جراحی های زیبایی از پرطرفدارترین جراحی ها در میان مردم جهان به شمار می آیند. اما با این حال هنوز تصورات رایج و اشتباه زیادی در رابطه با این جراحی ها وجود دارد. برای مثال ممکن است برخی از افراد این تصور را داشته باشند که به کمک عمل زیبایی می توانند به شخصیت های هالیوودی شبیه شوند یا اینکه هنوز ترس هایی در رابطه با خطرات و مرگ ناشی از داروی بیهوشی وجود دارد ، همچنین ممکن است این تصور وجود داشته باشد که انجام عمل های زیبایی ساده بوده و برای هر فردی قابل انجام است. اما لازم است افراد به این موضوع توجه داشته باشند که انجام هر نوع عمل زیبایی و یا درمانی با مزایا و معایبی همراه بوده و باید متقاضیان از انجام این جراحی ها انتظارات معقول و واقع بینانه داشته باشند. در ادامه قصد داریم شما را با برخی تصورات عجیب و رایج افراد در خصوص عمل های زیبایی بخصوص عمل لاغری لیپوماتیک ،ابدومینوپلاستی ، پروتز سینه و غیره آشنا کنیم.

لیپوماتیک

بازگشت شکم بعد از انجام جراحی های لاغری

بسیاری از افرادی که قصد انجام جراحی های لاغری موضعی نظیر لیپوماتیک و یا ابدومینوپلاستی را دارند ، این سوال را مطرح می کنند که ممکن است بعد از جراحی های لاغری مجدد به فرم و اندام قبلی خود باز گردند ؟ چرا که این تصور اشتباه وجود دارد که افرادی که عمل لاغری انجام می دهند ، پس از مدت کوتاهی به فرم اولیه خود بازگشته و حتی در مواردی وزن آن ها از وزن سابقشان بیشتر می شود ! در حالی که اگر فرد بعد از انجام جراحی ابدومینوپلاستی و یا لیپوماتیک ، دستورالعمل ها و مراقبت های پزشکی بعد از عمل را به خوبی رعایت کند ، این جراحی ها از نتایج و ماندگاری خوب و دائمی برخوردار هستند ! نمی شود که فرد این انتظار را داشته باشد که بعد از جراحی لیپوماتیک رژیم غذایی گذشته خود را دنبال کند ، هیچ نوع فعالیت ورزشی نداشته باشد ، اما وزن او کاهش پیدا کرده و ثابت بماند ! بنابراین اگر قصد دارید با انجام عمل های موضعی به وزن و اندام ایده آل خود دست پیدا کنید ، لازم است حتما به موارد مهمی که پزشک توصیه می کند ، توجه داشته باشید تا بتوانید به نتیجه رضایت بخشی دست پیدا کنید.

ابتلا به سرطان پستان با انجام جراحی پروتز سینه یا افزایش سایز سینه !

متاسفانه سرطان پستان و جراحی پروتز سینه به شکل اغراق آمیزی به یکدیگر ارتباط داده شده اند ؛ تا جایی که ممکن است بسیاری از خانم هایی که قصد انجام عمل های زیبایی سینه و پروتز کردن پستان های خود را دارند ، به علت شایعاتی که در این خصوص شنیده اند ، از انجام این جراحی منصرف شوند. لازم است بدانید که به قدری به این شایعات دامن زده شده است  که این نگرانی و ترس مبهم را در افرادی که این عمل زیبایی را انجام داده اند نیز ایجاد نموده که مبادا به سرطان مبتلا شوند. هر چند که عمل پروتز پستان نقش درمانی نداشته و صرفا نوعی جراحی زیبایی به شمار می آید  ، با این حال این جراحی در خانم هایی که پستان های افتاده و کوچکی دارند ، بسیار محبوب و پرطرفدار است و سبب افزایش اعتماد به نفس این افراد می شود اما آیا واقعا ایمپلنت های به کار برده شده در این جراحی در ایجاد سرطان نقش دارند ؟ متاسفانه برخی از افراد این اعتقاد را دارند چون یک جسم خارجی در بدن قرار داده می شود ، این موضوع موجب می شود تا سلول های بدن مستعد سرطانی شدن شوند یا اینکه این جسم خارجی در تشخیص به موقع سرطان مشکلاتی را ایجاد می کند ! در حالی که هیچ کدام از این تصورات صحیح نمی باشد. آزمایش ها و بررسی های زیادی در این خصوص انجام شده است که هیچ کدام از این بررسی ها نتوانسته بروز سرطان سینه را به دلیل وجود پروتز سینه به اثبات برساند ؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که پروتزها نمی توانند در ایجاد سرطان نقش داشته باشند و توصیه می شود در رابطه با سرطان به عوامل دیگری توجه داشته باشید تا با اقدامات پیشگیرانه بتوانید از بروز سرطان جلوگیری نمایید.

خطرات داروی بیهوشی در رابطه با عمل های زیبایی

با گذشت زمان شاهد دستاوردها و پیشرفت های ارزشمندی در خصوص علم پزشکی هستیم. همانطور که مطلع هستید امروزه تکنولوژی های جدید زیادی جایگزین روش های قدیمی شده  تا جایی که موجب شده است تا نقاط ضعف روش ها و تکنیک های قدیمی برطرف شود. یکی از مسائل مطرح در علم پزشکی و انجام جراحی های درمانی و زیبایی در خصوص خطراتی است که ممکن است داروی بیهوشی برای افراد ایجاد نماید. هرچند که استفاده از داروی بیهوشی با برخی عارضه های جانبی همراه است ، اما این عارضه ها موقت بوده و با رعایت بسیاری از نکات می توان این عارضه ها را کنترل نمود. از طرفی امروزه پیش از بیهوشی آزمایشات بسیاری به منظور اطمینان از سلامتی فرد انجام می شود تا در طول بیهوشی مشکلی برای بیمار ایجاد نشود ؛ از طرفی در طی مدت زمان انجام جراحی زیبایی ، به صورت پیوسته هوشیاری بیمار توسط متخصصین تیم بیهوشی کنترل خواهد شد تا در صورت وجود کوچکترین مشکلی ، اقدامات فوری انجام شود. به همین دلیل می توان گفت امروزه ترس از بیهوشی و نگرانی در رابطه با به هوش نیامدن بعد از انجام عمل جراحی کاملا بی مورد است و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر به هوش نیامدن فرد به دلیل استفاده از داروی بیهوشی وجود نداشته است.

پرداخت هزینه های جراحی زیبایی توسط بیمه !

دکتر راستین مفرد ، متخصص جراحی عمومی تهران یکی از پرتکرارترین سوالات افراد را در خصوص جراحی های زیبایی در رابطه با تحت پوشش بودن این عمل ها عنوان می کند. باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ یک از عمل های زیبایی در کشور ایران تحت پوشش بیمه قرار ندارند و فرد متقاضی لازم است تمامی هزینه های مربوط به جراحی مورد نظر را به صورت کامل پرداخت نماید ؛ بنابراین هرگونه مطلبی که در خصوص پرداخت هزینه های عمل زیبایی از سمت شرکت های بیمه شنیده اید ، شایعه بوده و حقیقت ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید