رنگ سال 1401 را میدانید؟ این رنگ ترکیبی از رنگ های آبی و بنفش است.اگر میخواهید در دید و بازدید های عید از این رنگ جذاب استفاده کنید، با ما همراه شوید تا بدانید بهترین مکمل ها برای این رنگ کدام اند.

رنگ سال 1401 چیست؟

ست کردن - رنگ سال 1401

رنگ سال 1401 توسط شرکت پنتون طی جلسه ای با نمایندگانی از سراسر جهان که در ماه نوامبر ( آبان – آذر ) برگزار می شود تعیین و پس از آن اعلام می شود. شرکت پانتون به انگلیسی ( Pantone ) یک سازمان تولید رنگ بسیار بزرگ است که با سامانه تطبیق رنگ آنلاین در سراسر جهان شناخته شده است. این موسسه که در ایالت نیوجرسی آمریکا قرار دارد از سال 1963 به صورت غیر رسمی رنگ سال را انتخاب می کند.

پانتون سالیانه با برگزیدن چند رنگ و سپس نظر سنجی از مردم رنگ سال را تعیین می کند که در بخش های متفاوتی اعم از دکوراسیون داخلی، صنعت چاپ، گرافیک و لباس مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که رنگ سال جدید یعنی رنگ سال 2022 در زمستان تعیین می شود سالنامه ی گاموت افتخار دارد که به عنوان اولین موسسه، رنگ سال 2022 را به شما معرفی نماید.

پنتون رنگ سال 2022 را معرفی کرد

رنگ سال - رنگ سال 1401شرکت پنتون رنگ سال 2022 را به نام سایه ای از آبی (Very Peri) نامگذاری کرد.

در حالی که بسیاری از ما روزهای پایانی سال 2021 را با تأمل در رویدادهای طوفانی آن سپری خواهیم کرد، پنتون، مرجع جهانی رنگ، از قبل مشغول تماشای آینده بوده است، برای تصمیم گیری در مورد سایه ای که به بهترین شکل مانند چتری سال 1401 را در بر می گیرد. شرکت پنتون دیروز از رنگ سال 2022 – 1401 که رنگی جدید و ساخت شرکت خودش است رونمایی کرد. این رنگ با تم آبی و ذره ای قرمز به نام  سایه ای از آبی  شناخته شده است.

شرکت پنتون در مصاحبه ی خبری اضافه کرده است که این رنگ “به معنای واقعی کلمه شادترین و گرمترین رنگ آبی است.” “به دلیل آن ته رنگ قرمز، یک احساس قدرتمند از تازگی ایجاد می کند، و تازگی چیزی است که همه ی ما به آن نیاز داریم.”

استایل های رنگ سال 1401 برای خانم ها

در روزهای آغازین سال فعلی، رنگ مد سال 1401 عمدتاً در طرح های زرد و خاکستری بود و بیشتر خانم ها نیز این دو مدل را برای خود انتخاب می کنند. با توجه انتخاب آبی مایل به بنفش به عنوان مانتو رنگ سال 1401، بیشتر خانم های ایرانی با فرا رسیدن بهار و سال جدید، پوشاک مورد نظر خود را از براساس وری پری انتخاب خواهند کرد.

وری پری با نام های دیگری مثل آبی اسطوخودوسی یا آبی پریوینکل نیز شناخته می شود که حالت شاد و پاستلی دارد و به همین دلیل موجب القای حس طراوت و تازگی می شود. یکی از ویژگی های مهم وری پری، قابلیت ست شدن آن با طیف زیادی از رنگ های دیگر است. به عنوان مثال، زرد همواره یکی از مکمل های قدرتمند آبی محسوب می شود که ترکیب آن با آبی اسطوخودوسی نیز جذابیت های خاص خود را دارد.

طیف های بنفش

استایل بنفش - رنگ سال 1401

وری پری حالتی بین آبی و بنفش دارد و به همین دلیل با طیف های مختلف بنفش ست می شود. بنفش از ترکیب قرمز و آبی به دست می آید و نماد هماهنگی میان عقل و احساس است. برخی از مهم ترین طیف های بنفش عبارتند از: بادمجانی روشن، سرخابی، بنفش کدر، ارکیده، ارکیده سیر،، مخملی، نیلی ملایم و نیلی سیر. هرکدام از طیف ها می توانند ترکیب جذابی با رنگ سال 1401 بسازند که با توجه به سلیقه خود می توانید آن ها را انتخاب کنید.

طیف های متضاد

متضاد بنفش - رنگ سال 1401متضاد آبی، رنگ نارنجی است و ترکیب این دو با یکدیگر از لحاظ بصری، جلوه بسیار جذابی دارد. خانم ها معمولاً از طیف های متضاد در دکوراسیون خانه به ویژه آشپزخانه بهره می گیرند تا محیط خانه را زیباتر و دلنشین تر کنند.

طیف های خنثی

طیف های خنثی مثل سفید و سیاه بهترین مکمل برای رنگ  اصلی هستند. معمولاً وقتی رنگ اصلی بیشتر از حالت رایج استفاده شود، جلوه چندان مناسبی را خلق نمی کند. اما قرار گرفتن یک طیف خنثی در کنار رنگ اصلی، موجب کاهش شدت بیش از حد آن می شود و از طرفی جلوه و زیبایی قابل توجهی را نیز به وجود می آورد.

سفید معمولاً نماد پاکی و خلوص است و قرارگیری آن در کنار آبی اسطوخودوسی، ترکیب جذاب و دلنشینی را خلق می کند. رنگ لباس سفید برای مدل های مجلسی نیز جذابیت فوق العاده ای دارد که در مقاله مدل لباس مجلسی جدید 1400، به برخی از موارد آن اشاره شده است.

استایل یرای خانم ها - رنگ سال 1401یکی از سوال های بزرگ بعد از معرفی رنگ سال 1401، نحوه ساخت استایل های جدید و جذاب با این طرح  و نقش خاص است. در ادامه به معرفی از برترین و زیباترین استایل های قابل استفاده در سال 1401 می پردازیم.

ترکیب رنگ لباس سفید با دامن بنفش

همان طور که قبلا هم بیان شد، سفید قابلیت ست شدن با طیف های مختلفی را دارد و از آن می توانید برای ساخت ست های زیبا با وری پری هم استفاده کنید. به عنوان مثال پوشیدن لباس زنانه سفید با همراه با دامن بنفش، یک ترکیب فوق‎ العاده برای است که شما را بسیار جذاب و خاص نشان می دهد. این استایل برای کسانی که خیلی مایل به استفاده از طیف های تیره نیستند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود.

شلوار سفید با بافت بنفش

مدل بندی بافت های موجود در بازار بسیار متنوع است اما برای سال جدید سعی کنید به سراغ مدل  های خاص با طرح وری پری بروید. بافت بنفش را می توانید با شلوار سفید ست کنید. این استایل به قدری جذاب است که می توانید از آن برای عکاسی های خود نیز استفاده نمایید.

ست کت و شلوار بنفش زنانه

با توجه به مدهای اخیر زنانه، می توانید رنگ بنفش را در استایل های به روز مثل کت و شلوار یا وست و شلوارهای زنانه استفاده کنید و ظاهری روی مد رنگ سال داشته باشید.

کاپشن - رنگ سال 1401

شلوار وری پری با تاپ زرد

اگر به استایل های کژوال علاقه دارید، رنگ سال 2022 گزینه های جذابی برایتان خواهد داشت. یکی از بهترین انتخاب ها برای خلق تیپ کژوال مناسب سال جدید، ترکیب شلوار وری پری با تاپ زرد است. از این ترکیب  برای مهمانی های دوستانه می توانید استفاده کنید تا خودتان را از دیگران، متمایز سازید. در صورت تمایل می توانید کفش سفید اسپرت نیز همراه آن بپوشید. مانند مدل کفش 1401، از رنگ سفید برای کفش های جدید و تیپ سال 1401 خود نیز می توانید استفاده نمایید.

لباس مجلسی با رنگ وری پری

بنفش همیشه یکی از محبوب ترین گزینه ها برای لباس های مجلسی بانوان محسوب می شود که برخی از زیباترین گزینه های آن در مدل لباس پولکی زنانه جذاب 1401 معرفی شده است. وری پری هم که یکی از زیر مجموعه های بنفش محسوب می شود، انتخاب مناسبی برای لباس های مجلسی است. اگر پوست روشنی دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از لباس با طرح وری پری در مجالس عروسی و جشن عقد استفاده کنید.

استایل های رنگ سال 1401 برای آقایان

استایل اقایان - رنگ سال 1401تا به الان تمام استایل های معرفی شده رنگ سال 2022 مناسب خانم ها بود. رنگ جدید Very pery 17-3938 پنتون برای آقایان نیز بسیار جذاب و محبوب است و استایل های مردانه کژوال زیبایی را نیز می توان با آن خلق نمود. در ادامه به معرفی برخی از این موارد می پردازیم.

ژاکت بافت وری پری با شلوار ورزشی سفید

بدون شک یکی از زیباترین استایل های اسپرت و ورزشی برای آقایان، ترکیب شلوار ورزشی سفید با بافت مردانه بنفش است. این ترکیب با کفش کتانی سیاه یا سفید تکمیل می شود و برای ورزش های صبحگاهی و طبیعت گردی انتخاب بسیار مطلوبی می باشد.

شلوار کتان بنفش با کت اسپرت

شلوارهای کتان جزو محبوب ترین شلوارها برای آقایان محسوب می شوند که تنوع طرح و نقش زیادی هم از آن وجود دارد. انتخاب رنگی مثل آبی پریوینکل برای شلوار کتان شاید در نگاه اول، انتخاب پر ریسکی به نظر برسد. اما این شلوار جذابیت منحصر به فردی در استایل های کژوال دارد. شلوار کتان بنفش را می توانید با کت اسپرت خاکستری و کفش  قهوه ای ست کنید تا تیپ Casual بسیار زیبایی برای خود بسازید.کت شلوار اقایان - رنگ سال 1401

کت بنفش با شلوار مشکی

طراحان کت و شلوار مردانه همیشه به دنبال ایده های خاص هستند تا بتوانند آثار جذاب و منحصر به فردی خلق نمایند. یکی از طرح های خاص آن ها برای سال جدید، ترکیب کت وری پری با شلوار مشکی است. این ترکیب برای آقایانی که به دنبال لباس های منحصر به فرد برای استایل های رسمی خود هستند، انتخاب بسیار مطلوبی محسوب می شود.

کت و شلوار بنفش

این ترکیب برای افراد با پوست تیره، مناسب است و معمولاً با پیراهن  سفید و کروات طرح دار ست می شود. در صورتی که به دنبال ترکیب های مناسب دیگری با وری پری هستید، می توانید از پالت های منتشر شده توسط شرکت پنتون نیز استفاده کنید. این پالت شامل رنگ های مکمل وری پری هستند و انتخاب های مناسبی را پیش روی شما می گذارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید