سیم مفتول یکی از محصولات پرکاربرد و مهم در صنایع مختلف از جمله صنعت ساخت‌وساز است. این محصول با استفاده از شمش فولادی و از طریق فرآیند نورد گرم تولید می شود. از جمله مشخصات بارز انواع سیم مفتول، خاصیت انعطاف‌پذیری بالای آن‌‎هاست. از طرفی مقاومت آن ها بالا بوده و فاقد خاصیت آهن‌ربایی هستند. فلزی که در ساخت این محصول استفاده می شود هادی بوده و ممکن است از نوع مس و آلومینوم نیز باشد. سیم مفتول به دسته های مختلفی تقسیم می شود که شامل سیم مفتول مسوار، آرماتوربندی، گالوانیزه، مفتول سفید و… است. از جمله مراکز معتبر فروش انواع محصولات مفتولی و سیم مفتول، شهر مفتول است. به منظور اطلاع از مشخصات خرید و فروش انواع سیم مفتول گالوانیزه، آرماتوربندی و مسوار با ما همراه باشید.

فروش سیم مفتول گالوانیزه

فروش سیم مفتول گالوانیزه

سیم مفتول گالوانیزه که با نام مفتول سفید نیز شناخته می شود، با مفتول سیاه تولید می شود. در واقع برای ساخت این محصول، مفتول سیاه گالوانیزه شده و تولید می شود. گالوانیزه شدن، به فرآیندی گفته می شود که توسط آن مفتول مقاومت بالایی در برابر زنگ زدن پیدا می کند. در نتیجه محصول نهایی قابلیت تحمل هر نوع آب‌وهوایی را خواهد داشت.

سیم مفتول گالوانیزه خود به دو نوع تقسیم می شود که شامل مفتول گالوانیزه گرم و سرد است. برای تولید این مفتول، سیم مفتول تخت حرارت بالایی قرار گرفته و این دمای بالا سبب می شود تا کربن آن کاهش یابد. پس از این کار در وان روی غوطه‌ور می شود تا سطح آن کاملا صاف و شفاف شده و همچنین در برابر مواد خورنده مقاومت کافی را پیدا کند. در حالت کلی فروش سیم مفتول گالوانیزه در دو صورت گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد صورت می گیرد. اگر بخواهیم ویژگی های این محصول را بیان کنیم، باید بگوییم با شرایط آب‌وهوایی مختلف سازگاری کامل دارد.

این محصول در برابر نم، رطوبت، اکسید شدن و ساییدگی محصولی مناسب است. چرا که در چنین شرایطی از استحکام بالایی برخوردار است. از طرفی قیمت فروش سیم مفتول گالوانیزه در مقایسه با ویژگی‌هایی که دارد بسیار مناسب است. نصب و نگهداری راحت و طول عمر بالا نیز از دیگر ویژگی های این محصول است.

فروش سیم مفتول آرماتوربندی

فروش سیم مفتول آرماتوربندی

دومین محصولی که قصد داریم در میان انواع سیم مفتول به شما معرفی کنیم، سیم آرماتوربندی است. این محصول نوعی مفتول سیاه است که به وفور در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی در فرآیند ساختمان‌سازی، به منظور اتصال میلگردهای افقی و عمودی در کنار یکدیگر، از این محصول استفاده می شود. رایج ترین نوع سیم آرماتوربندی که در بازار یافت می شود، سیم مفتول 1.5 است. اما به طور کلی مفتول آرماتوربندی، از 1.5 تا 4 میلی‌متر تولید می شود. هر کدام از ضخامت های نام‌برده کاربرد خاصی دارند. مهم ترین گریدهای سیم آرماتوربندی شامل مفتول 1.5میلی‌متر، 2.5 میلی‌متر 3 میلی‌متر و 4 میلی2متر است.

کاربرد اصلی سیم آرماتوربندی در حوزه ساختمان‌سازی است. در واقع بتن مقاومت فشاری مطلوبی دارد اما مقاومت کششی آن بسیار پایین است. در چنین حالتی به منظور افزایش و جبران این ضعف، از میلگرد یا خاموت استفاده می شود. میلگرد که در این بخش با نام آرماتور شناخته می شود، توسط سیم آرماتوربندی به هم متصل می گردد تا در نهایت محکم شده و تکان نخورد.

قیمت فروش سیم مفتول آرماتوربندی بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. به طور کلی در وهله اول قیمت میلگرد در قیمت این سیم تاثیرگذار است. روش تولید سیم آرماتوربندی نیز در تعیین قیمت موثر است.

فروش سیم مفتول مسوار

فروش سیم مفتول مسوار

مفتول مسوار نیز یکی از انواع سیم مفتول است. این مفتول از دو آلیاژ مس و قلع تولید می‌شود و از آن جایی که بخش اعظم آن را مس تشکیل می‌دهد به آن مفتول مسوار گفته می‌شود. از جمله ویژگی‌های اصلی این سیم مفتول خاصیت چکش خواری و انعطاف پذیری مطلوب آن است. روش تولید آن نیز به صورت نورد گرم است. یکی از ویژگی‌های اصلی این محصول نقطه جوش پایین آن است. از این رو در مصارف جوشکاری استفاده می‌گردد. از جمله مشخصات اصلی مفتول مسوار این است که از روکش کردن مفتول فولادی تولید می‌شود. قطر سیم مفتول از 0.7 تا 10 میلی متر متغیر است.

این محصول به صورت شاخه و کلاف تولید می‌شود. وزن هر یک از آن‌ها نیز حدود 15، 30 تا 50 کیلوگرم است. از مفتول مسوار در موارد مختلف استفاده می‌شود. به طور مثال به منظور ساخت سیم جوش، عملیات جوشکاری، ساخت چوب لباسی، ساخت صفحه‌های یخچال، تولید قفسه کالسکه‌های فروشگاهی، باکس و قفسه، محصولات ریلی، صنایع آشپزخانه و… به میزان زیادی از این محصول استفاده می‌گردد. یکی از مزایایی که استفاده از مفتول مسوار دارد مقرون به صرفه بودن آن است. در واقع با هزینه‌ای کم می‌توانید این محصول را تهیه کنید. همچنین جهت ساخت و طراحی انواع تجهیزات خانگی، ابزار و لوازم آشپزخانه، تولید قطعات خودرو و… از این محصول استفاده می‌گردد.

در شهر مفتول می‌توانید انواع محصولات مفتولی را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید. شهر مفتول با چندین سال سابقه درخشان در حوزه فروش انواع مفتولی، انواع توری، پایه فنس، واتراستاپ، اسپیسر، الکترود جوشکاری و…. انواع این محصولات را با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب به فروش می‌رساند. به منظور دریافت اطلاعات و ارتباط با کارشناسان با شماره 37556-021 در ارتباط باشید. همچنین به منظور مشاهده سایر محصولات می‌توانید به سایت شهر مفتول مراجعه نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید