بهترین هدفون بی سیم موجود در بازار در رنج های قیمتی مختلف را به شما معرفی میکنیم. هندزفری های بلوتوث جدید کاربردهای زیادی دارند و کار را برای کاربران بسیار آسان کرده اند. اما به علت تنوع زیاد این محصول و جنس های فیک موجود در بازار انتخاب آن بسیار سخت است. پارس مگ به شما بهترین هندزفری های 2022 و نکاتی که هنگام خرید آن باید در نظر داشته باشید را در اختیارتان می گذارد.

فهرست محتوا نمایش

انواع هدفون - بهترین هدفون بی سیم

هدفون بی سیم چیست؟

یک دستگاه خروجی صدا که از دو عدد بلند‌گوی کوچک ساخته می‌شود که درون گوش قرار گرفته و به یک دستگاه پخش کننده موسیقی مانند تلفن همراه و ام پی تری پلیر متصل می‌شود البته بدون نیاز به سیم و از طریق بلوتوث.

اگر این دستگاه مجهز به یک میکروفن باشد که به وسیله آن بتوانید تماس تلفنی هم برقرار کنید در اصطلاح مخابراتی به آن هدست هم گفته می شود. اما در کشور ما این وسیله به هر دو اسم شناخته شده و برخی به آن هندزفری هم می‌گویند.

انواع هدفون

بسیاری از شنوندگان استفاده از هدفون‌هایی که در مجرای گوش قرار می‌گیرند را ترجیح می‌دهند. بعضی دیگر از افراد، مدل‌هایی که کلا روی گوش‌ها قرار می‌گیرند، را می‌پسندند؛ در حالی که برخی دیگر با وجود عینک یا گوشواره (و همچنین ماسک!) هدفون و هندرفری گذاشتن را کاری آزاردهنده می‌دانند.

بنابراین بسته به شرایط و ترجیحات شما، می‌توانید انواع مدل‌های بی‌سیم و سیم‌دار را انتخاب کنید. انواع مدل‌های هدفون و هندزفری موجود در بازار را در ادامه بررسی می‌کنیم.

هدفون‌های اطراف گوش (Over-Ear Headphones)

Over-Ear Headphones - بهترین هدفون بی سیم

هدفون‌های اطراف گوش در دو نوع در بازار وجود دارند که شامل مدل‌های «پشت بسته» (Closed back) و «پشت باز» (Open back) می‌شود. هدفون‌های پشت بسته، دارای گوشی‌های کاملا محکم و چسبیده به گوش هستند که صدای بیشتری را حفظ می‌کنند و اجازه ورود صداهای محیطی را نمی‌دهند. البته در این صورت هیچ صدایی از جمله زنگ تلفن و خانه را نخواهید شنید!

هدفون‌های اطراف گوش و از نوع پشت باز مانند هدفون‌های قبلی کاملا چسبیده به گوش نیستند و اجازه‌ی ورود صدا به گوش‌ها را می‌دهند. چنین اتفاقی حسی طبیعی‌تر را به شما منتقل خواهد کرد، بنابراین اگر فردی در کنار شما صحبت کند، صدای آن را خواهید شنید.

مزایا:

  • راحت و همراه با طیف صدای گسترده
  • دارای ظرفیت باتری بالا برای نوع وایرلس

معایب:

  • محصولی با اندازه‌ی بزرگ و سنگین
  • گران‌قیمت

هدفون‌های روی گوشی (On-Ear Headphones)

On-Ear Headphones - بهترین هدفون بی سیم

هدفون‌های روی گوشی معمولاً سبک‌تر از مدل‌های اطراف گوش هستند و به‌جای دو طرف سر، روی گوش‌ها فشار می‌آورند. برخی از کاربران ادعا می‌کنند که این مدل‌ها راحت‌تر از مدل‌های اطراف گوش هستند و کمتر به گوش‌ها فشار وارد می‌کند.

این نوع از محصولات کاربردی همچون هدفون‌های اطراف گوش دارای انواع مدل‌های پشت باز و پشت بسته هستند، اما صرف نظر از این مزایا، باید بدانید که این کالاها اغلب صدای بیرونی بیشتری را وارد گوش می‌کنند. لازم به ذکر است که برخی از مدل‌های روی گوشی قابلیت جمع شدن برای نگهداری بهتر دارند.

مزایا:

  • قابل حمل
  • تاشو و مناسب برای سفر
  • کیفیت صدای بهتر نسبت به سایر هدفون‌ها

معایب:

  • این نوع از هدفون‌ها پس از جلسات شنیداری طولانی مدت بر روی گوش فشار می‌آورند.

هندزفری‌های داخل گوشی (In-Ear Headphones)

In-Ear Headphones - بهترین هدفون بی سیم

این نوع از محصولات از جمله کالاهایی هستند که با اکثر گوشی‌های هوشمند سازگاری دارند و از نظر اغلب مردم وجود هندزفری‌هایی داخل گوشی کاملا ضروری است. این نوع از هندفری‌ها در داخل مجرای گوش قرار می گیرند، و با وجود بالشتک‌های با کیفیت از ورود صداهای اضافی جلوگیری می‌کند.

هندزفری‌های بی‌سیم (Wireless Headphones)

Wireless Headphones - بهترین هدفون بی سیمیکی از رایج‌ترین مدل‌های هندزفری، گزینه‌های بی‌سیم است که معمولاً از بلوتوث برای اتصال به پخش‌کننده استفاده می‌کنند. به طور کلی برد این نوع از محصولات تا ۳۰ فوت (حدودا ۹.۱۴ متر) یا بیشتر است و برای اتصال به تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ و حتی برخی تلویزیون‌ها گزینه‌هایی مناسب هستند.

با وجود هندزفری‌های بی‌سیم، صداهای اطراف برای توجه بهتر به محیط وارد گوش می‌شوند، چنین امکانی قابلیت استفاده از این محصول را در خیابان‌ها به صورت ایمن بالا می‌برد.

در همین راستا جالب است بدانید که در سال‌های اخیر اکثر تولیدکنندگان هدفون‌های سیمی و همراه با جک را کنار گذاشتند، و به سمت مدل‌های وایرلس رفته‌اند.

هندزفری‌های بی‌سیم دارای ویژگی‌های متنوعی از جمله سازگاری با الکسا و سایر دستیارهای دیجیتال، همراه با نظارت بر صداهای محیطی هستند. درواقع در بعضی مدل‌ها شاهد اجازه‌ی ورود صداهای بیرونی به داخل گوشی‌ها به منظور توجه بیشتر به محیط هستیم.

هدفون‌هایی با قابلیت حذف نویزها (Noise-Canceling Headphones)

Noise Canceling Headphones - بهترین هدفون بی سیم

همانطور که اشاره شد، بسیاری از هدفون‌ها دارای طراحی ایزوله هستند که به طور فیزیکی و خودکار صداهای محیطی را حذف می‌کند، که اغلب به آن «قابلیت حذف نویز» یا «نویز کنسلینگ» (passive Noise-canceling) می‌گویند.

این نوع از هدفون‌ها با باتری کار می‌کنند و در کنار آن دارای میکروفون‌هایی کوچک برای نظارت بر فرکانس‌های نویز محیطی هستند. درواقع جالب است بدانید که هدفون‌های حذف نویز با شناسایی فرکانس‌های مزاحم، همان فرکانس‌ها را در فاز مخالف تولید می‌کنند تا اثرات نویز از بین برود.

در بعضی از مدل‌ها این قابلیت وجود دارد که سیستم حذف نویز را خاموش کنید تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود و دستگاه خاموش نشود.

هندزفری کاملا بی‌سیم (True Wireless Headphones)

True Wireless Headphones - بهترین هدفون بی سیم

ایر پاد اصطلاحی است که برای هندزفری‌هایی بدون سیم و کابل به کار می‌رود. در عین حال وقتی صحبت از قابلیت حمل به میان می‌آید، هندزفری‌های مدل ایر پاد یا کاملا بی‌سیم بهترین گزینه‌ها هستند.

به طور کلی فناوری این نوع از محصولات در طول سال‌ها به خوبی بهبود یافته است و شما می‌توانید صدای بهتر را تجربه کنید، البته اگر حاضر باشید که هزینه‌ی بیشتری را بپردازید.

این مدل‌های هندفری همواره همراه با یک کیف حمل هستند که به عنوان شارژر سبک دستگاه هم عمل می‌کند. هنگامی که در حال خرید این نوع از کالاهای دیجیتال هستید، به یاد داشته باشید که عمر شارژ باتری در این مدل‌ها اغلب کم است.

تفاوت هدفون و هدست چیست؟

به طور کلی تفاوت چشمگیری بین هدفون و هدست وجود ندارد و مهم ترین اختلاف این دو، برای کاربری گیمینگ در سطوح حرفه ای و استریم مشخص می شود.

هدفون ها به یک یا چند میکروفون داخلی مجهز هستند که برای مکالمه و انتقال صدا کاربرد دارد. این میکروفون ها می توانند بسته به برند، رنج قیمتی و کیفیت ساخت کارایی بالایی داشته باشند و نیاز های کاربران را برطرف کنند.

در مقابل هدست ها به یک میکروفون خارجی قابل تنظیم مجهز هستند که مقابل دهان قرار می گیرد و طبیعتا پتانسیل بالاتری در انتقال صدا دارد. البته هدفون های گیمینگ و سطح بالا به میکروفون هایی با قابلیت حذف نویز مجهز می شوند که برای گیم روم ها مناسب خواهد بود.

هدفون گیمینگ یا مالتی مدیا، کدام مناسب تر است؟

gaming headphones - بهترین هدفون بی سیم

هدفون های گیمینگ و مالتی مدیا هرکدام ویژگی های خود را دارند و پاسخ به این سوال به بودجه و سطح انتظارتان بستگی دارد. با این وجود بهترین هدفون های بازار به دلیل طراحی سطح بالاتر در دسته بندی هدفون های گیمینگ قرار می گیرند.

هدفون های گیمینگ از درایو های باکیفیت تر و باتری قدرتمند تر بهره می برند و از ویژگی های بروز گیمینگ پشتیبانی می کنند. این ویژگی ها دلیل خرید هدفون گیمینگ را توجیه می کنند اما قیمت های نجومی این دسته بندی، هزینه پتانسیل بالای آن خواهد بود !

هدفون های مالتی مدیا اما برای کاربرانی مناسب تر اند که به تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی بسنده می کنند و خرید هدفون ارزان قیمت می تواند نیازهایشان را برطرف کند.

بهترین مارک هدفون بی‌سیم

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین برند هدفون بی‌سیم به شما معرفی کنیم، شاید در حق سایر برند‌های باکیفیت بی‌انصافی کرده‌ باشیم.

به همین علت در انتهای مطلب لیستی از بهترین برند‌های هدفون بی‌سیم را برای شما جمع آوری کرده‌ایم. که با کلیک روی هر مدل می‌توانید اطلاعات کافی در مورد این وسیله به دست آورده و با توجه به معیارهای خود یکی از آن‌ها را خریداری نمایید.

  • هدفون بیسیم اپل
  • هدفون بیسیم شیائومی
  • هدفون بیسیم نیا
  • هدفون بیسیم باسئوس
  • هدفون بیسیم جی بی ال
  • هدفون بیسیم بیتس
  • هدفون بیسیم نیپو
  • هدفون بیسیم ارلدام
  • هدفون بیسیم موتورولا
  • هدفون بیسیم جلیکو
  • هدفون بیسیم توتو
  • هدفون بیسیم مومکس
  • هدفون بیسیم هیسکا
  • هدفون بیسیم وایسون

بهترین هندزفری - بهترین هدفون بی سیم

نکاتی که هنگام خرید هدفون باید به آن توجه کرد

اگرچه امروزه وجود بلوتوث در هندفون به یک امر عادی تبدیل شده است، اما باید بدانید که در این مقاله دلایلی منطقی برای خرید یک هدفون یا هندزفری سیمی وجود دارد.

درست است که فاکتور کیفیت صدا در خرید این وسیله برای بسیاری از افراد مهم است، اما راحتی و مشخصه‌های دیگری هم وجود دارد که درهنگام خرید باید در نظر گرفته شود. بنابراین در این بخش به سراغ بررسی عوامل مهم در خرید این نوع از محصولات می‌رویم.

ارزیابی کیفیت صدای دستگاه

مانند بلندگوها، هدفون‌ها می‌توانند بر قسمت‌های مختلف طیف صوتی متمرکز شوند و یک فرکانس خاص را بر دیگری ترجیح دهند. بنابراین اگر می‌توانید قبل از خرید هدفون کیفیت صدای آن را امتحان کنید.

اما اگر علاقه‌مند به خرید آنلاین هستید، شرایط بازگشت کالا را از فروشگاه مربوطه بررسی کنید تا مطمئن شوید که خرید شما قابل بازگشت یا قابل تعویض با مدلی دیگر است.

حساسیت

توانایی هدفون‌ها برای تولید صدای بلند حساسیت یا SPL نام داشته و با یکای دسی‌بل سنجیده می‌شود. معمولا در سنجش حساسیت توان ورودی ۱ میلی وات در نظر گرفته می‌شود، بنابرین اگر حساسیت یک هدفون ۱۱۵ دسیبل باشد، بدین معنی است که در ازای ۱ میلی وات توان ورودی صدایی به بلندی ۱۱۵ دسی‌بل تولید می‌کند.

برای درک بهتر این عدد باید بدانید شدت صدای حرف زدن از فاصله یک متری ۴۰ دسی‌بل و شدت صوت ناشی از فریاد انسان ۱۰۰ دسی‌بل است.

حساسیت اکثر هدفون‌ها بین ۹۰ تا ۱۲۰ دسی‌بل است و هرچه این عدد بالاتر باشد هدفون قادر به تولید صدای بلندتری است.

هدفون بی سیم - بهترین هدفون بی سیم مدلی متناسب با نیازهای خود را انتخاب و خریداری کنید

مدل‌هایی که روی گوش سوار می‌شوند برای گوش دادن به موزیک یا هر کار دیگری در خانه گزینه‌هایی عالی هستند، اما زمانی که در حرکت هستید، گزینه‌هایی راحت به حساب نمی‌آیند.

گاهی مدل‌های کوچک‌تر و قابل حمل‌ کیفیت صدای کمتری دارند، اما استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. همچنین مدیریت هندزفری‌هایی که داخل گوش قرار می‌گیرند، آسان‌تر است. اگر به آرامش و آسایش در محیط کار یا خانه نیاز دارید، می‌توانید هدفون‌هایی با فناوری حذف نویز (Noise cancellation technology) را در نظر بگیرید.

حذف نویز

حذف نویزهای محیطی در هدفون‌ها به دو صورت پسیو و اکتیو صورت می‌گیرد. در حالت پسیو یا ایزوله‌سازی صدا که بیشتر مختص مدل‌های دور گوش است، هدفون اطراف گوش را فرا گرفته و به واسطه لایه‌های عایق مانع رسیدن اصوات مزاحم به گوش می‌شود.

حذف نویز اکتیو که به مراتب پیچیده‌تر است در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. هدفون‌های مجهز به حذف نویز فعال از قبیل ایرپاد پرو به میکروفونی مجهزند که نویزهای اطراف را شناسایی کرده وبا پخش فرکانس معکوس مانع رسیدن اصوات مزاحم به گوش کاربر می‌شوند.

متاسفانه استاندارد خاصی برای سنجش کیفیت حذف نویز وجود ندارد وبه همین خاطر مقایسه هدفون‌ها از این نظر دشوار است، با این حال کمپانی‌هایی نظیر اپل، بوز و آدیو تکنیکا از این نظر شهرتی برای خود دست و پا کرده‌اند.

حذف نویز البته معایبی را هم به دنبال دارد که مهمترین آن تاثیر منفی روی فرکانس پاسخ‌دهی و کیفت صدا است.

مدل‌های سیمی، دستگاه‌هایی با ارزش خرید بالا

اگر علاقه‌مندید که صداها را به بهترین شکل بشنوید، پیشنهاد می‌کنیم که یکی از مدل‌های سیمی هدفون و هندزفری را خریداری کنید. جالب است بدانید که به طور کلی بسیاری از هدفون‌های بی‌سیم کارکرد و کیفیت صدای خوبی دارند، اما تاکنون هیچ هدفون بی‌سیمی نتوانسته است که وضوح صوتی مشابه با بهترین مدل‌های سیمی را ارائه دهد.

اهمیت اندازه‌ی هدفون و هندزفری

انتخاب هدفون به همان اندازه که به جیب شما وابسته است، به سبک زندگی شما هم بستگی دارد. چراکه برخی از مردم هدفون را برای ورزش کردن، دیگری برای استراحت در خانه یا به منظور شرکت در یک کنفرانس ویدیویی خریداری می‌کنند. بنابراین با توجه به نیاز و سبک زندگی شما توجه به اندازه‌ی این محصولات اهمیت ویژه‌ای در خرید دارد.

هدفون‌های کوچک، محصولاتی کاربردی برای آن‌ها که در درجه‌ی اول به قابلیت حمل‌ونقل اهمیت می‌دهند!

هدفون‌های کوچک سبک هستند و به راحتی جابه‌جا می‌شوند، اما در مواردی کیفیت صدای چندان بالایی ندارند.

از نظر فنی همه‌ی هدفون‌ها «قابل حمل» (Portable) هستند، اما ما از این اصطلاح برای توصیف مدل‌های کوچک و سبک استفاده می‌کنیم که قابلیت قرارگیری در جیب یا کیف را دارند. برخی افراد هدفون‌های کوچک‌تر و سبک‌تر را راحت‌تر می‌دانند، اما ممکن است با انتخاب این مدل‌ها کیفیت صدا را قربانی کنید!

هدفون‌های بزرگ، برای آن‌ها که کیفیت صدا، اولویت آن‌ها است!

هدفون‌های بزرگ، شبیه گوش‌بند هستند. این نوع از محصولات دو گوش‌کاپ دارند که با یک هدبند قابل تنظیم به هم متصل هستند. به طور کلی برخی از هدفون‌ها برای نگهداری پس از استفاده تا (خم) می‌شوند و طبیعتا نسبت به مدل‌های کوچک، سنگین‌تر و حجیم‌تر هستند. اما لازم به ذکر است که این مدل‌ها به‌خصوص از نوع سیم‌دار بهترین گزینه‌ها برای خرید هستند.

هندزفری بلوتوث - بهترین هدفون بی سیم

آمپدانس

آمپدانس به میزان مقاومت هدفون در برابر جریان ورودی از آمپلی‌فایر اشاره داشته و نقش مهمی در خرید هدفون مناسب دارد. میزان آمپدانس در هدفون از ۸ اهم شروع می‌شود، در اغلب مدل‌های معمولی حدود ۲۵ اهم است اما در مدل‌های حرفه‌ای به صدها اهم نیز می‌رسد.

هدفون‌های با آمپدانس پایین به خاطر مقاومت اندک، به توان کمی نیاز دارند، در نتیجه اگر قصد استفاده از هدفون برای موبایل و کامپیوتر را دارید، پرداخت هزینه زیاد برای خرید مدل‌های گرانقیمت با آمپدانس بالا اشتباه است. البته آمپدانس پایین به معنی عبور جریان قابل توجهی است که در بعضی مدل‌ها باعث ایجاد نویز اندکی می‌شود.

از سوی دیگر هدفون‌های با آمپدانس بالا به توان زیادی برای تولید خروجی با کیفیت نیاز دارند که تنها توسط آمپلی‌فایرهای اختصاصی قابل تامین است. با این وجود این مدل‌ها به خاطر مقاومت بالا، جریان الکتریکی چندانی را عبور نمی‌دهند که به افزایش کیفیت صدا منجر می‌شود.

طول عمر

هیچ دلیلی وجود ندارد که هدفون را وسیله‌ای یکبار مصرف بدانید؛ در نتیجه به عنوان یکی از موارد مهم در راهنمای خرید هندزفری و هدفون می‌توانیم بیان کنیم که هدفون‌های خوب شاید 10 سال هم دوام کنند و با این حساب اگر باز هم کارایی خوبی داشته باشند دلیلی برای منسوخ کردن آن‌ها نیز وجود نخواهد داشت.

از طرفی دیگر نکته‌ای که باید در انتخاب یک هدفون به آن توجه داشته باشید این است که انواعی را انتخاب نمایید که مقاوم هستند و در طول زمان کمتر در معرض صدمه و آسیب قرار می‌گیرند.

آشنایی با انواع درایورهای صدا در هدفون و هندزفری

درایور هدفون را می‌توان مهم‌ترین بخش این کالا در نظر گرفت، چراکه این بخش می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی را به سیگنال‌های صوتی تبدیل کند.

به طور کلی درایورها معمولا از سه بخش تشکیل شده‌اند که شامل آهنربا، دیافراگم و کویل‌های صدا است. حال برای آنکه با تاثیر درایورها بر انتخاب هندزفری یا هدفونی با کیفیت آشنا شوید، لازم است تا انواع آن‌ها را همراه با مزایا و معایب هر یک بشناسید.

درایورهای داینامیکی یا پویا (Dynamic/Moving Coil)

به یاد داشته باشید که هدفون‌های ارزان‌قیمتی که درایورهای داینامیکی دارند، با افزایش ولوم، دچار اعوجاج صدا می‌شوند.

بیشتر هدفون‌هایی که در بازار با آن‌ها مواجه می‌شوید، از یک درایور پویا استفاده می‌کنند. به طور کلی شما می‌توانید یک درایور پویا را به عنوان نسخه‌ی کوچک‌ترِ درایورهای بزرگ که معمولاً در بلندگوهای خانگی استفاده می‌شوند در نظر بگیرید.

اصولا این نوع از درایورها برای عملکرد صحیح نیازی به مصرف انرژی زیادی ندارند، بنابراین سیستم‌هایی با این نوع از درایور معمولا دیر به دیر نیاز به شارژ دارند، همچنین از نظر قیمت ارزان‌تر از سایر مدل‌ها هستند.

با اینکه درایورهای داینامیکی محبوب‌اند، اما مشکلات خود را به همراه دارند. یکی از بزرگ‌ترین معایب آن‌ها این است که با با افزایش حجم صدا، کیفیت پخش آن مخدوش و همراه با لرزش می‌شود. البته در مدل‌هایی با قیمت بالاتر این اعوجاج‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت این نوع از محصولات برطرف شده است.

درایورهای آرمیچری (Balanced Armature)

درایورهای آرمیچری محصولاتی کوچک‌تر از درایورهای پویا هستند که بر روی مدل‌هایی با قابلیت قرارگیری در داخل گوش نصب می‌شوند. درایورهای آرمیچری فاقد قابلیت باس هستند، بنابراین با خرید این مدل از هندزفری‌ها نباید توقعی برای پخش موسیقی همراه با باس وجود داشته باشد، زیرا چنین مدل‌هایی قابلیت جا‌به‌جایی هوا برای تولید صدای بم را ندارند.
لازم به تاکید است که در حالت کلی کیفیت صدای این مدل‌ها مناسب است و بیشتر افراد این نوع از درایورها را به علت سبکی و راحتی در هنگام کار انتخاب می‌کنند.

درایورهای مغناطیسی (Planar magnetic)

کیفیت بالای صدا، مهم‌ترین ویژگی این نوع از درایورها است در حالی که قیمت بالایی دارند. به طور کلی این نوع از درایورها همچون مدل‌های داینامیکی، از یک میدان مغناطیسی در اطراف یک رسانا (تولید جریان الکتریکی) به منظور حرکت دیافراگم دستگاه استفاده می‌کنند.

درایورهای مغناطیسی در مقایسه با سایر فناوری‌های درایور، کمی سنگین‌تر هستند اما اعوجاج کم، آمپر مناسب و فرکانس صوتی وسیع آن را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند. در همین راستا جالب است بدانید که اخیراً برندهای برجسته‌تر هدفون مانند Audeze ،HiFiMan ،Oppo از این فناوری برای افزایش کیفیت پخش استفاده می‌کنند.

هندزفری - بهترین هدفون بی سیم

درایورهای الکتروستاتیک (Electrostatic)

هدفون‌ها یا اسپیکرهایی با درایورهای الکترواستاتیک نه تنها با نوع داینامیکی بسیار متفاوت هستند، بلکه از اصول پیشرفته‌ای برای ارائه‌ی صدایی با کیفیت استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید عوامل زیادی بر صدای هدفون تأثیرگذار‌اند اما چیزی که هدفون‌های الکترواستاتیک را از سایرین متمایز می‌کند این است که دیافراگم آن به طور یکنواخت روی تمام سطح گوشی قرار می‌گیرد و همین امر نیز اعوجاج صدا را (به ویژه در صداهای بلند) به شدت کم می‌کند.

درایورهای الکتروستاتیک سبک و سریع هستند، اما قیمت آن‌ها نسبت به سایر درایورها بسیار بالاتر است. همچنین برای استفاده‌ی حداکثری از قدرت پخش و کیفیت صدا نیاز به آمپلی فایر دارید.

چگونه کیفیت صدای هدفون و هندزفری را تست کنیم؟

برای آزمایش کیفیت صدای هدفون یا هندزفری نیاز است تا موسیقی‌ای با کیفیت بالا پخش کنید. به منظور ارزیابی و تست صدا باید مواردی همچون باس (Bass)، میدرنج (Midrange) و تریبل (treble) را بررسی کنید. در کنار این موارد ارزیابی انواع مختلفی از صداها، مانند صدای انسان، انواع موزیک و صداهای ضبط شده در اتاق هم ضروری است.

البته لازم به تاکید است که ترجیحات شخصی بر احساسات افراد در مورد کیفیت صدای بسیار تاثیرگذار است. چراکه به عنوان مثال، برخی از شنوندگان بیش از هر چیز خواهان شنیدن باس‌های موسیقی به بهترین حالت هستند، در حالی که برخی دیگر صدای‌های زیر را بیشتر می‌پسندند تا بتوانند موسیقی را دقیق‌تر و جزئی‌تر بشنوند.

توصیه‌ های کاربردی برای نگهداری از هدفون

آسیب به هدفون هندزفری به علت عدم آشنایی با اصول نگهداری از این وسیله‌ی پرکاربرد می‌تواند آزاردهنده باشد. بنابراین برای جلوگیری از چنین اتفاقی نیاز است تا نکات مربوط به نگهداری را به خوبی بشناسید. بنابراین در این قسمت از این مقاله به سراغ مواردی برای حفظ و نگهداری بهتر از این محصول می‌رویم.

  • گوشی‌های هندزفری را به صورت دوره‌ای تمیز کنید: به منظور انجام این کار تنها کافی است که پارچه‌ای نخی را اندکی نمناک کنید و داخل هندزفری را با آن تمیز کنید.
  • هندزفری را در کیس یا جعبه‌ی مخصوص آن قرار دهید: همواره بعد از استفاده از هدفون آن را در کیف مخصوص یا کیس آن به صورت پیچ خورده (اما نه خیلی محکم) قرار دهید.
  • پس از استفاده، هندزفری را از دستگاه جدا کنید: اتصال هندزفری یا هدفون به موبایل یا لپ‌تاپ می‌تواند منجر به آسیب‌های غیرقابل پیش‌بینی‌ شود. به عنوان مثال ممکن است، سیم هندزفری به طور ناگهانی از جک دستگاه بیرون کشیده شود یا گره بخورد و سیم مسی داخل آن، پاره شود.
  • صدای دستگاه را خیلی زیاد نکنید: مطمئنا می‌دانید که صدای زیاد هنگام گوش دادن به موسیقی می‌تواند به شنوایی شما آسیب برساند. از طرفی بالا بردن بیش از حد صدای موسیقی می‌تواند باعث آسیب به هدفون شما هم شود.
  • هندزفری را در جیب خود قرار ندهید: از حمل هندزفری خود در جیب خودداری کنید. چراکه با انجام این کار، گره‌های سختی در سیم دستگاه ایجاد می‌شود که باز کردن آن‌ها نه تنها دشوار است بلکه احتمال آسیب دیدن هندزفری هم وجود دارد.
  • سیم را نکشید: در هنگام خارج کردن جک از موبایل یا لپ‌تاپ به هیج وجه هندزفری را با کشیدن سیم آن از دستگاه جدا کنید. بلکه برای جدا کردن صحیح هندزفری از دستگاه کافی است که جک آن را بگیرید و به آهستگی بکشید.
  • با هدفون یا هندزفری روشن نخوابید: قرار گیری سیم هدفون به حالت نامنظم یا غلط زدن بر روی آن می‌تواند به این محصول آسب جدی وارد کند. بنابراین قبل از رفتن به رخت‌خواب هندزفری را در کیس مخصوص و در جای مناسبی قرار دهید.

تمیز کردن هدفون - بهترین هدفون بی سیم

نحوه تمیز کردن هدفون

اگر هدفون دارید ، صرف نظر از اینکه فوق العاده گوش (گوش باشد) یا دور گوش (بیش از حد گوش) باشد ، تجمع موم گوش مشکلی ایجاد نمی کند. اگر گوش های گوش عرق می کنند (از طریق ورزش یا فقط استفاده منظم) ، ممکن است بخواهید آنها را آبکشی کنید ، اما بسیار مهم است که ابتدا مطمئن شوید که از درجه IP برخوردار هستید ، که تا حدی به سطح مقاومت در برابر آب اشاره دارد.

اگر قصد دارید آنها را خیس کنید یا آنها را آبکشی کنید ، می خواهید مطمئن شوید که درجه بندی حداقل IPX5 است و در حالت ایده آل بیشتر شبیه IPX7 است.

حتی اگر نمی توانید هدفون ها را خیس کنید ، بسیاری از گوشواره ها اکنون قابل جابجایی هستند – بعضی از آنها را می توان مانند لباس شست ، برخی دیگر را می توان زیر شیر آب قرار داد و خشک کرد و در صورت فرسوده بودن بسیاری از آنها را می توان کاملاً تعویض کرد.

اما برخی از پدها چسب خورده اند و دارای درجه بندی IP نیستند ، و تمیز کردن آنها را به یک وظیفه ظریف تبدیل می کند، برای انجام بهترین روش ها در این زمینه می خواهید با راهنمای هدفون های خاص خود مشورت کنید.

به همین ترتیب ، برای گوشواره های چرمی ، برای راهنمایی در مورد تمیز کردن باید با سایت یا دفترچه راهنمای تولید کننده مشورت کنید ، زیرا انواع مختلف چرم ممکن است به رویکردهای مختلفی نیاز داشته باشند.

همانطور که گفته شد ، بسیاری از گوشواره ها چرم مصنوعی هستند ، و در عوض بسیاری از آنها با پارچه هایی مانند مخمل یا ابریشم پوشانده شده اند. تمیز کردن این موارد می تواند به سادگی استفاده از پارچه ای کمی مرطوب و بدون پرز باشد.

نکات مهم خرید هدفون بی سیم

  • پیش از خرید و پرداخت هزینه‌ زیاد برای هدفون ، با متخصص مشورت یا خود آن ها را تست کنید .
  • هدفون را از مراکز معتبر خریداری کنید.
  • یک هدفون باکیفیت و گران‌قیمت عمر زیادی نیز خواهد داشت.
  • در صورت داشتن ایراد خدمات پس از فروش به کاربران کمک خواهد کرد.
  • برای هدفون خود جعبه یا کیف مخصوص خریداری کنید تا هنگام جابجایی ، آسیبی به آن وارد نشود .
  • پخش‌کننده موسیقی، اهمیت زیادی هنگام خرید هدفون دارد.

در صورتی که از گوشی موبایل یا تبلت برای لذت از موسیقی استفاده می‌کنید، خرید هدفون‌های بسیار گران‌قیمت مفید نخواهند بود .

بهترین هدفون بی سیم برای خرید در رنج های قیمتی مختلف

بهترین هدفون بی سیم تا ۳۰۰ هزار تومان

لنوو مدل H202

لنوو مدل H202 - بهترین هدفون بی سیم

برای خرید ارزان‌ترین هندزفری بی‌سیم بازار که از کیفیت نسبتاً مناسبی برخوردار باشد و کاربر را دچار اذیت نکند، باید حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرد. پیش از هرچیز، این نکته را در نظر بگیرید که در بیشتر موارد هدفون‌های بی‌سیم گردنی در رده‌های قیمتی یکسان کیفیت صدا و مکالمه‌ی بهتری از نوع تماماً بی‌سیم یا ترو وایرلس آن‌ها دارند.

بهترین هدفون بی‌سیم تا ۳۰۰ هزار تومان، «لنوو مدل H202» است که از نوع تو گوشی و به‌همراه ایربادهایی در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود.

از ویژگی‌های بسیار خوب این هدفون گردنی بی‌سیم، می‌توان به حذف نویز غیرفعال، بهره‌مندی از درایورهای دوگانه، بلوتوث ۵، دکمه‌های فیزیکی برای کنترل تماس و پخش موسیقی، پشتیبانی از صدای Hi-Fi و وجود درگاهی برای کارت حافظه‌ی میکرو SD و TF، اشاره کرد.

بهترین هدفون بی سیم تا ۵۰۰ هزار تومان

انکر Soundcore R500

انکر Soundcore R500 - بهترین هدفون بی سیم

شرکت انکر تحت نام تجاری Soundcore محصولات صوتی زیادی را معرفی کرده که مانند دیگر محصولات انکر، کیفیت و امکانات بسیار خوبی را دارند؛ پس خرید هندزفری بی‌سیم انکر با قیمتی حدود ۵۰۰ هزار تومان می‌تواند برای کاربران بسیار خوب باشد، آن‌هم در شرایطی که این بازه‌ی قیمتی پر از تعداد زیادی از هدفون‌های بی‌کیفیت، تقلبی و حتی یک‌بار مصرف چینی است.

هدفون گردنی بی‌سیم «انکر Soundcore R500» دارای درایورهای صوتی ۱۰ میلی‌متری، گواهی ضدآب IPX5، فناوری BassUp برای تقویت صدای بم و بیس موسیقی و بلوتوث ۵ است و همچنین از کدک‌های SBC و AAC نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین هدفون بی سیم تا ۶۰۰ هزار تومان

هایلو Moripods

هایلو Moripods - بهترین هدفون بی سیم

هایلو ایربادهای بسیاری را روانه بازار کرده و در رده‌های قیمتی مختلف گزینه‌های نسبتاً خوبی دارد که برخی از آن‌ها از ارزش خرید بیشتری نسبت به رقبا برخوردار هستند.

هایلو موری‌پادز از هدفون‌های ترو وایرلسی است که امکانات خوبی را با کیفیت ساخت مناسب و قیمت منصفانه دراختیار کاربران قرار می‌دهد. درایورهای ۱۲ میلی‌متری، میکروفون‌های خوب برای مکالمه با قابلیت کاهش نویز محیط، طول عمر باتری پنج ساعته بدون کیس شارژ، تراشه Qualcomm 3040، پشتیبانی از کدک‌های صوتی aptX و AAC و گواهی ضدآب IPX4 بخشی از امکانات هایلو Moripods هستند.

البته به‌دلیل نداشتن سری سیلیکونی نمی‌توان از موسیقی‌های بیس‌دار نهایت لذت را برد، اما بلندی صدا به‌لطف درایورهای بزرگش خوب است و همچنین کیفیت مکالمه‌ی آن در رده‌ی قیمتی خود بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

بهترین هدفون بی سیم تا ۸۰۰ هزار تومان

هایلو W1

هایلو W1 - بهترین هدفون بی سیم

«Haylou W1» یکی از بهترین ترو وایرلس‌های این شرکت محسوب می‌شود و در رده‌ی قیمتی‌ خود بی‌رقیب است. بهره‌مندی از نسخه‌ی بلوتوث 5.2، پشتیبانی از کدک‌های aptX و AAC، داشتن گواهی ضدآب IPX4 و کیفیت صدا و مکالمه‌ای فراتر از رقبا، W1 را به یکی از بهترین هندزفری‌های بی‌سیم زیر یک میلیون تومان تبدیل کرده است.

از طرف دیگر طراحی و رنگ‌بندی زیبای هندزفری TW را را نباید از قلم انداخت؛ البته اندازه‌ی هر گوشی هدفون کمی بزرگ است و ممکن است مناسب تمامی افراد نباشد، ولی می‌توان اندازه سری سیلیکونی آن‌ را تغییر داد.

بهترین هدفون بی سیم تا یک میلیون تومان

انکر مدل SoundCore Life U2

انکر مدل SoundCore Life U2 - بهترین هدفون بی سیم

U2 life انکر، ‌بهترین هندزفری بی‌سیم تا یک میلیون تومان است که برای گوش دادن به موسیقی و مکالمه می‌توان یافت دو ویژگی محبوبی که انکر آن‌ها را فدای قیمت نسبتاً مناسب آن نکرده است.

هدفون گردنی انکر مدل SoundCore Life U2 با داشتن درایورهای صوتی ۱۰ میلی‌متری، گواهی ضدآب IPX7، امکان استفاده مداوم تا ۲۴ ساعت با یک‌بار شارژ کامل و بلوتوث ۵ در رده‌ی قیمتی خود، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. از ویژگی‌های دیگر این هدفون گردنی انکر می‌توان کیفیت ساخت و کیفیت مکالمه‌ی خوب در محیط‌های شلوغ و ساکت را عنوان کرد.

بهترین هدفون بی سیم تا ۱٫۵ میلیون تومان

انکر مدل Soundcore Q10

انکر مدل Soundcore Q10 - بهترین هدفون بی سیم

اگر می‌خواهید تا یک‌ونیم میلیون تومان هزینه کنید و صدای هدفون‌های توگوشی و کوچک را نمی‌پسندید، «انکر مدل Soundcore Q10» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هدفون دور گوشی انکر، به‌لطف درایورهای صوتی ۴۰ میلی‌متری، صدای بلند و باکیفیتی تولید می‌کند. امکان اتصالی بی‌سیم ازطریق بلوتوث ۵ و اتصالی سیمی با جک ۳٫۵ میلی‌متری، طراحی ظریف و امکان تا کردن هدفون و بهره‌مندی از دکمه‌های کنترل محتوای درحال پخش و دستیار صوتی از امکانات هدفون انکر Q10 است.

درنهایت، یکی از بخش‌های جذاب‌ این هدفون، شارژدهی فوق‌العاده آن است که با یک‌ بار شارژ کامل، می‌تواند حداکثر ۶۰ ساعت مداوم موسیقی پخش کند. علاوه‌برآن امکان استفاده ۳۰۰ دقیقه‌ای را تنها با ۵ دقیقه شارژ فراهم می‌کند؛ البته کیفیت میکروفون آن برای مکالمه در مکان‌های خلوت ناامیدتان نخواهد کرد.

بهترین هدفون بی سیم تا ۲ میلیون تومان

وان مور ColorBuds

وان مور ColorBuds - بهترین هدفون بی سیم

اگر ابعاد بزرگ هدفون قبلی را نمی‌پسندید و حاضرید کمی از کیفیت صدا بگذرید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی جدی به Colorbuds از برند 1More بیندازید. هدفون پرچم‌دار و کوچک و تمام‌بی‌سیم 1More کیفیت صدای بهتری در‌مقایسه‌با مدل‌های تمام‌بی‌سیم هم‌قیمتش ارائه می‌دهد.

Colorbuds همان‌طورکه از نامش هم مشخص است، در رنگ‌های متنوع و جذابی در بازار عرضه شده است؛ ازجمله مشکی، سبز، زرد و صورتی. خود هدفون به‌تنهایی ۶ ساعت شارژدهی می‌کند؛ ولی به‌کمک قاب شارژش می‌تواند تا ۲۲ ساعت شارژدهی کند.

از دیگر مشخصات وان مور ColorBuds می‌توانیم به وزن خیلی سبک و طراحی ارگونومیک، بدنه مقاوم دربرابر آب با گواهینامه IPX5، فناوری حذف صداهای مزاحم cVc 8.0 به‌کمک چهار میکروفن و… اشاره کنیم.

سونی مدل WH-XB700 یکی از بهترین هدفون بی سیم

سونی مدل WH-XB700 - بهترین هدفون بی سیم

هدفون‌های سونی در هر رده‌ی قیمتی، همواره ارزش خرید بالایی دارند. هدفون «سونی WH-XB700» از نوع رو گوشی است و امکان اتصال بی‌سیم ازطریق بلوتوث 4.2 و اتصال سیمی با جک ۳٫۵ میلی‌متری دارد. درایورهای ۳۰ میلی‌متری، پشتیبانی از فرمت‌های SBC, AAC, aptX، فناوری صدای ۳۶۰ درجه سونی، امکان استفاده یک ساعته با ۱۰ دقیقه شارژ و حذف نویز غیرفعال، از دیگر امکانات این هدفون سونی است.

انکر SoundCore Liberty Air 2 Pro

انکر SoundCore Liberty Air 2 Pro - بهترین هدفون بی سیم

انکر از خوش‌نام‌ترین شرکت‌ها در زمینه‌ی تولید لوازم جانبی است و در این‌ بین، هدفون‌های شرکت مذکور یکی از بهترین محصولات آن‌ها محسوب می‌شود. هندزفری بی‌سیم «انکر Liberty Air 2 Pro» امکانات فراوانی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درایورهای ۱۱ میلی‌متری، میکروفون‌های شش‌گانه، گواهی ضدآب IPX4، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi، حالت حذف نویز و Ambient Aware و امکان استفاده ۱۸۰ دقیقه‌ای تنها با ۱۵ دقیقه شارژ اشاره کرد؛ همچنین برای تنظیم و شخصی‌سازی صدا می‌توان از اپلیکیشن کاربردی و خوب Soundcore App استفاده کرد.

جی بی ال مدل Club Pro Plus

جی بی ال مدل Club Pro Plus - بهترین هدفون بی سیم

با اینکه در بازه قیمتی بین سه تا چهار میلیون تومان می‌توانید یکی از هدفون‌های بی‌سیم سامسونگ یا اپل را تهیه کنید، اما گزینه‌های دیگر بسیار خوب نیز هست. «جی بی ال Club Pro Plus» که در بازار ایران با قیمتی نزدیک به ۳٫۵ میلیون تومان فروخته می‌شود، هدفونی با کیفیت صدا و ANC بی‌نظیر، امکان شارژ بی‌سیم Qi، نگه‌داری شارژ مناسب و کیفیت ساخت بسیار خوب است.

همچنین اپلیکیشن مخصوص این هدفون هم تنظیمات کامل اکولایزر را در‌اختیارتان قرار می‌دهد. البته اگر ظاهر خاص این هدفون را نمی‌پسندید، می‌توانید سراغ نسل دوم ایرپادز (برای گوشی‌های آیفون) یا گلکسی بادز پرو (برای گوشی‌های اندرویدی) نیز بروید.

بهترین هدفون بی سیم بیش از ۴ میلیون تومان

برای گوشی‌های آیفون: اپل ایرپادز پرو

اپل ایرپادز پرو - بهترین هدفون بی سیم

اگر هدفون چند ۱۰ میلیون تومانی ایرپادز مکس را کنار بگذاریم، ایرپادز پرو همچنان بهترین هدفون بی‌سیم ساخت اپل محسوب می‌شود. برای کاربرانی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند، هنوز هم انتخاب بهتری از ایرپادز پرو وجود ندارد.

سیستم حذف نویز فعال این هدفون یکی از کارآمدترین‌ها در بین هدفون‌های بی‌سیم محسوب می‌شود. ازنظر کیفیت صدا نیز، ایرپادز پرو حداقل در این بازه قیمتی عالی به‌حساب می‌آید؛ بنابراین، اگر از آیفون استفاده می‌کنید و می‌خواهید حدود ۵ میلیون تومان برای خرید هدفون هزینه کنید، بدون شک ایرپادز پرو را تهیه کنید.

برای گوشی‌های اندرویدی: سونی WF-1000XM4

سونی WF-1000XM4 - بهترین هدفون بی سیم

برای کاربران گوشی‌های اندرویدی که نمی‌توانند از ایرپادز پرو استفاده کنند، بهترین کار این است که سراغ هدفون‌های فوق‌العاده سونی بروند. مدل WF-1000XM4 یکی از بهترین سیستم‌های حذف نویز فعال را دارد و صدای ۲۴ بیتی می‌تواند تولید کند.

اگر کیف نگه‌دارنده آن را در نظر بگیریم، کلاً می‌توانید با هر بار شارژ کامل، حداکثر ۲۴ ساعت از WF-1000XM4 استفاده کنید. دکمه‌های این هدفون لمسی هستند.

گواهی ضدآب IPX4، پشتیبانی از پشتیبانی از فرمت‌های SBC, AAC, LDAC و دریایی از امکانات دیگر را سونی در این هدفون پرچم‌دار خود برای کاربران مهیا می‌کند. بد نیست بدانید که در صورت استفاده از فرمت LDAC توانایی تولید صدایی با ۲۴ بیت و ۱۹۲ کیلوهرتز دارد.

بهترین هدفون بی سیم برای ورزش

موسیقی هیجان بیشتری برای انجام حرکات ورزشی به‌وجود می‌آورد و به‌نوعی جنبه انگیزشی دارد. هدفون‌ها بهترین ابراز هستند تا حین ورزش، بدون مزاحمت صدای محیط به موسیقی دلخواهتان گوش کنید.

در کاربردهای ورزشی، هدفون‌های بی‌سیم محبوبیت بیشتری دارند و بهترینشان با داشتن طراحی راحت و متناسب با اندازه گوش صدای باکیفیت‌تری پخش می‌کنند. علاوه‌بر پخش موسیقی، با داشتن هدفون‌های بی‌سیم دیگر به بیرون‌آوردن گوشی برای پاسخ به تماس‌ها نیازی نیست.

هدفون‌های ورزشی با‌‌ توجه‌‌‌ به زبان طراحی خود حتی در سنگین‌ترین حرکات ورزشی از گوش خارج نمی‌شوند. عمر و زمان موردنیاز برای شارژ باتری آن‌ها نیز اهمیت زیادی دارد تا خللی در روند پخش موسیقی حتی در بازه‌های زمانی طولانی وارد نشود.

از دیگر ویژگی‌های این دسته از هدفون‌ها به مقاومت دربرابر پاشش آب (ورزش در باران) و تعریق می‌توان اشاره کرد. در هدفون‌های ورزشی، پخش باکیفیت صدا و بیس مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا هیجان بیشتری به کاربران القا شود؛ به‌همین‌دلیل، این دسته از هدفون‌ها عموماً برای عاشقان حرفه‌ای موسیقی توصیه نمی‌شود.

بهترین هدفون ورزشی تا یک میلیون تومان

وان مور iBFree Sport

وان مور iBFree Sport - بهترین هدفون بی سیم

مدل اسپرت از هدفون پرفروش وان مور iBFree که از هدفون‌های شناخته‌شده و اقتصادی در بازار ایران به‌حساب می‌آید، با اینکه کمی گران‌تر از مدل استاندارد است، درعوض گواهی IPX6 را یدک می‌کشد و کاملاً دربرابر رطوبت و تعرق بدن مقاوم است.

به‌علاوه، نسخه بلوتوث این هدفون به ۴٫۲ ارتقا پیدا کرده تا برد بیشتری در‌مقایسه‌با مدل معمولی iBFree داشته باشد. هدفون ورزشی و اقتصادی 1More کیفیت صدای رضایت‌بخش با بیس کم‌وبیش راضی‌کننده‌ای دارد و با هر بار شارژ کامل، می‌تواند حداکثر ۸ ساعت موسیقی پخش کند. وان مور iBFree Sport در رنگ‌های متنوعی مثل سبز، آبی، قرمز و مشکی عرضه شده است.

بهترین هدفون ورزشی تا ۲ میلیون تومان

کریتیو مدل Outlier Sports

کریتیو مدل Outlier Sports - بهترین هدفون بی سیم

هدفون «کریتیو Outlier Sports» با طراحی ویژه‌ای که دارد حتی هنگام تحرکات زیاد ورزشی نیز از گوشتان نخواهد افتاد. این هدفون مختص گوش دادن به موسقی و برقراری تماس، حین انجام فعالیت ورزشی است و با وزن ۱۵ گرمی خود تا ساعت‌ها روی گوش شما حس نمی‌شود؛ همچنین طول عمر باتری ۱۱ ساعته، گواهی ضدآب IPX4 و حذف نویز غیرفعال از دیگر ویژگی‌های هدفون بی‌سیم ورزشی کریتیو هستند.

بهترین هدفون ورزشی تا ۳ میلیون تومان

سونی مدل WF-SP700N

سونی مدل WF-SP700N - بهترین هدفون بی سیم

با قیمتی نزدیک به سه میلیون تومان، می‌توانید یکی از هدفون‌های ورزشی سونی را بخرید. هدفون بی‌سیم «سونی WF-SP700N» از نوع توگوشی است و با طراحی که دارد از روی گوش‌های شما نخواهد افتاد و با استفاده از گیره‌هایی که داخل گوش شما چفت می‌شوند، هنگام انجام فعالیت‌های پرتحرک ورزشی از گوش‌هایتان نخواهد افتاد.

برخلاف اکثر ترو وایرلس‌های موجود در بازار این هدفون سونی، از کنترل‌های فشاری به جای لمسی استفاده می‌کند که می‌تواند جلوی لمس ناخواسته را بگیرد. امکان فعال یا غیر فعال کردن حذف نویز، فناوری EXTRA BASS، حالت Ambient Sound و گواهی IPX4 از دیگر ویژگی‌های هدفون ورزشی سونی هستند.

بهترین هدفون ورزشی تا ۴ میلیون تومان

جی بی ال مدل Under Armour True Wireless Flash

Under Armour True Wireless Flash - بهترین هدفون بی سیم

هدفون ورزشی «جی بی ال Under Armour» که حاصل همکاری دو برند خوش‌نام JBL و Under Armour است، با داشتن امکاناتی چون گواهی ضدآب IPX7، تا ۵ ساعت پخش موسیقی، میکروفون و هدفون با قابلیت حذف نویز، حالت Ambient Aware و TalkThru و قابلیت شخصی‌سازی و تنظیم صدا ازطریق اپلیکیشن اختصاصی JBL Connect، یکی از بهترین هدفون‌های ورزشی بی‌سیم بازار است؛ همچنین طراحی متفاوت و ضدآب کیس نگه‌داری و شارژ ایربادها نیز می‌تواند برای برخی کاربران بسیار جذاب باشد.

بهترین هدفون ورزشی بیش از ۴ میلیون تومان

بیتس Powerbeats Pro

بیتس Powerbeats Pro - بهترین هدفون بی سیم

«پاوربیتس پرو» را می‌توان مدل ورزشی ایرپادز پرو دانست. مثل اکثر هدفون‌های اپل، پاوربیتس پرو هم به تراشه H1 مجهز شده تا به‌سرعت به گوشی‌های آیفون متصل شود.

البته هدفون مذکور را به گوشی‌های اندرویدی هم می‌توانید متصل کنید. طراحی ویژه پاوربیتس کمک می‌کند حتی در ورزش‌های سنگین هم از گوشتان نیفتد.

هدفون ورزشی و لوکس پاوربیتس پرو ضد‌آب و ضدتعریق است و با هر بار شارژ کامل تا ۹ ساعت موسیقی پخش می‌کند (۲۴ ساعت با کیف نگه‌دارنده) و در چهار رنگ صورتی، آبی، مشکی و استخوانی عرضه شده است. از‌ نظر کیفیت صدا نیز، در بین هدفون‌های بی‌سیم ورزشی جزو بهترین‌ها به‌حساب می‌آید.

بهترین هدفون بی سیم برای موسیقی

هرچقدر هم به پادکست یا بازی علاقه‌مند باشید، در بیشتر مواقع، اصلی‌ترین استفاده از هدفون برای گوش‌ دادن به موسیقی است. گوش‌ کردن به موسیقی تمرکز را افزایش می‌دهد و باعث آرامش می‌شود و به‌طورکلی زندگی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

طبیعتاً برای تجربه بیشترین لذت هنگام گوش‌ کردن به موسیقی، باید مبلغ زیادی هزینه کنید؛ ولی در هر بازه قیمتی، حداقل یک هدفون بی‌سیم وجود دارد که بتواند بهترین تجربه گوش‌ دادن به موسیقی را دراختیارتان قرار دهد؛ البته پیشنهاد می‌شود که برای داشتن کیفیت خوب با قیمت مناسب سراغ هدفون‌های سیمی بروید.

بهترین هدفون بی سیم برای موسیقی تا یک میلیون تومان

وان مور Triple Driver BT

وان مور Triple Driver BT - بهترین هدفون بی سیم

اگر به‌دنبال هدفونی بی‌سیم برای گوش‌ دادن به موسیقی تا سقف یک میلیون تومان می‌گردید، انتخاب‌های زیادی نخواهید داشت؛ چراکه اکثر هدفون‌های بی‌سیم در این بازه قیمتی مدل‌های غیراصل هستند و کیفیت صدای مناسبی ندارند.

بااین‌حال، برند شناخته‌شده وان مور که همیشه هدفون‌های خوبی در بازه‌های قیمتی مختلف ارائه می‌کند، مدلی اقتصادی را با نام Triple Driver BT عرضه کرده که در بازار ایران با قیمتی حدود یک میلیون تومان فروخته می‌شود.

این هدفون سه درایور در بدنه‌ای ساخته‌شده از آلیاژ فلزی دارد و از فناوری LDAC برای انتقال صدا با سرعت ۹۹۰ کیلوبیت‌بر‌ثانیه بهره می‌برد.

کیفیت پخش موسیقی «وان مور Triple Driver BT» در این بازه قیمتی جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. به همه این‌ها قابلیت شارژ سریع را هم اضافه کنید چراکه فقط با ۱۰ دقیقه شارژ کردن، تا ۳ ساعت موسیقی پخش می‌کند.

بهترین هدفون بی سیم برای موسیقی تا دو میلیون تومان

وان مور ComfoBuds Pro

وان مور ComfoBuds Pro - بهترین هدفون بی سیم

اگر بودجه را تا دو میلیون تومان افزایش دهید، پیشنهاد ما هدفون «وان مور ComfoBuds Pro» است که یکی از هدفون‌های بی‌سیم و اقتصادی تحسین‌شده محسوب می‌شود.

البته «اقتصادی» درباره قیمت دلاری آن است و برای خرید آن در بازار ایران باید چیزی حدود یک‌ونیم میلیون تومان هزینه کنید. درایورهای بزرگ و داینامیک ۱۳٫۴ میلی‌متری این هدفون صدایی رسا و باکیفیت تولید می‌کنند.

شرکت وان مور در ساخت این هدفون با لوکا بیگناردی، مهندس صدا و برنده جایزه گرمی، همکاری کرده تا صدای خروجی کاملاً شفاف و دقیق باشد.

طول عمر باتری تا ۶ ساعت، گواهی ضدآب IPX4، دارای حالت Pass-Through برای شنیدن صدای محیط و وجود سنسور شناسایی وضعیت هدفون روی گوش از دیگر امکانات این هدفون بی‌سیم وان مور است.

بهترین هدفون بی سیم برای موسیقی تا سه میلیون تومان

سونی مدل WH-XB700

برای داشتن تجربه‌ای نزدیک به نهایت لذت از موسیقی، در بازه‌ی قیمتی ۳ میلیون تومان همچنان هدفون بی‌سیم «سونی WH-XB700» را پیشنهاد می‌دهیم؛ چراکه با داشتن درایورهای بزرگ ۳۰ میلی‌متری، قابلیت اصتال سیمی و بی‌سیم، پشتیبانی از کدک‌های صوتی SBC, AAC, aptX و پشتیبانی از صدای ۳۶۰ درجه‌ی سونی، یکی از بهترین هدفون‌های بی‌سیم برای گوش دادن به موسیقی محسوب می‌شود؛ همچنین با داشتن قابلیت حذف نویز محیط اطراف، چیزی مانع لذت بردن کاربر از موسیقی نخواهد شد.

بهترین هدفون بی سیم برای موسیقی تا ۴ میلیون تومان

سنهایزر HD 350BT

سنهایزر HD 350BT - بهترین هدفون بی سیم اگر بودجه را تا نزدیک چهار میلیون تومان افزایش دهید، می‌توانید سراغ هدفون‌های حرفه‌ای بروید که دقیق‌ترین و شفاف‌ترین صدا را تولید می‌کنند. هدفون «سنهایزر HD 350BT» که از نوع دور گوشی است، به‌لطف درایورهای منحصربه‌فرد ۳۲ میلی‌متری و پشتیبانی از فرمت‌های SBC, AAC, aptX, AptX Low Latency، صدای خیلی دقیق و شفافی تولید می‌کند. ویژگی دیگر این محصول آن است که با هر بار شارژ کامل‌، می‌تواند تا ۳۰ ساعت مداوم موسیقی پخش کند.

بهترین هدفون بی سیم برای موسیقی بیش از ۴ میلیون تومان

بوز QuietComfort 45

سنهایزر HD 350BT - بهترین هدفون بی سیم

اگر محدودیت قیمت را بردارید و بخواهید با رقمی بین ۸ تا ۹ میلیون تومان، هدفونی بی‌سیم برای گوش‌دادن به موسیقی بخرید، هدفون بی‌سیم «بوز QuietComfort 45» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درایورهای بزرگ ۴۰ میلی‌متری این هدفون می‌توانند محدوده فرکانسی گسترده‌ای از صدا را با دقت و شفافیت زیاد تولید کنند. گفتنی است با هر بار شارژ کامل این هدفون، می‌توانید تا حداکثر ۲۴ ساعت به‌صورت ممتد به موسیقی گوش دهید؛ البته این هدفون از اتصال سیمی با استفاده از جک ۳٫۵ میلی‌متری نیز بهره می‌برد.صدای Hi-Fi، حالت Aware Mode، حالت Quiet Mode، طراحی کامپکت و امکان تا شدن، جنس بدنه‌ از آلیاژ فلز و امکان استفاده تا سه ساعت تنها با ۱۵ دقیقه شارژ، بخشی از امکانات فراوان QuietComfort 45 هستند.

بهترین هدفون بی سیم موجود در بازار ایران

سونی WH-1000XM4

سونی WH-1000XM4 - بهترین هدفون بی سیم

اگر بخواهیم یک مدل را به‌عنوان «بهترین هدفون بی‌سیم موجود در بازار ایران» معرفی کنیم، باید به «سونی WH-1000XM4» اشاره کنیم. این هدفون فوق‌العاده که با قیمتی نزدیک به ۸ میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود، بهترین سیستم حذف نویز را با دو حسگر تشخیص نویز دراختیارتان قرار می‌دهد.

کیفیت صدای این هدفون به‌معنای واقعی کلمه بی‌نظیر است. روی بدنه آن دکمه‌های لمسی قرار دارد که به‌کمک آن‌ها می‌توانید به تماس‌هایتان پاسخ دهید و صدا را کم‌وزیاد و حتی دستیار صوتی را فعال کنید.

فناوری‌های تشخیص مکالمه و تشخیص پوشش هم به‌ترتیب صدای موسیقی را موقع صحبت‌ کردن کم و به‌محض برداشتن هدفون از روی سرتان، موسیقی را قطع می‌کند. درنهایت، باید به این موضوع اشاره کنیم که سونی WH-1000XM4 با یک‌ بار شارژ کامل می‌تواند حداکثر ۳۰ ساعت مداوم موسیقی پخش کند.

بهترین هندزفری بی سیم سامسونگ

گلکسی بادرز پرو

گلکسی بادرز پرو - بهترین هدفون بی سیم

همان‌طور که از نام این هندزفری بی‌سیم سامسونگ پیدا است، «گلکسی بادز پرو» بهترین ترو وایرلس سامسونگ است. هرچند در بخش مکالمه و ایزوله کردن صداهای مزاحم نسبت به رقبای هم‌رده خود عملکرد بی‌نقصی ندارد؛ اما اگر گوشی سامسونگ دارید، بهترین انتخاب ممکن برای شما بادز پرو خواهد بود.

از طرف دیگر سامسونگ به‌لطف تجربه‌ و مهارت AKG در بخش صدای این هندزفری ‌بی‌سیم بسیار خوب عمل کرده و می‌تواند کاربران اهل موسیقی را کاملاً راضی کند.

داشتن ANC، امکان شارژ بی‌سیم و گواهی ضدآب IPX7 از دیگر ویژگی‌های بادز پرو سامسونگ هستند؛ البته طراحی این مدل هندزفری برای برخی از گوش‌ها نامناسب است و همچنین برخی ویژگی‌ها مانند صدای ۳۶۰ درجه تنها در استفاده به‌همراه دستگاه‌های گلکسی ممکن خواهد بود.

گلکسی بادز ۲

گلکسی بادز ۲ - بهترین هدفون بی سیم

«گلکسی بادز ۲ سامسونگ» برای افرادی مناسب است که گوش کوچکی دارند و با گلکسی بادز پرو چندان احساس راحتی نمی‌کنند. با اینکه سامسونگ سعی کرده تا در این هندزفری تماماً بی‌سیم خود چیزی کم نگذارد؛ اما بازهم امکاناتی مانند صدای ۳۶۰ درجه ازطریق دالبی اتموس و همچنین استاندارد ضدآب قدرتمند را برخلاف خویشاوند پرو خود، به‌همراه ندارد؛

البته بسیاری از ویژگی‌های اساسی و محبوب بادز پرو را در بادز 2 نیز می‌توان یافت، ویژگی‌هایی مانند داشتن حالت‌های قبل تنظیم ANC و Ambient و همچنین کیفیت بسیار خوب پخش موسیقی از اشتراکات این دو هندزفری بی‌سیم سامسونگ است.

بهترین هندزفری بی سیم شیائومی

فلیپ بادز پرو

فلیپ بادز پرو - بهترین هدفون بی سیم

بهترین هندزفری بی‌سیم شیائومی درحال‌حاضر «فلیپ بادز پرو» است که به‌راحتی در میان بهترین هدفون‌های بی‌سیم ترو وایرلس نیز قرار می‌گیرد. قطر درایور ۱۱ میلی‌متری، داشتن ۶ میکروفون برای مکالمه و از بین بردن نویز، باعث شده تا این ایرباد هم برای مکالمه و هم برای گوش کردن موسیقی بسیار مناسب باشد.

امکان شارژ بی‌سیم، داشتن حالت‌های مختلف مانند ANC و Ambient، بهره‌مندی از کدک صوتی aptX، طول عمر باتری ۷ ساعته و امکان استفاده تا ۹۰ دقیقه تنها با ۵ دقیقه شارژ از دیگر امکانات فلیپ‌بادز پرو شیائومی است.

این هدفون بی‌سیم شیائومی با تمامی گوشی‌های اپل و اندرویدی چند سال اخیر سازگاری دارد؛ اما همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های اپل کدک aptX را پشتیبانی نمی‌کنند.

برای بهره‌مندی از تمامی امکانات و تنظیمات فلیپ‌بادز پرو، نیازمند یک گوشی جدید شیائومی هستید تا با دسترسی به اپلیکیشن اختصاصی تنظیمات شخصی خود را نیز داشته باشید؛ البته در پلی استور گوگل اپلیکیشن MI Buds M8 به‌صورت غیررسمی موجود است که قابل نصب روی دیگر گوشی‌های اندویدی بوده و تنظیمات کاملی برای شخصی‌سازی و کنترل حالت‌های مختلف هدفون بی‌سیم شیائومی دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

ردمی ایرداتس 3 پرو یا ردمی بادز ۳ پرو

«ردمی بادز 3 پرو» که همان نسخه‌ی گلوبال «ردمی ایرداتس 3 پرو» محسوب می‌شود،‌ یکی از پرامکانات‌ترین هندزفری‌های میان‌رده بازار است. بهره‌مندی از شارژ بی‌سیم، داشتن سه حالت ANC، Ambient و حالت معمولی هنگام استفاده از هدفون، پشتیبانی از کدک aptX، قطر درایور ۹ میلی‌متری و داشتن ۶ میکروفون برای مکالمه و حذف نویز از امکانات شاخص ردمی بادز ۳ پرو محسوب می‌شوند که در کمتر رقیب هم‌قیمتی می‌توان آن‌ها را یافت. هندزفری بی‌سیم ردمی با طراحی نزدیک‌به پیکسل بادز گوگل و گلکسی بادز سامسونگ، ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد.

بهترین هندزفری بی سیم برای آیفون

ایرپادز پرو

ایرپادز پرو - بهترین هدفون بی سیم

انتخاب و خرید هندزفری بی‌سیم اپل مانند گوشی‌های این ابر شرکت کار آسانی است؛ چراکه مانند دیگر شرکت‌های چینی کاربران را با نام‌های مشابه و تعداد زیادی از محصولات دچار سردرگمی نمی‌کند و کاربر می‌داند که دقیقاً با چه محصولی طرف است.

تقریباً شکی در این موضوع نیست که «ایرپادز پرو اپل» بهترین هندزفری بی‌سیم این شرکت است که همچنان پس از چند سال یکی از بهترین هدفون‌های ترو وایرلس بازار به حساب می‌آید.

ایرپادز ۳

ایرپادز ۳ - بهترین هدفون بی سیم

درحالی‌که نسل دوم ایرپادز اپل فاقد گواهی ضدآب است، ایرپادز 3 و ایرپادز پرو به استاندارد IPX4 مجهز شده‌اند. نسل سوم ایرپادز اپل ویژگی‌های مشترک زیادی با ایرپادز پرو دارد؛ البته برخی ویژگی‌های پرچم‌دار مانند ANC و حالت Transparency مختص مدل پرو باقی مانده است؛ همچنین این مدل بین ایرپادزهای تماماً بی‌سیم اپل بیشترین طول عمر باتری را با ۶ ساعت استفاده بدون کیس شارژ دارد.

بیتس استودیو بادز

بیتس استودیو بادز - بهترین هدفون بی سیم

اگر دوست دارید در انتخاب هندزفری برای آیفون کمی متفاوت عمل کنید، «بیتس استودیو بادز» می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد؛ چراکه این ترو وایرلس، علاوه‌بر گوشی‌های اندرویدی با گوشی‌های اپل نیز سازگاری کاملی دارد؛ البته در هندزفری یادشده بی‌سیم بیتس خبری از تراشه H1 یا W1 اپل نیست، اما بازهم سازگاری بسیار خوبی با دستگاه‌های اپل دارد.

هدفون استودیو بادز نسبت به ترو وایرلس‌های خود اپل قیمت کمتری دارد و امکانات نسبتاً مشابهی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. طراحی ارگونومیک، داشتن سری سیلیکونی، بهره‌مندی از حالت‌های ANC و Transparency، طول عمر باتری ۸ ساعته و کیفیت صدا و مکالمه خوب از ویژگی‌های بیتس استودیو بادز هستند.

جمع‌بندی خرید هدفون

بازار الکترونیک ایران علی رغم رکود نسبی حاکم بر آن، میزبان صدها نوع هدفون، ایرفون و ایرباد است که هیچکدام از آنها هم کاملا شبیه هم نیستند.

این تنوع خرید هدفون را بسیار دشوار کرده اما اغلب افراد با در نظر گرفتن نکات اساسی ارائه شده در این راهنمای خرید هدفون از جمله نوع (فرم فاکتور)، با سیم یا بی سیم بودن و کیفیت صدا قادر به تهیه هدفون بر اساس نیازشان هستند.

اگر جزو علاقمندان موسیقی هستید با توجه به معیارهای دیگری مثل محدوده فرکانسی، آمپدانس، نوع درایور و حساسیت می‌توانید در انبار کاه بازار، مناسبترین هدفون را بر اساس نیازهایتان پیدا کنید.

برای مثال اگر از عاشقان سینه چاک بیس هستید، هدفونی با محدوده فرکانسی بسیار پایین انتخاب کنید. اگر کیفیت صدا برایتان در اولویت است، سراغ هدفون دور گوش بروید اما اگر هدفون را فقط به موبایل وصل می‌کنید، پولتان را با خرید مدل‌های دور گوشی با آمپدانس بالا و درایورهای بزرگ هدر ندهید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید