آیا تا به حال در حین تماشای تلویزیون احساس کردید گردنتان کمی درد می‌کند؟ این مسائل که اغلب از آن‌ها غافلگیر می‌شویم، نشان‌دهنده انتخاب اشتباه ارتفاع استاندارد میز تلویزیون هستند. گاهی اوقات جزئیاتی کوچک مانند این که تلویزیون باید چه ارتفاعی باید داشته باشد، تجربه تماشای تلویزیون را تغییر می‌دهد.

ارتفاع استاندارد برای میز تلویزیون به عوامل مختلفی مانند ارتفاع مبل مورداستفاده در اتاق و ابعاد تلویزیون بستگی دارد. در این مقاله به تاثیر هر کدام از موارد پرداخته و ارتفاع استاندارد میز ال سی دی و اهمیت هماهنگی آن با فضای موجود را بررسی می‌کنیم.

اندازه تلویزیون؛ اولین عامل تاثیرگذار در تعیین ارتفاع میز TV

اولین و مهم‌ترین عامل، برای تعیین ارتفاع میز تلویزیون، اندازه تلویزیون شماست؛ زیرا نقش بسیار مهمی در راحتی شما دارد. توصیه می‌کنیم از میز تی وی ساده و شیک استفاده کنید تا ارتفاع تلویزیون به‌گونه‌ای تنظیم شود که لبه پایینی آن کمی پایین‌تر از سطح چشم شما باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا هنگام تماشای تلویزیون، گردنتان کمتر خسته شود و راحتی بیشتری را تجربه کنید.

اندازه تلویزیون ارتفاع مناسب
تلویزیون‌های 32 تا 40 اینچ ارتفاع میز تلویزیون 40 تا 50 سانتی‌متر
تلویزیون‌های 41 تا 50 اینچ ارتفاع میز تلویزیون 45 تا 55 سانتی‌متر
تلویزیون‌های 51 تا 60 اینچ ارتفاع میز تلویزیون 50 تا 60 سانتی‌متر
تلویزیون‌های 61 تا 70 اینچ ارتفاع میز تلویزیون 55 تا 65 سانتی‌متر
تلویزیون‌های 71 اینچ به بالا ارتفاع میز تلویزیون 60 تا 70 سانتی‌متر

اهمیت ارتفاع مبل یا صندلی در انتخاب ارتفاع مناسب میز تلویزیون

برای تنظیم ارتفاع استاندارد میز تلویزیون نسبت به ارتفاع مبل یا صندلی، فاکتورهایی مانند؛ راحتی بیننده، طراحی داخلی فضا و نوع میز تلویزیون باید در نظر گرفته شود. همچنین طراحی داخلی فضا و دکوراسیون نیز بر ارتفاع مناسب میز تلویزیون تاثیرگذار است.

در طراحی امروزی، معمولاً در تی وی روم از میز تلویزیون مدرن با ارتفاع کمتر استفاده می‌شود تا حس باز بودن فضا را تقویت کنند. در حالی که در طراحی کلاسیک به دلیل ارتفاع بیشتر مبلمان، ممکن است میز تلویزیون نیز ارتفاع بیشتری داشته تا با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگ شود.

ارتفاع میز تلویزیون را براساس زاویه دید بیننده تنظیم کنید!

برای داشتن تجربه بهتر از تماشای تلویزیون پیشنهاد می‌کنیم سر تلویزیون را کمی به سمت پایین خم کنید تا دید بهتری داشته باشید. شما باید بتوانید بدون فشار به گردن یا کمر به تلویزیون نگاه کنید. به این منظور، ارتفاع میز تلویزیون باید به‌گونه‌ای تنظیم شود تا هنگام نشستن جلوی تلویزیون و اندکی خم کردن سر به سمت پایین، تلویزیون همچنان در خط دید شما قرار داشته باشد. این کار باعث می‌شود تا به‌راحتی در مدت زمان طولانی‌تر و بدون احساس خستگی یا ناراحتی تلویزیون را تماشا کنید.

سلیقه شخصی؛ چهارمین شرط مهم برای تنظیم ارتفاع میز تلویزیون

هرچند که فرمول محاسبه ارتفاع استاندارد میز تلویزیون به‌طورعمومی در دسترس است، اما ممکن است برای هر فرد این ارتفاع تا حدودی متفاوت باشد. به‌عنوان مثال، برخی افراد ترجیح می‌دهند تلویزیون خود را در ارتفاع چشمان خود قرار دهند تا راحت‌تر به تماشای تلویزیون بپردازند، در‌حالی‌که برخی افراد ممکن است تمایل به تماشای تلویزیون در ارتفاع بیشتری داشته باشند؛ بنابراین هنگامی که ارتفاع میز تلویزیون را مشخص می‌کنید، بهتر است به سلیقه شخصی و نیازهای خود توجه کنید تا تجربه تماشای بهتری داشته باشید. با این حال، به‌طورکلی، می‌توان از فرمول زیر برای محاسبه ارتفاع استاندارد میز تلویزیون استفاده کرد:

ارتفاع میز تلویزیون = ارتفاع مبل یا صندلی + (1/3 ارتفاع تلویزیون)

برای مثال، اگر ارتفاع مبل شما 45 سانتی‌متر و ارتفاع تلویزیون شما 105 سانتی‌متر باشد، ارتفاع استاندارد میز تلویزیون شما 55 سانتی‌متر خواهد بود:

ارتفاع میز تلویزیون = 45 سانتی‌متر + (1/3 * 105 سانتی‌متر) = 55 سانتی‌متر

برای داشتن بهترین تجربه تماشای تلویزیون، ارتفاع استاندارد میز تلویزیون را حفظ کنید!

ارتفاع استاندارد میز تلویزیون نقش بسیار مهمی در راحتی شما دارد؛ بنابراین، توصیه می‌شود که ارتفاع تلویزیون را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که لبه پایینی آن کمی پایین‌تر از سطح چشم شما باشد. همچنین، بهتر است میز تلویزیون را در مقابل پنجره یا نور مستقیم خورشید قرار ندهید تا از بازتاب نور جلوگیری شود.

در نهایت، تلویزیون خود را روی یک میز تلویزیون با سطح صاف و محکم قرار دهید. این کار به تثبیت بهتر تلویزیون کمک می‌کند و از خطرات نگهداری نامناسب آن جلوگیری خواهد. با رعایت این توصیه‌ها، تماشای تلویزیون برای شما به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل خواهد شد.

در‌صورتی‌که قصد خرید یک میز تلویزیون با ابعاد مناسب برای دکوراسیون خانه خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه بزرگ اینترنتی بلج مراجعه کنید. فروشگاه بلج با فراهم کردن انواع مختلف از میز تلویزیون با ابعاد و ارتفاع متنوع به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک خواهد کرد. هم‌چنین با امکان ارسال رایگان به سراسر کشور و هم‌چنین خرید اقساطی تجربه خرید فوق‌العاده‌ای را برای‌تان رقم می‌زند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید