارک با ۳۴ هکتار وسعت از بزرگترین پارک های تهران بوده که امکاناتی نظیر باغ وحش، فواره های موزیکال، دریاچه، سینمای چهاربعدی، وسایل ورزشی و زمین های والیبال و بدمینتون در آن قرار دارد.

یکی از شگفتی های این پارک را باید در فصل برگ ریزان پاییز تجربه کرد؛ زمانی که برگ های زرد و نارنجی درختان، صحنه های زیبایی را برای عکاسی خلق می کنند. همچنین با قدم زدن در فضای پارک ملت و عبور از کنار سردیس های مشاهیر ایران مانند حافظ، سعدی، فردوسی، شهریار و … می توانید نگاهی به فرهنگ غنی ایران بیندازید.

پیست اسکی توچال

توچال از بهترین مکان های دیدنی تهران برای علاقه مندان به اسکی، کوهنوردی و هیجان است. این پیست، در شمال شهر تهران و در دامنه قله توچال قرار گرفته و از بزرگ ترین پیست های اسکی ایران محسوب می شود. این پیست اسکی، تقریبا 8 ماه از سال را میزبان اسکی بازان خواهد بود. همچنین یکی از طولانی ترین خطوط تله کابین دنیا به طول 7500 متر با سه خط اصلی و 7 ایستگاه در این مکان قرار دارد.

از دیگر امکانات آن نیز می توان به یک خط تله اسکی برای حمل و نقل اسکی بازان و 3 خط تله سیژ برای تفریح گردشگران اشاره کرد. مسیر پیاده روی توچال به طول 2 کیلومتر از پارکینگ اصلی تا ایستگاه اول، رستوران ها و کافه های معروف به همراه تفریحاتی مانند بانجی جامپینگ و سورتمه، بهترین بهانه برای استفاده از هوای مطبوع در تعطیلات آخر هفته است. برای تجربه حس هیجان اسکی در معروف ترین پیست ایران، می توانید همین الان بلیط هواپیما تهران را با ارزان ترین قیمت، از فلای تودی رزرو کنید.

بازار تجریش

بازار تجریش، یکی از قدیمی ترین جاذبه های دیدنی تهران و از کهن ترین بازارهای دنیا است. این بازار در منطقه شمیرانات، ضلع جنوبی میدان تجریش و در مجاورت حرم امامزاده صالح قرار دارد. میدان میوه و تره بار این بازار مسقف و تاریخی، بخش پرطرفدار آن است. بازار تجریش با دنیایی از رنگ ها، طعم ها و عطرها گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را برای تجربه خرید و عکاسی به خود جذب می کند.

همچنین می توانید در کنار خرید و گشت و گذار، ساعتی را نیز در کنار بقعه امامزاده به استراحت و زیارت بپردازید. در نهایت برای رفع گرسنگی و خوردن یک غذای لذیذ به سراغ رستوران ها و کافه های گوشه و کنار بازار بروید.

پل طبیعت

یکی از نمادهای پایتخت و از پرطرفدارترین جاذبه های این شهر در سال های اخیر، پل طبیعت است. این پل در منطقه عباس آباد تهران، از روی اتوبان مدرس گذر کرده و پارک آب و آتش و پارک جنگلی طالقانی را به هم متصل می کند. پل طبیعت بر خلاف سایر جاهای دیدنی تهران که با پیشینه تاریخی همراه هستند، سازه ای مدرن به حساب می آید.

این پل شگفت انگیز با سه طبقه، به عنوان بزرگترین پل غیر خودرویی خاورمیانه شناخته می شود. پل طبیعت، یک پل پیاده رو بوده که مشرف به خط افق شمال تهران است. با قدم زدن بر روی آن می توانید مناظر زیبایی مانند دامنه جنوبی رشته کوه البرز، قله دماوند، فانوس دریایی پارک بنادر، برج پرچم، گنبد مینا، برج های آتش در پارک آب و آتش و منطقه جنگلی پارک طالقانی را تماشا کنید.

سخن پایانی

در چهره پنهان پایتخت ایران، جاذبه ها و مکان های گردشگری بسیاری وجود دارند که قطعا گشت و گذار در آن ها خالی از لطف نیست. در این مطلب سعی کردیم چند مورد از جاهای دیدنی تهران را معرفی کنیم تا در سفر خود به این شهر، سری به آن ها بزنید.

همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های تهران به سامانه فلای تودی مراجعه کنید. از طریق این سایت، به بلیط های انواع شرکت های هواپیمایی، رزرو هتل های لوکس و اقامتگاه های اقتصادی این شهر دسترسی خواهید داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید