تم تولد و انتخاب آن یکی از سخت ترین کارهای قبل از تولد است. با دیدن این عکس ها انتخاب تم تولد برایتان ساده تر خواهد شد. ما جدید ترین تم های 2022 برای کودکان و بزرگسالان را در اختیارتان قرار داده ایم.

تم تولد را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

انتخاب تم تولد و چیدمان صحیح آن همیشه سختترین کار است مخصوصا که قرار باشد برای کسی که دوستش دارید تم تولد سورپرایز هم بچینید و حسابی او را غافلگیر کنید. با هر نقشی که باشید باید بتوانید بهترین تم را متناسب با فاکتورهای مختلفی که توضیح خواهیم داد انتخاب نمایید.

تم صورتی سفید تولد - تم تولد

تم تولد پری دریایی - تم تولد تم تولد نارنجی صورتی - تم تولد

البته امروزه شرکت هایی هم هستند که می توانید با آنها تماس بگیرید تا تم تولد مناسب را به شما پیشنهاد دهند و خودشان هم با کرایه دادن وسایل یا وسایلی که خودتان خرید خواهید کرد، فضا و دکوراسیون را تزئین کنند. در این شرایط سؤال پیش می آید که چرا خودمان را به دردسر بیندازیم و کار را به این شرکت ها یا مؤسسات واگذار نکنیم؟

به دو علت پیشنهاد می کنیم چنین کاری نکنید:

  • هزینه زیادی باید پرداخت کنید و در کل جشن تولد همین که حس می کنید ایده شما نبوده لذت زیادی نخواهد داشت
  • فکر کردن به تم تولد از چندین روز یا حتی چند هفته قبل، آماده کردن وسایل حتی در حد شیرینی و شربت و یا کیک و تنقلات، تزئین و غیره لذت فراموش نشدنی دارد که با این کار از آن بی نصیب خواهید ماند

در واقع بهترین موقع برای استفاده از چنین خدماتی زمانی است که واقعا هیچ فرصتی برای پیدا کردن ایده مناسب تم جشن تولد، خرید وسایل و آماده سازی و تزئین نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد به همراه ایده های جدید و مدرن

تم تولد با توجه به جنسیت و سن

اولین و شاید مهمترین فاکتور و معیاری که باید در انتخاب تم تولد در نظر بگیرید، جنسیت و سن فرد مدنظر است. به عنوان مثال تم تولد دخترانه را می توان تم هایی مثل سیندرلا، بی بی دختر، اسب تک شاخ، بالماسکه، کیتی، ماشا و غیره انتخاب نمود.

تم تولد سفید مشکی - تم تولد تم تولد براق - تم تولد تم تولد رنگین کمان بچگانه - تم تولد

یا مثلا برای تم تولد پسرانه باید به فکر تم هایی شبیه به دزدان دریایی، بتمن، مرد عنکبوتی، بچه رئیس، تیم ورزشی مورد علاقه و غیره باشید. تم تولد افراد بزرگسال نیز با تم تولد بچه های خردسال متفاوت است.

در افراد بزرگسال بسته به شخصیت تم تولد رسمی تر و جدیتر می باشد، خبری از طرح و شکلک های فانتزی نیست، نوع بادکنک آرایی و ریسه زنی، انتخاب رنگ و موارد محبوب و طبق سلیقه نیز کاملا متفاوت می باشد که باید دقت زیادی کرد.

رنگ تم تولد

همانطور که براساس سن و جنسیت تزئین و دکوراسیون و زمینه جشن تولد باید متفاوت باشد، رنگ تم هم متفاوت خواهد بود که باید موقع انتخاب به آن توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال پسران رنگ های سرد و خنثی را بیشتر می پسندند مثلا در سن پایین از رنگ های آبی و سبز و در سنین بالاتر و جوانی از رنگ های خنثی مثل خاکستری، سفید، طوسی و مشکی یا آبی و سفید استفاده نمایید.

برای دختران باید رنگ های گرم حتی به شکل چند نوار استفاده نمایید و هر رنگ فانتزی و شادی مناسب است. فقط چون انتخاب رنگ زیاد است از بین رنگ دلخواه او چند موردی که می توان با هم ترکیب کرد را انتخاب نموده و آن را با سایر وسایل ست کنید.

تم تولد با توجه به مناسب خاص ماه

چقدر جالب می شود که نکات گفته شده را همیشه در گوشه ذهن خود نگه دارید و همزمان به مناسبت خاصی که در آن ماه قرار دارد هم فکر کنید تم جشن تولد را به آن نزدیک کنید. مثلا اگر در ماه بهمن تولد می گیرید می توانید تم آن را به مناسب مهمی که در آن قرار داریم مثل ولنتاین نزدیک کنید.

تم تولد صئرتی طلایی - تم تولد تم تولد یاسی - تم تولد تم تولد ساده شیک - تم تولد

خرید لوازم و تجهیزات

تم تولد با وسایل و تجهیزات آن شناخته می شود پس وقتی یک تم خاص انتخاب می کنید و طبق فاکتورهای گفته شده همه چیز را در ذهن خود مهیای خرید، چیدمان و برگزاری کرده اید، باید به یک مورد مهم دیگر نیز توجه کنید. بررسی کنید که آیا وسایل و تجهیزات مناسب با این تم را می توانید بخرید یا خیر یا به عبارتی چنین تجهیزاتی برای خرید پیدا می شوند؟

مثلا اگر تم تولد باب اسفنجی یا تم تولد اسب تک شاخ انتخاب کرده اید باید ببینید وسایلی مثل بشقاب های پذیرایی، بادکنک، دستمال کاغذی و طرح نوشته ها، ظروف، کارت های تشکر و دعوت از مهمانان، کلاه تولد و غیره با این تم در بازار برای خرید هستند یا خیر. در غیر این صورت باید تم خود را عوض کنید.

انتخاب مکان براساس تم تولد و تعداد نفرات

برای پیاده سازی تم خود نیاز به مکان مناسب دارید که هم پاسخگوی تعداد نفرات باشد و هم بتوانید تم جشن تولد را اجرا کنید. به همین دلیل اگر قرار است فضایی را در بیرون کرایه کنید حتما به فضا و اینکه تا چه حد برای تزئینات آزادی عمل دارید دقت کنید. چقدر فرصت دارید و نزدیکی مهمانان به مکان برگزاری تولد هم توجه نمایید.

انتخاب تم تولد بر اساس بودجه

 شاید بهتر باشد در ابتدا ببینید که چقدر می توانید خرج کنید و سپس براساس آن تم هایی که هزینه بر یا لاکچری و لوکس هستند را حذف کنید تا انتخاب ساده تری داشته باشید. البته توجه کنید که در نظر گرفتن بودجه برای صرفه جویی در وقت و خرید هوشمندانه است. اصلا منطقی نیست که برای پیاده سازی تم جشن تولد فراتر از توان مالی خود قدم بردارید.

مواد قابل بازیافت و یکبار مصرف

قطعا یکی از دغدغه های همیشگی کسانی که مسئول انتخاب تم جشن تولد هستند و کسانی که برگزاری جشن در مکان آنها صورت می گیرد، تمیز کردن و راحتی کار پس از اتمام جشن است. پس برای راحتی کار و اینکه آسیب کمتری هم به محیط زده شود، از بین تم های مختلف موردی را انتخاب کنید که با مواد بازیافت شدنی نیز قابل اجرا باشند و در عین حال اصل مقرون به صرفه بودن و تمامی نکات قبلی نیز رعایت گردند.

توجه داشته باشید که در انتخاب تم تولد فقط باید سلیقه و نظر کسی که برای او جشن می گیرید اهمیت دارد چون دلیل اصلی برگزاری این جشن است و سپس انتخاب موردی که بقیه نیز تا حدی با آن موافق هستند تا خاطره ای بسیار خوب رقم بخورد. خوشحال می شویم که در انتها نظرات خود را با ما در میان بگذارید و بگویید شما برای انتخاب تم تولد بر چه اساسی فکر می کنید و چه فاکتورهایی را در نظر می گیرید؟

تم تولد دخترانه بزرگ سال ۲۰۲۱

یکی از موهبت‌هایی که در زندگی ما وجود دارد، روزهایی است که به‌خاطر آن‌ها شادتر هستیم. رویدادهایی که خاطرات شیرین را برای ما تداعی می‌کند، همیشه با ارزش هستند و برای یادآوری خاطرات شیرین آن روز، جشن می‌گیریم. روز تولد عزیزان هم، یکی از این رویدادهای زیبا است. جشن همیشه پر از تجملات و هزینه‌های گزاف نیست. گاهی یک جشن چند نفره کوچک با تزیین میز تولد با گل و شمع، میتواند خاطره جذابی برای یک عمر باشد. قطعا برگزاری جشن تولد برای بزرگسالان، ریزه‌کاری‌های خاص خودش را دارد.

نکاتی که باید در تم تولد دخترانه بزرگسال بدانید

اما جالبه بدونید که با استفاده از تزیین یک میز تولد، دعوت کردن چند مهمان دوست داشتنی و تزیین میز شام تولد با غذاهای رنگی و می‌توانید بهترین جشن تولد را برای عزیزان‌تان بگیرید. تنها چیزی‌که باید به آن دقت کنید، تفاوتتزیین میز تولد بزرگسال مردانه و زنانه است. قطعا انتخاب تم جشن تولد آقایان و خانم‌ها باهم تفاوت‌هایی دارد که با درنظر گرفتن آن، می‌‌توانید جشن تولد لوکس و جذابی بگیرید.

تم تولد سفید - تم تولد تم تولد لوکس - تم تولد تم تولد جدید - تم تولد

تزیین میز تولد به خاص ترین و زیبا ترین شکل ممکن، یکی از دغدغه های والدین یا اشخاصی است که می خواهند یک جشن تولد به یاد ماندنی برای فرزندان یا عزیزان خود ترتیب بدهند. با توجه به اینکه امروزه جشن های تولد، چیزی کمتر از جشن های عروسی ندارند و حتی گاهی تدارک وسایل و تزئینات و …  برای جشن تولد سخت تر از جشن عروسی می باشد، طرح ایده های نو و خلاقانه ای که به کاهش این دغدغه ها و استرس ها بینجامد، بسیار کار آمد خواهد بود.

نقش کندی باکس در دیزاین میز تولد

هنوز هم ظرف های پر شده از آبنبات های رنگی، شکلات های سنگی و پاستیل برای خیلی از بزرگترها نیز جذاب است. این موضوع قطعاً کودکان را شگفت زده و به وجود خواهد آورد.پیشنهاد میکنیم از ظروف کندی باکس مناسب برای این منظور استفاده کنید. سعی کنید اندازه ظروف را با توجه به مقدار و سایز شکلات ها در نظر بگیرید و سایز مناسب را انتخاب نمائید. بهترین گزینه در این میان کندی باکس های سه سایز است که علاوه بر اینکه به شما امکان ایجاد تنوع را می دهد اندازه های مناسبی را نیز در دسترس تان خواهد گذاشت.

ایده های طراحی دکوراسیون میز تولد پسرانه

در این بخش از مقاله قصد داریم تا ایده های پرطرفدار و لاکچری طراحی دکوراسیون میز تولد پسرانه را به شما عزیزان در قالب تصاویر به شما عزیزان معرفی کنیم،در مرحله اول میبایست مانند انتخاب تم به شخصیت و علایق مخاطبتان توجه کنید و با توجه به سلیقه او یک میز شیک برای جشن تولدش طراحی کنید.

تم تولد آبی - تم تولد تم تولد کارتونی - تم تولد تم تولد دایناسور - تم تولد

برای مثال برای یک فرد علاقه مند به فوتبال میبایست یک دیزایین فوتبالی طراحی کرد،و برای یک فرد علاقه مند به ماشین باید یک دیزاین با طرح ماشین برایش طراحی کرد. شما میتوانید از تصاویر زیر برای طراحی دیزایین میز تولد الگو برداری کنید. طبق نظر سنجی میان کاربران تزیین میز تولد ساده گزینه مناسب تری برای پسر ها میباشد.

ایده های طراحی دکوراسیون میز تولد دخترانه

با توجه به حساسیت دختر خانم ها به تزینات و طراحی دکوراسیون نسب به آقایون باید در تزیین دکوراسیون تولد و میز تولدشان حساسیت زیادی بخرج داد تا بتوان به اندازه کافی سورپرایزشان کرد،انتخاب طرح میز دخترانه نیز مانند پسرها باید برحسب علایق و سلیقه فرد مورد نظر انتخاب شود،در ادامه این بخش تصاویری از طراحی دکوراسیون میز تولد دخترانه که مورد پسند بیشتر خانم ها میباشد را برای شما عزیزان به اشتراک میگزاریم

ایده های طراحی دکوراسیون میز تولد کودکانه

تزیین میز تولد کودکانه میتواند جذابیت جشن را برای کودکتان بسیار بالا ببرد ، برای اثر گزاری بیشتر میبایست از سلیقه کودکتان برای انتخاب دیزاین میز تولدش کمک بگیرید ، کودکان اغلب به طرح ها و شخصیت های کارتونی و برنامه کودکی علاقه نشان میدهند و این بستگی به تخیلات فرزندتان دارد که از چه شخصیتی خوشش می آید و ما به شما پیشنهاد میکنیم انتخاب طرح را به عهده کودکتان بگزارید ، و این در آینده باعث بالابردن قدرت تصمیم گیری کودکتان میشود. در ادامه چند تم مورد پسند کودکان را در قالب تصاویر و ویدیو برای شما عزیزان به اشتراک گزاشتیم.

میز آرایی - تم تولد چیدن میز تولد - تم تولد کیک تولد - تم تولد

ایده های طراحی دکوراسیون میز تولد بزرگسالان

طراحی دیزایین میز تولد بزرگسالان کمی آسان تر میباشد. و نیازی به طراحی های سخت و شلوغ ندارد. برای طراحی دکوراسیون میز بزرگسالان باید متناسب با علایق طرفتان برنامه ریزی کنید. در طراحی میز برای این سنین اغلب از ایده های ساده ولی لاکچری و شیک استفاده میکنند.

طرح ها و مدل های زیادی برای طراحی میز تولد موجود میباشند. از این رو تصمیم گرفتیم بهترین این مدل هارا برا طراحی دکوراسیون میز تولد بزرگسالان برای شما به اشتراک بزاریم.

آموزش تزیین میز تولد با ایده های

از آنجا که تمرکز میهمانان اغلب بر روی میز تولد میباشد پس هنگام تزیین خانه برای جشن تولد باید نهایت سعی و تلاشتان را بر روی طراحی دیزایین میز تولد بگزارید. شاید در نگاه اول طراحی دکوراسیون و چینش میز تولد کار سختی باشد ولی اصلا نگران نباشید تیم ما در این مقاله قصد دارد نکته ها و ایده های پرطرفدار تزیین میز تولد را به شما عزیزان معرفی کند.

تم تولد زیبا - تم تولد تم تولد بنفش - تم تولد

نکته مهم در تزیین میز تولد

اگر قصد چیدمان میز تولد جذاب را دارید و برای اینکه بتوانید یک دیزاین جذاب و بیاد ماندنی برای جشن تولدتان طراحی کنید میبایست نکاتی را که در این بخش از مقاله به شما معرفی میکنیم رعایت کنید. این نکات ارزشمند میتوانند در طراحی دکوراسیون میز تولد راهنمای خوبی برای شما باشند.

1_شما باید با توجه به سن و علایق مخاطبتان دکوراسیون میز را طراحی کنید.

2_برای جذابیت بیشتر میز باید با توجه به رنگ بندی و مدل تم تولدتان دکوراسیون میز تولدتان را طراحی کنید.

3_برای جذابیت بیشتر ظروف را در کنار همدیگر و با ترتیب روی میز قرار دهید ، دسر ها در یک نقطه ، کیک ها در یک نقطه ، میوه ها در یک نقطه.

4_سعی کنید کیک تولدتان را در مرکز میز قرار داده و اطراف کیک را با کاپ کیک ها و شمع آرایی تزیین کنید.

5_انتخاب مواد غذایی و خوراکی های مناسب با سلیقه میهمان ها جزو فاکتور های اصلی جذابیت میز تولد میباشد.

6_برای بالا بردن جذابیت میز تولدتان باید میز نزدیک دیوار بوده و با کمک یک پرده و یا دیوار یک پس زمینه شیک برای میزتان طراحی کنید.

7_از قرار دادن بادکنک های هلیومی گازدار در کنار شمع ها بشدت خودداری کنید ، تا از حوادث ناخوشایند احتمالی جلوگیری شود.

وسایل و ایده های طراحی دیزاین میز تولد

برای طراحی چیدمام و دکوراسیون میز تولد نیاز به داشتن اطلاعات کافی در مورد وسایل و تجهیزات و ایده های طراحی دیزاین میز تولد دارید ، از این رو در ادامه این بخش قصد داریم وسایل مورد نیاز، فاکتور های اصلی در بالا بردن جذابیت میز و روش های طراحی میز در قالب مطلب ، عکس و ویدیو به شما عزیزان معرفی و نقد و بررسی کنیم. همچنین اگر سوال چه چیزهایی روی میز تولد میزارن؟ ذهنتان را درگیر کرده است در ادامه همراه ما باشید.

تم تولد سبز - تم تولد تم تولد بزرگسال - تم تولد تم تولد جنگل - تم تولد

وسایل مورد نیاز:

  1. تنقلات (آجیل،شیرینی،شکلات،لواشک،آبمیوه،پاپ کورن)
  2. کیک تولد و کاپ کیک (کیک آرایی)
  3. انواع میوه ها (میوه آرایی)
  4. گل های طبیعی و مصنوعی (گل آرایی)
  5. انواع شمع ها (شمع آرایی)
  6. انواع بادکنک (بادکنک آرایی)
  7. انواع رومیزی مناسب با سلیقه خودتان (توری،پلاستیکی،کاغذی)

تنقلات

تنقلات تولد یکی از مهمترین اجزای میز تولد میباشند که در زیبایی میز و سرگرمی میهمانان نقش بسیار مهمی دارند.تنقلات تنوع بسیار زیادی دارند. (آجیل شکلات ، لواشک ، شیرینی ، آبمیوه ها ، پاپ کورن ، چیپس ، پفک ، پاستیل و بیسکویت) جزو تنقلات مناسب و پرطرفدار برای جشن تولد میباشند. شما میتوانید با کمک تنقلاب فضای خالی میزتان را پر کنید و جلوه ای زیبا به دکوراسیون میزتان ببخشید.

کیک آرایی

همانطور که میدانید کیک تولد و کاپ کیک از پایه های ثابت تزیین میز تولد هستند و در بیشتر جشن ها وجود دارند. کیک ها در انواع مدل دلخواه شما و انواع سایز ها در قنادی ها پخت میشوند شما باید با توجه به طرح تم و رنگبندی دیزاین جشن یک کیک با سلیقه مخاطبتان و تعداد میهمانان انتخاب کنید. شما میتوانید با ایده برداری از عکس ها و ویدیو های این مقاله و با ترفند های کیک آرایی یک دیزاین شیک برای میزتان طراحی کنید.

میوه آرایی میز تولد

میوه آرایی یکی از ترفند های پرطرفدار در میان دیزاینر ها برای تزیین میز های مجالس لوکس و لاکچری میباشد ، شما با کمک میوه آرایی میتوانید با هزینه کم فضای خالی میزتان را به لوکس ترین شکل ممکن طراحی کنید ، از میوه های پرطرفدار تزیینی میتوان به :توت فرنگی ، نارنگی ، پرتغال ، آناناس ، موز ، هندوانه ، شاه توت ، تمشک ، انگور ، کیوی و گیلاس اشاره کرد. شما میتوانید با الگو برداری از تصاویری که در ادامه به شما معرفی میکنیم یک میز لوکس طراحی کنید.

تم تولد هم هزینه - تم تولد

تم تولد فلامینگو - تم تولد تم تولد رنگین کمان - تم تولد

گل آرایی میز تولد

گل آرایی به تنهایی میتواند جذابیت دکوراسیون شمارا چندبرابر کرده و جلوه چشم گیری به میزتان ببخشد ، اکثر گروه های طراحی دیزاین مجالس نیز از گل آرایی برای بالا بردن کیفیت کار خود استفاده میکنند. شما نیز میتوانید از گل های مصنوعی و طبیعی برای پر کردن نقاط خالی میزتان استفاده کرده و هر فردی را شیفته زیبایی میزتان کنید. شما میتوانید با الگو برداری از تصاویر زیر از ترفند گل آرایی برای طراحی دیزاین جشنتان استفاده کنید.

شمع آرایی باتوجه به تم تولد

شمع آرایی نیز مانند ترفند های بالا جزو فاکتور های اصلی در بالا بردن جذابیت میز تولدتان میباشد ، و به شما کمک میکند با هزینه کم دیزاین میزتان را به یک دیزاین لوکس و لاکچری تبدیل کنید. شمع ها در انواع گوناگون با تنوع بسیار بالا در بازار موجود هستند. که ما به شما پیشنهاد میکنیم برای جذابیت بیشتر از چند مدل شمع برای طراحی دکوراسیونتان استفاده کنید. شما میتوانید با الگو برداری از تصاویر زیر و استفاده از سلیقه خودتان از شمع ها برای تزیین میزتان کمک بگیرید.

بادکنک آرایی

بادکنک و بادکنک آرایی جزو مهبوب ترین تجهیزات تزیین تولد بحساب می آیند که در تمام قسمت های به کار برده میشوند ، در واقع میتوان گفت بادکنک یکی از ستون های اصلی تزیینات مجالس مختلف میباشد ، از بادکنک ها در تزیین میز تولد نیز استفاده شده و طرفداران زیادی هم دارد ، بادکنک ها با تنوع بسیار بالا در رنگ ، سایز و مدل در بازار بفروش میرسند و شما میتوانید با هزینه بسیار ناچیز و کمک باد کنک آرایی جلوه ای زیبا به میزتان ببخشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید