در هنگام خرید حلقه ست طلا جواهر چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

یکی از خریدهای پر خاطره مراسم ازدواج خرید حلقه ازدواج است. اگر جزو افراد سخت پسند باشید کارتان کمی دشوار می‌شود. به دلیل این که کلا خرید حلقه ازدواج یک تجربه استرس زا است . چرا که در زمان انتخاب باید شکل، کیفیت برش، رنگ و وضوح الماس در نظر گرفته شود. همچنین توجه به عیار و وزن حلقه ست طلا نیز به دلیل تاثیری که در قیمت دارد بسیار مهم است. آیتم بعدی که باید به آن توجه کرد نوع فلزی که انتخاب می‌کنید. تمام مواردی که برشمردیم در انتخاب حلقه ست طلا جواهر اهمیت دارند. چگونگی خرید حلقه ست طلا کار دشواری نیست، اگر با یک رویکرد درست پیش بروید می توانید سالیان سال از نگاه کردن و پوشیدن آن لذت ببرید. در اینجا سعی کردیم یک راهنمای خرید حلقه ست طلا جواهر را تهیه نمائیم، که برای شما حکم مشاور را داشته باشد، تا بتوانید صفر تا صد یک خرید راحت و بیادماندنی را یاد بگیرید.

نکات کلیدی و مهم در خرید حلقه ست طلا

طلا یکی از محبوب‌ترین و در عین حال گران‌ترین فلزات جهان محسوب می‌شود، که همیشه جلوه و زیبایی خاصی دارد و محبوب آقایان و خانم‌ها در هر سن و شرایطی می‌باشد. برای همین زوج‌های جوان در هنگام خرید حلقه ست ازدواج خود به سراغ طلا این فلز جادئویی می‌روند. برای این که بتوانید یک خرید امن و راحت و بدون پشیمانی انجام دهید بهتر است قبل از خرید به برخی نکات دقت نمائید.

سایز حلقه طلا

اولین فاکتور در زمان خرید سایز حلفه می‌باشد. خیلی مهم است که حلقه‌ای که می‌خرید نه خیلی تنگ باشد و نه خیلی گشاد، چرا که با گذشت زمان فرم انگشت شما تغییر می‌‍کند. ضمن اینکه به طور حتم سایز انگشتان شما نیز در طول زمان عوض می‌شوند. پس باید قدت نمائید که سایز حلقه شما باید طوری باشد که انگشتر در انگشتان شما به راحتی بچرخد اما از دست شما نیافتد.

از عیار طلا مطئن شوید

معیار سنجش خلوص طلا، عیار آن است. هر چه عیار طلا پایین‌تر باشد میزان خلوص طلای آن هم کمتر است و بدیهی است که بر روی قیمت هم تاثیر گذار خواهد بود. قبل از خرید از میزان عیار طلایی که میخرید مطمئن شوید.

قیمت حلقه طلا

قیمت زیورالات طلایی به عواملی چون خلوص و آلیاژ استفاده شده، وزن طلا، سنگ‌ها و متعلقاتی که در آن بکار رفته و هزینه اجرت آن وابسته است. قطعا حلقه ست طلا وقتی از جواهر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت یا در خرید حلقه ست طلا معمولا حلقه ازدواج مردانه طلا به دلیل وزن بیشتری که دارد همیشه گران‌تر از حلقه مشابه زنانه است. بهتر است قبل از خرید حتما بودجه خود را تعیین نمائید.

انتخاب رنگ طلا

امروزه در دنیای طلا و جواهر انواع و اقسام رنگ ها از ترکیب آلیاژهای مختلف با طلا بدست می‌آید. این که چه رنگ طلایی مناسب شماست به عوامل مختلفی مانند رنگ پوست شما واستایل شما وابسته است. در نتیجه اول باید بدانید که چه رنگ طلایی برای شما مناسب است سپس از بین طلای زرد، سفید و رزگلد اقدام به انتخاب نمائید.

اصول اولیه طراحی و ساخت را بدانید

وقتی قصد خرید حلقه ست طلا جواهر را دارید باید کیفیت و زیبایی الماسی که می خواهید بخرید را در نظر بگیرید. چهار ویژگی زیر را باید در هنگام خرید مد نظر قرار دهید.

  • برش: الماسی را انتخاب کنید که بیشترین درخشندگی وبهترین برش را داشته باشد.
  • رنگ: الماس را در محدوده تقریبا بی رنگ G-I انتخاب کنید.
  • وضوح VS1 : معمولا بهترین چیزی که برای چشم غیر مسلح دیده می شود را ارائه می دهد.
  • قیراط: وزن الماس در قیاس با درخشندگی آن ازاهمیت کمتری برخوردار است.

سولیتر زیبای همیشه جاوید

انگشتر سولیتر یا همان انگشتر تک نگین یکی از پرطرفدارترین انگشترها در میان بانوان می‌باشد. این نوع انگشتر را معمولا به عنوان انگشتر نامزدی خریداری می‌کنند. حلقه سولیتر به دلیل ظرافت و زیبایی کلاسیکی که دارد به خوبی می‌تواند ابهت و زیبایی سنگ الماس را به نمایش بگذارد، برای همین همیشه بهترین انتخاب به عنوان انگشتر نامزدی بوده است.

کلام آخر

با وجود تمام نکاتی که مطرح شد، وقتی می‌خواهید حلقه ست طلا ازدواج‌تان را بخرید باید سلیقه و استایل‌تان را هم مد نظر قرار دهید تا بتوانید درتمام مکان‌ها و زمان‌ها از حلقه‌ای که انتخاب کرده‌اید نهایت لذت را ببرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید