استایل تام بوی یکی از پرطرفدار ترین استایل ها، خصوصا در میان نوجوانان و جوانان می باشد. این استایل مختص خانم هاست و در آن بیشتر از آیتم های پسرانه استفاده می شود. گروه مد پارس مگ به شما یاد می دهد چگونه یک استایل تام بوی شیک و منحصر به فرد داشته باشید.

تام بوی چیست - استایل تام بوی

استایل تام بوی چیست ؟

تام بوی مخصوص خانم و دختران جوان است و برای آقایان و پسران کاربردی ندارد همچنین اگر بخواهیم نگاه جزئی تر به این سبک پوشش داشته باشیم باید بدانیم که تام بوی با انگیزه به تفاوت های جنسیتی و کمبود های اجتماعی زنانه شکل گرفته است ولی امروزه با برابری جنسیتی این سبک پوشش حالت اعتراض گونه خود را از دست داده است و به صورت سلیقه ای تبدیل شده است.

تاریخچه استایل تام بوی

اصطلاح تامبوی در اوایل قرن ۱۵ به دسته ای از پسران اطلاق می شد که دارای رفتار های هنجارشکن بودند، اما در اواخر قرن ۱۵ این کلمه به دخترانی گفته می شد که دارای روحیه پسرانه بودند، البته امروزه این تعریف بسیار کلیشه ای است، زیرا خیلی از بانوان علاقه زیادی به پوشیدن شلوار جین، تی شرت، پیراهن، ژاکت و … دارند.

کت شلوار دخترانه - استایل تام بوی

جالب است بدانید که این نوع پوشش در در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ در سراسر جهان شناخته شده بود و قشر خاصی از زنان سفید پوست طبقه متوسط و مرفه این سبک را انتخاب می کردند، این استایل با شروع جنگ های جهانی و بعد از آن نیز همچنان رونق داشت.

بعد ازجنگ های جهانی و صنعتی شدن جوامع, پوشیدن این لباسهای مردانه نماد آزادی و فمنیسم محسوب می شد، تیپ تام بوی از محبوبیت زیادی در بین دختران آمریکایی برخوردار بود و آنها سعی داشتند با انجام ورزش های تناسب اندام با لباس های مردانه زیباتر به نظر برسند.

علاوه بر آن، طرفداران سبک تام بوی عقیده داشتند که با استفاده از تیپ تام بوی می توانند ارتباط راحت تر و بدون دردسری با مردان داشته باشند، زیرا با این لباسها هیچگونه دلبری زنانه وجود نداشت، اگرچه این روز ها دیگر سبک پوشش تام بوی اعتراضی نبوده  و تنها علاقه و گرایش به نوعی پوشش خاص می باشد

سبک پوشش در تام بوی چگونه است ؟

تام بوی امروزه در بین دختران و خانم های جوان طرفداران زیادی پیدا کرده است و در این سبک پوشش اغلب از کت و شلوار ، پیراهن مردانه مخصوص خانم ها ، شلوار فاق بلند ، اکسسوری های پسرانه ، کفش های بدون پاشنه و شلوار پارچه ای و جین راسته و … استفاده می شود.

پیراهن مردانه برای خانم ها

سومیز سفید زنانه - استایل تام بوی

اگر شما تمایل دارید از پیراهن های مردانه که برای خانم ها طراحی شده اند استفاده نمایید باید در انتخاب پیراهن خود حساسیت لازم را به خرج دهید. پیراهن هایی که در سبک تام بوی برای دختران و خانم های جوان طراحی می شوند شبیه به مدل پیراهن مردانه می باشند و یقه آن ها نیز در انواع مدل های مختلف دوخته شده اند.

پیراهن های تام بوی دارای طرح های شلوغ نظیر شطرنجی و راه راه هستند و به دلیل محدودیت هایی که در کشور ما وجود دارد در صورت تمایل شما می توانید این پیراهن ها را در زیر مانتو یا کت بپوشید.

تی شرت و هودی های اورسایز 

تیشرت اور سایز - استایل تام بوی

یکی از آیتم های این سبک لباس پوشیدن استفاده از تی شرت های اورسایز در روزهای گرم سال می باشد و برای روزهای سرد سال نیز می تواند از هودی های اورسایز استفاده کرد.

شلوار فاق بلند

ست هودی شلوار دخترانه - استایل تام بوی

شلوار های فاق بلند از انواع لباس هایی هستند که می توان آن را به راحتی با پیراهن و تی شرت و هودی ست کرد استفاده از این طرح شلوارها در کشور ایران رایج می باشد و برای زیباتر به نظر رسیدن آن ها بهتر است از کمربندهای چرمی استفاده نمایید.

شلوار های فاق بلند در انواع مدل های ساده و طرح دار موجود هستند که انتخاب طرح و رنگ این نوع شلوارها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

استایل تام بوی با کت و شلوار

استایل تام بوی با کت و شلوار

یکی از آیتم های پرکاربرد مورد استفاده در این سبک استایل کت و شلوار می باشد. برای دوخت کت و شلوار های تام بوی از انواع پارچه های ساده و طرح دار استفاده می شود که انتخاب هر یک از این طرح ها سلیقه ای است.

این طرح کت و شلوارها اگر دارای دوختی مناسب باشند می توانند در حالی که هاله ای از یک پوشش مردانه را در بردارند بر ظراف های زنانه نیز تاکید داشته باشند. اگر شما تمایل دارید از کت و شلوارهای تام بوی در پوشش خود استفاده نمایید بهتر است اندازه کت را تا روی زانو انتخاب نمایید و آن را با شلواری با دم پای راسته بپوشید.

کت تک پاییزه و زمستانه

کت پاییزه زنانه - استایل تام بوی

اگر شما تمایل دارید در فصول سرد سال استایلی جذاب و خاص داشته باشید بهتر است کت های تک گرم را برای پوشیدن انتخاب نمایید. بلندی برخی از این کت ها تا روی زانو است و شما می توانید آن ها را به همراه شلوار جین یا شلوار پارچه ای بپوشید.

استایل تام بوی با کتانی سفید و کفش کلاسیک

استایل با کنونی سفید - استایل تام بوی

در این سبک استایل از کتانی های سفید و کفش های کلاسیک استفاده می شود و با توجه به اینکه کتانی های سفید در هر سبک استایلی قابل استفاده هستند از این رو شما می توانید به راحتی لباس های خود را با آن ست نمایید. کفش های کتانی سفید را می توانید با شلوار جین فاق بلند بپوشید و جذابیت و زیبایی ظاهر خود را تکمیل نمایید.

اگر تمایل دارید از کت شلوار تام بوی استفاده نمایید بهتر است آن را با کفش چرمی و بدون پاشنه ای ست نمایید تا ظاهر و تیپی کلاسیک داشته باشید.

مدل مو های مخصوص استایل تامبوی

همانطوری که اشاره کردیم، مدل مو های پسرانه، مانند سایر قسمت های استایل تامبوی، برای داشتن این تیپ بسیار مناسب هستند. پیش از آن که به ویژگی های آن بپردازیم لازم به یادآوری می دانیم که بین “پسرانه” و “مردانه” تفاوت فراوانی وجود دارد. تامبوی بیشتر به سراغ استایل های پسرانه می رود.

کفش مناسب استایل تایل تام بوی

برای مدل مو هم حواستان باشد. مو های کوتاه که بین پسران نوجوان رایج است از اصلی ترین گزینه های ویژه ی استایل تامبوی هستند. فقط از خاطر نبرید که برای شیک تر بودن، به مدل موهای ساده تر، بیشتر توجه کنید! همچنین از ویژگی های موی کوتاه، نگهداری آسان، و خنکی در فصول گرم است که محبوبیت آنها را برای خانم ها دو چندان کرده.

آرایش در استایل تامبوی

در این استایل بهتر است آرایش بسیار کم و ساده ای داشته باشید. چون آرایش زیاد به نوعی در تضاد با استایل تامبوی است که بیشتر المان های آن از انواع لباس مردانه گرفته شده. در نتیجه از آرایش های سنگین بپرهیزید. موهای کوتاه از عناصر ضروری این استایل نیست اما بهتر می دانید که رایج ترین مدل مو، برای استایل تامبوی است.

اکسسوری‌های استایل تام بوی

تصور کنید که یک پسر بچه کوچک از چه اکسسوری‌هایی در استایل خود استفاده می‌کند؟ بدون شک کلاه و کراوات جزو اصلی‌ترین اکسسوری‌های او خواهد بود. کراوات یک اکسسوری عالی است تا به کمک آن استایل مردانه را به هر لباسی اضافه کنید.

هودی دخترانه - استایل تام بوی

برخی به جای استفاده از اکسسوری‌های مناسب، از لباس‌های اورسایز استفاده می‌کنند که دیگر تکراری شده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به جای آن چند کراوات رنگارنگ را به کمد لباس خود اضافه کنید.

ترندهای استایل تام بوی در سال ۲۰۲۲

ترند استایل تام بوی در سال ۲۰۲۲، یک نسخه دقیق از یک پسر بچه روستایی را که در مزرعه کار می‌کند و قصد دارد مردانگی خود را نشان دهد را به نمایش گذاشته است؛ ولی چه مواردی در این استایل لازم است تا رعایت شوند؟ یک تاپ بپوشید و از هیچ آرایش و اکسسوری در استایل خود استفاده نکنید. بلکه تنها با یک جفت کفش کتانی به کامل دیده شدن استایل خود کمک کنید.

استایل اسپرت دخترانه - استایل تام بوی

اگر انتخاب ظاهر پسری که در مزرعه کار می‌کند برای شما سخت است، پیشنهاد می‌کنیم چند پیراهن مردانه با طراحی‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلف به کمد لباس خود اضافه کنید تا در کنار شلوار جین یا کتانی آن را ست کنید.

دنیای مد و فشن در طول زمان تکامل می‌یابد که استایل تام بوی از این قانون مستثنی نیست. تا چند سال قبل استفاده از لباس‌های مردانه یا گشاد و بی‌شکل تنها راه حل بود تا شما بتوانید استایل خود را از ظاهر یک دختر شیرین و بانمک پرنسسی به سمت ظاهر یک پسر نوجوان تغییر دهید؛ در حال حاضر اما استفاده از انواع سویشرت‌ها یا شلوارهای جین با مدل‌های مختلف کار را برای شما راحت کرده‌ است.

آیا تیپ و سبک تام بوی مناسب شماست؟!

استایل تامبوی؛ در ابتدا با انگیزه اعتراض به تفاوت های جنسیتی و کمبودهای اجتماعی زنان شکل گرفت. اما امروزه تقریبا با برابری امکانات اجتماعی و جنسیتی، سبک تامبوی حالت اعتراض گونه خود را از دست داده است. این سبک امروزه، بیشتر امری سلیقه ای شده تا اعتراضی. یعنی دیگر زنان، نه به دلیل اعتراض به علت سلیقه شخصی خود از این سبک پسرانه بهره میگیرند.

این استایل مناسب زنانی است که راحتی و سادگی لباس های مردانه را به لباس های زنانه ترجیح میدهند. در این راهنمایی که برای شما آماده کردیم تمام ویژگی‌های استایل تامبوی و لباس ها و اکسسوری های که میتوانید برای این سبک پوشش استفاده کنید را آوردیم.

سلبریتی های مشهور با استایل تام بوی

از سلبریتی ها و افراد مشهوری که از استایل تامبوی استفاده می کنند می توان به کارا دلوین و کریستن استوارت ، الن دی جنرس و الن پیج را نام برد.

استایل خیابانی - استایل تام بوی

نکاتی درمورد استایل تام بوی

  • استایل تامبوی زنانه یک استایل معمولی نیست ؛از این رو، باید اعتماد به نفس داشته باشید و از نظرات دیگران هراسی به دل راه ندهید.
  • استایل تامبوی فقط مشمول لباس ‎هایتان نمی ‌شود، بلکه چگونگی حرکات و نحوۀ رفتار شما را هم در بر می‌ گیرد. با استایل تامبوی حتی می ‌توانید آزادانه ورزش کنید.
  • برخی از خانواده ها دوست ندارند که دخترانشان مثل پسرها لباس بپوشند؛ بنابراین، باید در مورد این استایل به آن ‌ها توضیح دهید.
  • پیروی از اصول استایل تامبوی به هیچ وجه به معنای کوتاه کردن موها نیست.
  • به طور کلی، رنگ‌ های تیره و لباس‌ های ساده برای استایل تامبوی زنانه مناسب‌ تر هستند.
  • تاتو و پیرسینگ هم در استایل تامبوی دلخواه هستند و هیچ ‌گونه اجباری مبنی بر انجام آن ‌ها وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید