با تامین گرمایش و سرمایش فضاهایی مانند فضای باز رستوران، روف گاردن، تراس و غیره میتوان اینگونه فضاها را در ایام سرد و یا گرم سال قابل استفاده نمود. یکی کارآمد ترین روش ها، استفاده از بخاری های تابشی می باشد. شرکت ایران مشعل در طول 30 سال گذشته محصولات گرمایش تابشی خود را با برند ثبت شده گرماتاب ارایه مینماید. یکی از مزایای این دستگاه سرعت انتقال حرارت و همچنین امکان تامین گرمایش به صورت موضعی و تنها در محل های مورد نیاز میباشد. هیتر تابشی گرماتاب تنها پس از مدت زمان کوتاهی، گرما را از طریق انتقال حرارت تابشی به اجسام منتقل مینماید.  گرماتاب گازی در فضای باز معمولا یو شکل و در ارتفاع دو متر نیم به بالا نصب میگردد.

دلایل و مزایای متعددی همچون صرفه جویی بالا در مصرف گاز و برق، هزینه تعمیر و نگهداری پایین و عمر مفید بالا، عدم اشغال فضای فیزیکی موجب گردیده استفاده از بخاری تابشی در سالهای گذشته افزایش یابد. در محیط هایی که امکان تامین گاز شهری وجود ندارد میتوان از بخاری فضای باز تابشی گرماتاب استفاده نمود.

انواع گرماتاب در فضای باز

  • گرماتاب دکوراتیو

بسیاری از کافه رستورانها و یا ویلا داران تمایل دارند از بخاری تابشی در فضای خود استفاده نمایند. برای این منظور بخاری گرماتاب به صورت دکوراتیو طراحی و تولید گردیده است. عملکرد این دستگاه مانند گرماتاب های معمولی بودی ولی ظاهر آن زیباتر میباشد. رنگ گرماتاب دکوراتیو به صورت سفارشی قابل تولید میباشد ولی تولیدات روتین شرکت در دو رنگ سفید و مشکی میباشد.

  • گرماتاب سرامیکی

انواع دیگر گرماتاب، هیتر تابشی سرامیکی می باشد. از این بخاری معمولا به منظور تامین گرمایش محیط های کوچک با ارتفاع پایین مانند تراسها و آلاچیق ها استفاده میشود. ابعاد هیتر سرامیکی از گرماتاب های لوله ای کوچکتر بوده و امکان نصب بر روی پایه و یا دیواری وجود دارد. مصرف انرژی این نوع بخاری ها گاز شهری با فشار گاز خانگی میباشد. نصب این دستگاه بسیار ساده بوده و نیاز به مونتاژ ندارند.

سرویس و نگهداری بخاری تابشی گرماتاب

جهت افزایش طول عمر بخاری گرماتاب، ضروری است موارد زیر جهت سرویس و نگهداری دستگاه رعایت شود.

  • نصب و راه اندازی توسط کارشناسان فنی مورد تایید شرکت انجام شود.
  • از ورود آب باران در مشعل و فن به علت وجود قطعات برقی جلوگیری گردد.
  • از عدم نزدیکی مواد با قابلیت اشتعال بالا در نزدیکی دستگاه پرهیز گردد.
  • در روزهای گرم سال شایسته است مشعل و فن دستگاه با استفاده از یک کاور مناسب، پوشیده شود.
  • در زمانهای مناسب نسبت به پاک نمودن گرد و غبار و آلودگی از صفحات براق رفلکتور اقدام گردد.
  • با توجه به نیاز مشعل به اکسیژن هوا به منظور انجام عملیات احتراق، از پوشاندن کامل فن و مشعل در زمان روشن بودن دستگاه خودداری کنید.
  • ساخت هیتر های تابشی گاز سوز لوله ای به گونه ایست که امکان کم و زیاد نمودن شیر برقی مشعل وجود نداد. از اینرو از دستکاری شیر برقی جدا خودداری نمایید.
  • جهت انجام لوله کشی گاز از لوله های فلزی استاندارد استفاده نمایید.
  • زنجیر های اتصال دستگاه به دیوار و سقف کنترل و از محکم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.
  • از جابجا نمودن و راه اندازی دستگاه توسط افراد غیر متخصص خودداری نمایید.
  • در فواصل زمانی مناسب از عدم نشتی گاز اطمینان یابید.
  • از روشن نمودن گرماتاب با شیلنگهای غیر استاندارد خودداری نمایید.
  • در صورت وجود نوسان برق از محافظ برق استفاده نمایید.
  • از نیروهای فنی شرکت گرماتاب جهت سرویس دوره ای قبل از شروع فصل سرما استفاده نمایید.
  • فشار ورودی گاز بخاری گرماتاب میبایست 20 میلی بار باشد.

مه پاش در رستوران و ویلا

در تابستان جهت تامین سرمایش و افزایش رطوبت هوا در فضا های باز از دستگاه مه پاش یا رطوبت ساز استفاده میشود. مه پاش ها در دو نوع خانگی و مه پاش صنعتی موجود می باشد که در هر دو مدل آب به وسیله پمپ مه پاش با فشار وارد شیلنگ شده و از نازل های موجود در روی شیلنگ، به صورت ذرات پودری در محیط پخش و بدون ایجاد خیسی بر روی سطح، باعث کاهش دمای محیط می گردد. نوع دیگری از دستگاهها که جهت تامین سرمایش فضای باز استفاده میشود پنکه ایستاده صنعتی مه پاش میباشد. با این تفاوت که این دستگاه جریان هوا با پرتابی در حدود 8 تا 10 متر را نیز ایجاد مینماید. جهت دیدن نمونه کارهای بخاری گرماتاب و پنکه مه پاش و همچنین دریافت کاتالوگ و اطلاعات تکمیلی، میتوانید از سایت ما دیدن فرمایید.

تامن سرمایش سوله صنعتی

کولر صنعتی، یک دستگاه تامین سرمایش در سالنها و سوله های صنعتی و ورزشی است که برای خنک نمودن فضاهای بزرگ استفاده میشود. کولرهای صنعتی معمولا در سوله های صنعتی، مصلاها، ، انبارها، فروشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی استفاده می‌شوند.

مصرف کولر صنعتی آب میباشد که از قطعاتی مانند الکترو موتور، فن، بدنه گالوانیزه، پد سلولزی وغیره تشکیل شده است. استفاده از پد سلولزی به جای پوشال های قدیمی باعث شده تا سرمایش بیشتری ایجاد گردد که این امربهره وری را افزایش میدهد.کولر صنعتی آبی به روش تبخیری کار میکند به طوری که هوای گرم را از داخل محیط جذب نموده و آن را به هوای خنک تبدیل مینماید. سپس هوای خنک شده با استفاده از یک فن در فضا منتشر میگردد. این دستگاه‌ها در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلفی تولید میگردد. کولر صنعتی 40000 به دلیل قابلیت نصب ساده و وجود پدهای سلولزی مرغوب و همچنین قابلیت تنظیم جریان هوا از جمله دستگاه‌های مطلوب در سوله های صنعتی و ورزشی میباشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید