درشت نشان دادن چشم ها می تواند تاثیر دوچندانی در زیبایی داشته باشد. چشم ها پررنگ ترین نقش را در نشان دادن زیبایی های صورت دارند. خوشبختانه به کمک لوازم و ترفند های ارایشی می توان فرم های مختلفی به چشم ها داد. در این بخش از زیبایی پارس مگ ترفندهای درشت کردن چشم ها را بصورت تصویری و مرحله به مرحله یادتان می دهیم.

آموزش درشت کردن چشم ها با آرایش

برای درشت نشان دادن چشم ها چه اقداماتی انجام دهیم

بالا کشیدن چروک چشم ها برای درشت نشان دادن چشم

چروک های اطراف چشم، عمق و فرم چشم را نشان می دهند. منظور از چروک، خطوطی است که در اطراف چشم ها قرار دارند. برای اینکه چشم ها را بزرگ تر نشان دهید، با سایه و مداد، آنها را بالا بکشید.

ریمل - درشت نشان دادن چشم

یک خط ساده در ادامه چشم و مژه ها به بیرون بکشید. با فرچه، سایه را به بیرون و سپس در امتدا گردی پشت پلک، به داخل بکشید و محو کنید. ترجیحا این امتداد خط از چشم بیرون نزند تا حالت طبیعی تری داشته باشد و فقط باعث بزرگ دیده شدن چشم بشود.

از بین بردن پف چشم

با استفاده از پدهایی که برای دورچشم طراحی شده اند، می‌توانید پف‌ چشم خود را از بین ببرید. از این پدها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از آرایش کردن می‌توانید استفاده کنید. ویژگی این پدها این است که پوست اطراف چشم را شاداب می‌کند و آثار خستگی و بیماری را کاهش می‌دهد.

روش‌های دیگر برای از بین بردن پف چشم

  • به اندازه کافی استراحت کردن
  •  شستن صورت با‌ آب‌ سرد
  •  استفاده از کیسه آب یخ
  • استفاده از چای کیسه ای سرد
  • ورزش کردن

به ابروهایتان فرم بدهید

قدم اول برای داشتن چشم هایی جذاب این است که به ابروهایتان سروسامان بدهید و با توجه به فرم صورت و حالت چشم هایتان آنها را مرتب کنید. ابروهای صاف و افقی، وقتی دارای چشمان درشتی نباشید باعث کوچک تر به نظر رسیدن چشم‌ها می شود.

با استفاده از انواع مداد، سایه و ریمل ابرو می‌توانید به ابروهایتان فرم بدهید و یا اگر دچار ریزش و خالی شدگی ابرو شده اید با استفاده از انواع روش‌های ترمیمی مانند فیبروز و بلیدینگ که امروزه بسیار متداول و در دسترس است،مدل آن‌ها را متناسب اصلاح کنید.

مدل ابرو زیبا - درشت نشان دادن چشم

این کیت ابرو از برند دوست‌داشتنی آرت دکو یکی از کاملترین خریدهایی است که می توانید برای ابروهایتان انجام دهید. کیت دارای 3 رنگ پودری،موم شفاف برای بیس، یک عدد برس ابرو دوسر و یک عدد موچین است.

رنگهای این پالت برای پر کردن و فرم دادن ابروها کاملا کاربردی است؛ از موم این پالت می‌توانید به عنوان بیس استفاده کنید و سپس با کمک گرفتن از پودر ابرو به صورت دلخواه ابروهایتان را فرم دهید.

نکته: بسته به سلیقه خودتان می‌توانید از سایر لوازم آرایشی فرم دهنده ابرو مانند مداد و ریمل نیز استفاده کنید؛ ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که سایه ابرو بافت سبک تر و پوشش‌دهندگی بیشتری دارد و می‌تواند ظاهر طبیعی‌تری به ابروهایتان بدهد.

برای درشت نشان دادن چشم از کانسیلر کمک بگیرید

با کمک گرفتن از کانسیلر مناسب چشم هایتان را برای آرایش آماده کنید .اگر دور چشم‌های شما تیرگی و چین و چروک دارد بهتر است از انواع کانسیلر مایع به جای انواع جامد و استیکی آن کمک بگیرید.

کانسیلرهای مایع با آبرسانی و سبکی که دارند و به دلیل بافت رقیق تر نسبت به انواع کانسیلر جامد، کاور بیشتر و جلوه طبیعی‌تری روی پوست ایجاد می کنند.

استفاده از کانسیلر برای هر نوع آرایش چشم ضروری است و بهتر است با توجه به نوع جنس پوست، میزان چروک یا گودی و تیرگی کانسیلر مناسب انتخاب کنید.

نقش اصلی سایه را فراموش نکنید

سایه چشم - درشت نشان دادن چشم

برای شروع آماده سازی آرایش پلک ها ابتدا پرایمر سایه بزنید. پرایمرها به عنوان زیر ساز عمل کرده و باعث می‌شوند تا سایه شما برای مدت طولانی بدون عرق کردن و ریزش روی پلک باقی بماند.

یکی از پرایمرهای مناسب با بافت سبک و زود جذب، پرایمر سایه از برند گلدن رز می‌باشد.این پرایمر با توجه به قیمت و کیفیت مناسبی که دارد پاسخگوی مصرف شما برای مدت طولانی است.

بعد از استفاده از پرایمر نوبت به انتخاب سایه مناسب است. به صورت کلی این اصل برای سایه زدن وجود دارد که سایه‌های تیره رنگ، اندازه چشم را کوچک‌تر نشان می دهند و در عوض سایه‌هایی به رنگ روشن باعث درشت‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها می شوند.

از این نکته می توانید برای درشت تر به نظر رسیدن چشم هایتان کمک بگیرید؛ با استفاده از یک رنگ روشن سایه روی کل پلک را بپوشانید و رنگ تیره تر پالت سایه را روی گوشه خارجی چشم بزنید. به این ترتیب چشم حالت گیراتری به خود می‌گیرد و درشت‌تر به نظر می‌رسد.

نکته: برای رنگ سایه نیز از سایه ای حداقل سه درجه تیره از رنگ پوستتان استفاده کنید تا چشمانتان حالت برجسته‌تر و جذاب تری داشته باشند.

پالت سایه چشم دبورا با 8 ترکیب رنگی متفاوت یکی از محصولاتی است که نیاز شما به چند رنگ سایه را تامین می‌کند.بافت نرم و بدون ریزش و رنگی دقیقا مطابق با آنچه در بسته بندی پالت مشاهده می‌کنید از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد سایه چشم دبورا است. به علاوه با این ترکیب رنگ می‌توانید به راحتی سایه چشم دودی و اسموکی نیز داشته باشید.

سایه زدن صحیح - درشت نشان دادن چشم

جلوه‌ دادن به استخوان زیر ابرو برای درشت نشان دادن چشم

ترفندی که آرایشگران استفاده‌ می‌کنند این است که استخوان زیر ابرو را با سایه‌ها جلوه‌ می‌دهند. بدین‌صورت که به آنجا سایه مات و قهوه‌ای کمرنگ می‌زنند. این کاملا روی درشت شدن چشمان شما تاثیر خواهد گذاشت.

حفظ سادگی را فراموش نکنید

سایه سفید و ریمل با برق لب ساده ترین آرایش است و باعث زیبایی صورت نیز می شود.

استفاده از لنز برای درشت نشان دادن چشم

امروزه استفاده از لنز سوای از اینکه چهره‌تان را کمی تغییر می‌دهد، چشم‌ها را درشت‌تر و مردمک چشمها را بازتر می‌کند. اگر دلتان نمی‌خواهد رنگ چشمتان تغییر‌ کند، می‌توانید از لنزهای همرنگ چشم استفاده‌ کنید تا فقط آنها را درشت‌ کنند.

استفاده از هایلایتر برای درشت نشان دادن چشم

یکی از ترفندهای آرایشی برای درشت تر نشان دادن چشم ها استفاده از هایلایتر است. هایلایتر را مطابق آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید به زیر استخوان ابرو، دو گوشه چشم و میان پلک بزنید و به خوبی محو کنید؛حاصل کار داشتن چشمانی براق تر و درشت تر خواهد بود.

یکی از انواع هایلایتری که به این منظور می توانید تهیه کنید هایلایتر مایع آموتیا است. این محصول فاقد پارابن است و می‌توانید به راحتی از آن برای آرایش چشم هایتان استفاده کنید. پیگمنت‌های براق هایلایتر آموتیا باعث ایجاد نقاط درخشان و مشخص روی پوست می‌شود.

اهمیت مژه‌ها

مژه‌ها، یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی هستند که برای درشت‌تر نشان چشم‌ها باید به آن‌ها فرم بدهید.اگر مژه‌های صاف و بی حالتی دارید استفاده از مژه مصنوعی تکی، یکی از راه‌هایی است که می‌توانید برای تغییر فرم چشم و درشت نشان‌دادن آن به سراغش بروید.

با اضافه کردن چند دانه مژه تکی به بخش انتهایی چشم‌ها می توانید حالت آنها را تغییر دهید تا درشت تر به نظر برسد.

نکته:توجه داشته باشید که استفاده از اکستنشن مژه سنگین و پر به جای اینکه کمک کند تا چشمانی درشت تر داشته باشید، چشم ها را خسته و افتاده نشان می‌دهد.

اما اگر اهل کاشت مژه و اکستنشن نیستید، همیشه قبل از استفاده از ریمل فرمژه بزنید. فرمژه را آرام و بدون فشار آوردن به مژه‌ها چند ثانیه نگه دارید. سپس به آرامی دو لبه فرمژه را رها کنید.با این روش مطمئن باشید مژه‌ها به خوبی حالت می‌گیرند و خطری بابت کنده شدن آن‌ها شما را تهدید نمی‌کند.

نکته : برای داشتن مژه‌های فرتر و خوش حالت‌تر، این بار فرمژه را زیر آب گرم بگیرید و بعد مژه‌ها را 10 ثانیه حالت بدهید و تغییر نتیجه را ببینید.

به سمت بالا ریمل بزنید

برای اینکه چشم ها درشت تر شوند، چند ریمل مختلف روی مژه ها بزنید و مژه ها را به طور کامل به سمت بالا ریمل بزنید. اول از ریمل بلندکننده و سپس از انواع حجم دهنده و پرپشت کننده استفاده کنید. مرکز مژه ها را به سمت بالا برس بکشید تا چشم ها گرد و بزرگ دیده شوند.

مداد چشم - درشت نشان دادن چشم

خط چشم و ریمل برای درشت نشان دادن چشم

بخش داخلی چشم

یکی از اصلی‌ترین ترفندهایی که میکاپ آرتیست‌ها برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها از آن استفاده می‌کنند توصیه به استفاده از خط چشم آبی روشن و سفید در بخش داخلی پلک‌ پایینی است. با کشیدن مداد سفید در بخش داخلی چشم و زیر پلک بالا و پایین چشم‌ها شاداب، براق و درشت‌تر به نظر می‌رسند.

اما چنانچه مایل به استفاده از خط سفید نیستید می‌توانید از مداد چشم به رنگ Nude استفاده کنید.

مدادی که برای کشیدن داخل چشم استفاده می کنید باید بافت نرم داشته باشد و باعث حساسیت نشود. مداد چشم کجال از برند دبورا با قابلیت تراشیده شدن آسان و ماندگاری بالا و با رنگ سفید تکمیل کننده آرایش چشمان شماست.

خط چشم بیرونی

کشیدن خط چشم درست، متناسب با حالت و اندازه چشم‌ها تاثیر زیادی در خوش فرم‌شدن و تغییر اندازه آن‌ها دارد.

برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها،خط چشم که با رنگ تیره ولی نازک در در روی بن مژه بکشید و کمی به بیرون ادامه دهید. برای کشیدن این مدل خط چشم شاید نیاز به کمی تمرین داشته باشید.

خط چشم مویی از برند مای یکی از انواع خط چشم های مناسب برای کشیدن خط چشم نازک است. این محصول جزو خط چشم های ضد آب و دارای ویتامین E است. خشک نمی‌شود و نمیریزد.

اگر مهارت زیادی برای کشیدن خط چشم نازک و یا خط چشم مویی ندارید از انواع ماژیکی استفاده کنید. خط چشم ماژیکی شون بلک فبیولس اپلیکاتور نمدی دارد و به دلیل داشتن روغن بادام دارای بافتی نرم، لطیف و بدون ریزش است و کمک می‌کند تا با کمی تمرین به راحتی خط چشم نازک بکشید.

استفاده از رژ مناسب برای درشت نشان دادن چشم

شاید در نگاه اول بگویید رژ لب چه ربطی به چشمها دارد. اما باید بگوییم رژ لب رنگ طبیعی لب و یا مات کمک‌ می‌کند چشمهایتان در کانون توجه‌باشند و بیشتر دیده‌ شوند.

شما میتوایند با ترفندهای درشت کردن چشم که در بالا گفته شد به راحتی و بدون هیچ کار خاص دیگری چشمانی گیرا و درشت برای خود در زمان آرایش ایجاد کنید ولی حتما ویدیو که در ادامه براتون قرار میدم رو مشاهده کنید تا هر آنچه برای داشتن چشم درشت نیاز دارید رو فرا گرفته باشید.

آرایش زیبا - درشت نشان دادن چشم

این کارها را هرگز انجام ندهید

بعد از گفتن یکسری تکنیک و نکته برای درشت کردن چشم‌ها وقت آن رسید که اشتباهاتی که باعث کوچک و ریز به نظر رسیدن چشم‌ها می شود را بررسی کنیم.

استفاده از مداد چشم مشکی

از مداد‌چشم مشکی داخل چشم خود استفاده نکنید. استفاده از مداد سیاه داخل چشم باعث ریز و کوچک به نظر رسیدن چشم‌ها می شود.

فر نکردن مژه ها

فرکردن مژها خود تکنیکی است که باعث فرم دادن به چشم‌ها شده و علاوه بر این باعث می‌شود که بتوانید حرفه ای ریمل بزنید. پس فرکردن مژه ها را فراموش نکنید.

خط چشم نا‌مناسب با فرم چشم

حتما باید خط چشم متناسب با فرم چشم های شما باشد. ضخامت و کلفتی بیش از‌ حد خط چشم می‌تواند چشم های شما را کوچک‌تر نشان دهد. همچنین اگر خط چشم خیلی بلند کشیده شود چشم‌ها کوچک به نظر می‌رسد. کشیدن خط چشم در تمام دور‌چشم نیز باعث ریز شدن چشم می‌شود، بنابراین سعی کنید از این اشتباهات دوری کنید.

با این 3 ترفند چشم هایتان را درشت کنید

چه مواد غذایی باعث درشت شدن چشم می شود

یکی از دلایل مهم پف کردن چشم‌ها کمبود آب در بدن است، با توجه به نیاز بدن به آب، ممکن است چشم‌ها در معرض خطر قرار بگیرند. بسیاری از متخصصان تاکید می‌کنند که باید روزانه هشت لیوان آب مصرف کنید.

هیدراته نگه داشتن بدن فواید متعددی دارد، آب خوردن بدن را شاداب نگه می دارد و چشمان درشت خواهید داشت بلکه احساس شادابی بیشتری نیز خواهید داشت. هویج- غنی از بتا کاروتوئن، است.

خوردن هویج می تواند در حفظ چشم های سالم مفید باشد. این ماده یک آنتی اکسیدان است که به کاهش خطر انحطاط چشمی کمک می کند.
بروکلی– ویتامین ث برای سلامت چشم و شادابی آن ضروری است. بروکلی، فلفل دلمه ای و کلم بروکلی حاوی ویتامین ث بسیاری هستند که به شما کمک می کنند سلامت چشمان خود را حفظ نمایید.
ماهی- ماهی گزینه غذایی سالم برای چشمان شما هستند، به خاطر چربی های امگا 3 که از رگ های خونی کوچک در چشم ها محافظت می کنند.
اگر به بیدار ماندن در اواخر شب تمایل دارید و معمولا شب‌ها دیر به تختتان می روید، چشمان قرمز، خشک و مبتلا به کمبود خواب را کاملا‌ً می‌شناسید.

چشم زیبا - درشت نشان دادن چشم

اگر می‌خواهید اندازه چشمان خود را به حداکثر برسانید باید خواب کافی داشته باشید. برای اینکه چشمان درشت و جذاب داشته باشید باید حدود پنج ساعت در شبانه روز بخوابید.

برای تقویت و درشتی و سلامت چشمانتان راهی را به شما پیشنهاد می دهیم. لایه های پنبه را در آب یخ فرو نمایید و آن ها روی پلک های بسته به مدت 10 دقیقه در محل نگه دارید.

سردی رگ های خونی را منقبض می کند و چشم را روشن تر می سازد. لایه های پنبه نباید احساس یخی داشته باشند اما سرد اشکالی ندارد چون باعث می شود چشم تازه شود.

چگونه با ورزش چشمانی درشت داشته باشیم

منظور از ورزش همیشه اعضایی مثل دست و پا و اندام حرکتی نیستند. گاهس برای اعضایی چون چشم هم می توان ورزش هایی برای اثرگذاری یافت.

تقویت عضلات چشم و ورزش پلک چشم بهترین و بدون خطرترین راه حلی است که می توانید برای درشت شدن و شادابی و جذابیت و تقویت چشم کنید. برای انجام تمرینات تقویت پلک چشم نیاز وسیله خاصی ندلرید و می توانید ورزش چشم را تمرین کنید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید