حتما بارها نام مزوتراپی مو را شنیده‌اید یا در اطرافیان خود افراد زیادی را مشاهده کرده‌اید که اقدام به انجام این کار کرده باشند؛ اما سوالی که در این بخش ممکن است برای شما مطرح شود این است که آیا تقویت و رویش مجدد موی سر با مزوتراپی مو امکان پذیر خواهد بود؟ در واقع مزوتراپی یک روش تزریق دارویی به صورت مستقیم به پوست است که اثرات مثبتی را روی پوست بر جای خواهد گذاشت.

تاریخچه مزوتراپی

مزوتراپی به معنای تزریق مستقیم دارو روی پوست است که برای اولین بار در سال 1976 توسط یک پزشک فرانسوی مورد استفاده قرار گرفت. این پزشک برای اولین مرتبه داروی پروکائین را جهت درمان یک بیمار به درون صورت او تزریق کرد و پس از مدتی پزشک دریافت که بیمار شنوایی خود را به دست آورد. این پزشک بعد از کسب این تجربه موفق، انجام آزمایشات مختلف را آغاز نمود.

این پزشک توانست همه چیز در مورد مزوتراپی مو را به جهان معرفی کند. مزو به معنای لایه میانی پوست بوده که “مزودرم” نام گذاری شد. تراپی نیز به معنای درمان است. مواد معدنی و ویتامین‌ها به لایه وسطی یا مزودرم تزریق می‌شوند. مزودرم به معنای درمان از راه لایه میانی پوست است.

تا سال‌های طولانی این نوع درمان جهت بهبود بسیاری از بیماری به کار برده می‌شد. در چند سال گذشته مزوتراپی به عنوان یکی از تکینیک‌های جذاب زیبایی مورد استقبال قرار گرفت. از این روش برای از بین بردن لکه‌های پوستی، علائم پوستی، سلولیت و برخی نواقص زیبایی در بدن و صورت استفاده می‌شود. با تزریق مواد معدنی و سالم به لایه‌های میانی پوست می‌توان شفافیت و شادابی را به پوست هدیه داد. این تکنیک جالب در رشد مو و جلوگیری از ریزش آن موثر خواهد بود.

نقش مزوتراپی در درمان ریزش مو و سلامت آن

مزوتراپی می‌تواند از چندین راه مختلف، در بهبود سلامت موها تاثیرگذار باشد:

  • با مزوتراپی فاکتورهای رشد در پوست سر ایجاد می‌شوند: انواع مختلف پروتئین‌ها و ویتامین‌ها جزء فاکتورهای رشد پوست سر هستند. بیماران آلوپسی با کمک مزوتراپی فاکتورهای رشد سر را تنظیم می‌کنند.
  • تنظیم تعادل در هورمون‌ها: این روش با تنظیم کردن هورمون‌ها و مبارزه با آثار تخریب کننده هورمون‌های DHT، سبب رشد دوباره مو خواهد شد.
  • مزوتراپی می‌تواند آمینو اسید و کراتین مو را تامین کند: آمینو اسید و کراتین، دو ماده با نقش مهم در ایجاد سلامت مو و رشد درست آن است که بسیاری از عوارض بد را از بین می‌برند.
  • ضخیم شدن ریشه و ساقه مو: یکی از مهمترین اثرات تزریق مواد معدنی به کف سر، ایجاد حجم بیشتر مو خواهد بود. با این کار مقاومت مو در برابر هر نوع آسیب دیدگی افزایش می‌یابد.
  • ایجاد لطافت و شادابی در مو: وقتی پوست سر با کمک مواد مغذی و معدنی تقویت شود، به مرور زمان به داشتن موهایی لطیف و شاداب کمک فراوانی خواهد کرد.

مزوتراپی چه کاربردی در رویش موها دارد؟

تکنیک مزوتراپی طی سال‌های اخیر از محبوبیت فراوانی برخوردار شد. بهترین و مشخص‌ترین مزایای مزوتراپی و تزریق بوتاکس عبارتند از:

  • این روش یک راه امن و غیرتهاجمی است.
  • مزوتراپی بدون کوچکترین عارضه‌ای خواهد بود.
  • این روش به دوران نقاهت نیازی ندارد.
  • مزوتراپی با بهبودی فوری پس از تزریق و بازگشت به امور روزمره همراه است.
  • مزوتراپی هیچ گونه دردی ندارد.
  • مزوتراپی نسبت به دیگر روش‌ها مقرون به صرفه است.

نحوه انجام مزوتراپی برای درمان ریزش مو

مزوتراپی تنها در صورتی برای بیمار تزریق می‌شود که علت اصلی ریزش موها با انجام آزمایشات توسط پزشک تعیین گردد. بعد از این که علل ریزش مو مشخص شد، در ابتدا پزشک همه چیز را درباره مزوتراپی توضیح می‌دهد. پس از آن که بیمار با تمامی موارد تزریق بوتاکس و مزوتراپی آشنا گردید، نوبت به تزریق خواهد رسید. در این روش مواد عالی و ویتامین‌ها به کف سر تزریق می‌شوند که برای کنترل کردن ریزش مو و رشد مجدد آن موثر هستند. تمامی ویتامین‌ها در فاصله بسیار کمی به لایه مزودرم تزریق خواهند شد. تزریق با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف انجام می‌گیرد.

برای تکمیل دوره مزوتراپی مو چند جلسه لازم است؟

مزوتراپی یک دوره درمان 4 ماهه دارد. البته در این بازه زمانی عواملی مانند شرایط بیمار و تشخیص پزشک در تغییر تعداد جلسات موثر خواهند بود. در شروع دوره درمان شما باید هفته‌ای یک بار در جلسات درمانی شرکت نمایید. با گذشت زمان، جلسات درمان به یک بار در ماه تغییر خواهد یافت. هرگز طول درمان خود را تا دستیابی به نتیجه نهایی قطع نکنید و در زمان درمان به توصیه‌های پزشک معالج توجه داشته باشید. اگر در طول درمان دریافتید که به نتیجه دلخواه رسیده‌اید، به هیچ عنوان درمان را متوقف نکرده و تا جلسه آخر درمان را ادامه دهید.

سخن پایانی

پاسخ به این سوال که “آیا مزوتراپی در تقویت و رشد مجدد موها موثر است؟” کاملا واضح و روشن بوده و پاسخ بله است. با انجام مزوتراپی باید امیدوار باشید که موهای شما رشد مجدد خود را از سر خواهند گرفت و ریزش آن‌ها متوقف می‌شود. البته توجه نمایید که تزریق بوتاکس یا مزوتراپی را در محیط‌هایی ایزوله و پاکیزه انجام دهید. در زمان درمان دوره‌های خود را قطع نکرده و تا آخرین جلسه درمان به دستورات پزشک معالج توجه کنید.

اگر به دنبال مرکزی معتبر برای انجام کارهای زیبایی خود هستید، مطب خانم دکتر عاطفه پیشگاهی را به شما معرفی می‌کنیم که در حوزه خدمات زیبایی پوست و مو از قبیل مزوتراپی، مزونیدلینگ، تزریق فیلر، بوتاکس و… فعالیت دارند. جهت رزرو نوبت برای انجام این خدمات در مطب دکتر عاطفه پیشگاهی می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۲۲۶۵۰۲۳۰ – ۰۲۱۲۲۶۵۰۶۳۰  -۰۹۱۲۵۲۱۶۱۲۲ تماس گرفته و یا به وب سایت ایشان به نشانیhttps://drpishgahi.com / مراجعه نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید