مدل میز ناهارخوری شیک که مورد پسند هر سلیقه ای است را در پارس مگ ببینید. ما بیش از 30 مدل از جدید ترین میز ناهارخوری های شیک را برایتان قرار داده ایم تا با توجه به دکوراسیون منزلتان بهترین مدل را انتخاب کنید. همچنین اصول درست انتخاب میز ناهارخوری را به شما یاد خواهیم داد.

میز ناهار خوری چوبی - مدل میز ناهارخوری شیک

میز ناهار خوری در سال های اخیر تبدیل به یکی از لوازم ضروری منزل شده است و شما در تمام منازل یک میز ناهار خوری را در سالن پذیرایی خواهید دید.

انواع مدل میز ناهارخوری شیک

میز ناهار خوری در اشکال و طرح های مختلف تولید شده و هر کدام از آنها طرفداران خاص خود را دارند و هر شخصی با توجه به دکوراسیون منزل خود اقدام به خرید می کند.

در این قسمت ما قصد میزهای ناهار خوری را از جهت جنس و کیفیت آنها مورد بررسی قرار دهیم.

مدل میز ناهارخوری شیک چوبی

این نوع میز ناهارخوری معمولا پایه های چوبی از جنس چوب راش، توسکا داشته اما رویی میز از جنس MDF یا HDF است که ممکن است برا بالا رفتن کیفیت این میزها از روکش سوپر راش یا ملچ نیز برای آنها استفاده شود.

رویه این میزها ممکن است با پیچ و مهره به پایه ها متصل شده یا از پایه جدا باشد. هر کدام از این مدل ها مزیت خاص خود را دارند. مثلا مدلی که رویه میز به پایه آن پیچ و مهره شده است مانع از رنگ پریدگی پایه ها می شود اما این پیچ و مهره ها بعد از مدتی لق می شوند.

میز ناهارخوری سلطنتی - مدل میز ناهارخوری شیک

میز ناهارخوری کلاسیک - مدل میز ناهارخوری شیک

اما اگر رویه میز جدا باشد دیگر این لق شدگی وجود نخواهد داشت و جابجایی میز هم بسیار راحت تر خواهد بود.

البته در برخی از میزها پایه و رویه میز با چسب چوب به هم متصل شده اند که ما خرید این میزها را اصلا به شما توصیه نمی کنیم چرا که احتمال جدا شدن پایه از رویه میز بسیار زیاد است.

مدل میز ناهارخوری شیک MDF

میزهای MDF هرچند تنوع زیادی ندارند اما کیفیت و دوام بالایی دارند. این میزها معمولا لبه یا روکش PVC دارند، روکش PVC باعث مقاومت میز در برابر رطوبت می شود.

مدل میز ناهارخوری شیک فلزی

از ویژگی های میز های فلزی می توان به تنوع شکلی آنها اشاره کرد که البته بیشتر هم در رستوران ها استفاده می شوند چرا که در برابر رطوبت مقاوم هستند.

میز ناهارخوری فلزی - مدل میز ناهارخوری شیک میز ناهارخوری طوسی - مدل میز ناهارخوری شیک

این میزها که رویه شیشه ای دارند با چسب به پایه ها متصل می شوند به همین خاطر ممکن است بعد از مدتی استفاده پایه آنها از رویه میز جدا شود.

مدل میز ناهارخوری شیک شیشه ای

میزهای شیشه ای در واقع میزهای چوبی و فلزی با رویه شیشه ای هستند. گاهی این شیشه ها بر روی رویه ی چوبی قرار می گیرند، گاهی نیز رویه میز را فقط یک شیشه خالی می پوشاند.

میز ناهارخوری شیشه ای - مدل میز ناهارخوری شیک

میز ناهارخوری شیک - مدل میز ناهارخوری شیک

وجود این سطح شفاف بر روی میز ناهار خوری باعث بزرگتر بنظر رسیدن فضا می شود. اگر خانه کوچکی دارید خرید میز با رویه شیشه ای را به شما پیشنهاد می کنیم.

میز و صندلی استاندارد

صندلی های میز ناهار خوری از اهمیت زیادی برخوردارند بهتر است ارتفاع این صندلی ها با ارتفاع میز تناسب داشته و تکیه گاه صندلی با نشیمن آن زاویه 90 درجه داشته باشد تا هضم غذا راحت تر شود.

ارتفاع میز ناهار خوری را باید به نسبت قد خود بسنجید تا وقتی پشت آن قرار گرفتید رویه میز تا قفسه سینه شما باشد تا هنگام خوردن غذا مجبور به خم شدن نباشید.

میز ناهارخوری ساده - مدل میز ناهارخوری شیک میز ناهارخوری دو رنگ - مدل میز ناهارخوری شیک

فاصله پایه های میز و صندلی از هم در میزان ماندگاری و مقاومت آنها تاثیر دارند. اگر فاصله پایه ها زیاد باشد امکان شکستن میز و صندلی بالا می رود.

ست مبلمان و میز ناهار خوری

مبلمان و میز ناهار خوری از جهت رنگ چوب و پارچه و حتی جنس پارچه قابل ست کردن با یکدیگر هستند. شما می توانید مبلمان مورد نظر خود را خریداری کرده و با توجه به رنگ و نوع چوب و همچنین رنگ و جنس پارچه آن میز ناهار خوریتان را سفارش دهید.

میز ناهار خوری گرد بهتر است یا مستطیل؟

میز ناهار خوری گرد یا مستطیل از نظر شکلی هیچ مزیتی نسبت به هم ندارند و انتخاب هر یک از آنها در نهایت به سلیقه و دکوراسیون منزل شما بر می گردد.

میز ناهارخوری گرد - مدل میز ناهارخوری شیک میز ناهارخوری طرح سنگ - مدل میز ناهارخوری شیک

در هر حال اگر بخواهیم شما را برای خرید یکی از آنها راهنمایی کنیم باید بگوییم که اگر فضای زیادی دارید و قصد شما پر کردن بخشی از پذیرایی منزلتان است بهتر است میز ناهار خوری مستطیل را انتخاب کنید.

اما اگر فضا کمی دارید و بیشتر هدف شما زیبایی است و همچنین سبک دکوراسیونتان مدرن است، میز گرد برای منزل شما مناسب تر خواهد بود.

اصول خرید بهترین میز نهارخوری

میز ناهارخوری محکم انتخاب کنید!

اگر می خواهید میز و صندلی داشته باشید که در جشن ها و مهمانی ها یا با وجود داشتن بچه های کوچک و بازیگوش در خانه مدت زیادی برای شما دوام بیاورد، میزهای چوبی (چوب طبیعی مثل گردو، افرا، بلوط و …) بهترین گزینه هستند. چوب های کامپوزیت مانند چوب های چندلا و ام دی اف مقاوم و مقرون به صرفه هستند اما به محکمی چوب های طبیعی نیستند.

شکل میز را طوری انتخاب کنید که به هر فضایی بخورد!

میزهای گرد برای فضاهای کوچک تر بسیار مناسب هستند. چیدمان صندلی ها در گرداگرد آن ها راحت تر است و می توانند حتی صندلی های بیشتری را در مواقع ضروری جای دهند. در صورتی که میزهای مستطیلی به دلیلی پایه ها و اضلاع شان از این انعطاف پذیری برخوردار نیستند.

میز ناهارخوری کرم - مدل میز ناهارخوری شیک

میز ناهارخوری 2022 - مدل میز ناهارخوری شیک

شیشه روی میز ناهارخوری را دریابید!

میزهای شیشه ای همیشه محبوب بوده اند زیرا با انواع سبک های دکوراسیون هماهنگی دارند.

سطح براق آن ها برای فضاهایی که نیاز دارند بزرگ تر و روشن تر به نظر برسند به خوبی عمل می کند. شیشه هایی که امروزه در سطح این میزها به کار می رود مقاوم به ضربه و خراش بوده و امن هستند. ضمن اینکه می توانید شیشه ها را در انواع رنگ ها انتخاب کنید.

میزهای شیشه ای همیشه محبوب بوده اند زیرا با انواع سبک های دکوراسیون هماهنگی دارند.

اگر می خواهید جذابیت چوب و شیشه را در کنار هم داشته باشید می توانید بر روی سطح میز ناهارخوری چوبی خود، یک صفحه شیشه ای نیز داشته باشید که هم چوب میز را از آسیب حفظ می کند و هم برق خاصی به فضا می بخشد.

با میز ناهارخوری سفید مهمانانتان را تحت تأثیر قرار دهید!

اگر می خواهید میز ناهارخوری شما در دکوراسیون منزل تان بدرخشد، پیشنهاد گروه مبلمان ست های ناهارخوری سفید رنگ و کلاسیک است.

میز ناهارخوری سفید - مدل میز ناهارخوری شیک میز ناهارخوری لوکس - مدل میز ناهارخوری شیک

رنگ سفید همیشه جذاب بوده و دارای قدرت زیادی به خصوص در یک فضای کلاسیک امروزی است. شاید تصور کنید انتخاب خوبی از لحاظ تمیزی نباشد ولی اگر جنسی انتخاب کنید که مرغوب بوده و به راحتی تمیز شود، از تصمیم خود پشیمان نخواهید شد.

اگر اجاره نشین هستید، این میزها را بخرید!

اگر در خانه اجاره ای زندگی می کنید، میز و صندلی انتخاب کنید که جا به جایی آن آسان باشد. میزهای چند تکه که قطعات آن ها قابل باز شدن است، بهترین گزینه هستند. ضمنا بهتر است سبکی و سنگینی آن ها را نیز در نظر بگیرید و جنس هایی انتخاب کنید که حمل آن ها آسان باشد.

راحتی صندلی غذاخوری را فراموش نکنید!

صندلی ها نیز از اهمیت زیادی برخوردارند. درست است که در هنگام میل غذا زمان کوتاهی را روی این صندلی ها می نشینید اما همین زمان کوتاه از اهمیت زیادی برخوردار است و شما باید از راحتی کافی در هنگام میل غذا برخوردار باشید.

میز ناهارخوری مدرن - مدل میز ناهارخوری شیک

صندلی های مبلی علاوه بر تأمین راحتی شما، در مواقعی که مهمان دارید می توانند به عنوان مبل اضافی در فضای نشیمن به کار روند.

توجه به ابعاد فضای مورد نظر

قانون طلایی را به خاطر بسپارید؛ میز غذاخوری شما باید متناسب با اتاق غذاخوری شما باشد بطور مثال اگر فضای مورد استفاده شما کم است، منطقی است که از میز ناهارخوری کم جا استفاده کنید. در نظر گرفتن اندازه خود میز نه تنها مهم است، بلکه باید برای حاشیه آن هم، حداقل ۱ متر در نظر بگیرید (هرچه فضای اطرافش بیشتر باشد، بهتر است).

همچنین در نظر گرفتن ویژگی های بصری مبلمان هم کاری عاقلانه است. اگرچه یک میز ممکن است از نظر تئوری متناسب با فضای شما باشد، اما ممکن است در نهایت فضای شما را ببلعد و فضا خفه به نظر برسد.

با علامت گذاری روی زمین، ابعاد میز ناهارخوری خود را تجسم کنید. سپس، برای ایجاد شباهت بیشتر، اجسامی را در این فضا بچینید تا دقیق تر متوجه شوید که میز قرار است چقدر از فضا را بگیرد.

میز ناهارخوری مشکی - مدل میز ناهارخوری شیک

در نظر گرفتن میزان بودجه

قیمت میز ناهار خوری توسط عوامل مختلفی تعیین می شود؛ از جمله مهمترین آنها اندازه، جنس، سبک و کیفیت ساخت آن است. اگر بودجه محدودی دارید، معیارهای خود را به موارد ضروری محدود کنید.

اگر یک شکارچی خوب باشید، می توانید فروشگاه های مبلمان دست دوم را برای پیدا کردن میز ناهار خوری دست دوم عالی جستجو کنید.

هیچ چیز قشنگ تر از پیدا کردن یک میز چوبی قدیمی دست دوم نیست که با کمی تعمیر، شکل زیبا و لوکسی به خود گرفته باشد. چنین میزی می تواند شور و نشاطی از دنیای قدیم نیز به شما هدیه دهد.

توجه کردن به سبک دکوراسیون خانه در انتخاب مدل میز ناهارخوری شیک

میز ناهار خوری شما باید به زیبایی با طراحی اتاق و فضای شما ترکیب شود؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید، سبک آن را با دقت در نظر بگیرید. از معاصر تا کلاسیک، مینیمال گرفته تا سنتی، طیف وسیعی از سبک ها وجود دارد که می توانید با انتخاب آن، در عین حال دکوراسیون کلی خانه خود را حفظ کنید.

میز ناهارخوری جدید - مدل میز ناهارخوری شیک

واقع نگر بودن در انتخاب مدل میز ناهارخوری شیک

از خود بپرسید آیا اصلاً به میز ناهار خوری نیاز دارید یا خیر؟ واقعاً چند وعده غذا روی میز ناهارخوری سرو می کنید؟ اگر تنها زندگی می کنید، ترجیح می دهید شام خود را جلوی تلویزیون بخورید یا واقعا سر میز می نشینید؟

اینها را چند بار دقیق از خود بپرسید، چراکه یک میز ناهار خوری، در اکثر خانه ها، بیشتر شبیه به چند میلیون تومان پول مرده و بلااستفاده است تا یک وسیله پرکاربرد!

توجه به رنگ میز ناهار خوری

انتخاب یک میز با رنگ و لعاب شاد و پر انرژی بسیار خوب است، اما از انتخاب رنگ هایی که هیچ سنخیتی با فضای خانه شما ندارد، بپرهیزید.

توجه کردن به نگهداری راحت از میز

یک میز ناهار خوری با نگهداری راحت می خواهید؟ پس جدای از اولویت بندی جنس، به کیفیت ساخت میز نیز توجه کنید.

به زیر میز خود نگاه کنید تا مفاصل آن را مشاهده کنید. چوب هایی که به چوب متصل می شوند معمولاً نشانه کیفیت بالا هستند؛ در حالی که قلاب ها و اتصالات زیاد، می تواند ساختاری ضعیف تر را نشان دهد. اگر میز لرزان است و یا شکاف هایی در مفاصل آن وجود دارد، این میز در آینده عمر زیادی نخواهد داشت!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید