شاید برای شما پیش آمده باشد که برای خرید پیانو دچار سردرگمی شده باشید و اشتباهاتی را انجام داده باشید ما در این مقاله به طور کامل به بررسی موارد اشتباه در حین خرید پیانو خواهیم پرداخت.

همیشه اولین خرید، پر استرس است و معمولا بیشتر اشتباهات زمانی که تجربه‌ای وجود ندارد رخ می‌دهد. خرید اولین پیانو می‌تواند جزو همان موارد استرس آوری باشد که باید برای انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها دانش و یا تجربه کافی برای خرید داشته باشیم. چرا که هزینه زیادی برای خرید آن باید صرف کرد و فارغ از هزینه، یک انتخاب نامناسب می‌تواند باعث دلزده شدن هنرجو شود و از تبدیل شدن او به یک نوازنده حرفه‌ای جلوگیری کند.

به عبارت دیگر، خرید پیانو می‌تواند دنیای متفاوتی را هنگام یادگیری یا آموزش نحوه نواختن ایجاد کند. داشتن یک پیانو با کیفیت برای تمرین می‌تواند درس‌ها را برای نوازنده پیانو روان‌تر و سرگرم کننده‌تر کند. نکته کلیدی این است که از انجام این اشتباهات که اغلب افراد هنگام خرید اولین پیانوی خود مرتکب می‌شوند، اجتناب کنید.

امروز، ما قصد داریم به اشتباهی که خریداران معمولا هنگام خرید انواع پیانو مرتکب می‌شوند، بپردازیم. شاید این لیست برای هر کسی که در حال شروع فرآیند انتخاب پیانو برای خانه، مدرسه، آموزشگاه و استودیو یا هر جایی که دیگر است، مفید باشد.

دانستن اشتباهات رایج و اجتناب از انجام آن‌ها به تضمین رضایت طولانی مدت شما از پیانویی که در نهایت انتخاب می‌کنید کمک زیادی می‌کند. مطالعات نشان داده است که یادگیری و نواختن یک ساز موسیقی می‌تواند به سلامت ذهنی و روانی شما کمک کند. به ویژه پیانو که یک ساز آرامش بخش است.

images_1677575759_63fdc64f3a178.jpg

خرید پیانو دست دوم

برخی افراد به دلیل هزینه بالای خرید پیانو به سمت خرید پیانو دست دوم متمایل می‌شوند. مسلم است که خرید یک پیانو دست دوم ارزان‌تر است و هزینه کمتری بابت آن پرداخت می‌شود، اما باید به این موضوع توجه داشت که تمام پیانوها بعد از سال‌ها مصرف و در طول زمان دچار استهلاک و فرسودگی می‌شوند. همچنین ممکن است از نظر فنی دچار مشکلات و نقصان‌هایی باشد که شما به دلیل بی تجربگی در خرید پیانو متوجه آن نشوید و پس از استفاده از آن ناچار به تعمیر و پرداخت هزینه مجدد باشید.ما به طور کلی خرید پیانو دست دوم را رد نمی‌کنیم چرا که این کار بسیار مرسوم است، اما از شما می‌خواهیم که اگر تمایل به خرید یک پیانو دست دوم دارید، قبل از خرید تمام جوانب را بسنجید و ترجیحا با یک فرد آگاه و آشنا به خرید پیانو این کار را انجام دهید. همچنین اگر قصد خرید پیانوی دست دوم را دارید، مطمئن شوید که از یک فروشنده معتبر خرید کنید.

مشخص نبودن نوع پیانو مورد نیاز

امروزه، انواع گزینه‌های زیادی برای خرید پیانوهای دیجیتال با قیمت بسیار مناسب‌تر از آکوستیک وجود دارد که ارزش بررسی را دارند. اما همه چیز بستگی به نیاز شما دارد. اگر می‌خواهید که پیانو شما به رایانه شخصی‌تان متصل شود و فرصتی برای نواختن با ویژگی‌های مختلف داشته باشید، خرید یک پیانو دیجیتال به شما توصیه می‌شود و با خرید پیانو آکوستیک کاملا نا امید خواهید شد. اما از طرف دیگر اگر چیزی که واقعاً می‌خواهید یک پیانوی آکوستیک است، پول خود را برای یک پیانوی دیجیتال هدر ندهید. وقتی گزینه‌های ارزان زیادی برای پیانوهای دیجیتال وجود دارد، می‌تواند وسوسه انگیز به نظر برسد. با این حال، حتی یک پیانوی دیجیتال سطح بالاتر نیز نمی‌تواند شبیه سازی دقیقی از یک پیانو آکوستیک از نظر غنی بودن صدا ارائه دهد.

عدم ارزیابی هزینه جابجایی و نگهداری پیانو

اگر به خرید پیانو فکر می‌کنید، ممکن است بخواهید پیامدهای بلند مدت آن را در نظر بگیرید. با خرید یک پیانوی دیجیتال، ممکن است مجبور نباشید برای نگهداری آن هزینه‌های زیادی متحمل شوید. اما در نقطه مقابل، نگهداری پیانو آکوستیک هزینه‌هایی برای شما دارد. به عنوان مثال انتقال پیانو از یک خانه به خانه دیگر هزینه زیادی دارد. از آنجایی که حمل و نقل پیانو نیاز به تخصص و تجهیزات ویژه دارد، جابجایی پیانو معمولاً جزو کارهای هزینه بر است. از طرف دیگر پیانوهای آکوستیک باید حداقل 2 بار در سال کوک شوند. کوک کردن پیانو در صورتی که شما نتوانید خودتان این کار را انجام دهید، یکی از هزینه‌هایی است که باید برای نگهداری یک پیانو آکوستیک پرداخت کنید.

ما این موارد را به شما اعلام نمی‌کنیم که از خرید یا نگهداری پیانو پیشمان شوید. این موارد چیزهایی است که شما زمان تصمیم گیری در مورد نوع پیانویی که می‌خواهید بخرید به خاطر بسپارید. پرداخت هزینه بیش از حد برای ویژگی‌هایی که استفاده نمی‌کنید

این بخش از صحبت دقیقا اشاره به پیانوهای دیجیتال دارد و در مورد پیانوهای آکوستیک صدق نمی‌کند. اگر پیانویی که نیاز دارید، یک گزینه خوب و مقرون به صرفه برای تمرین است، یک پیانوی دیجیتال خوب با کلیدهای وزن دار این کار را برای شما انجام می دهد. فراتر از آن واقعاً ضروری نیست مگر اینکه بدانید این ویژگی‌های اضافی برای شما جذاب و کارآمد هستند.

واقعیت این است که پیانوهای دیجیتال طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را از ساده تا بسیار فنی اجرا می‌کنند. اگر جنبه فنی ویژگی‌های پیانو دیجیتال برای شما جالب نیست، پول خود را برای گجت‌ها، ابزارها و حالت‌های مختلف هدر ندهید.

عدم آگاهی نسبت به حجم صدای تولید شده توسط پیانو

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد هنگام خرید پیانو انجام می‌دهند، عدم توجه به حجم صدایی است که پیانو دارد. اگر خانه شما کوچک است و یا همسایگانی دارید که به سر و صدا حساس هستند، حتما هنگام خرید، به ابعاد پیانو خود توجه کنید. چرا که هر چه پیانو بزرگتر باشد حجم صدایی که تولید می‌کند، بیشتر است. صدای پیانوها بلند است. آن‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که صدای بلندی داشته باشند، و هیچ راهی برای دور زدن این مساله وجود ندارد.

شما می‌توانید استراتژی‌های کاهش‌دهنده دیگری مانند نصب یک سیستم قطع صدا یا استفاده از یک پیانوی دیجیتال سطح بالا را در نظر بگیرید که در واقع می‌تواند تجربه‌ای موسیقایی در حد یک پیانوی آکوستیک ایجاد کند.images_1677575800_63fdc678a710d.jpg

توجه به اندازه پیانو در زمان خرید

توجه به ابعاد و اندازه پیانو از چند منظر مهم است. یکی از موارد حجم صدای تولید شده توسط پیانو است که با ابعاد آن ارتباط مستقیم دارد و در بالا به آن اشاره کردیم. دیگری مسائل مربوط به حمل و نقل و جا به جایی است. بعضی مواقع افراد بدون توجه به راه پله‌ها یا ورودی منزل خود اقدام به خرید پیانو می‌کنند و زمانی که پیانو می‌رسد متوجه می‌شوند حتی نمی‌توانند آن را از راه پله‌های خود عبور دهند و وارد منزل خود کنند. بنابراین مهم است که در زمان خرید ابعاد پیانو مورد نظر خود را اندازه گیری کنید.

امیدواریم که این لیست برای شما کارآمد باشد. پیشنهاد ما به شما این است که در زمان خرید پیانو حتما با معلم موسیقی خود مشورت کنید تا بدانید کدام گزینه برای خرید مناسب است. به جزئیات توجه کنید و نیاز خود را به درستی بشناسید. چرا که یک خرید اشتباه ممکن است منجر به دلزدگی از نوازندگی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید