طرز تهیه کمپوت خانگی با 4 نوع میوه را به شما یاد میدهیم، تا با استفاده از میوه های موجود در یخچالتان کمپوت مقوی خانگی درست کنید. برای رژیمی تر شدن این کمپوت میتوانید به جای شکر از عسل استفاده کنید. نوش جانتان.

طرز تهیه کمپوت خانگی سیب

مواد لازم برای تهیه کمپوت
شکر تقریبا شش ق غ
گلاب دو قاشق غذاخوری
آبلیمو دو قاشق غذاخوری
سیب هفت عدد
زعفرون دم کرده یک ق
سرکه سفید چهار قاشق غذاخوری
آب چهار لیوان

مراحل تهیه کمپوت سیب

مرحله ۱

سیب ها را بشورید سپس پوست گرفته و دانه های آنرا جدا کنید ، کاسه ای را فراهم کرده دو سه لیوان آب درون کاسه ریخته و بعد از آن دو قاشق غذاخوری سرکه اضافه کنید پس از اینکه سیب ها را آماده کردید درون کاسه قرار دهید.

مرحله  ۲

مخلوط آب و سرکه از سیاه شدن برش های سیب جلوگیری میکند. در مرحله بعد قابلمه را روی اجاق گاز گذاشته دو لیوان آب را همراه با شکر و آبلیمو درون قابلمه ریخته با حرارت ملایم آنها را هم زده تا شکر در آب حل شود . اینجا مقدار شکر بستگی به ذائقه خود شما دارد.

مرحله ۳

در مرحله بعدی سیب ها را که اکنون برای ۲،۳ دقیقه درون کاسه سرکه بوده را درون آبکش بریزید و پس از انجام این کار سیب ها را درون قابلمه ریخته و درب ظرف را بسته حالا اجازه میدهیم تا سیب ها نرم و پخته شوند.

مرحله ۴

مدت زمان پخت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه میباشد ، مدت زمان بیشتر شکل و حالت سیب ها را تغییر میدهد . در دو سه دقیقه پایانی پخت مقدار کمی زعفران دم کرده و گلاب به کمپوت اضافه کنید تا عطر و مزه آن مطبوع و دلنشین شود.

مرحله ۵

اجاق را که خاموش کردید و مواد خنک شد درون یخچال قرار دهید تا جا افتاده و آماده شود.اضافه نمودن نصف قاشق چایخوری وانیل طعم کمپوت سیب شما را فوق العاده خواهد کرد ، این کار را تست کنید و لذت ببرید.

مرحله ۶

یکی از مهمترین خواص مصرف این میوه به صورت پخته شده این است که باعث شفافیت پوست می شود ، اگر این کمپوت را با موادی مانند گلاب و هل و زعفران دارچین تهیه کنید و خواص آن را بیشتر می کنید.مصرف آن باعث تقویت معده و هضم بهتر غذا می شود.

مرحله ۷

باعث از بین رفتن لکه های پوستی خواهد شد که مصرف آن برای تقویت قلب بسیار مفید می باشد باعث طراوت پوست و شادابی شما خواهد شد و مصرف آن را به خاطر ویتامین سی بالا و تولید کلاژن برای از بین بردن چین و چروک توصیه می کنیم.

طرز تهیه کمپوت خانگی گلابی

مواد لازم برای تهیه کمپوت خانگی گلابی

  • گلابی ۱ کیلو
  • شکر ۵۰۰ گرم
  • گلاب ۱ فنجان
  • آب به میزان لازم
  • سرکه ۲ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه کمپوت گلابی

مرحله اول: آماده سازی گلابی

ابتدا گلابی ها را خوب بشوئید و آبکشی کنید. سپس می توانید گلابی را درسته و یا برش زده نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: آب و سرکه

۲ لیوان آب و سرکه را داخل یک کاسه بریزید و گلابی را که آماده کردید را در داخل قابلمه بیاندازید. این کار باعث می شود تا رنگ گلابی ها کدر نشود. چند دقیقه زمان دهید تا گلابی ها در  آب و سرکه بماند.

مرحله سوم: آماده سازی شربت

شکر را در  ۵ لیوان آب بریزید و برروی حرارت بگذارید. هم بزنید تا آب و شکر همزمان هم گرم شود و همینطور شکر در آب حل شود.

مرحله چهارم: پخت گلابی

گلابی ها را از آب و سرکه آبکش کرده و در قابلمه شربت بریزید و زمان دهید به مدت ۳۰ دقیقه تا گلابی ها بپزد. در آخر پخت گلاب را به کمپوت گلابی اضافه کرده و سپس زیر شعله را خاموش کنید و زمان دهید تا کمپوت گلابی کم کم خنک شود. سپس می توانید کمپوت را در یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس نوش جان فرمائید.

نکات مهم در تهیه کمپوت گلابی

  1.  اگر بخواهید شربت غلیظ تری داشته باشید، می توانید بعد از پخته شدن گلابی ها آنها را از شربت بردارید و به شربت زمان بیشتری بدهید تا غلیظ شود.
  2. کمپوت را بعد از خنک شدن در یخچال قرار دهید و سپس سرو نمائید.
  3. سرکه باعث جلوگیری از کدر شدن رنگ میوه می کند، پس سرکه را از دستور حذف نکنید.
  4. میزان اندازه ها را با توجه به وزن گلابی تغییر دهید.
  5. میزان شکر را می توانید به نسبت ذائقه ی خود تغییر دهید.

طرز تهیه کمپوت خانگی به

مواد لازم برای تهیه کمپوت به

  • به ۶ عدد
  • شکر ۴ ق غ خ
  • آب به مقدار لازم
  • زعفران (اختیاری)

دستور پخت

مراحل تهیه کمپوت به

مرحله اول

برای تهیه کمپوت به خوش طعم و عالی پس از اینکه پوست میوه های به را گرفتید آنها را به چند تکه تقسیم نمایید سپس داخل آنها را تمیز نموده دانه‌های به را از آن جدا نمایید اگر این کار را انجام ندهید آب کمپوت شما لزج خواهد شد و حالت بدی را بخود میگیرد.

مرحله دوم

حالا میوه های خرد شده را درون قابلمه ریخته و پس از آن شکر و زعفران را با مواد مخلوط کنید حالا آب را تا اندازه‌ای که روی میوه ها را بگیرد درون قابلمه بریزید ، بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا بجوشد با چنگال امتحان کنید اگر که میوه های شما نرم شده بود کمپوت خوشمزه خانگی شما آماده شده است.

مرحله سوم

برای تهیه کمپوت میزان شیرینی آن بستگی بخود شما دارد و می‌توانید مقدار شکر را کم و یا زیاد نمایید ، پس از اینکه پخته شد و اجاق را خاموش نمودید اجازه دهید تا مواد سرد شوند سپس درون ظرف شیشه ای ریخته و درب آن را ببندید می توانید آن را برای مدت زمان یک سال درون یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه کمپوت هلو خانگی

مواد لازم برای تهیه کمپوت هلو

  • هلو ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ پیمانه
  • آب ۴ پیمانه

طرز تهیه کمپوت هلو سریع با ماندگاری طولانی در خانه

مرحله اول: آماده سازی شربت

ابتدا آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و کمی هم بزنید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم بجوشد و دانه های شکر حل شود و نیازی به قوام آمدن نیست همین که چند جوش بزند کافی می باشد و قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا سرد شود دقت کنید مقدار شکر بنا به سلیقه و میزان شیرینی هلو ها قابل تغییر است ولی این مقدار گفته شده شیرینی متعادلی را خواهد داد.

مرحله دوم: آماده سازی هلو

در ادامه هلو ها را بشورید و با پوست کن یا چاقوی تیز پوست آن را به آرامی بگیرید سپس از وسط به دو نیم کنید و هسته را خارج کرده و به شکل ریز یا خلالی یا فقط از وسط به دو نیم کرده دربیاورید و داخل شیشه ها تمیز بریزید.

مرحله سوم: افزودن شربت به هلوها

در ادامه شربت سرد شده را روی هلو ها بریزید به طوری که شیشه ها کاملا پر و شربت روی هلوها را بگیرد سپس درب فلزی شیشه ها بسته و محکم کنید.

مرحله چهارم: تهیه کمپوت هلو

در ادامه شیشه ها را داخل قابلمه بگذارید و داخل قابلمه آب سرد بریزید به طوری که آب روی شیشه ها بگیرد تا عمل هواگیری خوب انجام شود زمان بگیرید و از زمان جوشیدن آب ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و آب که سرد شد شیشه ها را بیرون بیاورید و روی یک دستمال به صورت وارونه قرار دهید تا کاملا سرد شود سپس در یخچال یا کابینت نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کمپوت هلو در قابلمه

  1. درب شیشه حتما فلزی باشد.
  2. اگر کنار درب شیشه حباب زد یعنی هوا پس داده پس زودتر مصرف کنید.
  3. می تواند برای خوش رنگ کمی زعفران ساییده شده استفاده کنید.
  4. می توانید شربت را بچشید در صورت تمایل می توانید شکر را بیشتر کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید