طرز تهیه موهیتو خانگی لیمو نعناع بی نظیر را به شما یاد می دهیم تا در این روز های گرم تابستان از خوردن آن لذت ببرید. همچنین می توانید این نوشیدنی مقوی را همراه با عسل تهیه کرده و در باشگاه به جای آب استفاده نمایید. گروه آشپزی پارس مگ نکات تهیه یک موهیتو حرفه ای را به شما یاد می دهد.

موهیتو - طرز تهیه موهیتو خانگی

تاریخچه موهیتو

موهیتو یا در اصل موجیتو (mojito) که به آن «موخیتو» هم گفته می‌شود، یک نوشیدنی اصالتا کوبایی است. یک کوکتل که از ۵ ماده اصلی تشکیل شده است: نوشیدنی وایت رام، شکر، آبلیمو، آب سودا (آب گازدار) و نعناع. در موهیتو، برگ‌های نعناع، کوبیده و با شکر، آب سودا، آب لیمو و … ترکیب می‌شود.

هر چند موهیتو را یک نوشیدنی کوبایی می‌دانند ولی معلوم نیست آیا کوبایی‌ها خودشان آن را ابداع کرده‌اند یا نسخه طرز تهیه موهیتو را از جای دیگری وام گرفته‌اند.

گفته می‌شود که سرخپوستان محلی آمریکای جنوبی، داروهای مختلفی برای بیماری‌های گرمازدگی داشته‌اند. یک روز قایقی که برای یک مهمانی شبانه به کوبا رفت، با موهیتو، به عنوان یک داروی موثر برگشت. البته نسخه اصلی موهیتو، به شکل امروزی نبوده و از گیاهان بومی آن منطقه در موهیتو استفاده می‌شده است. ولی به مرور این دستور به شکل متداول امروزی در آمده است.

نحوه تهیه شربت موهیتو - طرز تهیه موهیتو خانگی

برخی مورخان ادعا می‌کنند برده‌های آفریقایی که در قرن ۱۹ در مزارع نیشکر کوبا کار می‌کردند، در درست کردن موهیتو نقش اساسی داشته‌اند. در موهیتوی تولیدی به شیوه اصلی، معمولا از نیشکر استفاده می‌شود. موهیتو نیز یک نوشیدنی محبوب بین این بردگان بوده و آن‌ها این اسم را برای موهیتو انتخاب کرده‌اند.

حتی موهیتو را نوشیدنی محبوب «ارنست همینگوی» نویسنده معروف آمریکایی دانسته‌اند و او را یکی از کسانی می‌دانند که قدم موثری در جهت معروف کردن این نوشیدنی برداشته است.

موهیتو معمولا در همه جای دنیا شناخته شده و سرو می‌شود. در بهترین هتل‌ها تا کافی شاپ‌های متوسط رو به پایین. تا جایی که این نوشیدنی به خاطر طعم خاص و دلپذیری که دارد، با میوه‌های دیگر هم تهیه و سرو می‌شود.

موهیتو توت فرنگی یا «رِد موهیتو» یکی از آن هاست که یک تنوع فوق العاده در زمینه طرز تهیه موهیتو به حساب می‌آید. موهیتو را با انواع میوه از موز و پرتقال تا هندوانه، انبه، کیوی و خیار هم می‌توانید درست کنید.

ویدیو آموزش طرز تهیه موهیتو خانگی

مواد لازم برای ۲ نفر
نعنا تازه ۱۰ شاخه
لیمو ترش ۴ عدد
پوست لیمو رنده شده ۱ قاشق چایخوری
آب گازدار ۱ پیمانه
شکر ۵ قاشق غذاخوری
یخ قالبی ۱٫۵ پیمانه

مراحل طرز تهیه موهیتو خانگی نعنا و لیمو

مرحله اول

برای تهیه موهیتو نعناعی رستورانی ابتدا لیمو ترش ها را از وسط برش می زنیم، سپس آب شان را با فشار دست می گیریم و پس از صاف کردن داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم. در ادامه شکر و پوست لیمو را اضافه می کنیم.

شربت موهیتو خانگی - طرز تهیه موهیتو خانگی

مرحله دوم طرز تهیه موهیتو خانگی

توجه داشته باشید برای پوست لیمو ترش رنده شده فقط باید از قسمت سبز پوست لیمو ترش استفاده کنیم. در ادامه برگ های نعنا را از شاخه جدا می کنیم و پس از شستشو و خشک کردن به مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

مقدار نعنا در موهیتو سلیقه ای می باشد و به همین دلیل می توانید مقدار نعنا را نسبت به ذائقه خود کم یا زیاد کنید. در ادامه یخ های قالبی را به مخلوط کن اضافه می کنیم و در آخر آب گازدار را به دیگر مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم طرز تهیه موهیتو خانگی

اگر آب گازدار در دسترس نداشتیم می توانیم به جای آن از آب خنک معمولی استفاده کنیم. حالا مواد را میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در پایان موهیتو اماده شده را در ۲ لیوان بزرگ می ریزیم و با نعنا تزیین کرده و سرو می کنیم.

مواد لازم برای تهیه موهیتو به روش دوم با طعم قوی

  • لیمو ترش ۲ عدد با پوست
  • لیمو ترش ۴ عدد بدون پوست
  • برگ نعنا ۲ مشت
  • عسل یا شربت بار ۲ ق غذا خوری
  • اسپرایت به مقدار لازم
  • بخ به مقدار لازم

موهیتو لیمو نعناع -

طرز تهیه موهیتو به روش قوی

مرحله اول : پوست گرفتن لیمو

۲ عدد لیمو ترش را پوست بگیرید و هسته آن ها را جدا کنید (درآوردن هسته باعث می شود موهیتو تلخ نشود) سپس ۴ عدد دیگر لیمو ترش را با بشورید و چند قاچ بزنید.

مرحله دوم : تهیه موهیتو قوی

لیمو ها با پوست و بدون پوست را داخل غذاساز یا مخلوط کن ریخته به همراه نعنا و عسل اضافه کنید سپس دستگاه را روشن کرده و چند تا پالس بزنید تا مواد خوب پوره شوند سپس یخ را به همراه اسپرایت اضافه کنید و مجدد پالس بزنید تا مواد مخلوط و یخ ها پوره شوند به همین راحتی موهیتو ما با طعم قوی حاضر است اگر از این روش برای تهیه موهیتو استفاده می کنید بلافاصله سرو کنید به دلیل داشتن لیمو ها سریع تلخ می شود.

نکات کلیدی در تهیه موهیتو لیمو نعنا

  1. اگر مواد داخل غذاساز خوب پوره نشد آن را صاف کنید.
  2. آب گازدار می توانید از فروشگاه تهیه کنید.
  3. مقدار اضافه کردن آب یا اسپرایت در حدی باشد که به غلظت مورد نظر برسد.
  4. سعی کنید شکر را مستقیم داخل موهیتو استفاده نکنید چون تمام مواد سرد هستند ممکن است دانه شکر حل نشده حتما با آب ترکیب و شربت تهیه کنید.
  5. اگر آب گازدار در دسترس نداشتید آب معمولی جایگزین کنید.
  6. برای تهیه شربت همیشه مقدار آب و شکر مساوی است.
  7. دستور فوق به شما ۲ لیوان موهیتو می دهد.

موهیتو رژیمی - طرز تهیه موهیتو خانگی

نکات تکمیلی در مورد موهیتو نعنایی

  • زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه
  • توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

خواص موهیتو

موهیتو در واقع با وجود مواد اولیه مفید دارای انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A و ویتامین B۶ است. این نوشیدنی خنک تابستانی از پتاسیم، فسفر، زینک، آهن، کلسیم، سدیم و منیزیم زیادی برخوردار است.

این نوشیدنی آلرژی را رفع می‌کند و در بهبود ناراحتی‌های معده و انواع سرماخوردگی‌ها مؤثر است. افزایش سیستم ایمنی بدن و رفع حالت تهوع از دیگر فواید این نوشیدنی به حساب می‌آید. لیمو و نعنای موجود در این نوشیدنی دارای ارزش غذایی بسیاری زیادی هستند و ویتامین‌های آنها در درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها قابل توجه است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید