سبک دکوراسیون روستیک یکی از قدیمی ترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد. در این سبک از چوب خام، سنگ و سایر عناصر به صورت طبیعی و دست نخورده استفاده می شود. در این مقاله از دکوراسیون پارس مگ هر آنچه برای شناخت این سبک نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهیم.

فهرست محتوا نمایش

تعرف سبک روستیک

سبک روستیک - سبک دکوراسیون روستیک

طراحی داخلی روستیک دارای ماهیتی خشن و زیبایی طبیعی است. تمرکز این سبک بر ایجاد فضایی آرامش‌بخش است که در آن بیشتر از چوب، سنگ، برگ و سایر عناصر طبیعی استفاده می‌شود. گره‌های چوب و زنگ‌زدگی طبیعی فلز نمونه‌هایی از این عناصر طبیعی هستند.

تاریخچه سبک روستیک

پیشینه سبک روستیک به اواسط قرن هجدهم میلادی برمی‌گردد. در این دوران گرایش به طبیعت و عناصر طبیعی در بین مردم رواج پیدا کرد. کاربرد این سبک تا قرن بیستم نیز ادامه یافت و در کشورهایی مانند سوئیس، آلمان و اتریش به طرحی پرطرفدار در دکوراسیون منازل تبدیل شد. سبک روستیک در دوران ملکه ویکتوریا در بریتانیا علاقه‌مندان بسیاری داشت.

در ایالات متحده نیز سبک مبلمان روستیک با عنوان «مبلمان آدیرونداک» طرفداران زیادی پیدا کرد. همچنین، استفاده از مبلمان روستیک چدنی در اواخر قرن نوزدهم با اقبال خوبی مواجه شد و این سبک برای صندلی‌های سفالی باغچه‌ نیز مورد استفاده قرار ‌گرفت.

روستیک - سبک دکوراسیون روستیک

ریشه طراحی داخلی روستیک به مهاجران آمریکا برمی‌گردد که در قرن نوزدهم تصمیم گرفتند خانه‌های خود را دور از شهرها بسازند. بسیاری از این افراد، به دلیل محدودیت فضا و سنگینی مبلمان، اثاثیه کمی را به خانه‌های جدید خود آورده بودند.

این مهاجرین پس از مستقر شدن در منازل جدید خود تصمیم گرفتند با استفاده از مواد طبیعی که در محیط اطراف یافت می‌شد دکوراسیون آنها را بسازند. به همین دلیل طراحی روستیک نسبت به سبک‌های سنتی اروپایی یا سبک‌های استعماری مرسوم در ایالت‌های شمال شرقی آمریکا تفاوت‌های زیادی داشت و دارای جذابیت‌های خاص خود بود.

سبک دکوراسیون روستیک سنتی

روستیک سنتی - سبک دکوراسیون روستیک

ترکیب عناصر دکوراسیون سنتی و روستیک حتی برای متبحرترین طراحان دکوراسیون کاری دشواری است، زیرا این دو سبک دارای تفاوت‌های واضحی هستند. در سبک طراحی سنتی از دکوراسیون متقارن، انتخاب المان‌های کم‌رنگ و چوب‌های تیره و پررنگ استفاده می‌شود؛ اما دکوراسیون روستیک تغییرات غیر منتظره‌ای را در چیدمان و طراحی ایجاد می‌کند.

با این‌ وجود، ویژگی‌های این دو سبک قابل ترکیب هستند. می‌توانید بیل‌های چوبی عتیقه خود را به‌صورت متقارن در اتاقتان بگذارید، از تخته‌نردهای کرم‌رنگ روستیک استفاده کنید و جنس میز خود را به جای بلوط سنتی از چوب‌های پتینه کاری شده انتخاب کنید تا حال و هوایی روستایی و صمیمی به فضای خانه‌تان ببخشید.

سبک دکوراسیون روستیک مدرن

دکوراسیون روستیک مدرن - سبک دکوراسیون روستیک

سبک روستیک مدرن جذابیت و صمیمیت روستایی را با امکانات مدرن تلفیق می‌کند. فضای روستایی مدرن، نقشه طبقه پلان باز و مبلمان مدرن از مؤلفه‌های مهم طراحی این سبک هستند. در این سبک، المان‌های طبیعی معماری ساختمان‌ها حفظ شده و در معرض دید قرار می‌گیرند. در سبک روستیک مدرن از رنگ‌های ساده و پنجره‌های بزرگ استفاده می‌شود که نمای فضای بیرونی ساختمان را در معرض دید ساکنین قرار می‌دهد.

سبک روستیک مدرن طرفداران زیادی دارد و برای زندگی راحت امروزی ایده‌آل است. می‌توان فضای داخلی روستیک را با طراحی معاصر و امروزی ترکیب کرد؛ چراکه این دو سبک، به خوبی یکدیگر را تکمیل می‌کنند. سبک مدرن همان چیزی است که در حال حاضر در تمام فضاهای داخلی آن را می‌بینید. این سبک خنثی است و در ترکیب با سبک روستیک و بافت‌های طبیعی، طراحی جذابی را می‌آفریند. تلاش کنید به جای اینکه بیشتر به تفاوت‌های این دو سبک توجه کنید، از شباهت‌های بین آنها استقبال کنید.

تلفیق سبک روستیک و مدرن

برای تلفیق سبک مدرن و سنتی می‌توانید در دکوراسیون مدرن از وسایل آنتیک استفاده کنید. اشیاء قدیمی مانند سطل‌های چوبی، پمپ‌های آب، صندوقچه‌های خالی، بطری‌های شیشه‌ای پیچ‌خورده و کتاب‌های عتیقه را می‌توان به عنوان سینک، گلدان، قفسه، لامپ و … استفاده کرد. مهم‌ترین ویژگی خانه‌هایی که سبک روستیک و مدرن را تلفیق می‌کنند استفاده از المان‌های سنگی و چوبی در دکوراسیون داخلی است.

روستیک - سبک دکوراسیون روستیک

اگر خانه‌تان قدیمی است، حفظ ویژگی‌ها و جزئیات معماری اصلی بنا اهمیت زیادی دارد؛ زیرا می‌توانید طراحی دیوارهای سنگی قدیمی را با سبک مدرن تلفیق کنید. اگر هم به فکر ساختن ساختمانی جدید هستید می‌توانید از تیرهای چوبی بنا به‌صورت المان‌های طراحی دکوراسیون استفاده کنید، چوب‌های بازیافتی و شومینه‌های سنگی هم کاربردهای بسیاری در طراحی روستیک دارند. در سبک روستیک مدرن حتماً به فکر دیوار پنجم هر اتاق یعنی سقف آن هم باشید. امروزه خانه‌های با سبک معماری سوئیسی و سقف‌های چوبی شبیه کلیسا یا تیرهای بزرگ چوبی که فضای روستایی را تداعی می‌کند، پرطرفدار هستند.

ویژگی‌های اصلی سبک دکوراسیون روستیک

به طور خلاصه سبک دکوراسیون  روستیک با این ویژگی‌ها مشخص می‌شود:

  • استفاده از مواد طبیعی: چوب، سنگ و پارچه‌هایی با بافت ویژه مثل کرباس و برزنت
  • ماهیت سبک روستیک: سادگی و طبیعی بودن آن
  • مبلمان بزرگ و ساده
  • فاقد مواد مدرن: فلز، پلاستیک و پارچه‌های مصنوعی
  • رنگ‌های طبیعی: طیف‌های متنوعی از رنگ‌های قهوه‌ای، سبز، طلایی و خاکستری
  • مبلمان و عناصر تزئینی دست ساز
  • دکوراسیونی هماهنگ با طبیعت

المان‌های بکار رفته در سبک دکوراسیون روستیک

دیوار چوبی خانه - سبک دکوراسیون روستیک

اگر قصد دارید سراغ این سبک بروید، مدرن‌ بودن را کنار بگذارید

دکوراسیون مدرن و هرآنچه به آن مربوط می‌شود را به‌طور کامل فراموش کنید. در این سبک، اثری از مبلمان‌ پرزرق‌وبرق، نورپردازی هندسی و مواد مدرن مثل پلاستیک و فلز نخواهید یافت. البته در سبک روستیک معاصر، عناصر طبیعی و زمینی به‌زیبایی با عناصر مدرن ترکیب می‌شوند تا دکوراسیونی با حال‌وهوای جدید به وجود بیاید.

سبک روستیک به‌خودی‌خود تاریک‌تر، سنگین‌تر و شلوغ‌تر از سبک مدرن است. بنابراین، ترکیب این دو سبک فضایی روشن و باز و درعین‌حال طبیعی تولید خواهد کرد؛ یعنی دکوراسیونی شبیه خانه زیبای کولن‌ها در سری فیلم های سینمایی گرگ‌ومیش.

هاجز می‌گوید: «میزهای عسلی، صندلی‌های راحتی و هیزم عناصر موردعلاقه من برای افزودن اندکی حال‌وهوای روستیک به دکوراسیون بدون زیاده‌روی در این سبک است».

مبل ال - سبک دکوراسیون روستیک

اجازه دهید نور آفتاب، منبع اصلی نورپردازی خانه تان باشد!

یکی از عناصری که زیبایی و آرامش بخش بودن خانه و ویلاهای روستیک را تامین می کند، چشم انداز آن ها به طبیعت اطراف است. با این تعریف در روزهای آفتابی، منبع اصلی این خانه ها، نور خورشید است.

پس پیشنهاد می کنم پنجره های بزرگی را برای این سبک انتخاب کنید و پرده های حریر و نازک نصب کنید تا خورشید به فضای خانتان انرژی دهد.

تیرهای چوبی روکار نماینده تام‌وتمام دکوراسیون روستیک هستند

خانه ی چوبی - سبک دکوراسیون روستیک

هیچ گزینه‌ای به اندازه تیرهای ساخته‌شده از چوب خام، که روی سقف و در معرض دید قرار دارند، حال‌وهوای سبک روستیک را برای شما ایجاد نخواهد کرد. البته این تیرها، علاوه بر سقف، به‌عنوان چهارچوب در، پنجره و یا شومینه نیز کاربرد دارند. تیرهای مستطیل شکل تیز و محکم به نظر می‌رسند و تیرهای چوبی که به‌صورت گرد برش خورده‌اند فضایی آرام و راحت را به ذهن بیننده القا خواهند کرد.

استفاده از پارچه‌های طبیعی ساده در سبک دکوراسیون روستیک

ماهیت طبیعی خانه‌هایی با سبک دکوراسیون روستیک بوسیله‌ی اثاثیه ، لوازم جانبی، پارچه و فرش مشخص می‌شود. پارچه‌های ساده بدون هیچ عکس، انتخاب رایجی برای این سبک هستند. بنابراین اگر شما این سبک رو دوست دارید، باید مبلمانی طبیعی بدون هیچ الگو و با رنگ خنثی انتخاب کنید. مثلا در  اتاق نشیمن زیر مبلمان به رنگ شنی ماسه‌ای و فرش به شکل پوست حیوانات، توانسته حس و حال طبیعت را در خانه تداعی کند.

در خانه‌های روستایی، چرم بخاطر کاربرد خوب و ظاهر طبیعی‌شان بسیار محبوب است. چرم بسیار بادوام بوده و سخت لکه‌دار می‌شود. صندلی‌هایی با طراحی‌های زیر انتخاب عالی برای دکوراسیون روستیک شما خواهند بود.

پوست گوسفند یکی دیگر از گزینه‌هایی است که دکوراسیون راحت و دنجی را برای اتاق شما به ارمغان می‎آورد.

دکوراسیون چوبی - سبک دکوراسیون روستیک

اسباب‌اثاثیه یک خانه روستیک دست‌ساز هستند

همان‌طور که گفتیم، همه‌چیز در این دکوراسیون طبیعی است و، برای همخوانی با این حال‌وهوا، اثاثی که در خانه‌های روستیک استفاده می‌شوند نیز باید دست‌ساز باشند. اثاثیه خانه‌های روستیک شکل و طراحی ساده‌ای دارند و همین سادگی باعث می‌شود که مواد اولیه به‌کاررفته در اثاثیه بیشتر از طرح و شکل آنها به چشم بیاید.

در این نوع دکوراسیون، اسباب و لوازم معمولا ازلحاظ ابعاد بزرگ هستند و مینی‌مالیسم جایی در این سبک ندارد. مبلمان دکوراسیون روستیک به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که احساس راحتی و دنج‌بودن را منتقل کنند. استفاده از مبلمان سنگین و ساخته‌شده از چوب و سنگ در دکوراسیون روستیک بسیار رایج است.

شومینه‌های هیزمی جایگاهی ویژه در سبک دکوراسیون روستیک دارند

شومینه - سبک دکوراسیون روستیک

در کنار تمام عناصر چوبی و سنگی، شومینه‌ جزء اساسی طراحی روستیک است. در گذشته، شومینه در فراهم‌کردن گرما و روشنایی خانه و آتش پخت‌و‌پز نقشی مهم ایفا می‌کرد. استفاده از شومینه در خانه‌های روستیک تعادل مناسبی بین سختی و سردی سنگ و گرمای آتش ایجاد می‌کند.

استفاده از محصولات بافتنی و قلاب بافی در سبک دکوراسیون روستیک

در خانه‌های روستایی هنرهای دستی و از جمله لباس‌ها و تزئینات دست بافت به وفور یافت می‌شود. به همین دلیل هم شما باید سعی کنید برای رومبلی‌ها، کوسن‌ها، رومیزی‌ها و… از محصولات بافتنی یا قلاب بافی استفاده کنید. اگر خودتان نمی‌توانید آنها را ببافید، می‌توانید سری به مراکز فروش صنایع دستی هم بزنید.

چشم‌انداز زیبا مکمل خانه روستیک است

استفاده از دکوراسیون روستیک مثل درآغوش‌گرفتن طبیعت است. بنابراین، داشتن پنجره‌ای بزرگ با چشم‌اندازی از طبیعت که نور را به داخل خانه هدایت می‌کند یکی از ویژگی‌های مهم چنین خانه‌هایی به حساب می‌آید.

استفاده از سبدهای چوبی و بافته شده

سبدها کاربردهای مختلفی در خانه‌های قدیمی داشتند. حتی برای خرید بیرون از منزل هم به جای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی مضر، از آنها استفاده میشد. بنابراین این سبدها جزء جدانشدنی دکوراسیون روستیک هستند. می‌توانید یک سبد بزرگ حصیری را برای جمع کردن لباس‌های چرک اختصاص دهید. همچنین نان، میوه و سایر خوراکی‌ها را هم می‌توان در این سبدها قرار داد.

نقش اساسی گیاهان در سبک دکوراسیون روستیک

گلدان دکوری - سبک دکوراسیون روستیک

بدون شک گیاهان از مهم ترین عناصر در خانه ای با سبک روستیک در دکوراسیون داخلی محسوب می شوند. گیاهان سبزرنگ به محیط خانه ای با عناصر چوبی زیاد ، جلوه ای خاص می بخشند و تازگی طبیعت را به درون خانه القا می کنند. برای مثال قرار دادن پتوس در ارتفاع و رها کردن و آویزان کردن ساقه های آن انتخابی بسیار هوشمندانه است.

سایر گیاهان آپارتمانی مانند بونسای و دیفن باخیا و… هم جلوه ای زیبا به دکوراسیون در این سبک می دهند. در سبک معماری روستیک ، بیشتر اجزا دست ‎ساز و برگرفته از طبیعت اند. در حقیقت هدف این سبک ورود دوباره طبیعت به خانه است. به وسیله سبک روستیک خانه های سرد و بی روح مدرن جانی دوباره می گیرند و این شادابی را به ساکنان خود هم القا می کنند.

دکوراسیون کلاسیک - سبک دکوراسیون روستیک

رنگ‌های مورداستفاده در دکوراسیون روستیک رنگ‌های طبیعی هستند

همان‌طور که حدس می‌زنید، رنگ‌های به‌کاررفته در خانه‌هایی که به سبک روستیک دکور می‌شوند رنگ‌های طبیعی و خنثی هستند. البته گه‌گاه رنگ‌های تند و جسورانه نیز در هارمونی رنگ‌های دکوراسیون روستیک دیده می‌شوند. طیف‌های مختلف رنگ سبز، قهوه‌ای و طوسی از پرکاربردترین رنگ‌های این سبک دکوراسیون هستند. در این دکوراسیون، از رنگ‌های گرم بیشتر از رنگ‌های سرد استفاده می‌شود.

دیوارهای پنلی در سبک دکوراسیون روستیک

در سبک روستیک معمولاً از پنل‌های چوبی هم برای طراحی دیوارها استفاده می‌شود. این چوب‌ها در دکوراسیون مدرن هم استفاده می‌شوند، اما به دلیل فرایند‌های صنعتی انجام شده بر روی آنها، حس اصالت و طبیعی بودن را به خوبی منتقل نمی‌کنند. زبری و طبیعی بودن این پنل‌ها در سبک روستیک کاملاً ملموس است و خانۀ شما را خاص و رویایی نشان خواهد داد.

استفاده از صندلی‌های بزرگ و سفت

دکوراسیون داخلی خانه - سبک دکوراسیون روستیک

شاید دیدن این گزینه برایتان کمی عجیب باشد. زیرا در دنیای امروز تمام تولیدکنندگان و طراحان سعی می‌کنند صندلی‌های راحت و طبی تولید کنند. اما همان طور که تا اینجا هم متوجه شده‌اید، سبک روستیک، یک سبک خاص برای افراد خاص است! صندلی‌ها در این سبک خطوط تیز و صاف، نشیمن‌های سفت و پشتی‌های زبر و نسبتاً عجیب دارند. البته شما می‌توانید صندلی‌ای را انتخاب کنید که مشخصات ظاهری آن اینگونه باشد، اما قابل تبدیل به حالت‌های راحت نیز باشد.

عناصر به‌کاررفته در سبک دکوراسیون روستیک زبر و خشن هستند

سطح اثاثیه و پارچه‌های به‌کاررفته در این دکوراسیون کمی زیر و خشن هستند. باتوجه‌به اینکه اکثر وسایل در این دکوراسیون از مواد خام تهیه می‌شوند، طراحی و ظاهر وسایل کمی حالت نخراشیده و زمخت دارد. تنوع رنگ‌ها، جنس و شکل عناصر طبیعی آنها را منحصربه‌فرد می‌کند.

ایده ی چیدمان پذیرایی - سبک دکوراسیون روستیک

در خانه‌ روستیک اغلب وسایل از چوب خام با سطح زیر ساخته شده‌اند. این موضوع درمورد منسوجات و پارچه‌های به‌کاررفته در سبک روستیک هم صادق است و پارچه‌های کنفی و کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌های پوستی از عناصر اصلی سبک روستیک هستند.

دکوراسیون روستیک و پوست حیوانات

حتماً شما هم فکر می‌کنید لوازمی مثل عاج فیل، پوست کروکودیل، سر گوزن، دم روباه و… می‌توانند جزو لوازم دکوری زیبا در یک خانۀ روستیک محسوب شوند. اما اینگونه نیست. سبک دکوراسیون روستیک درصدد القای زیبایی به ساده‌ترین شکل ممکن است. چنین لوازمی معمولاً طی تخریب طبیعت و فرایندهای حیوان آزاری و… به دست می‌آیند.

به همین دلیل هم هست که حضورشان در سبک روستیک رایج نیست. هدف اصلی در دکوراسیون روستیک نزدیک شدن انسان‌ها به طبیعت است. در صورتی که استفاده از این لوازم دکوری به ضرر طبیعت و گونه‌های جانوری موجود در آن است. به جای استفاده از این وسایل دکوری، می‌توانید از پشم گوسفند و یا فرش‌های طرح گورخر و… که نمادهایی از خانه‌های روستایی هستند استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب - سبک دکوراسیون روستیک

طراحی روستیک گرم و مجذوب‌کننده است

طراحی روستیک با رنگ‌های گرم به‌کاررفته در این سبک دست به دست می‌دهند و فضایی راحت و جذاب ایجاد می‌‌کنند. معمولا شومینه‌ای بسیار بزرگ در مرکز اتاق نشیمن تعبیه می‌شود. باجود اینکه همه‌چیز کمی زمخت و زیر است اما رنگ‌های گرم، منسوجات طبیعی در سبدهای دست‌باف و قالیچه‌ها حس‌وحال بودن در خانه و محیطی امن را در بیننده ایجاد می‌کنند.

اما برای داشتن چنین محیط گرم و امنی نیاز نیست سبک روستیک را به‌طور کامل رعایت کنید. به‌گفته هاجز، «بهترین طراحی‌ها آنهایی هستند که عنصری شگفت در خود دارند. عناصر سبک روستیک می‌توانند در هر سبکی از طراحی جای بگیرند. البته اضافه‌کردن این‌ عناصر به دکوراسیون باید دقیق و حساب‌شده باشد.»

مبلمان دست ساز و پرداخت نشده

همان طور که می دانید روستاییان، انسان هایی خودکفا هستند و در گذشته غالب نیازهایشان، از جمله مبلمان و لوازم خانه را با تولیدات خودشان تامین می کردند. بنابراین توصیه می کنم در سبک روستیک، تا حد امکان لوازم و مبلمان منزلتان، مثل میز و صندلی ها را به صورت دست ساز تهیه کنید.

نکته: مبلمان و محصولات دست سازی که خریداری می کنید، بهتر است ساده و پرداخت کاری نشده باشند تا جلوه اصیل این سبک را به خانتان انتقال دهند.

بار - سبک دکوراسیون روستیک

همچنین باید بدانید که مبلمان روستیک، اندازه و ابعاد بزرگی دارند و هیچ ظرافتی در طراحی آن ها دیده نمی شود.

سقف‌های چوبی در سبک دکوراسیون روستیک

حتماً سقف چوبی خانه‌های روستایی را دیده‌اید. با الهام از خانه‌های روستایی، پوشش سقف در اغلب دکوراسیون‌های روستیک نیز چوبی است. در این مورد بهتر است طراحی دکوراسیون سقف را با سلول‌های چوبی انجام دهید. سلول‌های چوبی قطعه‌های کوچکی هستند و نصب آنها نمای طبیعی‌تری را به خانه خواهد داد.

استفاده از فلزات غیر براق و جلا نخورده در دکوراسیون روستیک

مورد مهمی که همیشه باید به خاطر داشته باشید این است که در سبک روستیک از عناصر درخشان و براق استفاده نمی‌شود. چه این اجزا چوب باشند چه فلز، پلاستیک و… . بنابراین بهتر است به جای لوازم فلزی برای، از جایگزین‌های چوبی یا فلز های غیر براق و ساده‌تر استفاده کنید.

دکوراسیون روستیک چیست - سبک دکوراسیون روستیک

سبک دکوراسیون روستیک برای کجا مناسب است؟

با اینکه بسیاری از مردم سبک دکوراسیون روستیک را برای فضاهای ویلایی، روستایی و کوهستانی مناسب می‌دانند، اما شما هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید از آن برای خانه‌های مدرن شهری نیز استفاده کنید. همینطور شما می‌توانید از این سبک برای طراحی داخلی مسافرخانه، هتل و رستوران‌ها استفاده کنید و مطمئن باشید که دکوراسیونی مجلل و زیبایی خواهید داشت.

سبک روستیک با ایجاد فضایی گرم و دنج، حس خوشامدگویی را به خوبی در بیننده ایجاد خواهد کرد. مطمئنا مردم در چنین دکوراسیونی احساس آسودگی، آرامش و آسایش‌خاطر بیشتری خواهند داشت و همیشه در خاطرشان خواهد ماند.

تفاوت سبک روستیک و بوهو

برای اینکه بتوانیم تفاوت‌های سبک روستیک و بوهو را بیان کنیم، ابتدا باید هر دو سبک را به‌خوبی بشناسیم. در مورد سبک روستیک در بخش‌های قبل صحبت کردیم. سبک بوهو نیز در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین سبک‌های طراحی داخلی تبدیل شده است. دکوراسیون بوهو ظاهری رنگارنگ و ترکیبی کولی‌وار با الهام از جوامع روستایی و عشایری جهان دارد. این سبک جذابیت‌های زیادی دارد و مجموعه متنوعی از اشیای رنگارنگ در آن استفاده می‌شود.

ترکیبی از رنگ‌ها و الگوها، سبک‌های مبلمان و دکوراسیون جذاب و چیدمان‌های نامتقارن در سبک بوهو به چشم می‌خورد. این سبک ظاهری غیر رسمی دارد و از قانون خاصی در طراحی تبعیت نمی‌کند. معمولاً از ترکیب‌های رنگی مختلفی در سبک بوهو استفاده می‌شود؛ بنابراین طرح رنگی خاصی وجود ندارد که مناسب این سبک طراحی باشد.

در مجموع، در فضاهای طراحی‌شده به سبک بوهو از ترکیب رنگ‌های متفاوت و پررنگ‌تری نسبت به سبک روستیک استفاده می‌شود. در سبک روستیک معمولاً رنگ‌های طبیعی مورد توجه قرار می‌گیرند اما در طراحی‌های بوهو معمولاً از رنگ‌های اشباع مانند قرمز و سبز استفاده می‌شود.

استفاده از این نوع ترکیب رنگ در کنار رنگ های خنثی کنتراست زیادی ایجاد می‌کند. می‌توان در طراحی داخلی سبک‌های روستیک و بوهو را با هم تلفیق کرد . ترکیب رنگ‌های خاکی استفاده شده در طراحی روستیک با رنگ‌های زنده و اشباع سبک بوهو جذابیت و کنتراست بیشتری به فضای داخلی می‌بخشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید