بهترین لپ تاپ ها تا 25 میلیون تومان، که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند، گروه تکنولوژی پارس مگ برایتان لیست کرده است، تا بهترین لپ تاپ باتوجه به بودجه تان را تهیه نمایید.

بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان

1- لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل 15-dw3140neلپ تاپ اچ پی

  • سری پردازنده: Core i5
  • ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: Intel

محصولات «اچ‌پی» همیشه انتخاب مناسبی به‌عنوان لپ‌تاپ‌های چندمنظوره در محیط‌های کاری و خانگی بوده‌اند. این دستگاه‌ها کارایی زیاد، امکانات متعدد، بدنه‌ی زیبا و مقاومی دارند. یکی از مدل‌های باکیفیت و زیبای این سری HP 15-dw3140ne است.

شرکت اچ‌پی برای این مدل پردازنده خوب Core i5-1135G7  را که محصولی از Intel است را در نظر گرفته است. همچنین 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 می‌تواند قدرت پردازشی ایده‌آلی را به این مدل بدهد. گفتنی است برای این مدل پورت‌های پرسرعتی در نظر گرفته شده که دست شما را برای انتقال هرچه سریع‌تر اطلاعات باز خواهد گذاشت. این مدل در لیست بهترین لپ تاپ های 25 میلیونی قرار گرفته است.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15 G2 ITL – A

ThinkBook 15 G2 ITL – A

  • سری پردازنده: Core i3
  • ظرفیت حافظه رم: 4 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA

کمپانی لنوو از از مهم‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولید لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی است که تا امروز مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15 G2 ITL – A هم از‌ جمله همین محصولات است که مخصوص کاربری عمومی، مالتی‌مدیا سبک، پردازشی، برنامه‌نویسی، نتورک اسیستنت و اسیستنت برای سایر کارها بوده و برای انجام امور روزمره و نیمه‌حرفه‌ای مناسب است.

در کنار طراحی زیبای محصول، لازم است به صفحه‌نمایش 15.6‌ اینچی آن با کیفیت‌ FHD اشاره کنیم. این صفحه‌نمایش می‌تواند برای شما کیفیت بالایی را به‌ارمغان بیاورد.

256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD شاید کافی نباشد و نیاز داشته باشید که این مقدار را ارتقا دهید، اما SSD بودن آن سرعت بالایی را برای کاربر به‌ارمغان خواهد آورد. حسگر اثر انگشت، باتری با ظرفیت 45 وات ساعت و بلوتوث داخلی نسخه 5.1 از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول به‌شمار می‌روند.

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل MODERN 15 A10M

MODERN 15 A10M

  • سری پردازنده: Core i3
  • ظرفیت حافظه RAM: 8 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: Intel

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل MODERN 15 A10M یکی از لپ تاپ‌هایی است که می‌توان برای مصارف خانگی، اداری، مالتی‌مدیا سبک و عمومی از آن استفاده کرد. این لپ‌تاپ دارای صفحه‌نمایش 15.6 اینچی است که انتخاب مناسبی برای تماشای فیلم و سریال و وب‌گردی است.

کیفیت صفحه‌نمایش Modern 15 دارای کیفیت و رزولوشن Full HD بوده و می‌توانید با آن به طراحی‌های با کیفیت و دیدن دیتیل بالا بپردازید. گرافیک این سیستم آنبرد بوده و با آن می‌توان بازی‌های بسیار سبک از نظر گرافیکی و کوچک از نظر Graphical MAP را اجرا کرد. ین مدل توانسته است در لیست بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان برای خود جا باز کند.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L3 – 15IML05 – NPA

Ideapad L3 – 15IML05 – NPA

  • سری پردازنده: Core i5
  • ظرفیت حافظه RAM: 8 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان هستید، این مدل بسیار مناسب است. لپ تاپ Ideapad L3 15IML05 جزء سری‌های میان رده شرکت لنوو قرار دارد و در حال حاضر جدیدترین لپ تاپ 15 اینچ سری Ideapad این شرکت در بازار کشور محسوب می شود که در سال 2020 رونمایی شد.

این لپ تاپ با تلفیقی از دو مدل L340 و S540 طراحی شده و با سخت افزار مناسب و وزن سبک، مناسب امور روزمره، خانگی،گرافیکی نرمال، اداری و مهندسی با پردازش رو به بالا است

ضخامت این دستگاه کمتر از 23mm و وزن دستگاه 2.2Kg می باشد که اعدادی متوسط برای یک لپ تاپ 15 اینچی میان رده محسوب می شوند و از این نظر گزینه نسبتا مناسبی برای کسانی است که حمل و نقل زیادی با دستگاه خود دارند.

لپ تاپ 14 اینچی هوآوی مدل Matebook D14

Matebook D14

  • سری پردازنده: Core i5
  • ظرفیت حافظه RAM: 8 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: Intel

شرکت هوآوی در سال 2020 از سری لپ‌تاپ‌های 14 اینچی تحت عنوان MateBook رونمایی کرد. این لپ‌تاپ با یک طراحی زیبا و وزنی سبک روانه بازار شده است. این لپ تاپ دارای ضخامت 15.9 میلی متر و وزن 1.3 کیلوگرم است که حمل و جابجایی آن را بسیار آسان می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل حسگر اسکنر اثر انگشت است که داخل همان دکمه خاموش-روشن دستگاه قرار گرفته و با یک اشاره انگشت، قفل آن باز می‌شود که موجب افزایش امنیت و استفاده آسان شده است.

لپ تاپ MateBook D14 به یک صفحه نمایش FullView با پنل نوع IPS مجهز است که دارای وضوح تصویر 1920×1080 پیکسل یا Full HD است. این لپ تاپ به 512 گیگابایت حافظه داخلی پرسرعت از نوع PCIe NVMe SSD مجهز است و از جمله بهترین لپ تاپ های 25 میلیونی است.

لپ تاپ 15.6 اینچی دل مدل Dell Inspiron 3501 – PD1Dell Inspiron 3501 – PD1

  • سری پردازنده: Core i5
  • ظرفیت حافظه رم : 8 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA

لپ تاپ Dell Insprion 3501 که مناسب امور روزمره و اداری تا استفاده های مهندسی نظیر نقشه کشی است و از جدیدترین نسل پردازنده‌های شرکت اینتل بهره می‌برد تا بسته به مشخصات فنی خیال شما از بابت کارهای پردازشی سنگین هم راحت باشد. این لپ تاپ با وزن 1.96 کیلوگرم به راحتی قابل حمل است.

صفحه نمایش لپ تاپ دل Insprion 3501 دارای کیفیت خوبی از نظر روشنایی و کنتراست وکیفیت نمایش است، تقریبا همان چیزی است که انتظار دارید. برای این دستگاه یک شیار کارتخوان، یک درگاه USB 2.0 ، HDMI ، Lan RJ45 ، دو پورت USB 3.2 و USB-C و سوکت هدست قرار گرفته است. این مدل یکی از بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان است.

7- لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15 ABThinkBook 15 AB

  • سری پردازنده: Core i5
  • ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA

لپ تاپ ThinkBook 15 از جمله  بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان است و جزء سری‌های میان رده شرکت لنوو قرار است و مجهز به پردازنده‌های نسل 11 شرکت اینتل است. این لپ تاپ با تلفیقی از دو سری ThinkPad و IdeaPad ساخته شده است یعنی در کنار ظرافت و زیبایی به ارث برده از سری IdeaPad، استحکام سری ThinkPad را نیز یدک می‌کشد.

استفاده از ترکیب فلز و پلاستیک بسیار با کیفیت باعث شده تا ضخامت این لپ تاپ 18.9 میلی‌متر و وزن آن 1.7کیلوگرم باشد که اعدادی فوق العاده برای یک لپ تاپ 15 اینچ محسوب می‌شوند.

 

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkPad E15 Gen 2

ThinkPad E15 Gen 2

  • سری پردازنده: Core i5
  • ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkPad E15 Gen 2 برای کاربردهای کسب‌وکارها و وظایف عمومی طراحی و تولید می‌شوند. اما حداقل بعضی از مدل‌های این سری که با پردازنده گرافیکی NVIDIA ارائه می‌شوند از توان پردازشی لازم برای اجرای بازی‌های 3 بعدی برخوردار هستند.

این لپ تاپ با پردازنده Core-i5 اینتل، پردازنده گرافیکی GeForce MX350 از NVIDIA ، حافظه 256 گیگابایت از نوع SSD ، صفحه نمایش Full HD و 8 گیگ رم امکان انجام وظایف پردازشی و گرافیکی سخت و سنگین را به کاربر می‌دهد.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل G7-250-BG7-250-B

  • سری پردازنده: Core i3
  • ظرفیت حافظه رم : 8 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: Intel

کمپانی اچ‌پی در پیکره‌بندی سخت‌افزاری این محصول از پردازنده نسل جدید‌‌ Intel Core i3 سری 1005G1 همراه گرافیک Intel UHD استفاده کرده است. این گرافیک برای انجام کارهای مالتی‌مدیا سبک مناسب است و می‌توان با آن به بازی‌های سبک پرداخت.

بدنه پلاستیکی با رنگ یکدست خاکستری با پوششی مقاوم در برابر خط‌و‌خش‌های احتمالی، که در کنار کیبورد مشکی رنگ با کلیدهای مناسب تایپ طولانی‌مدت و تاچ‌پد بزرگ، لذت کار کردن با این دستگاه را چند برابر کرده است.

درمجموع اگر به‌دنبال خرید یک لپ‌تاپ برای کاربری نیمه‌حرفه‌ای و استفاده‌ی روزمره هستید، اچ‌پی گزینه‌های متعددی برای شما دارد که لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل G7-250-B یکی از آن‌ها است؛ سرعت بالا را در اختیار دارید و در کنار آن از حجم ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی هم برخوردار هستید.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل DW2196-C – NBDW2196-C – NB

  • سری پردازنده: Core i3
  • ظرفیت حافظه رم : 8 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA

یکی از جدیدترین مدل‌های این محصولات‌ DW2196‌ نام دارد که از جمله بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان است. بدنه‌ی این مدل تماما از پلاستیک مقاوم در برابر خط و خش های احتمالی ساخته شده است؛ همچنین در نسل جدید این محصول سبک‌تر شدن بدنه، طراحی متفاوت در حاشیه کیبورد و LCD و کیبورد بسیار کم عمق و راحت را هم شاهد هستیم.

ضخامت 1.9 میلی‌متری بدنه و وزن 1.7 کیلوگرمی آن، مزیتی به‌شمار می‌رود که جابه‌جایی این دستگاه را آسان می‌کند. صفحه‌نمایش این مدل، کیفیت HD با پنل‌ WLED-backlitt دارد که خوشبختانه به‌دلیل بهره‌بردن از روکش مات، می‌توان به‌راحتی از آن در محیط‌ها و شرایط مختلف استفاده کرد.

لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire 3 A315-57G-75CB

Aspire 3 A315-57G-75CB

  • سری پردازنده: Core i7
  • ظرفیت حافظه RAM: 8 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA

لپ‌تاپ مدل «‌A315-55G-73QC» یکی از مدل‌های زیبا، ظریف و بسیار باکیفیت است و از جمله بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان است. پردازنده‌ی مرکزی i7 اینتل با مدل 1065G7 پردازش محاسبات را برعهده دارد.

8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 1 ترابایت حافظه‌ی داخلی به همراه 256 گیگابایت حافظه SSD برای ذخیره و نقل‌و‌انتقال اطلاعات استفاده می‌شود و مناسب به‌نظر می‌رسد.

پردازش‌های گرافیکی این لپ‌تاپ توسط پردازنده شرکت انویدیا مدل GeForce MX330 انجام می‌شود که و برای کارهای گرافیکی و بازی باید روی آن حساب کنید؛ برای مرورگری وب، تماشای فیلم و کارهای روزمره کاملا مناسب است.

این دستگاه از لپ‌تاپ‌های نسبتا باریک ایسر است؛ همین مسئله حذف درایو نوری را توجیه می‌کند. وجود پورت‌ HDMI، پورت شبکه، دو پورت‌ USB 3.0‌ و یک USB 2.0 می‌تواند نیاز شما را برطرف حواهد کرد.

لپ تاپ 15.6 اینچی دل مدل Vostro 3500 – FDVostro 3500 – FD

  • سری پردازنده: Core i5
  • ظرفیت حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA

لپ‌تاپ دل وسترو 3500 یکی از مدل‌های جدید وسترو سری 3000 دل است که از نظر ظاهری بدنه، بسیار زیبا طراحی شده است. پردازشگر گرافیکی مطلوب Nvida Geforce MX330 با 2 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از دیگر مشخصات فنی این مدل است که می‌توانید کارهای گرافیکی و بازی‌های سبک تا نزدیک سطح متوسط را اجرا کنید.

این لپ‌تاپ با وزن 1.84 کیلوگرم به‌راحتی قابل حمل است. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ دل Vostro 3500 دارای کیفیت خوبی از نظر روشنایی، کنتراست و کیفیت نمایش است و تقریبا همان چیزی است که انتظار دارید.

یک نمایشگر 15.6 اینچی با وضوح‌تصویر 768×1366 HD با روکش مات Anti-glare که خیال‌تان را از بابت انعکاس‌نور و خستگی چشم راحت خواهد کرد. این مدل لپ تاپ از جمله بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان است.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15-PF

V15-PF

  • سری پردازنده: Core i3
  • ظرفیت حافظه رم : 12 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: Intel

این لپ‌تاپ جایگزین سری نه‌چندان موفق V155 شده و با سخت‌افزار مناسب و وزن نه‌چندان بالا مناسب امور روزمره، خانگی، گرافیکی سبک و پایین، اداری و مهندسی با پردازش متوسط است. ضخامت این دستگاه کمتر از 20 میلی‌متر و وزن دستگاه 1.85Kg است که اعدادی بسیار مناسب برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی میان‌رده محسوب می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15-P این است که دارای فضای بسیار خوب ذخیره‌سازی 1 ترابایت و 128 گیگابایت بوده و می‌توانید مقادیر زیادی از فایل‌ها و مدیاهای خود رو در آن ذخیره کنید. 128 گیگابایتی که در این لپ‌تاپ است از نوع SSD است و شما سرعت بالایی را در خواندن و نوشتن اطلاعات و داده‌ها هم در اختیار دارید.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-GCThinkBook 15-GC

  • سری پردازنده: Core i5
  • ظرفیت حافظه رم : 16 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA

لپ تاپ ThinkBook 15 جزء سری‌های میان‌رده شرکت لنوو قرار دارد که در سال 2021 رونمایی شده و مجهز به پردازنده‌های نسل 11 شرکت اینتل است. این لپ‌تاپ با تلفیقی از دو سری ThinkPad و IdeaPad ساخته شده است یعنی در کنار ظرافت و زیبایی به ارث برده از سری IdeaPad، استحکام سری ThinkPad را نیز دارد.

تفاوت این‌لپ تا با سری ThinkBook 15 در طراحی قاب‌پشتی و پردازنده جدیدتر است. این لپ‌تاپ دارای حافظه 1 ترابایت از نوع هاردیسک بوده و می‌تواند ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی را به شما هدیه دهد. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15 با پردازنده مرکزی i5 مناسب مصارف روزمره و عمومی و سطح بالا است.

لپ تاپ 14 اینچی دل مدل Vostro 3400 – C

Vostro 3400 – C

  • سری پردازنده: Core i5
  • ظرفیت حافظه رم : 16 گیگابایت
  • سازنده پردازنده گرافیکی: Intel

این لپ تاپ از جمله بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان است. این لپ‌تاپ با وزن 1.59 کیلوگرم به راحتی قابل حمل است. صفحه نمایش لپ تاپ دل Vostro 3400 دارای کیفیت خوبی از نظر روشنایی و کنتراست و کیفیت نمایش است. در این مدل شما با نرم افزار Dell Mobile Connect می‌توانید مکالمه برقرار و یا متن ارسال یا دریافت کنید و با تمام برنامه‌های مورد علاقه خود ارتباط داشته باشید و به سرعت فیلم، عکس، موسیقی، اسناد خود را به تلفن همراه و بلعکس انتقال دهید.

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ

بودجه

بودجه یکی از مهمترین عواملی است که هنگام خرید لپ تاپ باید در نظر بگیرید. با توجه به قدرت خرید خود بودجه ای در نظر بگیرید و پس از آن در بازه ی بودجه ی خود به دنبال لپ تاپی مناسب باشید. هر چه بودجه شما بیشتر باشد لپ تاپ بهتری نیز تهیه خواهید کرد.

پردازنده (CPU)

پردازنده (CPU) بخش اصلی یک لپ تاپ یا سیستم رایانه ای است که سرعت پردازش هر کار در یک سیستم خاص را مشخص می کند. در واقع یک پردازنده مغز لپ تاپ است. تمام عملیاتی که در لپ تاپ انجام می دهید از فشار دادن یک کلید گرفته تا باز کردن یک پرونده، توسط CPU انجام می شود. در بین نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ این مورد پر اهمیت ترین آن ها است.

اگر می خواهید در وب گشت و گذار کنید، بازی کنید، ویدیو و عکس ویرایش کنید به یک پردازنده قدرتمند نیاز دارید. اکثر جدیدترین لپ تاپ ها دارای پردازنده دو هسته ای مارک Intel و AMD هستند. هر دو عملکرد مطلوبی دارند اما Intel از AMD پیشرفته‌ تر است. لپ تاپ های دارای پردازنده ی اینتل نیز نسبت به AMD گران تر هستند. اگر سرعت پردازش فوق العاده سریع را می خواهید، به سراغ لپ تاپ سری Intel core i7 بروید. CPU شما هر چه هسته های بیشتری داشته باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت.

RAM

حافظه RAM یا Random Access Memory حافظه فیزیکی هر سیستم رایانه ای است که به سرعت بخشیدن به پردازش برنامه ها کمک می کند. هر چه رم سیستم شما بالا تر باشد به صورت همزمان می توانید با اطلاعات بیشتری کار کنید. توصیه می شود لپ تاپی با حداقل 4 گیگابایت رم خریداری کنید.

اگر می خواهید کارهایی که پردازش سنگین دارند مانند ویرایش فیلم و طراحی گرافیک با لپ تاپ خود انجام دهید، به رمی بیش از 4 گیگابایت احتیاج دارید. علاوه بر حافظه رم، نوع رم نیز در تعیین سرعت نقش مهمی دارد. به دنبال لپ تاپی با رم DDR3 باشید نسخه قدیمی تر این نوع رم DDR2 می باشد که کند تر است.

هارد

هارد تمام داده های شما از جمله اسناد، نرم افزارها، فیلم ها، تصاویر و سایر فایل های سیستم را در خود حفظ می کند. در نتیجه از نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ است که باید به آن توجه کنید. اینکه شما به چقدر فضای هارد دیسک نیاز دارید یک سوال بزرگ است. بیشتر لپ تاپ های ارزان قیمت از هارد دیسک 320 گیگا بایتی استفاده می کنند. اما توصیه می شود هاردی با فضای ذخیره بالاتر، بسته به بودجه خود از 500 گیگابایت تا 1 ترابایت را انتخاب کنید.بهترین لپتاپ زیر 25 میلیون

همانند رم علاوه بر ظرفیت، نوع هارد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر می خواهید سیستم شما در کسری از ثانیه کارها را انجام دهد، و سرعت آن به طور فوق العاده ای بالا باشد لپ تاپی انتخاب کنید که هارد آن SSD باشد. هاردهای SSD نسبت به HDD گران تر هستند اما بسیار سریع ترمی باشند. اکثر لپ تاپ های رده بالا دارای درایو SSD هستند.

اندازه و نوع صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش و نوع آن نیز هنگام خرید لپ تاپ مهم است. بیشتر لپ تاپ های امروزی دارای حداقل اندازه صفحه نمایش 14.1 اینچ هستند. تعیین اندازه صفحه نمایش به نوع کار شما بستگی دارد. اگر به تماشای فیلم و بازی در لپ تاپ علاقه دارید پس بهتر است لپ تاپی خریداری کنید که صفحه نمایش آن بزرگتر از 17 اینچ است. برای انجام کارهایی مثل گشت و گذار در وب و کارهای اداری، 14.1 یا 15.6 اینچ کافی است.

همچنین توصیه می شود صفحه نمایش HD را با ویژگی های ضد تابش انتخاب کنید. صفحه نمایش HD به شما این امکان را می دهد فیلم را با وضوح بالاتری تماشا کنید. صفحه نمایش های ضد تابش نیز دارای روکشی هستند که خاصیت ضد انعکاس دارد. همچنین بنا به نیاز و سلیقه خود می توانید یک لپ تاپ صفحه لمسی داشته باشید.

طراحی

طراحی نیز یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ است که باید در نظر گرفته شود. شما ترجیح می دهید لپ تاپی با طراحی باریک و قابلیت حمل بالا داشته باشید. لپ تاپ باید باریک باشد و وزن کم داشته باشد. طراحی لپ تاپ نیز بر قیمت آن تأثیر گذار است.

این روزها لپ تاپ هایی به طراحی رسیده است که می توان صفحه نمایش آن را جدا کرد و از آن به عنوان تبلت استفاده کرد. همچنین لپ تاپ هایی وجود دارند که به شما امکان می دهد صفحه را به طور کامل بچرخانید. اما لپ تاپ هایی با این قابلیت ها گران تر هستند.

پردازنده گرافیک (GPU)

GPU (واحد پردازش گرافیک) نقش مهمی را در سیستم شما ایفا می کند. تمام کارهای پردازش گرافیکی روی GPU انجام می شود. اگر عاشق بازی هستید و دوست دارید فیلم های HD & Full HD را روی لپ تاپ خود تماشا کنید، لپ تاپ شما باید پردازنده گرافیک قدرتمندی داشته باشد.

پردازنده های Intel دارای واحد گرافیکی یکپارچه و قدرتمندی هستند و می توانند هر کار فشرده گرافیکی را با سهولت انجام دهند. اما اگر عملکرد نهایی گرافیکی را می خواهید، پردازنده های گرافیکی گسسته مانند AMD و Nvidia را انتخاب کنید.

باتری

ظرفیت باتری یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ است. از آنجا که لپ تاپ یک وسیله قابل حمل است، بنابراین باید از باتری مناسبی نیز برای کار در هر مکانی برخوردار باشد. لپ تاپ با عمر باتری ضعیف همیشه کار شما را مختل می کند. بیشتر لپ تاپ های ارزان قیمت از باتری های 6 سلولی استفاده می کنند. این باتری ها پس از پر شدن کامل، باید حداقل 4 ساعت لپ تاپ را روشن نگه دارند. دقت داشته باشید که عمر باتری به استفاده از لپ تاپ و میزان نگهداری شما از آن نیز بستگی دارد.

گارانتی

از دیگر نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی است که حتماً باید در نظر بگیرید. بسیاری از شرکت ها پیشنهادات جذاب و ضمانت نامه طولانی ارائه می دهند.

دیگر قابلیت ها

از دیگر نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ نوع سیستم عامل و داشتن برخی ویژگی های اساسی مانند بلوتوث، Wi-Fi، درایو نوری، وب کم، درگاه USB 3.0، شکاف کارت SD و نوع صفحه کلید می باشد. برند یک لپ تاپ نیز اهمیت زیادی دارد. مارک های پیشرو در تولید لپ تاپ اپل، دل، HP، لنوو، سونی، ایسوس هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید