امروزه در اغلب خانه‌های آپارتمانی به خصوص در شهر‌های بسیار بزرگی همچون تهران آسانسور وجود دارد و یکی از دغدغه‌‌ها و چالش‌هایی که ممکن است برای اعضا این ساختمان‌ها به وجود آید، سرویس و تعمیر آسانسور خواهد بود. محاسبه دقیق هزینه‌ها و اطمینان از دقیق بودن قیمت دریافتی از سوی نمایندگی‌ها امر بسیار مهمی در این راستا تلقی می‌گردد. به طور کلی نرخ‌نامه سرویس و نگهداری آسانسور ۱۴۰۱ در تهران تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله افزایش قیمت‌ها در هر سال خواهد بود. این نرخ‌نامه به طور معمول توسط هیئت سندیکا تهیه و تنظیم می‌شود و لازم است تا تمامی نمایندگی‌ها و شرکت‌هایی که در این راستا فعالیت می‌نمایند برای سرویس آسانسور‌ها از این نرخ‌نامه تبعیت کنند.

نحوه محاسبه هزینه تعمیر، نگهداری و سرویس آسانسور‌ ها

به طور کلی شرایط بسیار مختلفی بر نحوه محاسبه هزینه تعمیر، نگهداری و سرویس‌ آسانسور‌ها تاثیرگذار هستند. برای مثال تعداد و میزان توقف در آسانسور‌ها بر هزینه سرویس و نگهداری آسانسور بسیار تاثیرگذار خواهند بود. نمایندگی‌ها و شرکت‌های مختلفی که امور سرویس و نگهداری آسانسور‌ها را انجام می‌دهند در تعیین قیمت و هزینه این کار‌ها نقش بسیار مهمی دارند. اغلب نمایندگی‌ها هزینه سرویس آسانسور‌ها را با حداقل ۵ توقف محاسبه نموده و آسانسور‌هایی که میزان توقف کمتری داشته باشند نیز در همین دسته قرار خواهند گرفت.

همچنین لازم است تا کاربران بدانند در صورتی که فاصله مکان مورد نظر آن‌ها با نمایندگی که قصد تعمیر و سرویس آسانسور را دارد، زیاد باشد لازم است هزینه بیشتری را بپردازند. نیاز بوده تا نمایندگی‌ها و شرکت‌هایی که سرویس و تعمیرات آسانسور‌ها را انجام می‌دهند در سندیکا عضو باشند و از نرخ‌های آن تبعیت نمایند.

سرویس آسانسور ساختمان ‌ها در زمان ‌های مشخص

به طور معمول بین مدیر ساختمان و شرکت‌های پیمانکاری که به تعمیرات و سرویس آسانسور می‌پردازند قردادی منعقد می‌شود؛ و بسته به میزان و تکرر استفاده از آسانسور، ماهانه ۱ الی ۲ بار آسانسور ساختمان بررسی و سرویس خواهد شد. به طور معمول این قرارداد‌ها حداقل یک سال اعتبار خواهند داشت و افراد قادر هستند طبق هزینه ذکر شده در نرخ‌نامه این قرارداد‌ها را امضا نمایند.

چه عواملی سبب می‌ شوند آسانسور نیاز به سرویس داشته باشد؟

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که سبب می‌گردند تا آسانسور‌ها به سرویس نیاز داشته باشند. لازم است اعضا و ساکنان یک ساختمان نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا از ایجاد خرابی و مشکل در آسانسور ساختمان جلوگیری نمایند. به این منظور باید افراد به رعایت قوانین و استانداردهایی که برای حفظ سلامت فردی  و جلوگیری از خرابی آسانسور نیاز است، بپردازند. از جلمه عواملی که سبب وارد شدن آسیب به آسانسور و به وجود آمدن نقص در آن خواهد شد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جابه‌جایی و حمل و نقل بار‌ها و وسایل بسیار سنگین که معمولا در اسباب‌کشی‌ها اتفاق می‌افتد؛ به طوری که وزن اجسام جابه‌جا شده از ظرفیت آسانسور بیشتر باشد.
  • فشردن مداوم و بسیار محکم پنل آسانسور و وارد کردن ضربه به دکمه‌های پنل آسانسور
  • توجه نکردن به دلیل برخی لرزش‌های کابین که معمولا بیانگر مشکل جدی هستند.
  • وارد کردن ضربه و فشار به درب‌ها در حین حرت کابین
  • نادیده‌ گرفتن خدمات نگهداری و سرویس آسانسور که باید در زمان‌های متناوب و خاصی صورت گیرند.
  • سهل انگاری و بی‌توجهی مدیر و ساکنان ساختمان

وظایف نمایندگی ‌ها و شرکت ‌های تعمیرات آسانسور چیست؟

اگر کاربران با وظایف کارکنان و متخصصان شرکت‌ها و نمایندگی‌هایی که تعمیرات و سرویس آسانسور را انجام می‌دهند آشنا باشند بسیار بهتر خواهد بود. به طور کلی لازم است تا متخصصان و کارشناسانی که برای تعمیر آسانسور به محل مراجعه می‌کنند از علم و تجربه کافی برخوردار باشند تا به آسانسور ساختمان آسیبی نرسانند؛ همچنین لازم است که احترام کافی را در برخورد با مشتری رعایت نمایند. متخصصان و کارشناسان تعمیرات آسانسور باید قادر باشند نقشه‌ها را مطالعه نموده تا به آسانی تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر را تشخیص دهند.

این افراد باید از اطلاعات کافی در خصوص الکتریک و اتصال سیم‌های آسانسور به یکدیگر برخوردار بوده و حتی قادر باشند واگن‌ها و قطعات آسانسور را برای سیستم‌های مشابه جمع‌آوری کنند. همچنین تشخیص این که ایراد آسانسور در چیست بسیار حائز اهمیت خواهد بود به همین سبب لازم است متخصصان قادر باشند عیب‌یابی نقص در ترمزها، موتورها، کلیدها و سیستم‌های کنترل را انجام دهند. از جمله دیگر نکات حائز اهمیت آشنایی این افراد با نرخ‌نامه سرویس و نگهداری آسانسور ۱۴۰۱ در تهران است.

سخن پایانی

از آن‌جایی که آسانسور‌ها از جمله موارد بسیار کاربردی و مهم در ساختمان‌ها به شمار می‌روند، بسیار مهم است که افراد بتوانند در هنگام به وجود آمدن ایراد یا نقص در آن‌ها هر چه سریع‌تر اقدام به تعمیر آن‌ها نمایند. یکی از چالش‌هایی که ممکن است برای ساکنان و مدیران ساختمان در این خصوص به وجود آید تخمین هزینه مورد نیاز برای سرویس آسانسور‌ها بوده که افراد خواهند توانست برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص نرخ‌نامه سرویس و نگهداری آسانسور ۱۴۰۱ در تهران را بررسی و مطالعه نمایند.

زرین آسانسور به‌صورت تخصصی بر ارائه خدمات آسانسور، اعم از تعمیر، سرویس و نگهداری، ایمن‌سازی، استانداردسازی، نوسازی، بازسازی، تزئینات و کابین، زیباسازی آسانسور و کلیه امور مربوط به سرویس آسانسور فعالیت می‌کند. هدف ما در زرین آسانسور ارائه خدمات باکیفیت بالا و متفاوت از دیگر ارائه‌دهندگان خدمات آسانسور است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۴۸۸۸۵۸۰ تماس بگیرید یا به سایت زرین آسانسور مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید