همه ما جمله معروف ( اول ایمنی بعد کار را شنیده ایم )، ایمنی در محیط های کاری به خصوص در مشاغل پر خطر از ضرورت هر کار و شغلی میباشد.

تجهیزات ایمنی چیست؟ 
به عبارت ساده، تمام تجهیزات و ابزارهایی که از ما در برابر آسیب محافظت می کنند، تجهیزات ایمنی محسوب می شوند. با این حال، با جزئیات بیشتر، تجهیزات امنیتی را می توان به چند گروه تقسیم کرد

  • تجهیزات ایمنی
  • تجهیزات آتش نشانی
  • تحهیزات ترافیکی
  • تجهیزات امداد و نجات images_1670749877.

تاریخچه استفاده از تجهیزات ایمنی به میلیون ها سال قبل باز می گردد. اما می توان آن را به انقلاب صنعتی که در قرن نوزدهم رخ داده است نسبت داد.
در آن زمان استفاده از وسایلی اعم از چرخ دنده، پرس و تیغه و …. وجود داشت و اتوماسیون کار می کردند، به طور ناگهانی افزایش یافت و این مشکل تلفات جانی و مالی مانند از کار افتادگی کارگران را نیز به همراه داشت که کارفرمایان را به فکر راه حلی برای این مشکل وادار کرد. راه حل این امر، ایجاد قوانین ایمنی بود که برای اولین بار در فرانسه تصویب شد و شرکت ها را مجبور کرد ابتدا شرایط ایمن برای کار ایجاد کنند، سپس دست به کار شوند.

همه ما جمله معروف ( اول ایمنی بعد کار را شنیده ایم )، ایمنی در محیط های کاری به خصوص در مشاغل پر خطر از ضرورت هر کار و شغلی میباشد. قطعا اولین قدم برای شروع هر کاری داشتن تجهیزات ایمنی کامل میباشد.

در هر نهاد و سازمانی مهم ترین موضوع امنیت کارمندان و کارگران میباشد که برای این امنیت کاری باید بهترین تجهیزات ایمنی را برای افراد خود تهییه کنند و افراد نیز موظف هستند که هنگام کار حتما از این تجهیزات استفاده کنند. سازمان ها حتما با تدابیر به موقع و استفاده از تجهیزات ایمنی این نیاز را بر طرف کنند وامنیت را برای کارکنان خود فراهم کنند.

امنیت و ایمنی در کار میتواند هنگام شروع کار، حین کار و یا پس از حوادث باشد.

images_1670765048.

تجهیزات ایمنی درکار به چند بخش جداگانه تقسیم میگردد:

تجهیزات مربوط به کارکنان که تجهیزات ایمنی فردی محصوب میگردد.

تجهیزات آتش نشانی و تجهیزات امداد و نجات که مربوط به آتش سوزی، تصادف و یا حوادث هنگام کار قرار میگیرد و در آخر تجهیزات ترافیکی میباشد که اغلب برای هشدار و آگاه سازی کارکنان به کار میرود.

« پیشگیری بهتر از درمان است! »

تجهیزات فردی میتواند شامل لباس کار مناسب، کفش ایمنی، عینک ایمنی، کلاه ایمنی، دستکش ایمنی و… باشد.

تجهیزات ایمنی فردی اغلب برای امنیت و ایمنی قبل از کار به ویژه کارهای پر خطر طراحی شدند تا از تمامی خطر ها هنگام کارکردن کارکنان جلوگیری کنند.

طبق اصول استاندارد استفاده از لباس کار، کفش ایمنی، کلاه ایمنی، عینک ایمنی برای هر فرد در محیط کاری اجباری است.

تجهیزات ترافیکی نیز در پیش گیری خطاهای فردی و غیر فردی خیلی موثر میباشد، یا تجهیزات آتش نشانی که در مواقعی که حادثه رخ داده است برای جلوگیری از تلفات مالی و جانی مورد استفاده قرار میگیرد.

یکی از پرکاربرد ترین محصول ها در تجهیزات آتش نشانی، کپسول آتش نشانی میباشد.

کپسول آتش نشانی
کپسول های آتش نشانی از آن دسته محصولاتی هستند که باید در هر محیطی وجود داشته باشند. محیط شما چه کارگاه باشند و چه منزل شخصی، در هر صورت در جایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد حتما باید کپسول آتش نشانی وجود داشته باشد.

images?q=tbn:ANd9GcRKcoWTqmr5BkJHIyLyKq7j2EisW69bmwEKmKF-iPqSnqamJ5uz2HewrEY8241dNORrnYQ&usqp=CAU

سالانه افراد زیادی به دلیل رعایت نکردن  قوانین ایمنی محل کار، جان خود را از دست می دهند. هر چقدر که از اهمیت نکات ایمنی گفته شود کافی نیست پس پیشنهاد ما استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب و استاندارد است تا بتوانید نکات ایمنی را رعایت کنید. هدف این مقاله این است که تمام تلاش خود را برای ایمن بودن در محل کار انجام دهید. محل کار خود را با نصب کپسول آتش نشانی ایمن کنید و با پوشیدن لباس کار و دستکش مناسب از خطرات محافظت کنید.

فروشگاه کارما سیفتی علاوه بر حفظ کیفیت و ارائه قیمت مناسب و رقابتی برای محصولات خود، دغدغه صاحبان کسب و کار ها را برطرف می کند؛ تا کلیه تجهیزات ایمنی را به ساده ترین شکل ممکن و در کمترین زمان ممکن تامین کنند و به دست کارکنان خود برسانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید