امروزه کفپوش‌ های متفاوتی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند که از انواع آن می ‌توان به پارکت، لمینت، ترموود، سنگی، سرامیکی، موزائیک، بامبو، pvc، اپوکسی، پلی اورتان، بتنی، سه ‌بعدی، چمن مصنوعی، شیشه ‌ای، آجری، چوب پنبه ‌ای و گرانولی اشاره کرد. خرید پارکت و لمینت که از قیمت مناسب ‌تری برخوردار هستند بسیار مورد استقبال قرار گرفته ‌اند. می بایست کفپوش مورد نیاز خود را براساس نیاز خانه و فضای مورد نظر انتخاب کنید. برای کفپوش مکان‌ های پر رفت و آمد، بهتر است از کفپوش ‌های با ضخامت بالای ۸ میلی استفاده شود که در برابر صدا بیشتر عایق خواهند بود. در ادامه پیشنهادات مهم برای کفپوش مورد استفاده در اتاق و پذیرایی را بررسی خواهیم کرد.

پارکت

پارکت ‌ها که امروزه به علت طرح و دوام و زیبایی خود بسیار مورد استقبال قرار گرفته ‌اند، برای استفاده در هر مکانی مناسب خواهند بود؛ به‌ خصوص در پذیرایی و اتاق خواب کاربرد بسیاری دارند. پارکت‌ ها بریده‌ هایی از چوب بلوط، گردو، راش، کاج و درخت‌ های دیگر هستند که از قیمت نسبتا بالایی برخوردارند و قیمت انواع پارکت براساس چوب و طرح و نصب آن ‌ها تغییر می‌ کند. می ‌توانید از دو نوع کفپوش برای اتاق خواب  استفاده کنید که یکی از این کفپوش ‌ها تمام کفپوش بوده که از یک لایه چوب سخت تشکیل شده است.

لمینت

لمینت‌ ها که از طرح‌ های مصنوعی چوب برخوردار هستند، از لایه ‌های چوب HDF ساخته شده و یک روکش به طرح چوب دارند. براساس رفت و آمدی که صورت می گیرد، می بایست کفپوشی با ضخامت بالاتری را تهیه کرد که این ضخامت بین ۶ تا ۱۲ میلی ‌متر است. کفپوش لمینت به علت مقاومت در برابر نور خورشید و راحتی در تعویض، گزینه‌ مناسبی برای پذیرایی و اتاق خواب خواهد بود؛ اما این کفپوش معایبی از جمله سر و صدا در هنگام راه رفتن، مقاوم نبودن در برابر آب و نفوذپذیری گرد و خاک را دارد. همچنین در برابر خراشیدگی مقاوم نبوده، در نتیجه از کشیدن اسباب و اثاثیه روی آن اجتناب نمایید.

وینیل یا PVC

کفپوش pvc از ابعادی در حدود ۹۰ در ۱۵ برخوردار بوده که ضخامت آن بسیار کم است. روی این کفپوش ‌ها باید محافظ عاج‌ دار قرار داد تا از سر خوردن اجسام جلوگیری به عمل آید. این کفپوش ها گزینه ‌ای مناسب در برابر آب هستند که در آشپرخانه و حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می ‌گیرند؛ همچنین در پذیرایی و اتاق خواب نیز می ‌توان از این کفپوش ‌ها استفاده کرد. آن ها در برابر خراشیدگی حساس بوده و در مقابل نور آفتاب دچار رنگ پریدگی خواهند شد. قیمت این نوع کفپوش از کفپوش ‌های دیگر مناسب ‌تر است.

سرامیک

این نوع از کفپوش ‌ها به علت برخورداری از مقاومت در برابر آب، گزینه‌ مناسبی برای استفاده در آشپزخانه ‌ها که در مجاورت آب قرار دارند، خواهد بود. این کفپوش‌ ها را هرگز نباید با مواد شوینده‌ قوی شست و شو داد و برای تمیز کردن آن می ‌توانید از یک دستمال نمدار استفاده نمایید؛ درز‌های آن را نیز با مواد شوینده‌ و با احتیاط تمیز کنید. این کفپوش ‌ها در مقابل صدا و گرما عایق نیستند و برای فصل‌ های سرد پیشنهاد نمی ‌شوند. در مقابل برای مناطق گرم، به دلیل خنک بودن بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

چوب پنبه‌

این نوع کفپوش بدون وارد شدن هیچ گونه آسیبی به پوست درخت بلوط، از پوست این درخت به دست می ‌آید و گزینه ‌ای مناسب برای حمایت از محیط زیست است. کفپوش ‌های چوب پنبه به علت دارا بودن ماده‌ سوبرین، ضد قارچ  هستند؛ به همین علت کپک نمی زنند و دچار پوسیدگی نیز نخواهند شد. کفپوش چوب پنبه عایق صدا و گرما بوده و برای خانه ‌هایی با سیستم گرمایش از کف مناسب خواهد بود.

این کفپوش ماندگاری و مقاومت بالایی دارد و بسیار انعطاف ‌پذیر است؛ اما از معایب آن می ‌توان به خراشیدگی و حساسیت نسبت به نور آفتاب اشاره کرد. کفپوش چوب پنبه همچنین نسبت به کفپوش‌ های دیگر از قیمت بالاتری برخوردار است. از این نوع کفپوش می توان در هر مکانی استفاده کرد.

معیار کفپوش مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب

یکی از عوامل موثر در انتخاب کفپوش مناسب سلیقه و دیزاین اتاق و پذیرایی است. جهت انتخاب کفپوش مناسب می بایست هماهنگی بین اجزای اتاق خواب یا پذیرایی را با آن در نظر گرفت و کفپوشی را انتخاب کرد که از ظاهر، استحکام، دوام و ایمنی مورد نظر برخوردار باشد. همچنین این کفپوش می بایست در برابر سرما، گرما و صدا عایق باشد. با انتخاب یک محصول با کیفیت و با قیمت مناسب، در هزینه‌ های خود صرفه ‌جویی نمایید. به زیرسازی محل مورد نظر توجه کرده و کفپوش ها را متناسب با آن تهیه کنید.

سخن پایانی

برای هر شخصی مهم است که فضای خانه یا محل کار زیبا و دلنشین داشته باشد. در همین راستا می تواند از کفپوش مناسب برای محل مورد نظر خود استفاده نماید تا با محیط و سلیقه او سازگار باشد. کفپوش ها در انواع مختلف و با کارایی و استحکام متفاوتی در دسترس قرار دارند. شما می توانید بسته به فضا از کفپوش های پارکت، لمینت، سرامیک، چوب پنبه و… بهره‌مند شوید. بهتر است پیش از اقدام به خرید مزایا و معایب هر یک را مورد بررسی قرار داده تا انتخاب درستی را با توجه به قیمت آن ها داشته باشید. کفپوش مناسب باعث زیبایی اتاق خواب شده و می‌تواند عایق گرما و سرما و البته صدا باشد. کافی‌ است با یک انتخاب مناسب، نظم و آسودگی خاطر را برای خود به ارمغان آوردید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات می توانید به سایت مورفلور مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید