در صورتی که به دنبال پاسخ این سوال هستید که بلبرینگ ها در کجا کاربرد دارند، نیاز است تا کمی به اطراف خود با دقت نگاه کنید. بلبرینگ ها استفاده های متنوع و گسترده ای دارند و در زندگی روزمره مورد بهره برداری قرار می گیرند. علاوه بر این، از بلبرینگ روان چرخش آریا می توان در صنایع خاص و حساس مانند نفت و گاز و پتروشیمی استفاده کرد. یکی از مهم ترین قطعات در دستگاه و ماشین آلات مختلف بلبرینگ ها هستند. یکی از کاربردهای آن ها در آسانسور است. کاربرد بلبرینگ در آسانسور هیدرولیک بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ به طوری که بدون وجود این قطعه عملاً عملکرد آسانسور مختل خواهد شد.

بلبرینگ آسانسور چه کاربردی برای آسانسور دارد؟

روان چرخش آریا تامین کننده قطعات و ابزارآلات مختلف آسانسور بوده و می توان برای تهیه بلبرینگ کف گرد از آن استفاده کرد. بلبرینگ ها را می توان به دو بخش کلی طبقه بندی کرد. دسته اول، بلبرینگ هایی هستند که برای درب های آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند و دسته دوم بلبرینگ هایی هستند که در موتور و گیربکس استفاده می شوند. هر یک از بلبرینگ هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دارای مشخصات فنی خاصی باشد.

بلبرینگ مورد استفاده برای درب آسانسور

بلبرینگ شیار عمیق به عنوان پرمصرف ترین بلبرینگ آسانسوری شناخته می‌شود که برای درب های آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد. انواع زیادی از بلبرینگ ها می توانند برای این کار استفاده شوند اما بلبرینگی که برای درب آسانسور پیشنهاد می شود تا از آن استفاده کنید بلبرینگ شیار عمیق است. این بلبرینگ دارای ویژگی ها و خصوصیات زیادی است که آن را مناسب برای استفاده در درب های آسانسور می کند.

نکته مهم و حائز اهمیت این است که در زمان خرید بلبرینگ آسانسوری باید به قطر داخلی و خارجی و همچنین ارتفاع آن دقت کنید.ZZ  اصطلاحی بوده که به معنی استفاده از واشرهای فلزی است. به طور کلی استفاده از انواع واشرها که برای بلبرینگ آسانسور استفاده می شوند، دارای اهمیت زیادی نیست به همین دلیل از بلبرینگ های واشر فلزی استفاده می کنند؛ چراکه این واشرها دارای قیمت پایینی هستند.

بلبرینگ شیار عمیق در آسانسور

بلبرینگ شیار عمیق که به عنوان بلبرینگ آسانسوری شناخته می شود، دارای کاربرد های مختلفی است. یکی از مهم ترین ویژگی های این بلبرینگ صدای کم آن است که باعث شده تا برای محیط های مسکونی مناسب باشد. اصطحکاک کم بلبرینگ شیار عمیق از مزایای بسیار مهم آن به شمار می ‌آید که در افزایش طول عمر آن نیز نقش بسزایی دارد.

این بلبرینگ ها به‌ ندرت خراب می شوند به همین دلیل معمولاً هزینه تعمیر و نگهداری آن ها کم است. یکی دیگر از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت در رابطه با بلبرینگ آسانسوری این است که می ‌توان این بلبرینگ ها را با قیمت پایین و با کیفیت بالا خریداری کرد. بلبرینگ شیار عمیق در آسانسور قابلیت تحمل بارهای محوری و شعاعی را دارد. علاوه بر این، تناسب میان شیار و ساچمه در بلبرینگ آسانسوری باعث بهره وری بیشتر آن می شود.

عملکرد بلبرینگ آسانسور چگونه است؟

به طور کلی می ‌توان گفت بلبرینگ ها با در نظر گرفتن عملکرد به سه دسته کلی طبقه بندی می شوند که هر یک از آن ها برای دستگاه ها و ماشین آلات مختلف و گوناگونی  مورد استفاده قرار می گیرند. این سه دسته شامل بلبرینگ ساده، بلبرینگ غلتشی و بلبرینگ لغزشی است. در آسانسورها از بلبرینگ های غلتشی استفاده می شود و به جرات می توان گفت این نوع از بلبرینگ ها کاربرد بسیار زیادی در موتورهای آسانسور دارند.

بلبرینگ های غلتشی بیشتر در ماشین های روتور مدرن و پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر رتبه بندی در دسته بلبرینگ های دور بالا قرار دارند. این قطعه یکی از مهم ترین اجزای آسانسور بوده و نیاز است تا از بلبرینگ با کیفیت برای عملکرد درست آسانسور استفاده کرد. بلبرینگ های غلتشی می توانند دو نوع بار را تحمل کنند که این بار ها شامل بارهای شعاعی و محوری هستند.

در سیستم های محرکه و سیستم گیربکس آسانسور از نوع شعاعی بلبرینگ آسانسوری بهره گرفته می شود. با در نظر گرفتن نوع گوی قرار گرفته، بلبرینگ های غلتشی  به دو نوع ساچمه ای و استوانه ای طبقه بندی می شوند، که از بلبرینگ های ساچمه ای در مواقعی استفاده خواهد شد که سرعت بالا باشد و بار وارده به آن بیش از حد زیاد نباشد. طراحی این بلبرینگ ها به المان های سخت فولادی که در میان دو رینگ داخلی و خارجی قرار گرفته بستگی دارد. به طور کلی رینگ های داخلی و خارجی دارای وظایف مختلفی هستند.

برای مثال از جمله مهم ترین وظایف آن ها می‌ توان به حرکت پیوسته ساچمه ها اشاره کرد. از قفسه های جدا کننده به منظور عدم برخورد ساچمه ها با یکدیگر و به وجود آوردن فاصله مشخص و منظم از یکدیگر استفاده می شود. موتورهای آسانسور در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند، بنابراین باید از بلبرینگ های آسانسور با در نظر گرفتن ابعاد و اندازه های موتور آسانسور استفاده کرد.

کلام پایانی

موارد استفاده از بلبرینگ ها را می توان به دو بخش کلی تقسیم کرد. این دو بخش شامل بلبرینگ درب آسانسور و بلبرینگ هایی است که برای موتور و گیربکس استفاده می شود. در حال حاضر کاربرد بلبرینگ ها در آسانسور هیدرولیک بسیار حائز اهمیت و مهم است. معمولاً در آسانسور ها از بلبرینگ های غلتشی استفاده می شود. این بلبرینگ ها کاربرد زیادی در موتورهای آسانسور دارند.

شرکت روان چرخش آریا ، با 15 سال تجربه، در زمینه واردات  توزیع کلیه ملزومات صنعتی، به همراه کادری مجرب و متخصص با هدف ارائه کالاهای اصلی از معتبر ترین برندهای دنیا، کیفیت و قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده است.جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت روان چرخش آریا مراجعه کنید یا با شماره های 02133991236 یا 09122546786 تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید