خرید بلیط هواپیما پروسه جذابی است که همه افراد دوست د ارند حداقل یک بار در عمر خود آن را تجربه کنند. البته اگر چندان با هواپیما مسافرت نمی‌کنید، ممکن است اشتباهاتی در تهیه و خرید بلیط هواپیما انجام دهید. ولی انجام حداقل 2 بار در سال سفر با هواپیما، بدون شک به شما کمک خواهد کرد تا خیالتان از بابت مشکلاتی که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید، راحت باشد. اشتباه در خرید بلیط هواپیما گاها مانند سایر اشتباهات برای شما تمام نخواهد شد. پس در این مطلب با ما باشید تا با هم از بروز هرگونه اشتباهی در این پروسه جلوگیری کنیم.

اشتباهاتی که شاید جبران نشوند

در ادامه شما را با مواردی آشنا خواهیم کرد که درصد احتمال بروز اشتباه در زمان خرید بلیط هواپیما را به صفر خواهند رساند.

انتخاب ارزان‌تر، اولین اشتباه شماست

اولین اشتباهی که بدون شک در تهیه بلیط هواپیما مرتکب خواهید شد، انتخاب بلیط ارزان‌تر است. بلیط هواپیما ارزان شاید در نگاه اول یک گزینه وسوسه کننده باشد. اما شاید ندانید که چه محدودیت‌هایی را با خود به شما تحمیل می‌کند. برای مثال برخی از بلیط‌های ارزان به شما اجازه نمی‌دهند که چمدان خود را داخل کابین ببرید یا شما اجازه انتخاب صندلی پرواز خود را ندارید. حتی اجازه ندارید که بلیط خود را تغییر دهید یا تغییرات دیگری را در سایر خدمات هوایی اعمال کنید.

انتخاب پرواز زودهنگام یا دیرهنگام شما را به دام می‌اندازد

دومین اشتباهی که در زمان تهیه بلیط ممکن است در دام آن گرفتار شوید، انتخاب زودتر یا دیرتر از موعد بلیط هواپیماست. هیچ تفاوتی نمی‌کند که شما پرواز تهران قشم را انتخاب کنید یا پرواز اصفهان مشهد را‍! در هر حال شاید تصور کنید که اگر بلیط هواپیمای خود را 11ماه قبل از سفر رزرو کنید، بهترین بلیط را تهیه کرده‌اید. اما نه ۱۱ ماه زودتر و نه ۶ ماه زودتر تهیه کردن بلیط هواپیما معقولانه و منطقی نیست. ضمن اینکه برخی از افراد خرید بلیط هواپیما را به لحظه آخر و دقایق نهایی موکول می‌کنند و باز هم در دام اشتباهی بزرگ می‌افتند. البته گاهی می توان با همین روش بلیط هواپیما لحظه آخری با قیمت مناسب نیز خریداری کرد.

پیشنهاد ما این است که برای تهیه بلیط هواپیما تقریباً 2 هفته قبل از سفرتان اقدام کنید. در این بازه زمانی بدون شک حتی می‌توانید با انتخاب‌های زیادی که برای شما ارائه می‌شوند بهترین سفر را تجربه کنید.

روزهای آخر هفته برای رزرو بلیط را فراموش کنید

از جمله اشتباهات دیگری که در زمان رزرو بلیط بدون شک برخی از افراد مرتکب می‌شوند این است که روزهای آخر هفته را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. به عبارتی چون آخر هفته‌ها بیشتر افراد وقت آزادی دارند تصور می‌کنند که بهترین زمان را برای سفر انتخاب کرده‌اند.

اما واقعیت این است که علاوه بر شما ممکن است هزاران مسافر دیگر هم همچین تصوری داشته باشند. بر همین اساس شما بدون شک برای تهیه بلیط هواپیمای خود هزینه بیشتری را خواهید پرداخت. چون متقاضیان بیشتری در صف قرار دارند.

پروازهای صبح زود را انتخاب نمی‌کنید

این اشتباه به راحتی می‌تواند سفر شما را خراب کند. شاید تصور کنید که خواب صبحگاهی لذت بخش است و پرواز در میانه یا اواخر روز حال و هوای جذاب خود را دارد. اما واقعیت این است که پروازهای ۵ صبح یا صبح زود در دسته بهترین پروازها قرار دارند. پروازهایی که مابین ساعت‌های ۴ صبح تا ۸ صبح انجام خواهند شد با قیمتی مناسب‌تر ارائه می‌شوند. بیشتر افراد ظهر و بعدازظهر را برای پرواز انتخاب می‌کنند. به همین دلیل پروازهای صبح زود، متقاضیان کمتری داشته و البته ارزان‌تر هستند.

در ادامه این نکته جالب را نیز باید به شما خاطرنشان کنیم که پروازهای ابتدای صبح تاخیر کمتری داشته و شما را طبق ساعت از فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد خواهند رساند. برهمین اساس جالب است بدانید که فرودگاه‌ها تقریباً از ظهر تا ۱۰ شب در شلوغ‌ترین حالت خود هستند.

تاریخ‌های خاص را فراموش کنید

برای مثال اگر تصمیم داشتید که در یک تاریخ خاص یا روز خاص پرواز خود را انجام دهید، باید به طور کل این موضوع را فراموش کرده و در روزهای عادی هفته پرواز خود را رزرو کنید. جالب است بدانید که طبق تحقیقاتی که دانشگاه آکسفورد انجام داده پروازهایی که در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام می‌شوند با کم‌ترین نرخ و پروازهایی که در روز یکشنبه ارائه می‌شوند با بیشترین نرخ در نظر گرفته می‌شوند.

ضمن اینکه باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که انتخاب کردن بلیط هواپیما به روز و مقصد سفر شما هم بستگی کامل دارد. حتی ممکن است در ماه‌های سال نیز هزینه‌ها کاملاً متفاوت باشند. بر همین اساس به شما توصیه می‌کنیم که حتماً در ماه‌های مختلف نرخ هزینه سفر خود را محاسبه کنید تا بهترین ماه را برای سفر خود در نظر بگیرید.

بلیط اشتباهی را رزرو نکنید

اگر برای اولین بار است که اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده‌اید، دقت کنید که با وارد کردن اطلاعات اشتباه در دسته‌بندی اطلاعاتی پرواز، به راحتی می‌توانید سفر خود را خراب کنید.

شاید باورش برای شما سخت باشد اما مسافران زیادی هستند که در زمان رزرو بلیط هواپیما اطلاعات شهر یا کشور مبدا و مقصد را اشتباه وارد می‌کنند. برای مثال وقتی قرار است بلیط هواپیما قشم به تهران را تهیه کنند، با بی‌دقتی تمام بلیط پرواز تهران کیش را رزرو می‌کنند. این زمان اگر شما سریعا متوجه اشتباه خود شوید، می‌توانید بلیط را کنسل کنید و مجدداً برای خرید اقدام کنید.

اما در بیشتر اوقات دیده شده که مسافر وقتی که وارد فرودگاه شده و قصد شروع سفر خود را دارد تازه در آن زمان متوجه می‌شود که چه اشتباه بزرگی مرتکب شده است. در این زمان است که علاوه بر پرداخت خسارت به طور کامل زمان خود را هم از دست داده است.

اشتباهات خانمان برانداز در سفر

گاهی اوقات ما ناگزیر از اشتباه هستیم. در هر حال کسب تجربه سخت است و گران! به همین دلیل توصیه می‌کنیم که رزرو و تهیه بلیط خود را به مجموعه‌هایی واگذار کنید که در طول روز هزاران پرواز را برای هزاران مسافر رزرو کرده و بلیط آن‌ها را خودشان تهیه می‌کنند. مجموعه اسنپ تریپ یکی از همین مجموعه‌های فعال است که تجربه سفری بی‌نظیر را برایتان رقم خواهد زد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید