گلکسی a14 یکی از بهترین گوشی‌های ارزان قیمت و با کیفیت کمپانی سامسونگ است که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی با شکل ظاهری ساده و زیبا، بسیار خوش دست و سبک است. گوشی گلکسی a14 یک باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی دارد که با روشنایی 70 درصد، شارژ را در مدت بیش‌تر از 8 تا 10 ساعت نگه می‌دارد. بهترین شارژرها برای گلکسی a14 متعلق به برند سامسونگ هستند که شارژ سریع موبایل را انجام می‌دهند. این تجهیزات شامل کابل USB تایپ C می‌شوند و همچنین یک درگاه خروجی دارند که بازدهی باتری موبایل را افزایش می‌دهند.

باتری گوشی a14 و شارژر آن

باتری گوشی a14 طول عمر بسیار بالایی دارد و این گوشی به همراه یک کابل USB به بازار عرضه می‌شود. به طور پیوسته 31.5 ساعت می‌توانید با این گوشی صحبت یا 16 ساعت و 42 دقیقه ویدیو تماشا کنید. همچنین باتری این گوشی برای 19 ساعت و 29 دقیقه وبگردی پیوسته یا جستجو در شبکه‌های اجتماعی پاسخگو است. یکی از دلایل اصلی استقبال زیاد کاربران از خرید گوشی a14 همین شارژ شدن سریع و ماندگاری آن برای ساعات زیادی است.

باتری گوشی a14 و شارژر آن

گلکسی a14 با پشتیبانی از شارژ 15 واتی، تنها ظرف نیم ساعت به اندازه 30 درصد شارژ می‌شود. برای فول شارژ شدن آن به 2 ساعت و 22 دقیقه زمان نیاز دارید. این گوشی میان رده و اقتصادی، سرعت شارژ بالایی در مقایسه با سایر گوشی‌ها دارد. اما به شرطی که کابل شارژ و آداپتور آن اورجینال باشند. در غیر این صورت دستگاه به درستی شارژ نمی‌شود یا عملکرد باتری را ضعیف می‌کند.

برای گوشی a14 چه شارژری مناسب است؟

استفاده از یک شارژر فست 15 وات برای گوشی‌های a14 اهمیت زیادی دارد. برای گوشی a14 از دو مدل شارژر فست سامسونگ 15 وات استفاده می‌شود. یک شارژر با کابل دو سر تایپ C و یک شارژر با کابل USB به تایپ C است که انتخاب مدل آن به خودتان بستگی دارد. کلگی شارژر a14 با اتصال به یک کابل تایپ c تبدیل به شارژری کامل و بی نقص می‌شود.

عملکرد و سرعت شارژ در هر دو مدل شارژرها با یکدیگر یکسان است و هر دو با توان خروجی 15 وات ارائه می‌شوند. در واقع نمی‌توان گفت که یکی از این کابل‌ها از دیگری بهتر یا بدتر است. طراحی، جمع و جوری و قابل حمل بودن شارژر سامسونگ، آن را به محصولی عالی تبدیل کرده است. 

مهم‌ترین نکات برای خرید شارژر گوشی a14

تضمین اصالت شارژر گوشی a14 یکی از اصلی‌ترین نکات قابل توجه هنگام خرید کله شارژر به حساب می‌آید. یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید شارژر باید به آن توجه کنید، قیمت است. قیمت بسیار پایین این محصول، تقلبی بودن یا کیفیت پایین آن را نشان می‌دهد. استفاده از چنین شارژرهایی در دراز مدت، احتمالا کارایی آن را کاهش می‌دهد و به گوشی صدمه می‌زند. هنگام خرید شارژر گوشی a14 و سایر گوشی‌ها به جزئیات و مشخصات ظاهری آن دقت کنید تا نسخه اصل را از تقلبی تشخیص دهید. همچنین به مشخصات و کیفیت ساخت شارژر توجه کنید تا از اورجینال بودن آن مطمئن شوید.

تشخیص شارژر اصلی سامسونگ a14 از شارژر تقلبی

برای تشخیص شارژر اصلی گلکسی a14 راه‌های بسیاری وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید. قیمت شارژر یکی از اصلی‌ترین نکات برای تشخیص شارژ اصلی از نسخه فیک محسوب می‌شود. اکثر شارژرهای تقلبی قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به مدل اصلی دارند که به باتری گوشی صدمه می‌زنند. نوشته‌های روی آداپتور اصلی گوشی a14 نسبت به شارژرهای فیک با کیفیت‌تر هستند. همینطور پلاستیک به کار رفته در ساخت شارژرهای اصلی نسبت به شارژرهای تقلبی کیفیت بسیار بهتری دارند. کابل شارژرهای فیک نیز بسیار نامرتب و بی کیفیت هستند.

آیا می‌توان از شارژر با کابل usb برای a14 استفاده کرد؟

وجود کابل شارژ تایپ سی در جعبه گوشی a14 یکی از پرتکرارترین چالش‌های کاربران این گوشی‌ها به حساب می‌آید. این کاربران تصور می‌کنند که استفاده از شارژر a14 با درگاه USB به باتری گوشی صدمه می‌زند. اما این تصور کاملا اشتباه است و حتی خود سامسونگ، شارژر 15 وات اصل را برای این گوشی پیشنهاد می‌دهد.

انواع شارژر برای گوشی a14

استفاده از شارژر با پورت USB یا تایپ C هیچ تفاوتی با هم ندارند و مسئله مهم صرفا خرید شارژر اصل 15 وات سامسونگ است. از این رو شما می‌توانید از شارژر اصل با کابل USB برای شارژ گوشی گلکسی a14 خود استفاده کنید و نگران صدمه دیدن باتری آن نباشید.

خرید فست‌شارژ برای گوشی سامسونگ a14

اگر قصد خرید فست‌شارژ برای گوشی a14 خود را دارید، فقط شارژرهای فست با ولتاژ 9 و جریان 1.7 پیشنهاد می‌شود. شارژرهای قوی‌تر با فشار و ولتاژ بالاتر در دراز مدت، به باتری گوشی موبایل صدمه می‌زنند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که از شارژرهای 25 واتی یا بالاتر و جایگزینی آن‌ها با شارژرهای سر کارتنی به‌هیچ‌وجه استفاده نشود؛ زیرا حداکثر ولتاژ شارژر گوشی سامسونگ a14 به اندازه 15 وات است.

سخن پایانی

استفاده درست از گوشی و تهیه شارژر مناسب برای آن، سبب افزایش طول عمر مفید باتری موبایل می‌شود. البته شارژر گوشی a14 سامسونگ را باید به‌صورت اصل تهیه کنید و به‌هیچ‌وجه فیک نباشد. این شارژر دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد و سبب مصرف بهینه انرژی می‌شود. شارژر گوشی a14 به‌صورت کوچک طراحی شده است و ضمانت تعویض هم دارد. شارژر اصلی سر کارتنی گلکسی a14، سرعت شارژ بالایی دارد و عمر مفید باتری را بهبود می‌بخشد. هنگام خرید این محصول باید توجه کنید که اشتباها نسخه فیک آن را نخرید. برای تشخیص نسخه فیک از اصل به قیمت، کیفیت نوشته‌های روی شارژر و کیفیت ساخت آن توجه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید