ایده دوخت مانتو تابستانی و اطلاعات مفید برای انتخاب بهترین نوع پارچه را در اختیارتان قرار دادیم.

انتخاب درست مانتو میتواند به حفظ دمنای مناسب بدن در روز های گرم تابستان کمک کند.

آموزش دوخت مانتو تابستانی

انواع مدل مانتو تابستانی

جلو بسته

مانتو جلو بسته - ایده دوخت مانتو تابستانی

جلو بسته کلوش

مانتو کلوش جلو بسته - ایده دوخت مانتو تابستانی

مدل دکمه دار

مانتو جلو بسته دکمه دار - ایده دوخت مانتو تابستانی

اسپرت

مانتو اسپرت - ایده دوخت مانتو تابستانی

مانتو اسپرت کوتاه - ایده دوخت مانتو تابستانی

مجلسی

مانتو آستین پفی مجلسی - ایده دوخت مانتو تابستانی

مانتو مجلسی - ایده دوخت مانتو تابستانی

حریر

مانتو حریر بلند - ایده دوخت مانتو تابستانی

مانتو حریر سفید - ایده دوخت مانتو تابستانی

کتی

مانتو کتی گشاد - ایده دوخت مانتو تابستانی

مانتو کتی - ایده دوخت مانتو تابستانی

اور سایز

مانتو اور سایز - ایده دوخت مانتو تابستانی

مانتو اور سایز تابستونی - ایده دوخت مانتو تابستانی

مانتو تابستانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد

رنگ مانتو در ایده دوخت مانتو تابستانی

در فصل تابستان، بهتر است از مانتوهای رنگ روشن مثل سفید، کرم، گلبهی، آبی و صورتی روشن و رنگ های پاستلی استفاده کنید. رنگ های تیره مثل مشکی، سورمه ای ، قهوه ای و  . . . به دلیل جذب بالای نور خورشید و گرما، دمای بدن را بالا برده و بیشتر برای فصل زمستان و روزهای سرد مناسبند.

مدل مانتو

مدل مانتو هم در تعیین درجه حرارت بدن بسیار تاثیرگذاراست. در قدم نخست ، از پوشیدن مانتوهای تنگ و جذب و چسبان پرهیز کنید. این مدل مانتوها با ایجاد فشار به پوست، باعث افزایش تعریق در بدن شده و عرق را روی بدن نگه می دارند. همچنین به دلیل نبودن فضای کافی بین مانتو و پوست بدن، باعث آسیب رسانی و ایجاد التهاب های پوستی در دراز مدت می شوند.  

مناسب ترین مدل مانتو در این فصل، مانتو های آزاد، بلند و گشاد هستند. از پوشیدن مانتوهای اندامی در این فصل خودداری کنید. اگر قد کوتاهی دارید، بهتر است دو طرف مانتوی بلند شما در پهلوها ، چاک داشته باشند. مانتو های عبایی و آستین کیمونو، از دیگر مدل های مناسب این فصل هستند. یک ترکیب ایده آل برای روزهای گرم تابستانی، پوشیدن مانتوی بلند و آزاد جلو باز و بدون دکمه بر روی پیراهن های بلند و خنک  تابستانی است.  

جنس مانتو 

بهترین انتخاب برای این فصل، مانتوهای نخی و نازک است. از پوشیدن مانتوهایی که در آن از الیاف مصنوعی به ویژه نایلون استفاده شده است، به شدت بپرهیزید. برخی دیگر از پارچه های خنک و مناسب برای مانتوهای تابستانی عبارتند از : شانتون ریزبافت، لینن، کرپ نخ، حریر، ابریشم، سیلک، ژورژت، کدری، کریشه، ترگال، پوپلین، وال، کتان نخ نازک و کرپ هایی با گرم پایین. 

مانتوهایی با این جنس پارچه را بهتر است با دست و آب سرد بشویید. از چنگ زدن زیاد و چلاندن بعد از شستشو خودداری کنید و مانتو را به چوب لباسی آویزان کنید تا به آرامی آب آن گرفته شود و خیلی چروک نشود. 

اگر این جنس پارچه ها را می خرید تا مانتویتان را بدوزید، بهتر است بدانید که این پارچه ها، آب رفت دارند. قبل از بریدن و دوختن آنها، پارچه را ده دقیقه در آب بگذارید و سپس پهن کنید تا خشک شود. 

یقه مانتو

هرچیزی اضافه در مانتو تابستانی باعث گرما میشود، حال میخواهد کمربند باشد یا یقه!
یکی دیگر از اصولی که هنگام انتخاب و خرید یک مانتوی تابستانی باید به آن توجه داشت مدل یقه یک مانتو است.مانتوهایی با یقه بزرگ میتوانند. اشتباه ترین انتخاب شما باشند، زیرا یقه آنها روی گردنتان قرار گرفته و گرما را تشدید میکنند.از این رو مانتوهای فاقد یقه یا انواعی که یقه های کوچک دارند میتوانند انتخاب های مناسبتری برای فصل گرما باشند.

کمر مانتو

همانطور که فهمیدیم آزادی مانتو تابستانی از اصول مهم انتخاب یک مانتوی مخصوص تابستان است.
مانتوهای کمردار برای ما یاد آور پاییز و باران و بارانی هستند تا یک لباس تابستانی و خنک و راحت.
علاوه بر این بستن کمر روی مانتو باعث عرق کردن ناحیه ای میشود که کمربند روی آن قرار دارد و همین باعث تشدید گرما در شما میشود.
پس اگر میخواهید با کمربند جلوی مانتوی خود را ببندید بهتر است از این تصمیم صرف نظر کنید و دنبال یک مانتوی آزاد جلوبسته باشید.

مدل مانتوی تابستانی - ایده دوخت مانتو تابستانیبهترین پارچه ها برای مانتو تابستانی

پارچه‌ی ریون برای مانتو

یکی از بهترین پارچه ها برای مانتو تابستانی است. این جنس پارچه را با نام ویسکوز هم می­‌شناسند. این پارچه در هوای گرم و خشک بهترین کاربرد را دارد و از آنجائی‌ که متریال این پارچه الیاف مصنوعی و بازیافتی از پنبه و چوب است، در برابر رطوبت به خوبی پارچه کتان عمل نمی­کند. اما قیمت مناسب و نسبتا ارزانی دارد و از پرطرفدارترین و پرتقاضاترین پارچه‌­های مناسب مانتو در ایران است.

البته به جز قیمت، دارای مزیت­‌های دیگری مانند عدم چروک به دلیل قابلیت کشی بودن بالا و لطافت به دلیل ضخامت کم می­‌باشد. بنابراین اگر شما به دنبال یک مانتو ظریف و سبک وزن هستید، مانتوهای با پارچه ریون را پیشنهاد می­‌کنیم. از این پارچه حتی برای دوخت سایر آیتم‌­های لباس زنانه نیز استفاده می­‌کنند. خوشبختانه در زمینه انتخاب طرح و رنگ محدودیتی با این پارچه وجود ندارد. بنابراین این پارچه اکثر سلیقه‌­ها را از رنگ­‌های ساده مانند رنگ مشکی تا طرح­‌های مختلف مانند طرح پوست پلنگی را به خوبی پوشش داده است.

پارچه‌‌ی ابریشم برای مانتو

یکی از لوکس‌­ترین و گران­قیمت‌­ترین مانتوهایی که در بازار هستند، متعلق به مانتوهای با پارچه ابریشم می­باشد. قیمت بالای این مانتو علاوه بر قدرت استحکام خود پارچه، به علت سختی پروسه تولید ابریشم از پیله تا بافت دستی است. بنابراین مانتوهای ابریشم را معمولا در مراسم‌­های خاص و بسیار مهم بر تن می‌­کنند.

در مورد تنوع مانتوهای این پارچه مانند پارچه ریون است و شما طبق سلیقه خود می­‌توانید مانتوهای ساده یا طرح‌­دار بخرید. اگر از من بپرسید که مانتوهای ابریشم را چه زمانی می­‌پوشید؟ بهار را ترجیح می­‌دهم. زیرا هوا درون این پارچه جریان ندارد، بنابراین برای فصل تابستان مناسب نیست و احساس گرما خواهید کرد. از طرفی هم مانتوهای ابریشم مناسب زمستان نیستند، زیرا شما را گرم نگه نمی‌­دارند. پس بهترین زمان برای استفاده از مانتوهای ابریشم اواخر بهار و اوایل پاییز است.

پارچه‌ی نخی برای مانتو

بهترین فصل برای پوشش مانتوهای نخی فصل تابستان است. زیرا پارچه­‌های نخی بر خلاف ابریشم در هوای گرم تابستان به پوست تن شما نمی‌­چسبند، بلکه برعکس با انتقال گرما از بدنتان به فضای بیرون باعث خنکی می­‌شوند. مطمئنم در این فصل در خیابان، دانشگاه و محل کار این مانتوها را با طرح و رنگ‌­های زیبا و شاد متنوعی دیده‌­اید و حتی شما هم در کمدتان مانتوهای نخی رنگارنگی و جذابی دارید.

یک توضیح جالبی که در رابطه با پارچه­‌های نخی وجود دارد، این است که بر خلاف دانسته‌­های عموم نام این پارچه به علت خصیصه و ویژگی آن یعنی وجود درصد بالایی از پنبه به پارچه‌­های نخی معروف شده است. شاید شایع‌­ترین مشکلی که در مانتوهای نخی هست، آب­ رفتن پارچه مانتو بعد مدت زمان مشخصی است.

پارچه‌ی کتان برای مانتو

یکی دیگر از پارچه­‌های مناسب مانتو در فصل تابستان، پارچه کتان است. زیرا به جریان هوا اجازه می­دهد که به راحتی در میان پارچه در چرخش باشد. پارچه­‌های از جنس کتان در واقع ساخته شده با الیاف گیاهی یعنی الیاف ساقه کتان هستند. یکی از دردسرهایی که به احتمال زیاد با خرید مانتو کتان تجربه خواهید کرد، چروک شدن بیش از حد آن است و اما راه ­حل این مشکل خرید جنس کشی این پارچه است.مانتو خنک - ایده دوخت مانتو تابستانی

پارچه‌ی لنین برای مانتو

پارچه لینن از جمله پارچه‌هایی هست که مواد تشکیل دهنده آن درصد ترکیبی از پنبه، پلی استر و ویسکوز است. طبیعتا هر چه درصد پنبه آن بیشتر و پلی استر کمتر باشد، پارچه باکیفیت‌تر خواهد بود. مانتوهای با جنس پارچه لنین در ایده دوخت مانتو تابستانی از جمله مانتوهای پرکاربرد و کاملا مناسب برای استفاده در فصل تابستان و بهار هستند.

زیرا این پارچه به دلیل خنکی و قدرت جذب بالا به پوست شما حس شادابی می‌دهد. سبک وزن بودن و خوش فرم بودن از ویژگی‌های دیگر پارچه لنین است که با وجود این مزیت شما مانتوها و انواع پوشیدنی‌های متنوعی را با این جنس در بازار می‌بینید.

پارچه‌ی کرپ برای مانتو

کرپ در ایده دوخت مانتو تابستانی بسیار پر طرفدار است. علاوه بر داشتن سابقه طولانی، تولیدکنندگان کرپ با برندهای مشهوری همکاری دارند که نشان­ دهنده این است که درصد قابل توجه‌ای از آیتم‌­های موجود در بازار با جنس کرپ هستند که می­‌توان به کرپ باربی، لئونارد، شیفون، ژرژت و … اشاره کرد. این پارچه از نوع پارچه­‌های وارداتی باکیفیت است و به همین دلیل قیمت بالایی دارد.

بنابر این اگر دقت کرده باشید، بیشتر مانتوهای با پارچه کرپ را بر تن خانم‌­ها در مراسم‌­های مهم می‌­بینید. پارچه کرپ در سه نوع متریال مختلف از قبیل پشم، ابریشم و پلی استر تولید می­‌شود. بنابراین با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده آن چیست می‌­تواند وزن­‌های متفاوتی داشته باشد و برای فصول مختلف قابل استفاده باشد. برای مثال اگر مانتوی شما با پارچه کرپ از جنس پشم باشد، وزن سنگینی خواهد داشت و مناسب پوشش در فصل زمستان است.

پارچه‌ی جین برای مانتو

پارچه جین یکی از بادوام ­ترین پارچه‌­های مناسب مانتو است که در همه جای دنیا پرطرفدار می‌­باشد. تعداد زیادی از ما مانتو جین را بهترین انتخاب برای ساخت یک استایل شیک و اسپرت در فصل بهار و پاییز می­ دانیم. از نظر وجود تنوع در تولید مانتوهای جین، باید بگویم که شما می‌­توانید مانتوهای جین خود را با ویژگی­‌های مختلفی مثل کشی بودن یا عدم کشی ، اندازه ضخامت از زیاد تا کم با رنگ­‌های زیبای موجود در بازار بخرید.

پارچه فاستونی برای مانتو

از این پارچه برای تولید لباس‌های اداری و رسمی از جمله مانتو استفاده می‌شود. بنابراین اگر شما یک خانم شاغل هستید و به دنبال پارچه‌های مناسب مانتو برای محل کار خود می‌گردید، پیشنهاد ما به شما مانتوهایی با پارچه فاستون است که می‌توانید آنها را در فصل پاییز و زمستان بپوشید.

به همین دلیل با توجه به اینکه پارچه فاستون مورد نظر از پشم یا پلی استر است، قیمت‌های متفاوتی از گران تا ارزان دارد. بنابراین هر چه درصد پشم بیشتر باشد، وزن مانتو سنگین‌تر، میزان چروک‌پذیری بیشتر و قیمت بالاتری دارد و هر چه پلی استر بیشتر باشد، وزن آن سبک‌تر، میزان چروک پذیری کمتر و قیمت پایین‌تری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید