ما در دوره­ای زندگی می‌کنیم که همه انسان‌ها به فکر داشتن خانه‌ای لوکس و وسایل ترند هستند که در این میان یکی از مهم‌ترین وسایلی که باعث زیبایی خانه می‌شود فرش است.

فرش تنوع زیادی دارد و هر فرد سلیقه‌ای متفاوت. امروز با فرش جدید 1402 و چند طرح و سبک زیبا از فرش‌های کاشان آشنا خواهید شد. می‌توان گفت فرش کاشان تنوع بسیاری در جنس و تراکم دارد.

سالانه تعداد زیادی فرش با طرح، کیفیت، تراکم و سایر مشخصه‌ها وارد بازار کار می‌شوند و به­فروش می­رسند. اصالت فرش در اصل به کشور ایران تعلق دارد. ازاین­رو می­توان گفت که ایران بزرگترین صادرکننده‌ فرش است.

از دستبافت گرفته تا ماشینی، فرش نماد خانه یک ایرانی است. پس با ما همراه باشید تا علاوه‌بر صحبت در رابطه با این کالای لوکس، شما را با بزرگ­ترین مهد تولیدکننده فرش یعنی فرش کاشان آشنا کنیم.

درباره فرش و قالی

در اصل یک فرش داریم و یک قالی. به دست­بافت پرزدار و گره‌دار که از پشم ساخته می‌شود، قالی می‌گوییم. اما فرش از الیاف پنبه، پشم و ابریشم ساخته می‌شود.

از زمان قدیم خانم­های زیادی مشغول بافتن فرش بودند. حالا بعضی از آنها برای سرگرمی و برخی دیگر برای فروش و بعضی‌های دیگر برای خانه خود.

البته کارگران هم در کارخانه‌های فرش به­سختی کار می‌کنند تا ثبات کشور را در زمینه صادرات فرش به بهترین شکل ممکن نگه دارند.

در ایران بیش از 1000 کارخانه فرش ماشینی وجود دارد و سالانه تعداد 80 میلیون فرش تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. اگه به دنبال بالاترین کیفیت و بهترین قیمت قالی و فرش میگردید ، میتوانید از کارخانه فرش کاشان که یکی از بهترین‌های کارخانه‌های فرش و قالی است خریداری کنید.

فرش جدید 1402

فرش­های کارخانه کاشان شامل انواع مختلفی از جمله دست­بافت و ماشینی می­شود که هر کدام از آنها دارای زیرمجموعه مخصوص به­خود هستند. در واقع برای فرش­های دستبافت انواع وینتیج، گبه و 40 تکه وجود دارد. این در حالی است که فرش­های ماشینی به انواع بی­سی­اف، اکریلیک و پلی‌استر دسته­بندی می­شوند. در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از موارد گفته­شده خواهیم پرداخت.

وینتیج

طرح وینتیج به فرش‌هایی می­گویند که تازه بافته شده‌اند اما طرح قدیمی‌ دارند. این نوع فرش جذابیت زیاد و عمر طولانی دارد و یک نوع سبک فرش­بافی از فرش جدید 1402 است.

گبه

گبه نوعی فرش از خانواده قالی است که پرزهای بلندی دارد و تعداد پودهای آن نسبت به فرش بیشتر است. همچنین این فرش ساخت ذهن خوده بافنده است.

40 تکه

فرش 40 تکه به فرشی گفته می‌شود که از برش انواع فرش مانند گبه و گلیم تشکیل می‌شود و امروزه بین افراد محبوبیت خاص خود را دارد.

بی­سی­اف

یکی از مزایای این فرش قیمت پایین آن است. اما باید بگوییم که عدم پرزدهی، طول عمر پایین، نیاز به شستشو مخصوص و تراکم کم از معایب آن به­حساب می­آیند.

اکریلیک

فرش‌های اکریلیک یکی از محبوب‌ترین فرش­های ایران هستند که افراد کلاسیک­پسند از آن استفاده می‌کنند. البته به­جز فرش‌های کلاسیک بعضی از کارخانه‌ها از نخ اکریلیک برای تولید فرش فانتزی استفاده می‌کنند.

پلی استر

از این گونه فرش‌ها به­عنوان فرش ابریشم مانند یاد می‌شود که بیشتر برای فرش فانتزی و مدرن ساخته و به بازار عرضه می‌گردد. این گونه فرش‌ها را بیشتر برای اتاق خواب‌ یا جایی که زیاد در آنجا رفت‌ و آمد ندارند استفاده می­کنند. یکی از دلایلی که فروش این فرش زیاد است به­خاطر قیمت مقرون­به­صرفه­ای است که برای پرداخت آن در نظر گرفته­اند.

 فرش سال

اگر بخواهیم جدیدترین فرش سال را معرفی کنیم باید اشاره­ای به فرش افشان کاشان داشته باشیم. این فرش در دسته فرش­های جدید 1402 قرار می­گیرد.

البته مدل فرش جدید مختص به یک نقش نیست. بهتر است قبل از توضیح­دادن درباره آن فرش بگوییم که فرش کاشان یکی از بزرگ­ترین تولیدکننده­های فرش است و همه‌ ما قطعا با آن آشنایی داریم.

فرش کاشان از دوره‌ صفوی بافته می­شود. یعنی قدمت آن به قرن 17 برمی­گردد. در کاشان حدود 1200 کارخانه فرش وجود دارد و همین باعث شده‌ که رقبای زیادی پیدا کند‌.

فرش کاشان به­خاطر قیمت مناسب، مشتری­های زیادی جذب خود کرده است. باید اضافه کنیم علاوه‌بر قیمت مناسب، فرش کاشان از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

فرش افشان یکی از پرفروش‌ترین­های بازار است. همچنین به­خاطر طرح‌های جدید امسال، آن را به­عنوان یک فرش جدید 1402 معرفی کرده­اند. فرش افشان بدون گل وسط است که محبوبیت بالایی بین مردم دارد‌. این فرش جلوه­ای زیبا و شکوهی خیره­کننده دارد که چشم هر بیننده­ای را خیره می­کند.

همچنین لازم به ذکر است که فرش افشان ضدحساسیت تولید می­شود و شما بدون نگرانی می­توانید کودکان خود را روی آن بگذارید و از این نترسید که باعث خارش بدن کودک شما شود و همچنین پرزدهی ندارد.

قیمت فرش جدید 1402؛ فرش­های 12 متری

فرش­های 12 متری طرح‌های مختلفی دارند و از فرش 500 شانه تراکم 1000 شروع می‌شوند و تا 1500 شانه تراکم 4500 خاتمه پیدا می‌کنند.

قیمت‌ها در بازار پایین و بالا دارند. یعنی هر بیزینسی قیمتی برای محصولات خود در نظر می­گیرد. اما ما می‌توانیم با اطمینان بگوییم که قیمت فرش 12 متری 1200 شانه تراکم 3600 مناسب است و افراد زیادی قادر به خرید آن هستند.

جمع­ بندی

همان­طور که گفتیم فرش یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیزاین خانه است و ایران هم یکی از بزرگ­ترین صادر و تولیدکننده فرش است. پس شما به­عنوان یک شهروند ایرانی باید اطلاع کافی از این سرمایه بزرگ کشور داشته باشید.

فرش انواع متنوعی دارد و به روش­های مختلف تولید و وارد بازار می‌شود. شما می‌توانید آن را درب کارخانه تحویل بگیرید و با قیمت کارخانه بخرید که این­گونه به صرفه‌تر است.

نوع خرید دیگر فرش این است که شما به فروشگاه­های حضوری مراجعه کنید و با قیمت فروش آن را بخرید. ازاین­رو با توجه به اینکه فرش کاشان از قیمت مناسبی برخوردار است، پیشنهاد می­کنیم که خرید آنها را در اولویت قرار دهید.

علت این توصیه ارتباط مستقیمی با کیفیت و سابقه درخشان این فرش­ها دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که شما به­دنبال فرش جدید 1402 باشید و نمونه­های آن را برای منزل خود خریداری کنید. با این کار زیبایی و مد روز را به خانه خود می‌آورید.

همچنین لازم به ذکر است که در میان فرش­های سال، فرش افشان از ظاهری زیبا و ویژگی­های منحصربه­فردی برخوردار است که می­تواند نیاز شما را از بابت خرید یک محصول برازنده و شیک پاسخ دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید