از اصلی ترین علت بالا آمدن چاه دستشویی گرفتگی لوله یا چاه توالت است. گرفتگی لوله باعث تجمع فضولات و آب و در نهایت بالا زدن از توالت می شود.

بالا زدن چاه دستشویی مشکلات زیادی را با خود به همراه می آورد و همه ما در این زمان کلافه می شویم. اما عجله نکنید؛ در ادامه این مطلب به نکات مهمی از بالا زدن آب فاضلاب در توالت می پردازیم و چگونگی رفع این مشکل را توضیح می دهیم. توجه داشته باشید، این مطلب با همراهی معتبرترین سایت لوله بازکنی یعنی برچسب (Barchasb.net) جمع آوری و منتشر شده است.

علت بالا آمدن چاه دستشویی چیست؟

شاید اکثر ما با بالا زدن چاه دستشویی مواجه شده و یا آن را در مکان های دیگر مشاهده کرده باشیم. بالا زدن چاه فاضلاب دستشویی منجر به انتشار شدید بوی فاضلاب شده که پس از آن باید با یک لوله بازکن متخصص تماس بگیریم.

علت بالا آمدن آب فاضلاب

برای اینکه بتوانید با یک لوله بازکن متخصص و قابل اعتماد به طور مستقیم تماس بگیرید، کافیست وارد سایت برچسب شوید. چاه بازکنی برچسب یک سایت لوله بازکنی شبانه روزی تهران است که در آن می توانید با جستجوی منطقه خود در تهران، نزدیکترین چاه بازکن را پیدا کرده و به طور مستقیم با شماره تلفن آنها تماس بگیرید.

توجه داشته باشید تمامی خدماتی که در سایت برچسب توسط متخصصین لوله بازکنی ارائه می شود، به صورت تضمینی و با هزینه ای متناسب با مشکل پیش آمده ارائه شده است.

علت بالا آمدن چاه دستشویی در توالت ایرانی و فرنگی مشابه است، بنابراین نیازی به جستجوی جداگانه برای هریک از توالت ها نمی باشد. همچنین تمامی علت ها و روش هایی که برای رفع بالا زدن چاه دستشویی در ادامه ذکر شده است، برای هر دو این موارد کاربردی می باشد.

1_ گرفتگی لوله فاضلاب اصلی ترین علت بالا آمدن چاه دستشویی

گرفتگی لوله فاضلاب از اصلی ترین دلایل علت بالا آمدن آب فاضلاب از توالت است. در اینجا باید بررسی شود که آیا گرفتگی لوله فاضلاب تنها برای واحد یا منزل شما پیش آمده است یا خیر؟

اگر گرفتگی لوله فاضلاب برای همه واحدهای آپارتمان پیش آمده باشد یعنی لوله فاضلاب اصلی دچار گرفتگی شده است و باید لوله فاضلاب اصلی مورد بررسی قرار گیرد. اما اگر گرفتگی فقط برای واحد شما پیش آمده یعنی مشکل لوله توالت شما قبل از رسیدن به لوله فاضلاب اصلی ایجاد شده است.

در هر دو حالت این مشکل باید توسط یک لوله بازکن ماهر رفع شود. از آنجایی که در ابتدای مطلب بیان شد، یکی از معتبرترین سایت های لوله بازکنی در تهران، برچسب است؛ شما می توانید در این سایت برای محدوده شهرری تهران نیز درخواست خود را ثبت کنید.

گرفتگی لوله علت بالا زدن چاه دستشویی و رفع آن با لوله بازکن

متخصصین لوله بازکنی شهرری تهران به صورت 24 ساعته آماده ارائه هر نوع خدمات در راستای لوله بازکنی و چاه بازکنی می باشند. اگر در این محدوده ساکن هستید و می خواهید به طور مستقیم با شماره تلفن متخصصین لوله بازکنی شهرری تماس بگیرید یا اطلاعات بیشتری از آنها مطالعه کنید، کافیست روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

“متخصصین لوله بازکنی شهرری برچسب موظف هستند پس از ثبت تماس کاربران فوری با رعایت پروتکل های بهداشتی خود را به محل مورد نظر برسانند و پس از اتمام کار فاکتور خدمات ارائه شده را تحویل دهند. بنابراین بدون نگرانی از کلاهبرداری از جانب لوله بازکن شهر ری در هر ساعت از شبانه روزی برای رفع مشکل خود اقدام نمایید”

اگر در محدوده دیگری از تهران ساکن هستید می توانید نام منطقه خود را پس از ورود در این سایت سرچ کنید.

2_ گرفتگی سیفون شایع ترین علت بالا زدن چاه دستشویی

شاید اینکه علت بالا آمدن چاه دستشویی، گرفتگی سیفون توالت باشد، کمی گنگ به نظر رسد؛ اما این مشکل از شایع ترین علت بالا آمدن آب فاضلاب از توالت است.

استفاده نکردن از فلاش تانک و آب پس از هر بار استفاده، باعث زودتر پیش آمدن مشکل بالا زدن چاه دستشویی می شود. در صورت استفاده نکردن از این موارد، به مرور فضولات و آشغال ها روی هم تنبار شده و در قسمت آبگیر سیفون ته نشین می شوند.

با رسوب کردن این عوامل در قسمت سیفون توالت و پر شدن ظرفیت آن دیگر راه عبور به داخل لوله و چاه فاضلاب بسته می شود. بنابراین این گرفتگی علت بالا آمدن چاه دستشویی خواهد شد.

3_ پر شدن چاه فاضلاب

پر شدن چاه فاضلاب معمولا برای منازل و واحدهایی که به فاضلاب شهری متصل نیستند، اتفاق می افتد؛ زیرا چاه ظرفیت محدودی دارد و در صورت تخلیه نکردن آن به صورت دوره ای باعث پر شدن چاه و علت بالا زدن چاه فاضلاب خواهد شد.

پر شدن چاه فاضلاب علت بالا زدن چاه دستشویی

اگر می خواهید متوجه شوید که علت بالا آمدن چاه دستشویی از پر شدن چاه فاضلاب است یا خیر باید لوله فاضلاب حیاط و نزدیک به چاه را بررسی کنید. اگر آب فاضلاب از این لوله ها بالا زده بود، علت بالا آمدن آب فاضلاب، پر شدن چاه است. در صورت مواجه شدن با این امر فوری باید با یک تخلیه چاه معتبر تماس بگیرید و مشکل را رفع کنید.

4_ کم بودن شیب لوله

هنگام ساخت و ساز چنانچه فردی که لوله فاضلاب را جایگذاری می کند، از مهارت کافی برخوردار نباشد، ممکن است که شیب لوله های فاضلاب را به خوبی تنظیم نکند. این امر باعث می شود تا آب فاضلاب به خوبی خارج نشده و علت بالا زدن چاه دستشویی شود.

توجه به 3 نکته مهم هنگام بالا زدن چاه فاضلاب دستشویی

هنگام بالا زدن چاه دستشویی و پیدا کردن علت بالا آمدن چاه دستشویی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در لیست زیر ذکر شده است:

  • هنگامی که با بالا زدن چاه فاضلاب دستشویی مواجه شدید هرگز آب نریزید. این امر باعث افزایش کثیفی های اطراف می شود؛
  • اگر نتوانستید علت بالا زدن چاه فاضلاب دستشویی را پیدا کنید، فوری با لوله بازکن تماس گرفته و به تنهایی دست به اقدامی نزنید؛
  • اگر در حین استفاده از توالت متوجه شدید که آب به کندی تخلیه می شود، به صورت مرتب از فلاش تانک استفاده کنید تا فشار آب مانع از گرفتگی های بیشتر لوله شود.

3 روش جلوگیری و رفع بالا زدن چاه دستشویی

از آنجایی که علت بالا آمدن چاه دستشویی به دلیل گرفتگی های چاه یا لوله فاضلاب است، خوب است که برای جلوگیری از وقوع این مشکل موارد و نکاتی را همواره رعایت کنیم:

  1. استفاده از چاه بست توالت را فراموش نکنید. با استفاده از چاه بست توالت مانع از افتادن اشیاء کوچک به درون چاه توالت می شوید؛
  2. همواره سیفون را پس از هر بار استفاده از توالت بکشید تا مانع از تجمع فضولات به مرور زمان شود؛
  3. به هیچ وجه دستمال کاغذی، نوار بهداشتی، آشغال و… را درون چاه توالت نیندازید.

با رعایت این نکات مانع از بالا آمدن آب فاضلاب می شوید. اما اگر این مشکل برایتان پیش آمد، کافیست روش های زیر را انجام دهید تا هرچه سریعتر این مشکل رفع شود.

استفاده از فنر لوله بازکنی

اگر علت بالا آمدن چاه دستشویی، گرفتگی لوله و چاه فاضلاب باشد، بهترین روش برای رفع آن استفاده از فنر لوله بازکنی است.

فنر لوله بازکنی 2 نوع است: دستی و برقی. در فنر دستی لوله بازکنی می توانید به راحتی گرفتگی های ساده لوله فاضلاب توالت را رفع کنید. اما اگر نتوانستید و یا نمی توانید این مشکل را رفع کنید کافیست با لوله بازکن قابل اعتماد تماس بگیرید.

استفاده از فنر لوله بازکنی برای رفع بالا زدن چاه دستشویی

توجه داشته باشید در حوزه لوله بازکنی، افراد شیاد بسیاری از این طریق کلاهبرداری می کنند. رایج ترین روش کلاهبرداری، بهانه استفاده از فنر لوله بازکنی در انواع و متراژهای مختلف است.

کلاهبرداران لوله بازکنی از تکنیک های دیگری برای این امر استفاده می کنند که در مقاله “شکایت از لوله بازکن” از سایت برچسب پرده از این روش ها برداشته است. همچنین می توانید با مطالعه این مقاله با روش های پیگیری و شکایت از لوله بازکن کلاهبردار نیز آشنا شوید، کافیست روی لینک مربوطه کلیک کنید.

استفاده از روش های خانگی

ممکن است علت بالا آمدن چاه دستشویی، گرفتگی سطحی و ساده باشد که با انجام روش های خانگی بتوان این مشکل را رفع کرد. از رایج ترین و موثرترین روش های باز شدن چاه دستشویی موارد زیر است که در ادامه مفصل توضیح داده شده است:

  • جوش شیرین و سرکه
  • استفاده از جا لباسی مفتولی

جوش شیرین و سرکه

استفاده از جوش شیرین و سرکه از ساده ترین و موثرترین روش های باز كردن چاه دستشويی است. برای این امر باید ابتدا نصف فنجان جوش شیرین را درون چاه بریزید و بعد نصف فنجان سرکه به آن اضافه کنید.

ترکیب سرکه و جوش شیرین باعث ایجاد واکنش هایی اسیدی در چاه می شود که این امر گرفتگی های سطحی لوله فاضلاب به راحتی رفع می کند. در صورتی که با یکبار انجام دادن این مشکل به طور کامل حل نشد باید آن را چندین بار تکرار کنید.

استفاده از جا لباسی مفتولی

اگر جا لباسی مفتولی در خانه خود دارید یک هیچ از بقیه جلوتر هستید. کافیه جا لباسی مفتولی را مانند تصویر باز کنید و آن را به شکل یک گیره در بیاورید.

استفاده از جالباسی برای رفع بالا آمدن آب فاضلاب

برای اینکه به لوله و چاه توالت آسیب نرسد سر جا لباسی را با پارچه ببندید تا جلوی تیزی آن گرفته شود. سپس کافیست سر میله را درون چاه کنید و گرفتگی ناشی از علت بالا آمدن چاه دستشویی را رفع نمایید.

با برچسب، علت بالا زدن چاه فاضلاب را شناسایی و برطرف کنید!

درصد بیشتر علت بالا آمدن چاه دستشویی، گرفتگی چاه توالت یا لوله فاضلاب است. با رعات کردن نکاتی که در پاراگراف های بالا ذکر شد می توانید از بالا زدن چاه دستشویی پیشگیری کنید.

چنانچه دچار این مشکل شدید و به دنبال این هستید که برای رفع آن و باز شدن چاه دستشویی به یک لوله بازکن ماهر و قابل اعتماد مراجعه کنید، کافیست وارد سایت برچسب (Barchasb.net) شوید. لوله بازکنی برچسب در سراسر نقاط تهران با ماهرترین لوله بازکن ها همکاری دارد که می توانید با نزدیکترین لوله بازکن به منطقه خود به طور مستقیم تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید