از اصلی‌ترین قسمت‌های دکوراسیون خانه که تأثیر بسیار زیادی در فضا و محیط منزل دارند، پرده‌ها هستند. برای خرید پرده پنجره باید به نکات بسیار ساده؛ اما اساسی توجه کرد. هر پرده دارای نقاط قوت و ضعف بوده و دارای ویژگی‌های خاصی است. با در نظر گرفتن این‌که پرده یک عنصر بسیار مهم در دکوراسیون به‌شمار می‌آید نیاز است تا فوت و فن‌های خرید پرده که نباید از آن غافل شد را بدانید. در حال حاضر امکان چاپ تصاویر دلخواه روی برخی از پرده‌ها وجود دارد؛ لذا می‌توانید با استفاده از این پرده‌ها تصاویر مورد علاقه خود را روی آن‌ها به‌صورت سفارشی چاپ نمایید. پرده‌هایی مانند لوردراپه تصویری یا شید تصویری از جمله این پرده‌ها هستند.

نکات مهم در زمان خرید پرده

اولین نکته‌ای که در رابطه با خرید انواع مختلف پرده وجود دارد این است که انتخاب و استفاده از میزان بیشتری پارچه ارزان قیمت مناسب‌تر از خرید مقدار کمتری پارچه گران قیمت خواهد بود. معمولاً زمانی که از پارچه بیشتری برای دوخت پرده استفاده می‌شود، امکان دوخت یک پرده پرچین وجود خواهد داشت. هرچه پرده دارای چین‌های بیشتری باشد زیبایی بیشتری را نیز به نمایش می‌گذارد.

این موضوع برای انواع پرده‌ها مانند پرده آشپزخانه 2023 و پرده شید زبرا نیز صدق می‌کند. در اتاق‌هایی که از طراحی و دکوراسیون رنگی بهره برده‌اند، می‌توان از پرده‌های دو لایه از پارچه‌های رنگی استفاده کرد. این نوع از پارچه‌ها زیبایی بیشتری را به اتاق می‌دهند. در زمان استفاده از پرده‌های دولایه که دارای پارچه‌های رنگی هستند پیشنهاد می‌شود تا پرده‌ها را به‌صورتی جمع کنید که لایه اولیه پرده مشخص شود.

اگر از این پرده‌ها در اتاق‌هایی که دارای نور زیادی هستند استفاده می‌کنید به نصب یک سایه‌بان در زیر پرده نیاز خواهد بود. نکته دیگری که در زمان خرید انواع پارچه باید به آن توجه داشته باشید این است که از یک آستر در زیر پرده اصلی برای پرده‌های رنگی استفاده کنید تا از رنگ پریدگی آن‌ها جلوگیری به‌عمل بیاورید. در واقع این نکته در مواقعی که پرده در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد حائز اهمیت است.

برای استفاده از این آستر زیری می‌توانید آن را به پشت پرده اصلی بدوزید یا می‌توانید از یک چوب پرده دیگر برای آویزان کردن آن استفاده نمایید؛ اما اگر اقدام به بافت آستری به پشت پرده اصلی کنید نمایی زیبا‌تری را به‌وجود خواهید آورد؛ چراکه به دلیل سنگین‌تر شدن پرده اصلی نمای بهتر و صاف‌تر را شاهد خواهید بود.

پیش از انتخاب پرده ابتدا هدف خود را برای نصب در نظر بگیرید

برای کنترل دمای اتاق یا دمای منزل می‌توانید از آستر‌های زیرپرده و پرده‌های ضخیم استفاده کنید. علاوه‌بر این امکان مدیریت و کنترل نور داخل منزل نیز وجود خواهد داشت. به بیان دیگر زیرپرده همانند یک پوشش عایق‌بندی عمل می‌کند که در فصول مختلف عملکرد‌های مناسبی را دارد؛ به‌طوری که در فصول گرم به منظور خنک کردن اتاق و جلوگیری از ورود آفتاب می‌توان از آن استفاده کرد. این در حالی است که در فصول سرد برای گرم شدن خانه تأثیر بسیار زیادی دارد. استفاده از پرده‌های ضخیم یا آستر‌های زیرپرده باعث تنظیم دمای منزل خواهد شد. این موضوع یکی دیگر از مزیت‌های نصب پرده به‌شمار می‌آید.

برای خرید پارچه پرده‌ای نیاز است به صورت حضوری اقدام کنید

در زمان خرید پرده زبرا حتماً به جزئیات نیز توجه کنید. پیشنهاد می‌شود تا در هنگام خرید از میل پرده‌ها و قطعاتی استفاده نمایید که با پرده مطابقت داشته باشند. به‌طور کلی توجه به جزئیات سبب می‌گردد تا دکوراسیون بسیار مناسب‌تر در نظر گرفته شود. در زمان خرید پارچه پرده گزینه‌های زیادی وجود دارند که با در نظر گرفتن نیاز خود می‌توانید اقدام به مشخص کردن هدف خود از نصب پرده و موقعیت نصب نمایید.

برای مثال استفاده از پارچه‌های پنبه‌ای دارای مزیت‌هایی مانند تمیز کردن راحت و استفاده در بسیاری از نقاط منزل است و در صورتی که از پارچه‌های مخمل استفاده کنید می‌توانید ظاهری لوکس‌تر و مدرن‌تر به محیط و فضای منزل یا محل کار خود ببخشید.

پیشنهاد می‌شود تا از پارچه‌های مخمل برای اتاق خواب استفاده نکنید؛ چراکه دارای وزن بیشتری در مقایسه با برخی از پارچه‌های مناسب پرده هستند. علاوه‌بر تمامی موارد فوق در زمان خرید پارچه پرده نیاز است تا به‌صورت حضوری اقدام نمایید. معمولاً پیشنهاد می‌شود تا از خرید پرده‌های اینترنتی اجتناب کنید؛ چرا‌که در زمان خرید باید جنس و بافت پارچه را بررسی کرده و رنگ آن را با دکوراسیون منزل خود مطابقت دهید. در صورتی که در خرید اینترنتی امکان هیچ کدام از این بررسی‌ها وجود نخواهد داشت.

کلام پایانی

فوت و فن‌های خرید پرده که نباید از آن‌ها غافل شد شامل انتخاب درست و مناسب پرده متناسب با محل نصب می‌شوند. در واقع زمانی که تصمیم به خرید انواع پرده می‌گیرید باید متناسب با محیط منزل و دکوراسیون خود اقدام به انتخاب آن نمایید. به همین منظور سعی کنید تا در زمان خرید به جزئیات اهمیت زیادی دهید؛ چراکه در نتیجه خرید تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. معمولاً برای بسیاری از قسمت‌های منزل از پرده‌های پنبه‌ای استفاده می‌شود؛ اما برای بخش پذیرایی بهتر است تا از پارچه مخمل استفاده کنید تا فضایی لوکس‌تری داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید