گروه زیبایی پارس مگ در این مطلب بهترین مرطوب کننده پوست خشک را به شما معرفی می کند.

فهرست محتوا نمایش

خصوصیات پوست خشک

در حالت کلی پوست بدن در اثر کمبود رطوبت مورد نیاز و میزان چربی، خشک، زبر می شود و نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این، رنگی تیره و خاکستری پیدا می‌کند و جلای طبیعی خود را از دست می دهد.

این خشکی به دلیل پوسته پوسته شدن طبقه شاخی پوست است که در ظاهر قابل مشاهده نیست و نباید این حالت را با بیماری پوست که همراه با ریزش مو، درد و قرمزی (اگزما) است، اشتباه کرد.

پوست در حالت طبیعی دارای ۱۳ % آب است که این مقدار آب با افزایش سن به تدریج کاهش می‌یابد تا در نهایت در پیری کامل به ۷۰ % می‌رسد.ولی تا قبل از دوران پیری، مقدار آن حتی در آفتاب و هوای خشک نباید از ده درصد کمتر شود.

متخصصین پوست، پوست خشک را پوستی آسیب‌پذیر می‌ دانند، چون در این نوع پوست، لایه بیرونی پوست دچار اختلال شده است.باید بهترین مرطوب کننده پوست خشک را استفاده کرد.

وقتیکه این اتفاق می‌افتد، پوست با سرعت بیشتری رطوبت خود را از دست می‌دهد و عوامل خارجی به ‌راحتی به آن نفوذ می‌کنند.

این بدان معناست که پوست خشک در مقابل پاک‌ کننده‌های قوی، مواد شیمیایی مضر، و مواد نگه دارنده به نسبت پوست‌های معمولی، تحریک‌ پذیری بیشتری دارد.

علاوه بر این، از آنجائیکه لایه بیرونی پوست، لایه محافظ پوست در برابر عوامل محیطی است، پوست خشک بیشتر در معرض آسیب قرار دارد و این موضوع لزوم استفاده از بهترین مرطوب کننده پوست خشک را ضروری می کند.

نشانه‌های پیری در این نوع پوست‌ زودتر از انواع دیگر ظاهر می‌شوند. راه ‌حل بهبود شرایط برای این نوع پوست، حفظ رطوبت و مراقبت از آن است.

بهترین مرطوب کننده پوست خشک

کرم آبرسان یا مرطوب کننده پوست خشک

اگر پوستی بدون چربی و خشک دارید باید بهترین مرطوب کننده پوست خشک استفاده کنید ولی اگر پوست کم آب دارید باید آبرسان استفاده کنید.

به یاد داشته باشید اگر پوستتان پوسته پوسته شده باشد کرم آبرسان نمی تواند کمک کند.

بهترین مرطوب کننده پوست خشک

استفاده از بهترین مرطوب کننده پوست خشک ، ماده هیدراتاسیون موجود در پوست را افزایش که از پوسته شدن و افتادگی پوست جلوگیری کرده و لایه رطوبتی محافظتی را بر روی پوست شما ایجاد می کند.

جوان تر شدن پوست

مهمترین اجزای سر مانند صورت ، گردن ،گوش ، قفسه سینه نسبت به تغییرات محیط حساس هستند سلول های پوستی این نواحی سریعتر از دیگر قسمتهای بدن از بین می روند بنابراین رطوبت کافی می تواند سلول های پوست را جوان نگه دارد.

بهترین مرطوب کننده پوست خشک
کاهش چین و چروک صورت

مرطوب کننده پوست خشک از کشیدگی یا پارگی پوست جلوگیری می کند که در نهایت نمی گذارد چین و چروکی روی پوست شما نمایان شود.

کاهش مشکلات پوستی

استفاده روزانه از مرطوب کننده ها می تواند بروز مشکلات خشکی شدید پوست و چربی پوست را کاهش دهد چرا که هر دو برای پوست مضر بوده و باعث ایجاد بیماری هایی مانند آکنه می شوند.

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده های صورت

پس از شستن صورت از مرطوب کننده استفاده کنید

یکی از زمان های مناسب برای استفاده از بهترین مرطوب کننده پوست خشک زمانی می باشد که صورت خود را می شورید زیرا این زمان پوست شما از حالت خشک خارج شده و عمل آبرسانی بهتری انجام می شود.

صبح زمان مناسبی برای استفاده می باشد

در ابتدای روز قبل از اینکه بیرون بروید می توانید از کرم استفاده کنید قبلا هم توصیه کرده ایم اگر آرایشی انجام می دهید حتما مرحله آخر استفاده از کرم رطوبت دهنده باشد.

بعد از حمام از کرم مرطوب کندده استفاده کنید

بعد از حمام پوست شما تمیز و رطوبت خوبی دارد و باعث بهتر جذب شدن مرطوب کننده می شود به آرنج ها ، زانوها و پشت دست و مچ پا را حتما مدنظر داشته باشید.

بیاد داشته باشید زمانی که از بهترین مرطوب کننده پوست خشک استفاده می کنید حتما از محصولات دیگر آرایشی مانند آبرسان ها می تواند به رفع خشکی و تعادل رطوبت پوست صورت شما کمک زیادی بکند .

پس استفاده از این کرم ها هم در کنار بهترین مرطوب کننده پوست خشک مناسب می باشد.

بهترین مرطوب کننده پوست خشک

یک کرم مرطوب کننده چه وِیژگی هایی دارد؟

  • بعد از شست و شو پاک شده و احساس چرب بودن را حس نکنیم
  • موجب حساسیت در دست یا صورت نشود.
  • بعد از استفاده و ماساژ به سرعت جذب پوست شود.
  • از عطر و رنگی یکدست و شفاف برخوردار باشد.

چند توصیه مهم و کاربردی

  1. از کرم های مرطوب کننده که دارای روغن پایدار و اشباع می باشند استفاده کنید
  2. متناسب با پوست خود کرم مناسب را انتخاب کنید
  3. قبل از اینکه صورتتان بطور کامل خشک شود از مرطوب کننده را استفاده کنید
  4. بعد از استفاده به مدت چند دقیقه ماساژ را فراموش نکنید.
  5. قبل از آرایش باید از مرطوب کننده استفاده کنید.

معرفی و نام چند کرم مرطوب کننده خوب

  • کیو وی
  • نیوآ
  • بیودرما(بایودرما)
  • اوریاژ
  • سینره
  • مدیلن
  • درما لیفت
  • لافارر

بهترین مرطوب کننده پوست خشک

برای پوست خشک مایع و کرم مرطوب کننده روغنی نیاز دارید که با ماده جذب کننده غنی شده است.

چگونگی استفاده از کرم مرطوب کننده پوست

استفاده از کرم های رطوبتی با توجه به نوع پوست استفاده می شود .این را هم مدنظر داشته باشید که قبل از استفاده از مرطوب کننده باید پوست را به آرامی با آب بشویید و به اندازه یک بند انگشت از کرم را بر روی نقاط حساس بمالید و ماساژ دهید.

زمان استفاده از کرم مرطوب کننده

مرطوب کننده ها باید صبح ها و عصرها استفاده شوند.مرطوب کننده هایی که در روز استفاده می شود باید حاوی ضد آفتاب باشند.مرطوب کننده های شب باید برای تسکین و ترمیم پوستهای آسیب دیده در طول روز استفاده شوند

تفاوت پوست خشک و پوست کم آب

بیشتر ما پوست کم آب و پوست خشک را یکسان می‌پنداریم، در صورتی که این دو کاملاً باهم متفاوت‌اند.کم‌آبی پوست ناشی از کمبود آب است و خشکی پوست ناشی از چربی طبیعی پوست.

همچنین باید بدانید که پوست خشک یک نوع پوست است ولی کم‌آبی پوست یک مشکل پوستی است.

بهترین مرطوب کننده پوست خشک

بهترین آبرسان ها برای پوست خشک

اگر نوع پوست‌تان در تمام طول سال خشک است و پوسته پوسته می‌شود، احتمال دارد که کم آبی مربوط به کاهش رطوبت مشکل‌تان نباشد.

احتمالاً پوست شما در حفظ رطوبت دچار مشکل شده است. بهترین انتخاب برای شما استفاده از یک مرطوب کننده قوی و غلیظ است.

مرطوب کننده غلیظ با ایجاد یک لایه محافظتی ضخیم روی پوست‌تان، از تبخیر شدن آب پوست جلوگیری می‌کند. اگر محصول فرمول خوبی داشته باشد، مواد مغذی و مفید دیگری هم به پوست‌تان می‌رساند.

اگر واقعا پوست خشکی دارید، بهترین آبرسان های پوست برای شما چه هستند؟بهترین انتخاب همان وازلین خودمان است. برای پوست‌های واقعاً خشک، بیشتر از آبرسانی باید به فکر حفظ رطوبت باشید. قدرتمند‌ترین مسدودکننده‌ی رطوبت هم وازلین است.

اگر از وازلین خوشتان نمی‌یاید، روغن شی‌باتر، روغن کانولا و روغن سویا هم انتخاب‌های خوبی هستند.

موادی که برای افراد پوست خشک بهترین‌اند: وازلین، روغن‌ها شامل روغن‌های گیاهی (مثل جوجوبا)، و روغن مغزها (مثل روغن نارگیل)

بهترین آبرسان ها برای پوست‌ کم آب

اگر پوست‌تان دچار کم آبی شده، باید آب از دست رفته آن را جبران کنید. اول از همه باید آب بیشتری بنوشید.

نوشیدن آب از کم آب شدن پوست جلوگیری می‌کند ولی نمی‌تواند کم آبی کنونی و آسیب‌هایی که به پوست‌تان خورده را جبران کند.

بهترین آبرسان های پوست در این حالت محصولاتی‌اند که حاوی هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) هستند. این پروتئین به شکل طبیعی در لایه‌های مختلف پوست وجود دارد و یکی از وظایفش حفظ آب پوست است.

هیالورونیک اسید می‌توند ۱۰۰۰ برابر وزنش آب جذب کند و هربار که پوست‌تان کم آب شود، دوز مناسبی از رطوبت را به پوست بازگرداند.موادی که برای افراد با پوست کم آب بهترین‌اند: هیالورونیک اسید، آلوئه‌ورا و عسل

ویژگی های مرطوب کننده مناسب

هر نوع پوستی در هر فصلی از سال نیاز به مرطوب کننده مناسب دارد. با این حال، استفاده از مرطوب کننده ها نیز اصولی دارد. این شش توصیه را به خاطر بسپارید.

آیا شما هم بعد از مراجعه به داروخانه برای خریدن مرطوب کننده پوست کاملا گیج می شوید و نمی دانید که باید کدام محصول را انتخاب کنید؟ این روزها ده ها محصول متفاوت در داروخانه ها به فروش می رسند و هر کدام نیز ادعا می کنند که بهتر از انواع مشابهند.

اما با اینکه انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پوست واقعا گیج کننده به نظر می رسد، پیروی از چند راهنمایی ساده می تواند این انتخاب را به کار بسیار راحتی تبدیل کند.

بهترین مرطوب کننده پوست خشک

به گفته دکتر مونیکا هالم، یکی از متخصصان مشهور پوست در نیویورک، اولین راهنمای شما این است:«بیش از حد برای مرطوب کننده، پول خرج نکنید!» پاک کننده ها و مرطوب کننده ها، مهم ترین محصولات برای مراقبت از پوست هستند و اهمیت ویژه ای برای نرم کردن پوست خشک دارند.

شیوه عملکرد مرطوب کننده پوست به این ترتیب است که رطوبت را در لایه بیرونی پوست نگه می دارد و رطوبت موجود در لایه های درونی پوست را به لایه بیرونی می کشاند.

مهم ترین عناصری که در تولید مرطوب کننده ها استفاده می شوند، وازلین، روغن مینرال، لانولین و دایمتیکون هستند. عناصر مهمی مانند گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، اوره و انواع ویتامین ها، به جذب آب در لایه بیرونی پوست کمک می کنند.

به گفته دکتر فرانچسکا فوسکو، یکی از متخصصان پوست در شهر نیویورک و سخنگوی بنیاد سرطان پوست، بعضی از مرطوب کننده های پوست نیز حاوی آلفا هیدروکسی اسید(AHA) هستند که لایه برداری سلول های مرده پوستی را انجام می دهد.

محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید، یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی هستند که پوست خیلی خشک دارند.

1. به پنج عنصر اصلی تشکیل دهنده محصول دقت کنید

پیدا کردن مرطوب کننده مناسب برای پوست، به چند بار آزمون و خطا نیاز دارد. پس صبور باشید و با توجه به راهنماهای زیر به خرید بروید.

اگر هم به نتیجه دلخواه و مناسب دست پیدا نکردید، دفعه بعدی یک محصول جدید انتخاب کنید.

در گام اول باید به 5 عنصر تشکیل دهنده اول دقت کنید. فهرست عناصر تشکیل دهنده محصول را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که عناصر فعال و مهم مانند لانولین، گلیسیرین و وازلین در آن وجود دارد.

گلیسیرین کمتر از لانولین باعث برانگیختگی واکنش های آلرژیک می شود. متخصصان پوست معمولا تاکید می کنند که محصولات شرکت های معتبر و دارای تاییدیه های لازم را تهیه کنید.

2. مرطوب کننده های حاوی ضدآفتاب را انتخاب کنید

محافظت از پوست در مقابل آسیب های ناشی از نور خورشید، یکی از مهم ترین کارها برای حفظ جوانی پوست است بنابراین مرطوب کننده ای بخرید که حاوی عناصر ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر باشد.

شاید لازم باشد کمی برای پیدا کردن این نوعاز محصولات جستجو کنید، اما امروزه بسیاری از مرطوب کننده های پوست و بدن حاوی مواد ضدآفتاب نیز هستند.

3. مرطوب کننده ای متناسب با نوع پوست خودتان تهیه کنید

پوست روی صورت واقعا نازک تر و حساس تر از بخش های دیگر بدن است. پس استفاده از مرطوب کننده های مجزا برای صورت و بدن، می تواند ایده خوبی باشد.

متخصصان، خریدن محصولاتی را پیشنهاد می کنند که قابلیت non-comedogenic داشته باشند، یعنی باعث انسداد منافذ پوستی نشوند و به اصطلاح کومدون زا نباشد. در غیر این صورت منجر به ایجاد التهاب و جوش می شوند.

بهترین مرطوب کننده پوست خشک

انتخاب محصول متناسب و سازگار با نوع پوست نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر پوست حساسی دارید، سراغ مرطوب کننده هایی بروید که ضدحساسیت باشند.

معمولا روی آنها «مناسب برای پوست های حساس» قید شده است. افراد دارای پوست چرب نیز بهتر است مرطوب کننده های بدون چربی و سبک (light) انتخاب کنند، درست برخلاف افراد دارای پوست خشک که به مرطوب کننده های قوی تر نیاز دارند.

اگر پوست شما از نوع ترکیبی است، ابتدا از مرطوب کننده سبک برای تمام صورت استفاده کنید و در ادامه، از کرم های غلیظ تر برای مرطوب کردن قسمت های خشک تر صورت کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید که بیشتر افراد معمولا در فصل تابستان به لوسیون های سبک تر و در فصل زمستان به کرم ها یا پمادها نیاز پیدا می کنند.

4. از مرطوب کننده های حاوی رتینول قبل از خواب شبانه استفاده کنید

رتینول همان ویتامین A متناسب برای پوست است. این ماده مهم، سرعت تولید مجدد سلول های پوستی را افزایش می دهد.

محصولات حاوی رتینول به دو گروه بدون نسخه و تجویزی تقسیم می شوند. با این حال، در استفاده از همه آنها باید با احتیاط عمل کنید، چون این ماده می تواند باعث التهاب، قرمز شدن یا خشکی پوست شود.

5. شاید مرطوب کننده های ساختنی برای پوست شما مناسب تر باشند

اگر پوست شما خیلی خشک است، حتما به پزشک مراجعه کنید، چون به مرطوب کننده های ساختنی که پزشک تجویز می کند، نیاز دارید.

مرطوب کننده های تجویزی حاوی اسیدلاکتیک AHA هستند که لایه فوقانی پوست را نرم می کند و می تواند بهتر از انواع بدون نسخه عمل کند.

البته انواع خاصی از آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) مانند اسیدلاکتیک و اسیدگلیکولیک می توانند واکنش های آلرژیک را در برخی از افراد برانگیخته کنند.

بنابراین در صورت مواجه شدن با حالت هایی مانند سوزش، التهاب، قرمزی پوست، خارش یا بثورات پوستی، حتما این مساله را به پزشک اطلاع بدهید.

گزینه تجویزی دیگر، کرم مرطوب کننده محافظ (Barrier) است که عناصر جاذب رطوبت دارد. این عناصر مهم، رطوبت را برای مدت زمان طولانی تری در پوست حفظ می کنند.

معمولا این طور گفته می شود که این کرم ها کمی بیشتر از مرطوب کننده های معمولی در پوست نفوذ می کنند.

6. در موقع مناسب و به شیوه ای مناسب از مرطوب کننده استفاده کنید

بعد از اینکه محصول مناسب برای خودتان را پیدا کردید، باید هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید، چون راه درازی را برای جلوگیری از خشکی پوست و حتی پنهان کردن چین وچروک ها در پیش دارید.

البته مرطوب کننده ها نمی توانند چین وچروک ها را از بین ببرند، چون به علت از بین رفتن کلاژن ایجاد می شوند.

با این حال، این محصولات می توانند حجم دهنده و سفت کننده خوبی برای پوست باشند و درنتیجه کاری کنند که چین وچروک ها کمتر به چشم خودمان و دیگران بیایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید