پوست به عنوان بزرگترین اندام بدن، فاکتوری مهم و تاثیرگذار بر زیبایی چهره است. به دلایل مختلفی ممکن است این ساختار پوششی دچار مشکلات ظاهری مختلف شود و از مهم ترین آن می توان به بزرگ شدن منافذ اشاره کرد. این منافذ به ترشحات مانند عرق و سبوم اجاره خروج می دهند. اما درصورتی که بیش از اندازه بزرگ شوند، پوست شما شبیه به پوست نارنجی رنگ پرتغال می شود. اگر شما نیز از چنین مشکلی رنج می برید، بدانید که دیگر جای غصه و نگرانی نیست. چرا که فروشگاه آنلاین اورجینالیت درخدمت شماست تا بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی را به منظور سلامت پوست شما دراختیارتان قرار دهد. با ما همراه در ادامه مطلب همراه باشید تا مهم ترین روش های موثر برای کوچک کردن منافذ پوست را خدمت شما معرفی کنیم.

چرا منافذ پوست بزرگ می شوند؟

شاید اصلی ترین عامل موثر بر باز شدن منافذ پوست، وراثت باشد. کمی قبل تر به این مهم اشاره کردیم که وجود منافذ برای خروج عرق و سبوم ضروری هستند. اما گاهی افراد بدلیل وجود چنین منافذی روی صورت پدر و یا مادرشان، این ویژگی را از والدین خود دریافت می کنند. اما ژنتیک تنها یکی از عوامل موثر در این باره است. بلکه موارد زیر نیز در بزرگ شدن منافذ پوست نقش دارند:

  • افزایش تولید چربی : شاید خودتان ببینید که بخش های میانی پوست صورت دارای منافذ بزرگتری هستند. چرا که در این نقطه تراکم غدد آزاد کننده چربی بیشتر است.
  • جنسیت : بدلیل زیادتر بودن غدد چربی در آقایان، این دسته از افراد بیشتر به منافذ بزرگ پوستی مبتلا می شوند.
  • پیری : هرچه که سن بیشتر بشود، میزان تولید کلاژن و الاستیک کمتر می شود. حتما می دانید که این رشته های پروتئینی برای افزایش استحکام پوست دارای اهمیت زیادی هستند.
  • نور خورشید : از دیگر عوامل موثر بر بزرگ شدن منافذ پوست می توان به اشعه ماورای بنفش اشاره کرد. این اشعه سبب می شود که پروتئین های سازنده پوست مانند کلاژن و الاستیک تجزیه شوند.

روش های قطعی درمان منافذ پوست

اگر شاهد منافذی بزرگ روی پوست خود هستید، اصلا نگران نباشید. این مشکل به خوبی قابل برطرف شدن است. در ادامه به مهم ترین روش های موثر برای کوچک کردن منافذ پوست اشاره خواهیم کرد.

روتین پوستی مناسبی داشته باشید

یکی از راه هایی که می تواند به خوبی معضل بزرگ شدن منافذ را برطرف کند، برخورداری از یک روتین پوستی مناسب است. خودتان در طولانی مدت آثار داشتن روتین پوستی منظم را روی پوست خود خواهید دید. باید این روتین به خوبی و منظم انجام شود تا اثر این منافذ کمتر شود. یادتان باشد که محصولاتی که در این مسیر استفاده می کنید، باید غیر کومدوژنیک باشد. یعنی در ساختار آن ها هرگونه ماده با ماهیت چربی وجود نداشته باشد. محصولات اوردینری در این باره مناسب به نظر می رسند. فرقی ندارد که به دنبال استفاده از سرم نیاسینامید اوردینری هستید و یا هر محصول دیگری استفاده می کنید. عدم وجود چربی در هر ماده ای که در روتین پوستی استفاده می کنید، باید چک شود.

از ماسک های طبیعی استفاده کنید.

اگر به دنبال درمانی هستید که در دراز مدت بتواند منافذ پوستی شما را کوچک کند، این راه درمانی بسیار مناسب است. البته یادتان نرود که لازمه نتیجه دادن این راه، داشتن نظم و استمرار در استفاده از آن است. بسیاری از موارد طبیعی را می توان یافت که به صورت طبیعی چنین تاثیری می گذارند. چندین ماسک طبیعی، از جمله موارد زیر می توانند مشکل وجود منافذ بزرگ در پوست صورت شما را برطرف کنند :

  • ماسک خاک رس : استفاده از این ماسک به صورت یک یا دو هفته می تواند چربی های اضافه پوست را بزداید. بدلیل جذب چربی ها از سوی خاک رس، منافذ پوست شما کوچک تر خواهند شد.
  • تخم مرغ به دلیل برخورداری از کلاژن می تواند به استحکام و سفت شدن پوست کمک کند. این را بدانید که بهترین قسمت تخم مرغ برای این منظور، سفیده آن است. می توانید آن را با موادی مانند جوی دوسر و یا الوئه ورا ترکیب کنید.
  • خاصیت آنتی اکسیدانی انار هم می تواند به خوبی سبب حل این مشکل بشود. انار کمک می کند که کلاژن بیشتری در پوست ساخته شود. به علاوه اینکه انار دارای خاصیتی قابض می باشد که سبب می شود که تا چند ساعت بعد از استفاده منافذ زیرتر دیده شوند.

لایه بردار های شیمیایی را فراموش نکنید

اگر بتوانید پاکسازی منافذ پوست را از سلول های مرده به درستی انجام دهید، کمک بزرگی به ظاهر پوست خود کرده اید. چنین کاری از عهده لایه بردار های شیمیایی ساخته است. بد نیست نگاهی به محصولات اوردینری بندازید و ببینید که برای این منظور چه تنوعی از محصولات رو به روی شماست. استفاده از لایه بردار های دارای اسید های آلفا بسیار در این باره موثر است.

از سرم های حاوی نیاسینامید کمک بگیرید

سرم نیاسینامید به دلایل مختلفی که شامل اثر ضد التهابی، تنظیم تولید چربی پوست و افزایش تولید کلاژن است، می‌تواند منافذ پوست را کوچکتر کرده و باعث بهبود ظاهر پوست شود. با استفاده منظم از سرم حاوی نیاسینامید، می‌توانید با کاهش اندازه منافذ پوستی، پوست خود را تمیزتر و با مات و روشن‌تر به نظر بیاورید.

به عنوان یکی از بهترین محصولات برای حل این مشکل، سرم نیاسینامید اوردینری شناخته شده‌است. این محصولات غنی از نیاسینامید هستند و می‌توانند با تأثیرات مثبت خود، بهبود ظاهر و سلامت پوست را تضمین کنند. با انتخاب یک سرم با ترکیبات متعادل و استفاده منظم، می‌توانید به دست‌یافتن بهترین نتیجه برای پوست خود برسید.

از رتینول استفاده کنید.

حتما می دانید که یکی از مشتفات شناخته شده ویتامین A رتینول است. استفاده از این ماده بدون تجویز پزشک هم امکان پذیر است. به خوبی می توانید برای افزایش تولید کلاژن در پوست روی این ماده حساب کنید. همچنین برای مبارزه با ضایعات پوستی مانند جوش هم مناسب است. افزایش کلاژن در پوست که توسط این ماده صورت می گیرد، سبب افزایش استحکام آن می شود. به طوری که رفته رفته خواهید دید خبری از آن منافذ بزرگ دیگر نیست. البته یک نکته مهم درباره استفاده از رتینول وجود دارد. این ماده بهتر است فقط شب ها استفاده شود. چرا که اسیب پذیری پوست درمقابل نور خورشید را افزایش می دهد.

سخن آخر

بهترین راه ها برای کوچک کردن منافذ پوست در این مطلب خدمت شما شرح داده شدند. پوست اندام پوشاننده بدن بوده و به عنوان بزرگ ترین اندام،نقش بسیار مهمی روی زیبایی و جذابیت خانم ها دارد. به همین دلیل نیاز است که همواره برای طراوت و شادابی آن کوشید. عوامل مختلفی سبب بزرگ شدن منافذ آن می شوند که درباره آن ها توضیح داده شد. همچنین به چند روش مناسب برای کوچک کردن منافذ هم پرداخته شد. از اینکه ما را تا انتها مطلب همراهی کردید از شما عزیزان ممنون و سپاسگزاریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید