امروزه به لطف تنوع قطارها و امکانات خوبشان، سفر زمینی راحت‌تر از همیشه شده است و سفر با قطار به اولویت بسیاری از مسافرانی تبدیل شده است که قرار است به یک سفر زمینی طولانی بروند. مسیر تهران مشهد نیز ازجمله مسیرهای نسبتاً طولانی زمینی است و تعداد زیادی از مسافران ترجیح می‌دهند تا مسافت ۱۳ ساعته میان این دو کلان‌شهر را با قطار طی کنند. اگر شما هم جزو این دسته از مسافران هستید بهتر است پیش از خرید بلیط قطار، در ادامه همراه ما شوید تا بهترین قطارهای مسیر مشهد تهران را به شما معرفی کنیم.

A-Train-Moving-Through-toward-Holy-Shrine-In-Mashhad

قطارهای لوکس مشهد تهران

قطارها انواع مختلفی دارند و ازنظر ویژگی‌های فنی واگن‌ها، امکانات داخلی و خدمات ریلی از یکدیگر متمایز می‌شوند. دراین‌بین آن دسته قطارهایی که از هر نظر بیشترین و باکیفیت‌ترین امکانات و خدمات ریلی را برای مسافران فراهم کرده‌اند تحت عنوان قطارهای لوکس شناخته می‌شوند. این قطارها در رتبه‌بندی امکانات قطارها در دسته قطارهای ۵ ستاره قرار می‌گیرند. در ادامه لوکس‌ترین قطارها به مقصد مشهد معرفی شده‌اند.

قطار ۵ ستاره زندگی مشهد تهران

قطار ۵ ستاره زندگی که متعلق به شرکت ریلی پرآوازه‌ی رجا است جزو لوکس‌ترین قطارهای ایران محسوب می‌شود و در مسیر مشهد تهران و برعکس فعالیت می‌کند. امکانات این قطار به‌اندازه‌ای است که بسیاری سفر با آن را به سفر در یک هتل پنج ستاره متحرک تشبیه کرده‌اند؛ بی‌شک این قطار از بهترین گزینه‌های قطار مشهد است که برخی از امکاناتش نظیر رستوران دوطبقه کم‌نظیر است. قطار زندگی دارای کوپه‌های چهار تخته با طراحی فوق‌العاده شیک و مجلل است که به انواع امکانات سرگرمی و رفاهی تجهیز شده‌اند.

قطار ۵ ستاره نور مشهد تهران

شرکت نورالرضا یکی از جوان‌ترین شرکت‌های ریلی کشور است که با به‌کارگیری واگن‌های قطار ساخت خارج و الگوبرداری از تجهیزات و امکانات قطارهای درجه‌یک دنیا و ارائه خدمات باکیفیت توانست به‌سرعت به یک برند معتبر برای مسافران ریلی به‌ویژه در مسیر مشهد تهران تبدیل شود. قطارهای این شرکت با عنوان قطار نور شناخته می‌شوند از به‌روزترین تجهیزات و متنوع‌ترین امکانات برخوردارند و شامل قطار ۵ ستاره نور و قطار چهار ستاره نور می‌شوند که هر دو از لوکس‌ترین قطارهای مشهد محسوب می‌شوند.

قطار ۵ ستاره فدک مشهد تهران

قطار ۵ ستاره تهران مشهد فدک نیز از دیگر قطارهای لوکس و البته پرطرفدار در این مسیر است. کوپه‌های این قطار چهار تخته علاوه بر آن‌که به انواع امکانات رفاهی تجهیز شده‌اند دارای طراحی لوکس و چشم‌گیری هستند. بعلاوه قطار فدک به تشریفات میزبانی از مسافران ریلی توجه ویژه‌ای نشان داده است و تلاش کرده است تا با به‌کارگیری مهمانداران مجرب رضایت مسافران را به دست بیاورد.

از دیگر ویژگی‌هایی که با خرید بلیط قطار فدک از آن بهره‌مند می‌شوید، خدمات پذیرایی بسیار باکیفیت در این قطارها است. به‌طورمثال یک کترینگ ایرانی – اتریشی مسئولیت پذیرایی و سرو غذا به مسافران قطارهای فدک را بر عهده دارد. برای تجربه سفری لوکس و بی‌دغدغه می‌توان از میان کلاس‌های مختلف قطار فدک شامل بیزنس، اکونومی و عصرانه دست به انتخاب زد.

A-Man-With-His-Son-Sitting-In-A-Train-Compartment-Happily-In-Fadak-Train

بهترین قطارهای باکیفیت اما اقتصادی مشهد تهران

اگر قطارهای لوکس و پنج ستاره مشهد را کنار بگذاریم گزینه‌های دیگری هم وجود دارند که باوجود قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری که در مقایسه با قطارهای لوکس دارند؛ امکانات بسیار باکیفیتی در اختیار مسافران قرار می‌دهند و جزو بهترین قطارهای مسیر ریلی مشهد تهران هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

قطار ۴ ستاره ۴ تخته ارگ مشهد تهران

قطار ۴ ستاره ۴ تخته ارگ که متعلق به شرکت ریلی جوپار است یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید بلیط قطار مشهد تهران است. واگن‌های این قطار همگی مجهز به عایق صوتی و حرارتی هستند و ازنظر فنی نیز از سطح ایمنی بالایی برخوردارند. کوپه‌های چهارتخته قطار ارگ نیز به‌صورت مینیمال و درعین‌حال شیک طراحی شده‌اند و امکانات رفاهی و سرگرمی که در آن‌ها قرار گرفته است کاملاً مناسب یک سفر ریلی بی‌دغدغه و آسوده است. از آن گذشته مهمانداران مجرب قطار ارگ با ارائه تشریفات در بدو ورود و سرویس‌دهی مطلوب یک سفر نیمه لوکس را برای مسافران فراهم کرده‌اند. بلیط قطار ارگ مشهد تهران در دو کلاس ارگ ویژه و ارگ معمولی عرضه می‌شود که تفاوت آن‌ها در میزان و سبک سرویس‌های پذیرایی است.

قطار ۴ ستاره غدیر مشهد به تهران

قطار غدیر که تحت ناوگان ریلی شرکت ریل ترابر سبا قرار دارد از بهترین قطارهای کوپه‌ای باقیمت اقتصادی در خط ریلی مشهد تهران بشمار می‌رود. ویژگی بارز قطار غدیر سطح بالای امنیت آن است که به سبب به‌کارگیری سیستم ترمز ایمن برای پیشگیری از حوادث ناشی از شرایط جوی نامساعد در هنگام حرکت قطار، واگن‌های ضد حریق و بهره‌گیری از سیستم نظارتی قوی جریان برق برای جلوگیری از حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی است. علاوه بر آن کوپه‌های چهار تخته این قطار که از امکانات متناسبی برخوردارند که برخی از آن‌ها شامل محفظه نگهداری مواد خوراکی فاسدشدنی در کوپه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در دو انتهای هر سالن قطار، سیستم سرمایش و گرمایش با تنظیم دستی توسط مسافر، سیستم صوتی تصویری باکیفیت و درب اتوماتیک لمسی است.

قطار ۴ ستاره سیمرغ مشهد به تهران

قطار سیمرغ جزو قطارهای درجه کشور است که به شرکت ریلی رجا تعلق دارد و از بهترین قطارهایی است که در مسیر تهران و مشهد حرکت می‌کنند. هرچند ظاهر و فضای داخلی کوپه‌های این قطار به‌اندازه قطارهای لوکس و برخی دیگر از قطارهای چهار ستاره رده‌بالا نیست اما بااین‌حال کوپه‌ها فضایی ساده و مرتب دارند که به نظافت آن‌ها توجه شده است و همه امکانات قطارهای چهار ستاره نظیر رستوران را برای مسافران فراهم کرده‌اند. گفتنی است در کوپه‌های این قطار دو صندلی تخت شو در قسمت پایین و دو تخت نیز در طبقه بالای کوپه تعبیه شده است که به‌وسیله یک نردبان قابل‌دسترس است. بلیط قطار سیمرغ در مسیر مشهد تهران را می‌توان به دو صورت قطار با وعده شام و یا قطار با میان وعده عصرانه رزرو کرد.

Simorgh-Train-inside-Compartment

ارزان‌ترین قطار مشهد تهران و مسیر برگشت

برای آن‌هایی که به مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه قطار توجه زیادی دارند بهترین قطار مشهد به تهران به معنای ارزان‌ترین قطار در مسیر مشهد به تهران است. اگر جزو مسافران همیشگی قطار باشید حتماً می‌دانید که قطارها در دو دسته کوپه‌ای و قطارهای اتوبوسی و سالنی طبقه‌بندی می‌شوند. دسته اول به سبب امکانات متنوع و فضای شخصی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند از قیمت بیشتری برخوردارند؛ بنابراین ارزان‌ترین بلیط تهران مشهد مربوط به قطار ۴ ستاره اتوبوسی صبا است. از میان قطارهای کوپه‌ای در مسیر تهران و مشهد نیز قطار ۳ ستاره ۶ تخته پارسی از شرکت رجا و قطار ۳ ستاره ۶ تخته اپتیما متعلق به شرکت ریل سیر کوثر ارزان‌ترین قیمت را دارند.

کلام آخر

شهر مشهد یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایران است که گردشگران و زائران، از هر مبدأ به سمت این شهر رهسپار می‌شوند. دراین‌بین اغلب مسافران ترجیح می‌دهند مسیر رفت‌وبرگشت را با قطار طی کنند؛ به همین دلیل مسیرهای ریلی متعددی به مقصد مشهد ایجاد شده‌اند و شرکت‌های ریلی متعددی مسافربری به گردشگران این مسیر خدمات ارائه می‌دهند.

امیدواریم با مطالعه‌ی این مطلب به‌خوبی با انواع قطارهای مسیر تهران مشهد، که پرترددترین مسیر ریلی ایران است آشنا شده و بتوانید سفری فراموش‌نشدنی به مشهد داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید