به نظر شما بهترین آنتی ویروس برای مک در سال 2024 چیست؟ شاید قبلاً پرسیدن چنین سؤالی خنده‌دار بود؛ چرا که در گذشته کاربران مک از امنیت نسبی برخوردار بودند و اغلب بر این باور بودند که سیستم‌های آنها در برابر ویروس‌ها و بدافزارهایی که پلتفرم‌های دیگر را تهدید می‌کنند، مصون هستند. این تصور غلط به دلیل نادر بودن تهدیدات macOS، تقویت شد و منجر به یک ایجاد یک سوءتفاهم رایج شد که کامپیوترهای مک در برابر حملات سایبری، شکست‌ناپذیر هستند.

با خرید بهترین آنتی ویروس برای مک می‌توانید از ایمن بودن دستگاهتان، اطمینان حاصل کنید؛ به‌عنوان‌مثال، یک نرم افزار امنیتی خوب از شما در برابر بدافزارهای جدید و ناشناخته محافظت می‌کند؛ باج‌افزارها را مسدود می‌کند؛ از سیستم‌های قدیمی در برابر آسیب‌پذیری‌های امنیتی ناشی از نرم‌افزارهای قدیمی محافظت می‌کند و غیره.

بهترین آنتی ویروس برای مک

باوجوداینکه مک‌بوک‌ها دارای ابزار امنیتی داخلی به نام «xProtect» هستند، اما مانند سایر رایانه‌ها در برابر تهدیدات سایبری آسیب‌پذیر هستند؛ زیرا این ابزار به اندازه آنتی‌ویروس‌های مستقل، قدرتمند نیستند.

بهترین آنتی ویروس برای مک در سال 2024 چیست؟

حال برای شما برای محافظت از دستگاه خود به نرم افزار آنتی ویروس مخصوص مک نیاز دارید که برای کار با نیازهای منحصربه‌فرد macOS طراحی شده باشد. به‌هرحال، این نکته را نیز باید در نظر داشت که محصولات شرکت اپل ارزان نیستند و شما نیز تمایل ندارید که دستگاه گران‌قیمتتان در اثر حمله سایبری از کار بیفتد؛ بنابراین حتی داشتن یکی از بهترین آنتی ویروس‌های رایگان برای مک بهتر از نداشتن هیچ محافظتی است.

در اینجا ممکن است یکی از سخت‌ترین تصمیمات برای شما که کاربر مک هستید این باشد که بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از چندین آنتی ویروس موجود در بازار برای شما مناسب است؛ کدام یک بهترین محافظت را از شما برای ایمن نگه‌داشتن دستگاه و داده‌هایتان، انجام می‌دهد و اینکه در نهایت کدام یک از آنتی ویروس‌ها، بیشترین ارزش را برای خرید دارد. بهترین آنتی ویروس‌‌ها برای مک شامل موارد زیر است:

  • آنتی ویروس کسپرسکی
  • آنتی ویروس بیت دیفندر

در ادامه مقاله به نقد، بررسی و مقایسه این نرم‌افزارهای امنیتی می‌پردازیم.

آنتی ویروس کسپرسکی

یکی از قابلیت‌های آنتی ویروس کسپرسکی توتال سکیوریتی مولتی دیوایس بودن آن است؛ یعنی قابلیت نصب بر روی تمامی سیستم‌عامل‌ها مانند ویندوز، مک، اندروید و iOS را دارد.

همان‌طور که در صفحه خرید آنتی ویروس کسپرسکی توتال سکیوریتی وب‌سایت باما سافت آمده است: «آنتی ویروس Kaspersky Total Security قابل نصب بر روی تمامی سیستم‌عامل‌ها یعنی ویندوز، مک، اندروید و iOS است. مثلاً شما یک لایسنس اورجینال آنتی ویروس کسپرسکی توتال سکیوریتی چهار کاربر تهیه می‌کنید. حال شما می‌توانید لایسنس اورجینال خود را بر روی چهار دستگاه مختلف به انتخاب خود، نصب کنید.»

آنتی ویروس کسپرسکی

موتور آنتی ویروس مک کسپرسکی در آزمایشاتی که صورت گرفته است، بسیار خوب کار کرد و توانست 95 درصد از نمونه‌های بدافزار را شناسایی کند. تست انجام اسکن کامل دیسک نیز سریع بود و تنها 45 دقیقه طول کشید. این زمان از سایر نرم‌افزارهای امنیتی از جمله بیت دیفندر، سریع‌تر است. Kaspersky همچنین دارای ویژگی‌های زیر است:

  • محافظت در برابر بدافزار در زمان واقعی
  • محافظت از وب و امکان خرید آنلاین ایمن
  • محافظت از وب کم
  • VPN
  • ضد فیشینگ
  • مدیر رمز عبور

ویژگی خرید آنلاین ایمن کسپرسکی (Kaspersky’s Safe Online Shopping) بسیار خوب است؛ زیرا تضمین می‌کند که پرداخت‌های آنلاین شما برای خرید در برابر هکرها محافظت می‌شوند. همچنین قابلیت ضد فیشینگ (Anti-Phishing) آن نیز بسیار خوب است؛ چرا که اکثر سایت‌های جعلی که در طول آزمایشات از آن‌ها بازدید شده بود را مسدود کرد. افزونه‌های مرورگر کسپرسکی نیز با مرورگرهای سافاری، گوگل کروم و فایرفاکس سازگار هستند.

خیلی جالب است که بدانید آنتی ویروس Kaspersky دارای قابلیت محافظت از وب‌کم برای کاربران مک است. لازم به ذکر است که تعداد انگشت‌شماری از آنتی ویروس‌های مخصوص مک دارای قابلیت محافظت از وب‌کم (Webcam Protection) هستند.

همچنین کسپرسکی دارای یک صفحه‌کلید مجازی است که استفاده‌کردن از آن، راه خوبی برای جلوگیری از کی لاگرهای احتمالی است و این قابلیت چیزی است که آنتی‌ویروس‌های بسیار کمی، آن را دارند.

به‌طورکلی می‌توان گفت که آنتی ویروس کسپرسکی به کاربران مک سطح خوبی از حفاظت در برابر بدافزارها و تعدادی ابزار امنیتی مناسب مک را ارائه می‌دهد. دارای محافظت از خرید آنلاین، محافظت از وب‌کم و دارای VPN است.

آنتی ویروس بیت دیفندر

آزمایشگاه‌های مستقل آنتی ویروس، ابزارهای آنتی ویروس مک را آزمایش می‌کنند و امتیازهایی را گزارش می‌کنند که به ما نشان می‌دهد کدام یک مؤثرتر هستند. هم آزمایشگاه AV-Test و هم AV-Comparatives به آنتی ویروس بیت دیفندر برای مک امتیاز کاملی را می‌دهند. در حالت پیش‌فرض Autopilot، کار خود را انجام می‌دهد و تعامل کاربر را به حداقل می‌رساند.

با خرید آنتی ویروس بیت دیفندر، خیالتان از ایمن بودن دستگاه مک شما راحت می‌شود. این نرم‌افزار امنیتی دارای یک موتور ضد بدافزار بسیار پیشرفته است که از هوش مصنوعی (AI) برای شناسایی تهدیدات قبل از ایجاد آسیب استفاده می‌کند. همچنین از یک اسکنر ابری استفاده می‌کند که همین مورد باعث می‌شود تا Bitdefender به یکی از سبک‌ترین آنتی ویروس‌های موجود تبدیل شود. همچنین Bitdefender دارای مجموعه بسیار جالبی از ویژگی‌های اضافی است، از جمله:

  • حفاظت از ماشین زمان
  • VPN
  • امنیت وب
  • کنترل والدین
  • بهینه‌سازی سیستم
  • مسدودکننده تبلیغات
  • ضد ردیاب

ما واقعاً تحت‌تأثیر محافظت ماشین زمانی (Time Machine Protection) بیت دیفندر قرار گرفتیم که از فایل‌های پشتیبان در برابر حملات باج‌افزاری که برای رمزگذاری آن‌ها طراحی شده‌اند، محافظت می‌کند؛ بنابراین حتی اگر باج‌افزار به سیستم شما حمله کند، شما می‌توانید به‌سادگی با بارگذاری جدیدترین نسخه پشتیبان Time Machine، سیستم و تمام فایل‌های خود را بازیابی کنید.

به نقل از وب‌سایت معتبر PC Mag: «Suppose that antivirus protection isn’t a hobby for you; it’s a chore. You want the best, but you don’t want to hear about every little event. Bitdefender’s Autopilot achieves that set-and-forget goal, letting you spend your online time doing things you actually enjoy while lab-certified protection goes on in the background.»

«فرض کنید محافظت از آنتی ویروس برای شما یک سرگرمی نیست؛ بلکه یک کار طاقت‌فرسا است. شما بهترین‌ها را می‌خواهید، اما نمی‌خواهید تا در مورد هر رویداد کوچکی بشنوید. اتوپایلوت بیت دیفندر به این هدف تعیین شده، دست پیدا می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا وقت آنلاین خود را صرف کارهایی کنید که واقعاً از آن‌ها لذت می‌برید.»

آنتی ویروس بیت دیفندر

از مزایای این آنتی ویروس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمرات کامل و عالی از آزمایشگاه‌های مستقل آنتی ویروس
  • از فایل‌ها و نسخه‌های پشتیبان در برابر باج افزار محافظت می‌کند
  • شامل VPN است
  • حالت خلبان خودکار بدون دردسر
  • ردیاب‌ها را در مرورگرها مسدود می‌کند

ویژگی‌های امنیتی وب بیت دیفندر نیز بسیار خوب است. در طول آزمایش‌ها، این ویژگی‌ها به‌صورت یکپارچه با Safari کار می‌کردند و به ما نشان دادند که آیا لینک‌های وب‌سایت خاص امن هستند یا خطرناک. این کاری است که مرورگر سافاری به طور پیش‌فرض انجام می‌دهد. همچنین این آنتی ویروس تمام وب‌سایت‌های جعلی که سعی کردم به آنها دسترسی پیدا کنم را مسدود کرد.

آنتی ویروس Bitdefender دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های مفیدی است که از آن جمله می‌توان به کنترل‌ والدین بسیار خوب و یک ویژگی ضد ردیاب مفید اشاره کرد. تمام این ویژگی‌ها سبب شده است تا آنتی ویروس بیت دیفندر یکی از بهترین آنتی ویروس‌ها برای مک در سال 2024 باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید