بزرگترین مشکلی که ممکن است شما را از اپیلاسیون دلزده کند قرمزی و التهاب بعد از آن است. گروه زیبایی پارس مگ در این مطلب به شما راهنمایی می کند تا درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون را بیاموزید.

فهرست محتوا نمایش

روش های درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

انجام اپیلاسیون با مومک یا هر روشی که باشد ممکن است باعث ایجاد قرمزی ، جوش ، سوختن و التهاب در پوست شود . البته با روش هایی میتوان از ایجاد اینگونه عوارض اپیلاسیون جلوگیری کرد . با مواد طبیعی و خانگی زیر به راحتی میتوانید از شر اینگونه عوارض بعد از اپیلاسیون خلاص شوید و درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون را بیاموزید.

درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

سوزش واجبی

از کمپرس سرد استفاده کنید . مخلوط مساوی از شیر سرد ، آب و یخ را داخل یک کاسه بریزید . یک دستمال تمیز را داخل مخلوط خیسانده و روی پوست به مدت ۵ دقیقه قرار دهید .

التهاب یا سوختگی بعد از اپیلاسیون شبیه آفتاب سوختگی میباشد که با کمپرس سرد و تنگ شدن رگ های خونی باعث کاهش قرمزی و تورم آن میشود .

پروتئین موجود در شیر باعث ترمیم و محافظت از پوست میشود .

درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

خارش بعد از اپیلاسیون

فندق افسونگر یا همان عنبر سائل مصرف کنید . ۳ قاشق غذاخوری از فندق افسون گر را داخل کاسه بریزید . یک گوله پنبه را داخل آن خیسانده و به آرامی روی پوست بزنید . تنین و روغن موجود در آن باعث کاهش التهاب ، قرمزی و ناراحتی میشود .

درمان سوختگی اپیلاسیون

از ماسک خنک خیار کمک بگیرید . خیار از قدیم به عنوان مسکن ، دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی ، درمان قرمزی و التهاب پوست استفاده می شده است . خیار خنک را برش زده و روی پوست بگذارید و تا زمانی که گرم شود بگذارید بماند .

برای تاثیر بیشتر خیار را له کرده و با مقداری آلوورا یا آرد ذرت مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید .

درمان خانگی سوختگی موبر

ماسک جوپرک را تست کنید . مقداری جوپرک را با آب مخلوط کرده تا خمیری مانند شود سپس به مدت ۱۰ دقیقه روی محل اپیلاسیون قرار دهید . هفته ای ۴ بار میتوانید از این ماسک استفاده کنید .

درمان حساسیت به موبر

از خواص سرکه سیب غافل نشوید . یک استکان سرکه سیب تصفیه نشده را داخل یک اسپری ریخته و بعد از دوش آب گرم روی پوست اسپری کنید و بگذارید روی پوست خشک شود . همچنین میتوانید با استفاده از یک گوله پنبه سرکه سیب را روی پوست بمالید .

درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

کرم بعد از اپیلاسیون ؛ درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

چای سبز و نعناع روی پوست بزنید . نعناع خاصیت خنک کنندگی دارد . چای سبز حاوی تانیک اسید و تئوبرومین است که به کاهش درد و پوست آسیب دیده کمک میکند .

داخل ۱ لیتر آب جوش ۵ چای سبز کیسه ای و ۳ استکان نعنای تازه بریزید سپس در آن را گذاشته و ۱ ساعت صبر کنید تا خنک شود .

سپس بوسیله یک گوله پنیه آن را روی پوست بزنید البته میتوانید مخلوط را بعد از سرد شدن مستقیما روی پوست بریزید . از چای سیاه هم میتوانید برای درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون استفاده کنید .

درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

جوش بعد از موم انداختن

از عسل مانوکا برای درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون استفاده کنید . این عسل از نیوزیلند و استرالیا وارد میشود که زنبورهای آن با درخت مانوکا تغذیه میشوند و تحقیقات نشان داده اند که خواص آنتی باکتریال و ضد تورمی بالایی دارد به طوریکه در بعضی از بیمارستان ها مورد استفاده قرار میگیرد .

مقدار کمی از این عسل را روی پوست زده و بعد از چند دقیقه شستشو دهید .

جوش بعد از اپیلاسیون

۱ لایه کلفت از هیدروکورتیزون ۱% روی پوست بمالید . هیدروکورتیزون باعث تنگ شدن عروق و کاهش التهاب میشود . پوست را شسته و مقداری کمی از این پماد را روی پوست بزنید .

روزی ۴ بار میتوانید از این پماد برای درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون استفاده کنید .

درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

جلوگیری از جوش زدن بعد از اپیلاسیون

برای درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون عصاره گل شمعدانی استفاده کنید . تحقیقات نشان داده اند که این عصاره باعث کاهش التهاب میشود . از این عصاره روزی چند بار میتوانید مصرف کنید . ۶ الی ۱۵ قطره کافی میباشد .

ماسک و درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

عصاره بابونه ضد التهاب درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون است . عصاره بابونه جذب لایه های عمیق پوست میشود و اثر ضد التهاب آن بسیار زیاد است . البته تاثیر آن به صورت علمی ثابت نشده است . با پنبه روی پوست زده شود .

درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

قرمزی بعد از اپیلاسیون

عصاره اسطوخودوس را به کرم خود اضافه کنید . اسطوخودوس خواص ضد عفونی کنندگی و ضد قارچی دارد و میتواند باعث درمان سوختگی های کوچک و آفتاب سوختگی شود .

بعد از اپیلاسیون چی بزنیم

عصاره کالاندولا را درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون امتحان کنید . کالاندولا خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و باعث کاهش درد و تورم میشود . مقداری از عصاره آن را داخل کرم های دیگر خود بزنید و مصرف کنید .

پماد بعد از اپیلاسیون

از آلوئه ورا خالص هم میتوانید استفاده کنید . مقداری از ژل را روی پوست مالیده و صبر کنید تا جذب شود . آلوئه ورا تاثیرات خوب و ثابت شده ای در درمان التهابات پوستی دارد که از زمان قدیم استفاده می شده است .

درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

روش های جلوگیری از التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

در جای تمیز اپیلاسیون کنید

سعی کنید در سالن های تمیز اینکار را انجام دهید . حواستان به مواد مصرفی نیز باشد که از بهترین کیفیت و مارک های معتبر باشد تا آسیبی به پوست شما نزنند .

سعی کنید خودتان اپیلاسیون کنید

بسیاری از محصولات وجود دارند که میتوانید از بین آنها بهترین را انتخاب کرده و استفاده نمایید . در این صورت کمتر دچار التهاب پوستی و دیگر عوارض پوستی خواهید شد .

موم اپیلاسیون را خودتان درست کنید

اگر به سلامت خود اهمیت می دهید ، وقت ندارید یا پول زیادی نمی خواهید خرج کنید موم را خودتان درست کنید . بوسیله آب ، آبلیمو و شکر به راحتی میتوانید موم را خودتان بسازید . این موم طبیعی بوده و باعث ایجاد کمتر حساسیت های پوستی می شود .

از آب گرم برای باز کردن منافذ پوست استفاده کنید

اگر در خانه اپیلاسیون میکنید اول منافذ پوست را باز کنید تا راحت تر موهای زائد کنده شوند . یک حوله داغ را روی پوست بگذارید یا اینکه دوش آب گرم بگیرید .

پوست را تمیز کنید

باکتری و کثیفی موجود روی پوست منجر به قرمزی آن بعد از اپیلاسیون میشود . قبل از شروع اپیلاسیون صورت خود را با شوینده ملایم شستشو دهید .

بعد از اپیلاسیون از فندق افسونگر استفاده کنید

فندق افسونگر دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی میباشد . مصرف آن بعد از اپیلاسیون کمک بزرگی به پوست میکند .

درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

استفاده از ماسک های طبیعی صورت

ماسک آلوئه ورا

از آنجایی که گیاه آلوئه ورا خاصیت ترمیمی دارد می توانید هم از مایع گیاه آن هم از ژل آلوئه ورا برای رفع قرمزی پوست خود استفاده کنید.

روغن اسطوخودوس و بابونه

با داشتن خواص زیادی که روغن اسطوخودوس و روغن بابونه دارند از جمله خاصیت ضدعفونی کننده کنندگی صورت با مخلوط مقدار مساوری از هرکدام و ماساژ بر روی پوست به کم کردن التهاب و قرمزی پوست کمک کنید.

علاوه بر این روغن، روغن های دیگری مانند جوجوبا، رزماری و روغن گل همیشه بهار برای رفع قرمزی تاثیر بسزایی دارند.

ماسک خیار

بهترین روش برای کم کردن التهاب پوست ناشی از اپیلاسیون استفاده از ماسک میوه خیار است خیار با داشتن خاصیت آنتی اکسیدان از بین برنده سوختگی خفیف، التهاب و قرمزی می باشد با ترکیب کردن خیار رنده شده خنک با مقداری ژل آلوئه ورا و دادن ۲۰ دقیقه زمان به آن از قرمزی پوست خود کم کنید.

ماسک جو بلغور دو سر

با مخلوط کردن مقداری جو پرک شده با آب خمیری بوجود می آید این خمیر را بر روی قسمت های که دچار آسیب پوستی شده گذاشته و بعد از خشک شدن با آب ولرم بشورید شما می توانید از این ماسک می توانید در هفته ۴ دفعه استفاده کنید.

درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

نکات مهم

  • از محصولات حاوی الکل ، عطر و مواد شیمیایی استفاده نکنید زیرا قرمزی را بیشتر و اوضاع را بدتر میکند .
  • محل اپیلاسیون را گرم نکنید و حمام آب گرم نیز نکنید .
  • لباس های گشاد ، نرم و خنک بپوشید .
  • در دوره پریودی پوست حساس تر میشود بنابراین در این دوران اپیلاسیون نکنید .
  • اگر قرمزی گسترش پیدا کرد به پزشک مراجعه کنید شاید چرک کرده باشد .
  • در دوران بارداری قبل از استفاده از مواد طبیعی و شیمیایی حتما با پزشک مشورت کنید .
  • مصرف خوراکی روغن اسطوخودوس بسیار خطرناک میباشد . حواس خود را جمع کنید .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید