ست لباس برای پاییز برای افراد شیک پوش و خاص دغدغه بزرگی است. اینکه در این فصل چه لباسی مناسب و شیک به نظر می رسد ظرافت بسیار دارد. این مطلب در گروه مد و لباس پارس مگ به شما کمک می کند که در فصل پائیز بدرخشید.

فهرست محتوا نمایش

لباس هایتان را روی هم بپوشید

درجه حرارت در طول پاییز، نوسانات بسیار زیادی دارد. صبح ها هوا خنک بوده، ظهرها گرم و عصر و شب کاملا سرد می باشد. اگر تمام روز خود را سرکار یا دانشگاه هستید، احتمالا نمی توانید با سرد و گرم شدن هوا، لباس هایتان را تعویض کنید.

بهترین روش برای این شرایط، پوشیدن لباس ها برروی هم می باشد؛ چراکه در این صورت هر زمان که گرم تان شد می توانید به راحتی یکی از لایه های لباس را درآورید.

ست لباس برای پاییز
ست لباس برای پاییز

اگر در مکانی زندگی می کنید که در پاییز هوای کاملا سردی دارد، همیشه یک تی شرت آستین کوتاه یا آستین بلند تنگ از زیر لباس هایتان بپوشید. این تی شرت ها را می توان از زیر پلیورهای مختلف پوشید.

با وجود این تی شرت ها در زیری ترین لایه لباس هایتان، احتمالا باید از پلیورهای یقه اسکی یا یقه های کاملا بسته استفاده کنید.

اگر در مکانی زندگی می کنید که در فصل پاییز هوا همچنان گرم است، می توانید از تی شرت های آستین کوتاه نازک یا تاپ بر زیر لباس هایتان استفاده کنید.

  • یک تاپ جذاب را بر زیر بلوز آستین بلند یقه بازتان بپوشید. یقه باز بلوز باعث خواهد شد تا تاپ جذاب تان نمایان شده و ظاهر خاص و در عین حال گرمی ایجاد می کند.
  • یک بلوز آستین بلند دکمه دار طرح دار را از روی یک بلوز یا تاپ سفید بپوشید. برای داشتن یک ظاهر کلاسیک در پاییز، این استایل را با شلوار جین و بوت های اسپرت ست کنید.
  • یک بلوز بافتنی برروی تی شرت تان بپوشید و استایل پاییزی تان را با پوشیدن یک شلوار جذب یا لگ جذاب کنید.

لباس مناسب بپوشید

معمولا در پاییز، صبح ها و عصرها، هوا سرد و خنک بوده و ظهرها گرم می باشد.

به همین دلیل، می بایست چیزی بپوشید که وقتی هوا گرم شد بتوانید به راحتی آن را از تن تان درآورید.

ست لباس برای پاییز
ست لباس برای پاییز
  • اگر در مکانی زندگی می کنید که در فصل پاییز هنوز هوا گرم است، کت های نسبتا نازک، مانتوهای بافت، و سوییشرت گزینه های مناسبی برایتان خواهند بود.
  • اگر در مکانی زندگی می کنید که در فصل پاییز نسبتا خنک است، یک کت مناسب و یا یک بارانی بلند برایتان ایده آل خواهد بود.
  • همچنین می توانید از کت های کلفت تر، مانتوهای بافت و سوییشرت های پشمی استفاده کنید.
  • هودی های گرم و گشاد و بلند هم برای پاییز مناسب خواهند بود. شما به راحتی می توانید هر لباسی که دوست دارید را بر زیر هودی تان بپوشید.

پوشیدن لگ زیر دامن و شلوار

اگر واقعا قصد دارید در پاییز هم دامن و شلوارهای کوتاه تان را استفاده کنید، مجبورید که از زیر آنها لگ مشکی یا تیره بپوشید.

به طور کلی بهترین شلواری که می توانید برای پاییز انتخاب کنید، شلوارهای جین یا پارچه ای بلند هستند.

  • اگر از شلوارهای تنگ استفاده کنید، می توانید آن ها را به راحتی در داخل بوت هایتان قرار دهید.
  • اگر به دامن علاقه بیشتری دارید، می توانید یک دامن پشمی پوشیده و در زیر آن از جوراب شلواری یا ساپورت های کلفت استفاده کنید.

پوشیدن بوت و کتونی در پاییز

با رسیدن فصل پاییز باید صندل های زیبا، کفش های تابستانی پاشنه بلند و دمپایی های راحتی تان را کنار گذاشته و به جای آن، از کفش های جلو بسته، کتونی و بوت استفاده کنید.

ست لباس برای پاییز
ست لباس برای پاییز
  • با پوشیدن کفش یا بوت های گرم و نرمی مثل آگ یا هر بوت پشمی دیگری، استایل راحت و گرمی را تجربه کنید.
  • برای روزهای بارانی و نمناک پاییزی، می توانید از بوت های دکتر مارتین، کاترپیلار یا هر بوت چرم و لژداری که دوست دارید استفاده کنید.
  • اگر در مکانی زندگی می کنید که هوا در طول پاییز، آنچنان سرد نمی شود، می توانید از کتونی های ساق بلند استفاده کنید.
  • همچنین می توانید از بوت های چرم بلند تا زانو، زیر زانو یا نیم بوت استفاده کنید.

استفاده از اکسسوری مخصوص پاییز

از اکسسوری های گرم استفاده کنید
اکسسوری هایی مثل شال گردن، کلاه و یا دستکش، شما را کاملا گرم نگه می دارند. همچنین هرزمان در روز که احساس کردید هوا در حال گرم شدن است، می توانید به راحتی آنها را در آورید. با چند ایده در این مورد آشنا شوید.

برای انتخاب کلاه پاییزی، می توانید گزینه ای مثل کلاه نیوزبوی (یا همان کلاه پیکاسویی) یا هر کلاه گرم و پشمی که دوست داشتید را انتخاب کنید.
برای انتخاب شال گردن در پاییز، گزینه هایی را امتحان کنید که از جنس پشم نازک بوده و طرح های چهارخانه زیبایی دارند. از استفاده از شال گردن های بافتنی یا پشمی کلفت خودداری کنید؛ مگر اینکه در مناطق کاملا سرد زندگی کنید.
دستکش ها بهترین گزینه برای استایل پاییزی تان هستند. یک دستکش چرمی یا جیر خریداری کنید. اگر منطقه زندگی شما گرم است، از دستکش های بدون انگشت استفاده کنید.

انتخاب طرح مناسب برای پارچه لباس پاییزی

طرح های بسیار متنوعی وجود دارند که برای فصل پاییز مناسب تر از دیگر فصل ها می باشند.

پارچه هایی با طرح های روشن و سرزنده ای از گل های رنگی مثل گل ختمی، افراد را بیشتر به یاد بهار و تابستان می اندازد، و ممکن است برای روزهای سرد و بارانی پاییز کمی نامناسب به نظر برسد. لباس های چهارخانه بهترین گزینه برای پاییز هستند.

ست لباس برای پاییز
ست لباس برای پاییز

از لباس های گلدار تیره استفاده کنید. برای مثال بهتر است از پارچه های گلدار با زمینه های مشکی، سورمه ای یا بادمجانی استفاده کنید. گل هایی که برای فصل پاییز مناسب هستند شامل گل رز، گل خار و بنفشه می باشند.

انتخاب جنس مناسب پارچه ست لباس برای پاییز

شما لباس پاییزی می خواهید که بتواند گرم نگه تان دارد. از پارچه های لنین، ساتن و پنبه ای نازک استفاده نکنید. این پارچه ها برای پاییز بسیار نازک بوده و بیشتر مناسب تابستان هستند.

مناسب ترین پارچه هایی که می توانید برای پاییز مورد استفاده قرار دهید عبارتند از:

  • چرم طبیعی، جیر، چرم مصنوعی.
  • پشمی، نمدی، تو کرکی.
  • جین، مخمل کبریتی، کتان.
  • ست کردن لباس پاییزی
  • بوت با شلوارجین

بوت را با شلوارجین بپوشید

هردوی این موارد شما را از خنکی و سرمای پاییز در امان نگه می دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که اگرچه پوشیدن شلوار جین های تنگ و گذاشتن آنها در داخل بوت ظاهر بسیار جذابی را خلق می کند، اما درعین حال شلوارجین های بوت کات هم ظاهر جذابی را به وجود می آورند.

  • شلوار جین تنگ به همراه یک بوت مشکی یا قهوه ای بلند، ترکیب جذابی خواهد شد.
  • شلوار جین بوت کات خود را با بوت های کوتاه اسپرت بپوشید.
  • این موارد را با یک بلوز آستین بلند ست کنید.

دامن و پیراهن با لگ

اگر قصد ندارید در سرمای پاییز هم پیراهن و دامن را ترک کنید، این آیتم ها را با لگ یا ساپورت ست کنید تا بتوانید ظاهری جذاب و در عین حال گرم و نرم داشته باشید.

پوشیدن تی شرت با لباس های پاییزه

اینکه پاییز هوای سردتری دارد، به این معنا نیست که باید تی شرت های آستین کوتاه یا تاپ های مورد علاقه تان را کنار بگذارید. شما می توانید با پوشیدن تی شرت های مورد علاقه تان به همراه یک لباس پاییزی گرم و نرم جلو باز بر روی آن، در پاییز جذاب باشید و بدرخشید.

همچنین می توانید روی لباس مورد علاقه تان یک سوییشرت بپوشید.

  • به این منظور می توانید از مانتوهای جلو باز کوتاه یا بلند استفاده کنید. برای مثال می توانید یک مانتوی جلو باز بدون دکمه را بر روی تی شرت مورد علاقه خود پوشیده و یک کمربند مناسب دور کمرتان ببندید.
  • یک شلوار جین جذب به همراه بوت های بلند، استایل تان را تکمیل خواهد کرد.
ست لباس برای پاییز
ست لباس برای پاییز

یک کت پشمی یا مخمل کبریتی بپوشید. وجود بافت در پارچه، کنتراست جذابی برای ظاهرتان ایجاد می کند.
اگر در منطقه سردی زندگی می کنید، با پوشیدن کت های بلند یا بارانی می توانید خودتان را گرم نگه دارید. اگر در مناطق گرم تر زندگی می کنید، از کت های نازک تر استفاده کنید.

پوشیدن لباس ها روی هم دیگر

با پوشیدن یک تی شرت در زیر لباس پاییزی تان که ممکن است یک بلوز آستین بلند، مانتو یا پالتو باشد، می توانید در صبح های سرد پاییزی گرم باشید.

همانطور که روز به سمت گرم شدن می رود، می توانید یکی از لایه های لباس را خارج کنید.

  • برروی یک تاپ ساده، یک بلوز آستین بلند گیپوری که دقیقا رنگی مشابه با تاپ تان دارد بپوشید.

اگر در منطقه ای با آب و هوای سرد زندگی می کنید، می توانید به جای تاپ، از یک بلوز ساده استفاده کرده و روی آن بلوز گیپوری یقه اسکی بپوشید.

ست لباس برای پاییز
ست لباس برای پاییز
  • بلوزهای دکمه دار را با تی شرت های ساده ست کنید. همچنین می توانید بنابر میزان سردی و گرمی هوا، یک تاپ ساده، تی شرت آستین کوتاه یا آستین بلند بپوشید.
  • لباس پوشیدن به صورت لایه لایه، شما را در آب و هوای متغیر پاییز، هم گرم و هم خنک نگه می دارد.

ست کردن لباس های مختلف بایکدیگر

پاییز، فقط و فقط درمورد کنتراست است؛ چراکه هوای گرم تابستانی در حال ورود به سرمای زمستان است و زندگی در حال تغییر است.

سعی کنید شما نیز با این کنتراست همراه شوید. مثلا لباس های ساده با طرح دار، و لباس های روشن را با تیره ترکیب کنید.

  • چرم و گیپور را با هم ست کنید. این ۲ مدل جنس، به خوبی ست خواهند شد؛ چراکه کاملا با هم متفاوت هستند.
  • روش دیگر برای ست کردن آیتم های متفاوت باهم، این است که بوت های جیرتان را با شلوار یا لگ چرم ست کنید.
  • بر روی تی شرت تیره رنگ خود، یک سوییشرت روشن بپوشید.
ست لباس برای پاییز
ست لباس برای پاییز

طرح ها را نیز با هم ست کنید. مثلا در زیر پیراهن دکمه دار چهارخانه قرمز و مشکی تان، یک تی شرت سفید بپوشید.
می توانید بلوز جذاب استایل بوهویتان را با یک شلوار جین مشکی جذب و بوت ست کنید. همچنین در این استایل می توانید از یک کمربند چرم نیز استفاده کنید.

نحوه بستن دکمه کُت و ژاکت

زیباترین حالت ممکن در پوشیدن یک ژاکت در این است که بالاترین دکمه آن همیشه باز و دکمه های میانی برای خوش فرم نگه داشتن لباس بسته باشد، توصیه می شود دکمه آخر یا پایین ترین دکمه ژاکت نیز باز بماند تا لباس زیر آن یا کمربند دیده شود.

اگر لباستان 2 دکمه دارد یکی از آن ها را باز بگذارید.

ممنوعیت آویزان کردن لباس بافتنی از چوب رختی

هرگز لباس پاییزی و زمستانی خود را که دارای بافتی ضخیم تر و غالبا بافتنی هستند از چوب رختی آویزان نکنید چرا که اینکار باعث کش آمدن لباس ها می شود، بنابراین لباس های فصل سرد سال را تا کرده و در کُمد لباس خود بگذارید.

ممنوعیت استفاده از خشک کن لباسشویی

لباس های فصل پاییز و زمستان را بعد از مرحله آبکشی از ماشین لباسشویی خارج کنید و برای خشک شدن از بند آویزان کنید اجازه ندهید در ماشین لباسشویی مرحله خشک کن را طی کند چرا که در این صورت لباس های شما داوم و قوام بیشتری داشته و برای مدت زمان زیادی فرم اصلی خود را حفظ خواهد کرد.

ست لباس برای پاییز با بهترین ترکیب رنگ

لباس های پاییزی تنوع زیادی دارند و در انواع مدل ها و رنگ ها وجود دارند. در فصل پاییز نیز همانند سایر فصول باید لباس ها را بر اساس رنگ فصل انتخاب نمود . انتخاب لباس بر اساس رنگ فصل تاثیر مثبتی روی تیپ و استایل تان خواهد داشت.

زرد و طوسی

پوشیدن لباس های طوسی در فصل پاییز متداول است اما برای اینکه زیباتر و جذاب تر به نظر برسید بهتر است لباس های طوسی خود را به تنهایی نپوشید بلکه با لباس های زرد خود ست کنید.

خردلی ، مشکی ، آبی دریایی

اگر ترکیب قهوه ای و خردلی را نمی پسندید می توانید خردلی را با رنگ های مشکی و آبی دریایی ست کنید.

سبز زیتونی و آجری

یکی از بهترین ترکیب رنگ ها برای فصل پاییز این است که لباس های سبز زیتونی خود را با رنگ آجری ست کنید تا زیبا و خاص شوید.

قهوه ای و خردلی

برای اینکه آرام بخش و زیبا به نظر برسید ، لباس های خردلی خود با رنگ زمینی قهوه ای یا قرمز مایل به قهوه ای ست کنید .

خردلی ، مشکی و جین

ترکیب لباس های مشکی و خردلی و جین استایل پاییزی شما را زیباتر و جذاب تر می سازد.

صورتی ، سبز و خاکستری

رنگ صورتی همراه با رنگ سبز یک تضاد دوست داشتنی ایجاد می کند و رنگ خاکستری هم ترکیب را کامل می کند. این ترکیب یک ترکیب رنگ بسیار ظریف و کاملا زنانه است.

شرابی بورگاندی و مشکی

یکی از بهترین ترکیب های رنگی ، ترکیب رنگ سیاه و سفید است اما در صورت استفاده زیاد ، به مرور زمان این ترکیب کسل کننده می شود پس بهتر است کمی شرابی بورگاندی یا قرمز تیره به این ترکیب لباس بیفزایید تا ظاهر شما را شادتر و شیک تر نماید.

مرجانی و آبی دریایی

برای اینکه لباس هی مرجانی شما جلب توجه کمتری کنند بهتر است با این رنگ زیبا ، رنگ آبی دریایی را ترکیب کنید .

صورتی کم رنگ ، آبی ، طوسی

اگر رنگ های پاستیلی مانند صورتی را با طوسی تیره و آبی ترکیب کنید ، یکی از بهترین ترکیب های لباس پاییزی را به دست می آورید گر چه رنگ های پاستلی به تنهایی نیز برای پاییز مناسب هستند.

صورتی ، سبز و مشکی

برای اینکه ظاهری جذاب و زیبا پیدا کنید ، بهتر است لباس های صورتی و سبز را با هم ست کنید و در کنار این رنگ ها از کیف و کفش مشکی نیز استفاده کنید.

آبی دریایی ، قهوه ای مایل به زرد و سبز زیتونی

هر کدام از این رنگ ها را می توانید به تنهایی و به صورت تک رنگ استفاده نمایید و یا همه آن ها را با هم ترکیب کنید یا رنگ دیگری مانند رنگ قرمز هم به آن بیفزایید.

سبز جنگلی و نارنجی

یکی از بهترین ترکیب رنگ ها در روزهای سرد پاییزی و زمستانی پوشیدن لباس های طیف سبز با لباس های نارنجی است .

صورتی و قرمز

برای یافتن زیباترین استایل پاییزی ، لباس های هم خانواده مانند قرمز و صورتی را با هم ست کنید .

ست لباس پاییزی برای کودکان

تمامی موارد ذکر شده در مورد جنس، رنگ و طرح لباس های پاییزه در مورد پوشش کودکان نیز قابل اجراست. مضاف بر اینکه به طور معمول استفاده از سوئیت شرت هایی با طرح های کارتونی و شاد پوششی هیجان انگیز برای کودکان در این فصل می باشد.

به طور کل پوشیدن لباس های خنک و آستین کوتاه برای پوست و بدن لطیف و حساس کودکان اصلاً مناسب نیست.

والدین محترم باید در این فصل به فکر ست لباس پاییزی گرم و بلوز های آستین بلند برای کودکان دلبند خود باشند.

پیشنهادی جالب برای ست لباس پاییزی زنان در مهمانی ها

برای بانوان پوشیدن چکمه یا بوت های ساقه بلند به همراه یک دامن نسبتاً بلند با طرح های منظم در مهمانی های خاص خود انتخابی خاص و ویژه است.

برای ست کردن بلوز مناسب با این تیپ، معمولاً بلوز های آستین بلند با یقه اسکی گزینه بسیار جذابی است.

پیشنهاد ویژه برای آقایان شیک پوش

آقایان شیک پوش اگر تمایل داشته باشند در این فصل به خود ظاهری جذاب تری بدهند.

ست لباس برای پاییز
ست لباس برای پاییز

می توانند از ترکیب یک بلوز بافت یا پشمی به همراه یک شلوار کتان و جین تیره برای ست لباس پاییزی خود استفاده نمایند.

نکات در خصوص ست لباس برای پاییز

  • شما همچنان می توانید از لباس های تابستانی تان استفاده کنید؛ برای مثال یک لگ مشکی را در زیر شلوار کوتاه تابستانی تان بپوشید.
  • تمامی این موارد، به استایل شخصی شما بستگی دارد؛ پس لباس های مختلف تان را با هم ست کنید تا استایل مورد علاقه تان به وجود آید.
  • اگر قصد دارید از لباس های قدیمی تان استفاده کنید که دیگر اندازه شما نیستند، بهتر است این کار را انجام ندهید! چراکه استایل تان نابود خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید