همه ما موفقیت در زمینه ها و جنبه های مختلف زندگی خود را دوست داریم و بر این اصل نیز واقف هستیم که موفقیت، بدون کسب دانش و مهارت امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، داشتن بدنی سالم بدون کسب مهارت در انجام تمرین های ورزشی و داشتن برنامه غذایی، تنها یک آرزوی ساده است.

ازدواج و روابط اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری از ما می دانیم که عاشق بودن واقعا کافی نیست. یک رابطه شاد و سالم مستلزم رعایت یک سری نکات است.

مقالات، کتاب ها، کارگاه ها و وبلاگ های بیشماری توسط کارشناسان آموزش دیده در زمینه عشق و ازدواج وجود دارد. یکی از موارد مهم قبل از ازدواج، دریافت مشاوره ازدواج است تا زوجین بتوانند رابطه خود را بر پایه ای محکم شروع کنند.

در ادامه به بررسی نکاتی برای داشتن رابطه ای پایدار و سالم می پردازیم:

1. درباره انتظارات خود از یکدیگر حرف بزنید

اگرچه این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تعجب آور است که چگونه بسیاری از افراد فکر می کنند که همسرشان ذهن خوان است! ما تمایل داریم که عشق را به روشی که امیدواریم دریافت کنیم، تقدیم کنیم. این لزوماً چیزی نیست که همسر شما به دنبال آن باشد. بنابراین در مورد اینکه عشق از نظر شما چه شکلی است صحبت کنید.

2. تعارضات را زودتر حل کنید.

اجتناب از درگیری ها باعث از بین رفتن آن نمی شود. وقتی در حل تعارضات و مشکلات به شکست می خورید، این مساله تبدیل به کینه می شود. سعی کنید عادت های بد ارتباطی مانند گوش ندادن، انتقاد کردن و بحث کردن را از رابطه خود دور کنید.

3. یکدیگر را بهتر بشناسید.

وقتی برای اولین بار عاشق می شویم، یک کنجکاوی ذاتی نسبت به دیگری داریم. فکر کردن به اینکه همه چیز را در مورد شریک زندگی خود می دانید، کنجکاوی شما را فرو می نشاند و رابطه را از بین می برد. مشاوره ازدواج با بهترین دکتر مشاوره قبل از ازدواج دقیقا با هدف شناخت بیشتر طرف مقابل طراحی شده و به شما در این زمینه کمک زیادی می کند.

4- عمیقا به یکدیگر گوش کنید.

هیچ چیز بهتر از دانستن اینکه دیگری واقعاً علاقه مند به شنیدن حرف های شما است، ارتباط برقرار نمی کند. اغلب ما به صحبت های طرف مقابل گوش می دهیم تا بدانیم چگونه پاسخ دهیم یا کجا صحبت او را قطع کنیم!

5. انتظارات جنسی را بررسی کنید.

اغلب، رابطه جنسی خوب به همین سادگی اتفاق نمی افتد. این مساله نیاز به ارتباط شفاف و به اشتراک گذاری آنچه مورد انتظار است دارد. هنگامی که زوج ها در مراحل اولیه یک رابطه هستند، مغز آنها مقادیر زیادی مواد شیمیایی و هورمون هایی تولید می کند که رابطه جنسی را مکرر و پرشور می کند. با از بین رفتن این هورمون ها، زوج ها با نیاز به صحبت در مورد انتظارات و خواسته های جنسی خود و ایجاد برخوردهای جنسی معنادار مواجه می شوند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که ازدواج یک مرحله از زندگی شماست نه تمام هدف آن. بنابراین پیش از آنکه به دنبال ساختن زندگی مشترک باشید، سعی کنید خودتان را بهتر بشناسید، سفر کنید، تجربه کنید، مطالعه کنید و طعم استقلال را بچشید. در این صورت است که می توانید یک همسر خوب و مادر یا پدری کامل برای فرزندانتان باشید. اگر در شرف ازدواج هستید و در خصوص آمادگی خود برای این مرحله از زندگیتان شک دارید، می توانید از مشاوران کمک بگیرید.

جلسات مشاوره قبل از ازدواج پرتو زندگی با بهترین درمانگران به صورت آنلاین برای همه کسانی طراحی شده که قصد ساختن یک رابطه پایدار دارند. به کمک مشاوران با تجربه و متخصص این سایت می توانید تصمیم بهتری برای مهم ترین انتخاب زندگی تان داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید