زندگی شهری، آپارتمان نشینی، دور بودن از طبیعت و… باعث شده است که بسیاری از افراد اقدام به نگهداری گیاهان آپارتمانی نمایند. نگهداری از این گیاهان علاوه بر اینکه باعث زیباسازی محیط داخلی می‌شود و تأثیر بسیار مثبتی بر دکوراسیون ساختمان دارد، دارای فواید دیگری نیز است. اما این گیاهان چه هستند و چه نقشی را در فضای خانه یا شرکت ایفا می‌کنند؟ اگر قصد خرید گیاه آپارتمانی از کافه گلدون را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا با هم فواید نگهداری از گیاهان آپارتمانی را برسی کنیم.

گیاهان آپارتمانی چه فایده ای دارند؟

کاهش استرس

یکی از فواید بسیار جالب نگهداری از گیاهان آپارتمانی کاهش سطح استرس در افراد است. گیاهان آپارتمانی که در فضای محیط کار و یا خانه وجود دارند، باعث می‌شوند که افراد در آن محیط احساس آرامش کنند و سطح استرس آنها پایین بیاید. در تحقیقی که در این مورد انجام شد فاکتورهای بیولوژیکی مربوط با استرس مانند فشار خون و ضربان قلب در افرادی که به گیاهان آپارتمانی رسیدگی می‌کردند، کاهش یافته بود. تنفس گیاهانی مانند اسطوخودوس استرس را کم می‌کند زیرا باعث کاهش فشار خون می‌شود. رزماری و بنفشه نیز در این مورد بسیار عالی عمل خواهند کرد.

افزایش یادگیری

یکی از فواید گیاهان آپارتمانی افزایش یادگیری کودکان است. هوش یادگیری کودکانی که با گل و گیاه در ارتباط هستند بیشتر از کودکانی است که با گیاهان آپارتمانی ارتباطی ندارند. در واقع حضور گیاهان آپارتمانی در فضایی که کودکان در آنجا هستند باعث بالا رفتن میزان تمرکز و یادگیری آنها می‌شود. جالب است بدانید که این موضوع در مورد بزرگسالان نیز صدق می‌کند و معمولاً کارمندان بازدهی بالاتری در فضایی دارند که پر از گیاهان آپارتمانی می‌باشد.

افزایش شادی و نشاط

مراقبت از گیاهان می‌تواند احساس شادی و نشاط را در افراد افزایش دهد. اگر از جمله افرادی هستید که به مراقبت از روح خود اهمیت می‌دهید باید بدانید که یکی از فواید نگهداری از گیاهان آپارتمانی افزایش روحیه، شادی و نشاط در افراد است. از جمله گیاهانی که حس سلامتی و نشاط را به افراد می‌دهند، می‌توان به بنفشه و ارکیده اشاره کرد.

فواید نگهداری گیاهان آپارتمانی

کاهش خستگی

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که وجود گیاهان آپارتمانی در فضای خانه یا محل کار چه ارتباطی با کاهش حس خستگی دارد. در واقع یکی از فواید نگهداری از گیاهان آپارتمانی افزایش رطوبت هوا است. سطح رطوبت هوا تاثیر زیادی در زندگی ما دارد. به عنوان مثال افزایش رطوبت هوا باعث کاهش احساس خستگی می‌شود. علاوه بر آن سلامت پوست و درمان آلرژی را در پی دارد. کاهش خشک شدن پوست، برطرف شدن مشکلات تنفسی و… از دیگر مزایای افزایش رطوبت هوا است. گیاهانی مانند سرخس و عنکبوتی می‌توانند باعث افزایش رطوبت شوند.

تصفیه‌کنندگی هوا

یکی از بهترین فواید برخی از گیاهان آپارتمانی، تصفیه‌کنندگی هوا می‌باشد. برخی از این گیاهان هنگامی که در آپارتمان شما قرار می‌گیرند، اکسیژن تولید می‌کنند و به اصطلاح به آنها گیاهان اکسیژن ساز می‌گویند. آلاینده‌هایی مانند مونوکسید کربن، فرمالدئید و… را تصفیه‌ کنند. گیاهانی مانند بامبو، پیچک، گل گندمی، سانسوریا، پتوس طلایی، زنبق، فیکوس تنها برخی از گیاهانی هستند که خاصیت تصفیه‌کنندگی هوا دارند.

کم کردن سر و صدا

یکی از مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ، آلودگی صوتی و سر و صدای زیادی است که متاسفانه به داخل ساختمان یعنی محیط داخلی راه پیدا می‌کند. احتمالاً برایتان جالب است اگر بدانید که برخی از گیاهان آپارتمانی می‌توانند مثل یک عایق صدا باشند. در حقیقت بعضی از گیاهان می‌توانند صدا را جذب کنند و باعث شکست و انحراف آن شوند و این‌گونه آلودگی صوتی را کاهش دهند. از جمله گیاهانی که بر کم کردن سر و صدا تاثیرگذار هستند، می‌توان به برگ انجیری و فیکوس اشاره کرد. نکته لازم به ذکر این است که شما حتی می‌توانید در محیط اداری، لابی ساختمان و… از این گیاهان برای ساخت دیوار عایق صدا استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی چشم نوازی که ایجاد می‌کند، تا حدی از وارد شدن صدا به ساختمان جلوگیری کند.

درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی

از آنجا که بسیاری از بیماری‌ها مربوط به آلودگی هوا هستند، تهیه گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز می‌تواند هوای تمیز و پاکی را در محیط داخلی ساختمان شما ایجاد کند. یکی از فواید نگهداری از گیاهان آپارتمانی احتمال جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا تا حدود ۳۰ درصد است.

مزیت های گیاهان آپارتمانی برای انسان

کاهش فشار خون

امروزه بسیاری از افراد با وجود مشکلات، دچار استرس و اضطراب می‌شوند و همین موضوع موجب افزایش فشار خون آنها خواهد شد. وجود گیاهان آپارتمانی در محیط کار یا خانه نسبی را با خود به همراه خواهد داشت و باعث می‌شود که سلامت روان افراد حفظ شود. کاهش استرس و اضطراب و آرامش محیط ساختمان باعث کاهش فشار خون خواهد شد.‌ آلوئه ورا و اسطوخودوس از جمله گیاهانی هستند که فشار خون را کاهش می‌دهند.

خواص درمانی

جالب است بدانید گیاهانی آپارتمانی مانند آلوئه ورا خواص درمانی نیز دارند و می‌توانند باعث کاهش التهاب و کم شدن درد نیز شوند. به عنوان مثال استفاده از آلوئه ورا در بسیاری از موارد برای التهابات پوستی تجویز و توصیه می‌شود.

تقویت حافظه

نگهداری از گیاهان آپارتمانی باعث افزایش تمرکز حافظه در افراد می‌شود. در واقع آرامشی که این گیاهان در افراد ایجاد می‌کنند، منجر به افزایش عملکرد شناختی آنها خواهد شد.

بهبود کیفیت خواب

از آنجا که بسیاری از گیاهان آپارتمانی به خواب راحت افراد کمک می‌کنند، توصیه می‌شود که برخی از آنها را در اتاق خواب خود قرار دهید. یکی از بهترین و مهم‌ترین فواید گیاهان آپارتمانی کیفیت خواب افراد است. آلوئه ورا، شیپوری و برخی دیگر از گیاهان آپارتمانی با تولید اکسیژن و افزایش رطوبت، باعث بهبود کیفیت خواب می‌شوند.

مزایا خرید گیاهان آپارتمانی از کافه گلدون

جلوگیری از آلرژی

یکی از فواید نگهداری گیاهان آپارتمانی تقویت سیستم ایمنی آنها است که می‌تواند تا حدی از بروز آلرژی پیشگیری کند. معمولاً فصل بهار فصلی است که افراد دچار آلرژی می‌شوند و علائمی مانند عطسه و آبریزش بینی دارند. درست است که داروهای بسیار مفیدی برای از آلرژی و یا از بین بردن آنها وجود دارد اما یکی از فواید گیاهان آپارتمانی تنفس درست و راحت است. گیاهانی مانند دیفن باخیا و اسپاتی فیلوم آلاینده‌های سمی را از محیط زندگی شما حذف می‌کنند و هوا را تصفیه خواهند کرد.

رایحه درمانی

رایحه خوش می‌تواند احساس انسان را درگیر کند. به عنوان مثال هنگامی که شما به یک گلفروشی مراجعه می‌نمایید، از تنفس هوای سالم آن محیط و بوی خوشی که به مشام شما می‌رسد، لذت می‌برید. شما هم می‌توانید با انتخاب چند گیاه مناسب و خوشبو در محیط خانه یا محیط کار خود این فضای دلپذیر را هر روز تجربه کنید. پاپیتال، اکالیپتوس و… می‌توانند باعث رایحه درمانی شوند.

افزایش راندمان

وجود گیاهان آپارتمانی در محیط باعث بالا بردن افزایش بازدهی، افزایش خلاقیت، بهبود حال روحی، افزایش بازدهی فعالیت و… می‌شود. این‌گونه افراد در فعالیت‌های خود تأثیرگذارتر عمل خواهند کرد.

خرید گیاهان آپارتمانی از کافه گلدون

به فروشگاه اینترنتی کافه گلدون مراجعه نمایید و از انواع گیاهان آپارتمانی مانند سانسوریا، پتوس، زامیفولیا، آگلونما، لیندا، یوکا، شفلرا، فیکوس، گیاهان گلدار، انواع نخل مانند اریکا و شامادورا و… دیدن کنید. شما دوستان گرامی با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه می‌توانید از ویژگی‌ها و قیمت آگلونما، دراسنا، سانسوریا و سایر گیاهان آپارتمانی مطلع شوید. هنگام خرید هر کدام از محصولات کافه گلدون، بروشوری برای شما ارسال می‌شود که نحوه نگهداری گیاه مورد نظر شما در آن به صورت کامل ذکر شده است. با خرید از کافه گلدون از مزایای بی‌نظیر این مجموعه برخوردار خواهید شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید