دیل کارنگی به خاطر راهنماهای خودیاری‌اش شناخته شده است. او به شاگردانش یاد داد که چگونه خوب مصاحبه کنند، ارائه‌های متقاعدکننده ای ارائه دهند و روابط مثبت برقرار کنند. او همچنین مهارت های اجتماعی و ارتباطی را آموزش می داد.

دیل کارنگی در سال 1888 در مریویل، شهر کوچکی در شمال غربی میسوری به دنیا آمد. پدر و مادرش کشاورز بودند و وظیفه او شیر دادن به گاوها هر روز صبح قبل از مدرسه بود. کارنگی‌ها میوه‌ها و سبزیجات خود را پرورش می‌دادند و تخم مرغ و شیر خود را با قهوه و شکر مبادله می‌کردند. دیل از کار مزرعه متنفر بود و دوران کودکی خود را صرف تلاش برای رهایی از آن کرد. او می‌گفت: بیش از هر چیز، من از خرد کردن چوب متنفر بودم.

هنگامی که او شانزده ساله بود، خانواده به وارنسبورگ، در جنوب شرقی میسوری نقل مکان کردند، جایی که یک کالج وجود داشت. دیل به محض ورود خانواده اش به شهر در آنجا ثبت نام کرد. او قصد داشت روزی معلم شود. در طول سال اول زندگی، او از لحاظ جسمی رشد زیادی کرد و والدینش پولی نداشتند که برای او لباس‌های جدید بخرند. او با اندام های بلند و گوش‌های پهن مسخره به نظر می رسید. دیل به یکی از انجمن های ادبی کالج که میزبان مسابقات عمومی در محوطه دانشگاه بود، پیوست. او در اولین مسابقه خود شکست خورد. می‌گفت من آنقدر له شده بودم، آنقدر مأیوس بودم که به فکر خودکشی افتادم! او سالها بعد این اتفاق را به یاد می‌آورد. احمقانه به نظر می رسد؟ نه ! وقتی که هفده یا هجده ساله‌ای !

دیل کارنگی با وسواس تمرین می‌کرد. او هنگام دوشیدن گاوها و یا هنگام سوار شدن بر اسب خود برای رفتن به مدرسه، سخنان معروفی را می خواند و تمرین می‌کرد. این کار او نتیجه داد: در سال سوم کالج، او برنده مسابقات قهرمانی مناظره شد. او به عنوان معاون دانشجویی انتخاب شد و از او دعوت شد تا در کلیساهای اطراف وارنسبورگ موعظه کند. مادرش امیدوار بود که او مبلغ یا واعظ شود. اما در عوض، دیل یک فروشنده شد. او نمی خواست مانند والدینش فقیر باشد. او در سراسر غرب میانه سفر کرد و دوره‌های آموزش خانگی را به دامداران فروخت. او در فروش مهارت داشت و به زودی به سمت کالاهای پرسودتر مانند بیکن، صابون و گوشت خوک رفت.

در بیست و سه سالگی، او به اندازه کافی پول پس انداز کرده بود تا به نیویورک نقل مکان کند و در مدرسه نمایش ثبت نام کند. او به خودی خود نمی‌خواست بازیگر شود، اما فکر می‌کرد می‌تواند یک سخنران عمومی باشد و داستان‌ها و شعرها را پیش جمعیت بخواند. رویای او پیوستن به مدار سخنرانی Chautauqua بود، یک گروه نمایش جاده ای متشکل از روشنفکران و داستان نویسان عمومی که در چادرهای موقت در سراسر آمریکا برنامه اجرا می‌کردند. محبوب‌ترین سخنران آن‌ها ویلیام جنینگز برایان بود که دو بار نامزد ریاست جمهوری شد. این یک حرفه بالقوه پرسود بود، اما خانواده دیل کارنگی آن را تایید نکردند. مادرش معتقد بود که فقط بتها روی صحنه اجرا می کنند. او به او اطمینان داد: “این کار بسیار نجیب‌تر از فروش گوشت است.”

سخنرانی‌ها

در سال 1915، دیل کارنگی سخنرانی‌ها و یادداشت‌های خود را به صورت یک کتاب جمع آوری کرد: “سخنرانی عمومی: دوره ای کاربردی برای بازرگانان”. بعداً در همان سال، او برای سربازی ثبت نام کرد، اما به دلایلی شرایط انجام وظیفه را نداشت و به یک پست اداری در یک پایگاه نظامی لانگ آیلند منصوب شد. پس از جنگ به عنوان مدیر بازرگانی در یک گروه تئاتر مشغول به کار شد. زمانی که در تور اروپا بود، با لولیتا باوکایر، بازیگر آلمانی آشنا شد. آنها در سال 1921 ازدواج کردند و در پاریس اقامت گزیدند، جایی که با پول حق امتیاز اولین کتاب او زندگی کردند و دیل روی رمانی کار کرد که هرگز منتشر نکرد. آن‌ها در سال 1931 طلاق گرفتند.

کتاب معروف دیل کارنگی

در سال 1936، زمانی که «چگونه دوستانی به دست آوریم و بر مردم تأثیر بگذاریم» منتشر شد، نرخ بیکاری در آمریکا 16.9 درصد بود. پایان رکود بزرگ بود و عملاً هیچ کس کسی را استخدام نمی‌کرد. آنهایی که شغل داشتند، دیوانه وار آن را نگه می داشتند و کتاب دیل کارنگی شامل توصیه های درستی برای کسانی بود که سعی می کردند اخراج نشوند. کارنگی در این کتاب شش قانون برای جلب علاقه مردم ارائه می دهد. برخی از این قوانین به این ترتیب هستند:

“واقعاً به افراد دیگر علاقه مند شوید.”

“لبخند بزن!”

“تنها راه برای به دست آوردن بهترین استدلال، اجتناب از آن است.”

“اجازه دهید طرف مقابل احساس کند که ایده از آن اوست.”

اگر کسی هرگز شکست نخورده باشد نمی تواند واقعاً یک فرد موفق باشد. اگر برای الهام گرفتن از داستان زندگی بزرگترین کارآفرینان جهان به دنبال یک سایت مرجع می‌گردید پیشنهاد ما وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار است. وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. دانشگاه کسب‌وکار سال‌ها تجربه خود را در زمینه استارتاپ‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقه‌مند هستید می‌توانید از وبسایت‌هایی مانند entrepreneur.com، economist.com، businessuni.net، bloomberg.com، hbr.org و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

منبع: دانشگاه کسب و کار | کارآفرینی | استارتاپ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید