امروزه شلوار ها از تنوع بالایی برخوردارند. یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین آنها مدل شلوار بگی دخترانه است که در مدل ها و جنس های متفاوتی تولید می شود. شلوار بگی از جمله شلوارهایی است که بسیار راحت، و مناسب هر سایز و استایلی می باشد، و به دلیل سادگی هیچ وقت قدیمی نمی شود. گروه استایل پارس مگ انواع شلوار های بگی و اصول ست کردن آنها با لباس های مختلف را به شما یاد می دهد.

شلوار بگی کتان - مدل شلوار بگی دخترانه

فهرست محتوا نمایش

شلوار بگ چیست ؟

این شلوار در انگلیسی با نام baggy pants معروف است و در ایران نیز به این نوع شلوارها شلوار بگی می‌گویند. شلوارهای بگی دخترانه اصولا شلوارهای سرتاسر گشادی هستند که در قسمت کمر آنها کش تعبیه می‌شود. گاهی هم در قسمت دور مچ پا کش قرار دارد.

شلوارهای راحتی در منزل که سرتاسر گشاد هستند و بر روی کمر از کش استفاده شده اند، از نوع شلوار بگی به حساب می‌آیند.

استایل با شلوار بگی - مدل شلوار بگی دخترانه

تاریخچه شلوار بگی

شلوارهای بگی که به دهه 80 باز می‌گردد دارای فرم اولیه خود بودند که با فرم همه گیری الان آن‌ها بسیار تفاوت داشته است. این شلوارها که در کشور انگلیس رواج پیدا کرده بودند تعداد زیادی جیب داشتند اما در حال حاضر این جیب‌ها کم شده و به فاق و گشادی شلوار افزوده شده است. در ابتدا این شلوارها میان سیاه پوستان آمریکایی رواج پیدا کرده بود که دلیل آن هم تبعیض نژادی آمریکای آن زمان بود.

مدل های جدید شلوار زنانه - مدل شلوار بگی دخترانه

انواع جنس شلوار بگی دخترانه

مدل شلوار بگی دخترانه پارچه ای

شلوار بگی پارچه ای - مدل شلوار بگی دخترانه

شلوارهای بگ پارچه ای، در اصل از جنس پارچه های متنوع و در رنگهای روشن و تیره در مغازه ها وجود دارند. این سبک شلوارهای بگی؛ از قسمت کمر به صورت پارچه ای و یا معمولا کشی (در بعضی موارد جلو پارچه و پشت کمر کشی) هستند. همچنین، شلوار بگی راحتی (سرتاسر گشاد) که در خانه می‎پوشید نیز از انواع مدل‎های شلوار بگ می‎باشند.

شلوار بگ پارچه ای را معمولا با انواع مدل مانتو وست زنانه ست میکنند.

شیک ترین مدل شلوار بگی دخترانه لی یا جین

شلوار بگی لی - مدل شلوار بگی دخترانه

شلوارهای بگ لی یا جین، همواره از جنس پارچه لی هستند و از بالا تا پایین کاملا آزاد و گشاد است که معمولا بر روی کفش قرار می‎گیرند. البته شلوار جین بگی در انواع مدل‏های کوتاه و بلند متناسب با انواع استایل و دیگر لباسهای شما، قابل ست شدن است. به علاوه، شلوار جین بگی در رنگ‎های آبی و مشکی بسیار پرطرفدار هستند.

شیکترین مدل شلوار بگی دخترانه ابروبادی

شلوار بگی ابروبادی - مدل شلوار بگی دخترانه

یکی از زیرمجموعه های مدل‏ شلوار بگی پارچه ای، پارچه های ابروبادی می‎باشد که به راحتی با انواع مدل مانتوهای ابروبادی (مراجعه به مقاله انواع مدل مانتوی ابروبادی وقت مد) ست می‌شوند. مدل ابروبادی یکی از ترند های مد و استایل در ایران است که بسیار پرطرفدار شده است.

شما به راحتی می‎توانید یک شلوار بگ ابروبادی مشکی را با انواع مانتوهای ابروبادی یا کتی در رنگ‎های مختلف (مشکی، سبز، یاسی، نارنجی و خردلی و …) بپوشید.

شلوار بگ‌ دخترانه چرم

شلوار بگی چرم - مدل شلوار بگی دخترانه

چرم همیشه جذاب بوده است و داشتن یک شلوار بگ‌ دخترانه چرم برای هر خانمی لازم است. به طور کلی لباس هایی که پارچه آن ها از جنس چرم است، می تواند استایل خانم ها را شیک تر کند. شلوار بگ‌ چرم زنانه یکی از بهترین شلوارها برای حاضر شدن در مهمانی ها و یا استایل های اسپرت است که شما می توانید آن را با یک کفش اسپرت برای مکان های غیر رسمی و یا با کفش پاشنه دار برای مکان رسمی بپوشید و تیپ منحصر به فردی داشته باشید.

جنس این محصول از چرخ مصنوعی بوده و دمپای آن کاملا گشاد است. این شلوار بگ‌ نسبت به کیفیتی که دارد، دارای قیمت بسیار مناسبی می باشد.

مدل شلوار بگی دخترانه لاکرا

شلوار لاکرا - مدل شلوار بگی دخترانه

ناگفته نماند که شلوار بگ از جنس پارچه لاکرا (دارای کشسانی فوق العاده بالا و از الیاف مصنوعی) نیز در میان خانم‎ها بسیار استفاده می‌شود.

شلوارهای بگ لاکرا علاوه بر راحتی و آزادی برای استفاده در طول روز، دوام و ماندگاری عالی دارند و استایل زنانه شما را جذاب‎تر می‎کنند. این مدل از شلوار بگ یا شلوار بگی را با انواع مدل مانتو ست کنید.

انواع مدل شلوار بگی دخترانه

انواع مدل شلوار بگی دخترانه کوتاه

شلوار بگی کوتاه - مدل شلوار بگی دخترانه

شلوار بگی ممکن است در قدهای کوتاه‎تر و بالای مچ پا نیز مورد استفاده قرار بگیرد. چرا که یک شلوار بگ کوتاه با انواع مانتوهای امروزی و مد روز جلوباز به راحتی قابل ست شدن است. انواع شلوار بگی کوتاه در انواع رنگها و جنسهای پارچه ای و لی در بازار وجود دارد.

محبوب ترین انواع مدل شلوار بگ بلند

شلوار بگی بلند - مدل شلوار بگی دخترانه

علاوه بر اینکه شلوارهای بگی در قد کوتاه به بازار عرضه می‌شوند به صورت بلند (زیر مچ پا و حتی افتاده بر روی کفش) نیز دیده می‌شوند. این سبک شلوارها نیز در مدل‎ها و جنس‎های ابروبادی، لی و یا پارچه ای وجود دارند.

مدل شلوار بگی جدید چاکدار

شلوار بگی چاکدار - مدل شلوار بگی دخترانه

شلوارهای بگ چاکدار، امروزه در میان انواع شلوارهای خیابانی و یا مجلسی خانم‎ها، بسیار پوشیده می‌شود. شلوارهای بگی چاکدار معمولا جین در رنگ‎های آبی، ذغالی و مشکی دارای یک چاک تقریبا بزرگ در قسمت بغل و یا پشت شلوار هستند. بانوان عزیز می‎توانند این شلوارهای چاکدار را با یک مدل شومیز سفید یا مشکی و یا مانتوی کوتاه ست کنند.

شلوار بگی گشاد طرح‌دار

شلوار بگی طرحدار - مدل شلوار بگی دخترانه

یکی از زیباترین شلوارها در میان انواع شلوارهای بگی، شلوارهایی هستند که با پارچه چاپ شده دوخته می‌شوند. این شلوارها با طرح‌های زیبا می‌توانذ جلوه خاصی به شما بدهد.

مدل شلوار بگی دخترانه جدید زاپدار

شلوار بگی زاپدار - مدل شلوار بگی دخترانه

انواع شلوارهای بگ لی (جین) یا کتان به غیر از مدل‎های ساده در طرح‎های زاپدار (زاپ در بخش‌های پا) بسیار پرطرفدار هستند. انواع شلوار بگ زاپدار مناسب برای استایل‎های خیابانی، کژوال و یا مجلسی با انواع شومیزها، تونیک و یا مانتوهای کوتاه و بلند ست می‌شوند.

انواع استایل ها با شلوار بگی

استایل راحتی با شلوارهای بگی دخترانه

شلوار جدید زنانه - مدل شلوار بگی دخترانه

شلوار بگ دخترانه با چی ست میشه ؟ اگر بدنبال یک حس راحت و خوب در منزل هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که شلوار بگی راحتی خود را همراه با یک تاپ و نیم تنه ورزشی بپوشید. از طرفی اگر بدنبال این هستید که در خیابان یک استایل راحتی داشته باشید، پوشیدن کفش های کتانی را هرگز فراموش نکنید.

شلوار جین بگی برای استایل هنری

استایل هنری - مدل شلوار بگی دخترانه

استایل با شلوار بگ لی ! شاید شما هم نوع خاصی از شلوارهای جین که گشاد است را در خیابان یا در استایل اطرافیان خود دیده باشید. شلوار بگی دخترانه، اغلب دارای ساسون در قسمت کمر است که زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

شلوار بگی لی اغلب در قسمت پاچه کمی تنگ می‌شود و استثنائا در این جنس شلوار بگی، می‌توان با کمی تا کردن آن یا به اصطلاح پاکتی کردن، آن را زیباتر کرد.

بنابراین، اگر می‌خواهید یک استایل هنری با ست شلوار بگ داشته باشید، پوشیدن شلوار جین بگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته شلوار جین بگی برای استایل خیابانی نیز بکار می‌رود.

شلوارهای بگی مجلسی، مناسب برای داشتن یک استایل مجلسی

شلوار بگی مجلسی - مدل شلوار بگی دخترانه

برای داشتن یک استایل مجلسی شلوار بگ رو با چی بپوشیم ؟ شلوارهای بگی در 2 نوع کلی ساده و مجلسی در بازار وجود دارد. در نوع مجلسی این نوع شلوارها از پارچه کمتری استفاده شده است. اغلب پارچه بکار رفته در آنها براق است و حالت راسته تری نسبت به نوع ساده شلوار بگی دارد.

برای یک استایل مجلسی پوشیدن این نوع شلوارها با صندل انتخاب بسیار درستی است. از طرفی پوشیدن نیم بوت‌های با بندهای زیاد نیز می‌تواند استایل جذابی برای شما بسازد.

استایل هیپ هاپی با شلوار بگی مردانه

شلوار بگی جیب دار - مدل شلوار بگی دخترانه

استایل هیپ هاپ! یا استایل اغلب رپرها در سراسر جهان با شلوارهای بگی معروف شده است. همانطور که می‌دانید، هیپ هاپ یک سبک موسیقی است و از آنجاییکه استایل هیپ هاپ توسط علاقه‌مندان به این نوع سبک موسیقی در جامعه دیده می‌شود، پس به نوعی یک استایل هنری نیز محسوب می‌شود. اما بعلت خاص بودن مدل آنها، ما نیز در استایلی جداگانه با نام استایل هیپ هاپی آن را بیان می‌کنیم.

استایل خاصی که هیپ هاپی‌ها با شلوار بگی در خیابان ظاهر می‌شوند، با المان های خاصی همراه است که ویژگی اصلی آنها اورسایز بودن است. در این نوع استایل و ست لباس با شلوار بگ، اغلب شلوارهای تیره بگی با لباس های گشاد اسپرت پوشیده می‌شود.

شلوار جین زنانه - مدل شلوار بگی دخترانه

بعنوان مثال سویشرت های جلو باز، هودی‌ها و تیشرت‌های ورزشی سایز بزرگ از جمله لباس‌هایی هستند که همراه با شلوار بگی در این استایل پوشیده می‌شود. بیشتر پسران نوجوانی که از این نوع استایل استقبال می‌کنند، از کلاه و کفش‌های کتانی برای تکمیل استایل خود استفاده می‌کنند.

نکات استایل شلوار بگی

شلوار گشاد را در رنگ‌های خنثی، مثل خاکستری، مشکی، سفید، کرم و یا شتری انتخاب کنید

شلوار بگی کرم - مدل شلوار بگی دخترانه

اگر مدتهاست شلوار مدل گشاد تن نکرده اید، انتخاب رنگی که مناسب اندام و هماهنگ با سایر لباس هایتان باشد کمی دشوار خواهد بود. اما رنگ‌های خنثی همیشه راحت‌ترین رنگ‌های انتخابی هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌های مختلف ست کنید.

هرچند ما مخالف رنگ‌های شاد و جذاب نظیر قرمز یا نارنجی نیستیم، اما اگر انتخاب برایتان سخت است بهترین گزینه رنگ‌های خنثی هستند.

پیراهنتان را در شلوار قرار دهید

شلوار بگی - مدل شلوار بگی دخترانه

با نشان دادن خط کمر کاری می‌کنید که اندامتان زیباتر جلوه کند. اگر بلوز یا پیراهنی که با شلوار گشاد به تن کرده اید روی کمر را بگیرد باعث می‌شود نامرتب به نظر برسید.

شاید یک پیراهن گشاد روی شلوار تنگ زیبا جلوه کند، اما بلوز گشاد در کنار شلواری که همین خصوصیت را دارد جلوه خوبی نخواهد داشت.

شلوار بگی و شومیز

شلوار بگی و شومیز - مدل شلوار بگی دخترانه

یکی دیگر از راه‌های خوش‌استایلی با شلوار جین بگی، ست کردن آن با شومیز است. پوشیدن شلوار بگی رنگ روشن با شومیز سفید و صندل، یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن ظاهری خاص در مهمانی‌ها است.

شلوار جین بگی و مانتو کتی

شلوار بگی و کت - مدل شلوار بگی دخترانه

ست کردن شلوار جین بگی با مانتو کتی، یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای خوش استایل شدن است. می‌توانید کفش پاشنه بلند و روسری را هم در استایلتان وارد کنید تا حسابی برای یک مهمانی رسمی آماده شوید. اگر کفش کتانی را جایگزین کفش پاشنه بلند کنید، می‌توانید یک پیاده‌روی دلچسب را با دوستان تجربه کنید.

شلوار گشاد با دمپای کوتاه بپوشید

شلوار کوتاه - مدل شلوار بگی دخترانه

شاید این مدل را دوست نداشته باشید. این استایل کمی ریسکی‌تر از انتخاب یک شلوار سراسر بلند است. اما در عین حال این مدل شلوار می‌تواند با نشان دادن مچ پاهایتان سبک خاصی به استایل شما بدهد.

برخی از اندام‌ها مناسب این مدل لباس پوشیدن هستند، شما نیز می‌توانید این بار یک شلوار گشاد با قدی برش داده شده و کوتاهتر را امتحان کنید شاید از آن خوشتان آمد. این مدل شلوار را بهتر است با کفشی زنانه و پاشنه دار بپوشید.

شلوار گشاد خصوصا با پارچه‌های نخی یا لینن انتخاب مناسبی برای زمان‌هایی که هوا گرم می‌شود هستند. لازم است برای استقبال از تابستان دو رنگ شلوار گشاد در کمد هر خانمی باشد.

شلوار جین دخترانه - مدل شلوار بگی دخترانه

شلوار جین آبی برای امریکایی‌ها مانند پای سیب است. اما اگر شما هم مانند بسیاری از خانم‌ها باشید برای خرید شلوار جین استرس دارید. در واقع نزدیک به هفتاد درصد مادر‌ها می‌گویند که قبل از انتخاب جین مناسب ۴ عدد یا بیشتر را امتحان می‌کنند.

اما Clinton Kelly مشاور مد و لباس و صاحب امتیاز what not to wear (چه چیز را نپوشیم) می‌گوید که به طور میانگین خانم‌ها در نمایشگاه TLC بیست عدد را امتحان می‌کنند!

بنابراین ناچارا باید مدت زیادی به اتاق پرو رفت، اما Clinton Kelly برای ما توضیح می‌دهد که حداقل با این روش از دام خرید شلوار جین نامناسب و پوشیدن آن بیرون می‌آییم.

شلوارهای بگی را پاکتی نکنید

شلوار پاکتی - مدل شلوار بگی دخترانه

به نظر می‌رسد پاکتی کردن شلوارهای بگی خیلی درست نباشد و شکل قشنگی به شلوار نمی‌دهد.

چه نوع مانتویی با شلوار بگی می آید؟

شلوارهای بگی بعلت استایل گشاد بودنشان بهتر است در کنار مانتوهای جلو باز و نسبتا کوتاه مانند کت ها استفاده شوند. لازم بذکر است که اغلب دختران علاقمند به استایل هیپ هاپی، مانند مردان از هودی ها و لباس‌های گشاد همراه با شلوار بگی استفاده می‌کنند.

سلبریتی هایی که از طرفداران شلوار بگی هستند

شلوار بگی و سلنا گومز

سلنا گومز - مدل شلوار بگی دخترانه

سلناگومز هم یکی دیگر از افراد شناخته شده است که با ست کردن شلوار بگی و تاپ‌های گشاد علاقه دارد. شما می‌توانید این شلوار را به همراه یک کت کژوال بپوشید تا استایلی جذاب داشته باشید.

کیم کارداشیان و شلوار بگی

کیم کارداشیان - مدل شلوار بگی دخترانه

همان طور که می‌دانید یکی از خوش پوش‌ترین زنان در میان افراد سلبریتی، کیم کارداشیان است. کیم کارداشیان که اندامی ساعت شنی شکل دارد با استفاده از شلوار بگی گشاد اندام خود را زیباتر می‌کند و از آن در موقعیت‌های رسمی نیز استفاده می‌کند. او با پوشیدن این شلوار به همراه کفش پاشنه بلند توانسته است به خوش پوش‌ترین فرد در مهمانی‌های رسمی تبدیل شود.

نکات مهم در هنگام پوشیدن شلوار بگی

شلوار دمپا گشاد - مدل شلوار بگی دخترانه

1. ایجاد و حفط تعادل در استایل کلی شما مهم است. شلوار بگی به علت گشاد بودن، پارچه زیادی مصرف می‌کند. بنابراین به این نکته دقت کنید که برای ست کردن شلوار بگی خود را در پارچه غرق نکنید. برای این منظور کافی است حواستان باشد تیشرت گشاد یا مانتوهای خیلی بلند نپوشید.

2. شلوارهای بگی را پاکتی نکنید. اگر شلوارهای بگی را تا کنید و یا بعبارتی پاچه آنها را پاکتی کنید از لحاظ حرفه ای، کار صحیحی نیست.

3. یک ایده خوب برای ایجاد بهترین تیپ با شلوار بگ و اینکه با شلوار گشاد بهتر به نظر برسید، این است که از کمربند چرم استفاده کنید.

تفاوت شلوار بگی و شلوار دامنی در چیست؟

انواع شلوار زنانه - مدل شلوار بگی دخترانه

شلوار دامنی ها همان شلوارهایی هستند. که از دور شبیه به دامن می‌باشند. جنس آنها اغلب نخی و ابریشمی است و از نرمی خاصی برخودار است. در حالی که جنس شلوارهای بگی اغلب خشن و زمخت است. از نظر ظاهری نیز شلوار دامنی ها قد نسبتا کوتاهی دارند. و به طور کلی قطر این نوع شلوار از بالا به پایین کمی گشادتر می‌شود.

در حالی که شلوارهای بگی نوع دوم که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، اغلب راسته هستند. فراموش نشود که اغلب شلوار دامنی ها را با تاپ، نیم تنه و یا انواع شومیزها می‌توان پوشید. در حالی که لباس مکمل شلوارهای بگی اغلب از نوع گشاد هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید