مهاجرت به کانادا یک فرصت بی نظیر برای ایرانیانی است که به دنبال زندگی و کار در یکی از بهترین کشور های جهان، می باشند. اگر شما نیز با هدف کار در کانادا قصد ورود به این کشور را دارید، باید ویزای کانادا را اخذ کنید.

در این مقاله شما با پروسه کار در کانادا، مجوز کار کانادا، پیشنهاد کار یا جاب آفر کانادا و مواردی از این قبیل آشنا خواهید شد. با داشتن سابقه کار در این کشور شما می توانید برای گرفتن اقامت کانادا اقدام کنید و پس از مدت کوتاهی، شما و خانوادتان مقیمان دائم این کشور زیبا شوید. برای اینکه اطلاعات کامل تری را در این خصوص و دیگر روش های اخذ اقامت دائم کانادا کسب کنید، می توانید به وبسایت www.RoyalApply.com مراجعه کنید.

چرا باید کشور کانادا را برای کار انتخاب کنیم؟

  • 1 میلیون فرصت شغلی در کانادا وجود دارد.
  • نرخ بیکاری در کشور کانادا، مخصوصاً در بین نیروی کار جوان، پایین تر از کشور آمریکا می باشد.
  • بیش از 600 هزار مجوز کار در سال 2022 برای افراد خارجی، صادر گردیده است.
  • میانگین حقوق ساعتی نیروی کار در این کشور، 33.5 دلار کانادا بوده که معادل 1.200.000 تومان می باشد و در مقایسه با دیگر کشور های جهان، رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.
  • محیط کار در کشور کانادا بسیار دوستانه و آرام است و قوانینی متعددی برای حفظ حقوق افراد در محل کار این کشور وضع شده اند. قوانینی همچون: منع تبعیض نژادی و جنسیتی، برابری حقوق و عدالت استخدامی.
  • تنها 7% کانادایی ها از شغل خود راضی نیستند که نشان دهنده رضایت شغلی بسیار بالا در این کشور است.

مراحل و پروسه کار در کشور کانادا برای ایرانیان چگونه است؟

ایرانیانی که می خواهند به کشور کانادا بروند و در این کشور کار کنند، باید یک سری مراحل را طی کنند تا مجوز کار در این کشور را دریافت کنند و به کار مشغول شوند. این مراحل عبارتند از:

  • گرفتن جاب آفر یا پیشنهاد کار کانادایی
  • گرفتن تائیدیه ارزیابی بازار کار (LMIA)
  • اقدام برای اخذ تائیدیه مجوز کار با ورک پرمیت
  • رفتن به سفارت کانادا و گرفتن ویزا
  • سفر به کشور کانادا و اخذ مجوز کار در بدو ورود
  • کار در کشور کانادا

پیشنهاد کار کانادایی- جاب آفر

ابتدای مسیر مهاجرت کاری و شروع کار در کشور کانادا، گرفتن یک پیشنهاد کاری است. در 90% پروسه های کاری شما بدون داشتن جاب آفر قادر نخواهید بود که در این کشور کار کنید. ایرانیان تنها در دو صورت می توانند بدون داشتن جاب آفر، مجوز کار دریافت کنید. 1) اگر از دانشگاه های کانادا به تازگی فارغ التحصیل شده باشند و یا 2) همسرشان در حال حاضر مشغول به کار یا تحصیل در کشور کانادا باشد. به این نوع مجوز های کار، ورک پرمیت باز می گویند.

اگر این موارد خاص را کنار بگذاریم، در حالت کلی متقاضیان کار در کشور کانادا باید جاب آفر معتبر داشته باشند. پروسه گرفتن جاب آفر بسیار مشابه کشور خودمان است، یعنی شما از طریق روش هایی چون سایت های کاریابی، برای شرکت ها و کارفرمایان رزومه فرستاده و مکاتبه کرده و در صورت تائید شدنتان، به شما جاب آفر داده خواهد شد.

نامه ارزیابی بازار کار

Labour Market Impact Assessment یا به اختصار LMIA یک مدرک است که نشان می دهد استخدام یک نیروی کار خارجی، تاثیر مثبتی بر بازار کار کشور کانادا داشته و باعث لطمه زدن به آن نخواهد شد. به بیانی دیگر، کارفرما نتوانسته از میان شهروندان و مقیمان دائم این کشور، نیروی کار مناسبی را برای جایگاه شغلی مد نظرش پیدا کند و نیاز به استخدام نیروی خارجی دارد.

به طور کلی معمولا کارفرمایان باید تائیدیه LMIA را اخذ کنند و متقاضیان نیز باید برای گرفتن مجوز کارشان، این تائیدیه را ارائه دهند، اما در موارد خاصی افراد از اخذ این تائیدیه معاف می باشند. برای مثال تحت برخی توافقنامه های بین المللی مانند اشخاص معاف از اخذ این تائیدیه می باشند. معمولا برای ایرانیانی که به دنبال کار در کانادا هستند و سابقه کار در این کشور را نیز نداشتند، LMIA ضروری و الزامی است.

تائیدیه ورک پرمیت کانادا

اصلی ترین و مهم ترین مدرکی که شما برای کار در کشور کانادا نیاز دارید، ورک پرمیت یا مجوز کار کانادایی می باشد. این مجوز به افراد خارجی اجازه می دهد تا بتوانند در کشور کانادا به صورت منظم کار کنند.

ورک پرمیت ها به دو صورت باز و بسته وجود دارند. ورک پرمیت باز به افراد اجازه کار برای هر شرکت و کارفرمایی در هر کجای کانادا را می دهد و نیازی به داشتن جاب آفر هم ندارد. ورک پرمیت بسته برای زمانی است که شما توسط یک شرکت یا کارفرما انتخاب شدید تا برای آن ها کار کنید و به همین دلیل امکان تغییر شغل و کارفرمای خود را ندارید.

در صورتی که مراحل قبل را با موفقیت پشت سر گذاشتید، می توانید بصورت آنلاین درخواست ورک پرمیت خود را ثبت کنید. برای اینکار شما به وبسایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری می کنید.

مدت زمان تقریبی رسیدگی به پروندتان، 43 هفته یا حدود 11 ماه خواهد بود و بین 155 تا 255 دلار کانادا هزینه خواهد داشت ( بدون هزینه انگشت نگاری در سفارت ). اگر مدارکتان کامل بود و مورد تائید اداره مهاجرت این کشور قرار گرفت، به شما اطلاع داده می شود تا برای پروسه بایومتریک و انگشت نگاری، به سفارت کانادا در یکی از کشور های همسایه، مراجعه کنید. هزینه این مرحله نیز 85 دلار کانادا می باشد ( بدون هزینه های سفر ).

در صورتیکه همه موارد مورد تائید اداره مهاجرت قرار بگیرد، یک ایمیل حاوی دستورالعمل برای ارسال پاسپورتتان برای مهر شدن ویزا، دریافت خواهید کرد.

سفر به کانادا و دریافت ورک پرمیت

پس از اینکه ویزایتان را دریافت کردید، قسمت های سخت را پشت سر گذاشتید و از اینجا به بعد مسیر همواری پیش رو دارید؛ خرید بلیط هواپیما و سفر به کشور کانادا.

در لحظه ورودتان به کشور کانادا، پس از آنکه مدارکتان بررسی گردید و صحت آن ها تائید شد، ورک پرمیت شما در آن جا صادر و تحویلتان خواهد گردید. از این لحظه به بعد شما می توانید در کشور کانادا کار کنید.

شما می توانید تا زمانی که مجوز کارتان اعتبار دارد، در کشور کانادا کار کنید و از طرفی می توانید آن را تا حداکثر 3 سال، تمدید کنید. در خصوص ویزا، معمولا ویزا های کاری صادره بصورت مولتی ( تعداد ورود و خروج نامحدود ) بوده و تا زمان اعتبار پاسپورت شما می باشد ( 5 ساله ).

سخن آخر

کشور کانادا همواره در بین بهترین کشور های جهان برای کار و زندگی قرار می گیرد و از طرفی به دلیل روابط داشتن روابط خوب با کشورمان، بسیاری از ایرانیان نیز این کشور را به عنوان مقصدی برای مهاجرت و کار انتخاب می کنند. اگر به دنبال مهاجرت به کشور کانادا هستید و می خواهید با کار در این کشور، اقامت دائم و PR کانادا را دریافت کنید، می توانید به وبسایت مهاجرتی رویال اپلای مراجعه کنید و اطلاعات کامل در خصوص این پروسه کسب کنید.

با مراجعه به وبسایت www.RoyalApply.com  میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب این موسسه بهره مند شوید .

تلفن های تماس

 ۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید