عطرها از دسته محصولات خاص و محبوبی هستند که افراد برای افزایش اعتماد به نفس خود و تاثیرگذاری بر دیگران از آن استفاده می‌کنند. اما در این میان افرادی هستند که نسبت به این عطرها واکنش‌های آلرژیک نشان می‌دهند و دربرخی موارد سلامت آن‌ها به خطر می‌افتد. به همین خاطر در این مقاله به درمان حساسیت به عطر پرداخته‌ایم.

دلیل حساسیت به عطر و ادکلن

ابتدا باید ببینیم که چرا بدن نسبت به برخی موارد از خود واکنش نشان می‌دهد و آلرژی چیست؟ آلرژی تحت شرایطی ایجاد می‌شود که آلرژن‌های درون بدن نسبت به مواد خارجی واکنش بیش از اندازه نشان دهند. در مورد عطرها، سیستم ایمنی به اشتباه عطر را به عنوان مهاجم شناسایی کرده و از خود واکنش نشان می‌دهد.

علائم حساسیت به عطر و ادکلن

برای درمان حساسیت به عطر و ادکلن بهتر است در ابتدا علائم و نشانه‌های این نوع حساسیت را بشناسیم.

  • تنگی نفس، عسطه، خس خس سینه و سرفه
  • واکنش پوستی نظیر قرمزی، کهیر، اگزما و خارش
  • سردرد یا میگرن
  • گرفتگی بینی و آبریزش
  • حساسیت به بو و سرگیجه
  • حساسیت به بو و حالت تهوع
  • سوزش و خارش چشم

ممکن است هرکس نسبت به بوی عطر و ادکلن واکنش خاصی از خود نشان دهد که هر واکنش هم دلیل خاصی دارد. اصل نبودن ادکلن، ضد حساسیت نبودن مواد اولیه عطر و مشکلات ریوی خود فرد.

روش‌های درمان حساسیت به عطر و ادکلن

برای درمان این حساسیت خاص، روش‌های متنوع و متعددی وجود دارد که به واسطه آن‌ها می‌توانید این واکنش‌ها را به حداقل برسانید و با خیالی آسوده از عطر استفاده کنید و در مهمانی‌ها حاضر شوید.

به برچسب عطر توجه کنید

خواندن برچسب روی بسته‌بندی و بدنه عطر می‌تواند راه مناسبی باشد برای این که ببینید در این محصول از مواد ضدحساسیت استفاده شده یا نه؟

هرچند بازهم ممکن است به این عطر حساسیت داشته باشید، اما احتمال واکنش آلرژیک به یک یک عطر ضدحساسیت کمتر از یک عطر معمولی است.

خرید عطر اورجینال

خرید عطر و ادکلن اورجینال یکی از راه‌های جلوگیری حساسیت نسبت به عطر است. چراکه برخی برندهای غیر معتبر عطر از مواد حساسیت‌زا و غیر استاندارد در عطرهای خود استفاده می‌کنند و این سبب می‌شود تا شما هنگام استشمام این عطرها دچار سردرد؛ سرگیجه و حالت تهوع شوید.

اما برندهای معتبر عطر و ادکلن نظیر شنل، اکلت و کلوین کلاین و … به کیفیت مواد اولیه محصولات خود توجه ویژه‌ای دارند و همین امر سبب می‌شود تا حساسیت شما به حداقل برسد.

به همین خاطر است که راهنمای جامع خرید عطر و ادکلن از مواردیست که حتما به کار شما می‌آید تا عطری ایده‌آل و با کیفیت خریداری نمایید.

از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید

آنتی هیستامین‌ها از جمله داروهای ضدحساسیتی هستند که بدون نسخه در داروخانه‌ها ارائه می‌شوند و می‌توانند واکنش‌های آلرژیک نظیر عطسه و خارش پوست را تا حد زیادی تعدیل کنند.

توجه داشته باشید که قبل از مصرف هرگونه دارو بهتر است حساسیت نداشتن به دارو را توسط یک فرد مجرب تست کنید تا دچار مشکل نشوید.

واکسن ضد حساسیت بزنید

واکسن‌های ضدحساسیت و ایمونوتراپی ممکن است توسط پزشک برای افرادی که آلرژی‌های شدید به عطر و ادکلن دارند تجویز شود. این دارو در بدن فرد فعال شده و سیستم ایمنی بدن او را تقویت می‌کند و تحمل بدن و کاهش واکنش‌های شدید را در پی خواهد داشت.

از عطر و ادکلن استفاده نکنید

اگر حساسیت شما به عطر و ادکلن بیش از اندازه است و موارد بالا روی شما کارگر نیست، بهتر است مشکل خود را جدی بگیرید و از استفاده از عطر و ادکلن اجتناب کنید و در معرض این بوها تا حد امکان قرار نگیرید تا حساسیت شما شدید نشود.

احتیاط

در صورتی که بعد از استفاده از عطر یا قرارگرفتن در معرض عطر و ادکلن واکنش آلرژیک تند ( آنافیلاکسی ) داشتید، هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. اپی نفرین هم از جمله مواردی است که در صورت تجویز پزشک می‌توانید همیشه همراه داشته باشید و در صورت بروز حساسیت استفاده کنید.

سخن پایانی

حال که در زندگی امروزه عطر و ادکلن جایگاه ویژه‌ای دارد؛ آلرژی به بوی عطر می‌تواند یک چالش ناخوشایند باشد و شما را بیازارد. مواردی که اینجا معرفی کردیم به شما کمک می‌کند تا این آلرژی را تا حد زیادی کنترل کنید و مانند سایرین به راحتی از عطر و ادکلن استفاده کنید و لذت ببرید.

توجه داشته باشید در صورتی که آلرژی شما شدید است بهتر است حتما با یک متخصص برای درمان حساسیت به عطر و ادکلن مشورت کنید.

اما اگر با نکات داخل این مطلب حساسیت شما نسبت به بو رفع شد و حال قصد خرید عطر و ادکلن اورجینال را دارید؛ پیشنهاد میکنیم سری به فروشگاه اینترنتی تگموند بزنید و انواع عطر و ادکلن اورجینال با قیمت عالی را از این فروشگاه به صورت آنلاین خریداری نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید