طرز تهیه چیز کیک نیویورکی فوق العاده خوشمزه که می توانید آن را در میان وعده ها و برای میهمانی ها سرو نمایید را در پارس مگ دنبال کنید. اگر از علاقه مندان به دسر های خامه و نرم هستید این مقاله را از دست ندهید.

چیز کیک نیویورکی - طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

چیز کیک نیویورکی چیست

چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده است. یکی از این روش ها، در دستور چیز کیک نیویورکی ارائه شده است.

در این دستور پایه چیز کیک از بیسکویت پودر شده است و روی آن مخلوط تخم مرغ و خامه و پنیر پر می شود که در فر پخته می شود.

این چیز کیک بافت نرم و خوشمزه ای دارد و می توان به عنوان دسر در مهمانی ها آن را سرو نمود.

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی حرفه ای

مواد لازم در طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

مواد لازم چیز کیک نیویورکی
بیسکویت ساقه طلایی ۲ بسته
پنیر خامه ای ۲ بسته
خامه نصف وزن پنیر
شکر ۱ پیمانه
کره به مقدار لازم
تخم مرغ کامل ۲ عدد
زرده تخم مرغ ۲ عدد
رنده پوست لیمو ۱ عدد لیمو
شیر ۲۰۰ گرم
آرد برنج ۷۰ گرم

مراحل طرز تهیه چیز کیک نیویورک

چیز کیک - طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص به روش نیویورکی در ابتدای کار، بیسکوییت ها را با یک جسم سخت پودر می کنیم. برای این منظور می توان از آسیاب یا رنده نیز استفاده کرد. به آن کره ذوب شده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آن قدر کره اضافه می کنیم تا بیسکوییت ها به صورت خمیر در آّید. سپس کف ظرف کمربندی یا قالب گرد که با فویل بدنه آن را پوشانده ایم، می ریزیم و به ضخامت چند میلی متر تا یک سانت پهن می کنیم.

مرحله سوم

سپس با گوشت کوب یا ته لیوان آن را فشرده و صاف می کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه در یک کاسه مناسب، پنیر و خامه را اضافه می کنیم. در ادامه شکر را هم به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در یک کاسه دیگر، تخم مرغ ها و زرده تخم مرغ و رنده پوست لیمو و شیر و آرد برنج را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس مخلوط پنیر و خامه را به آن اضافه کرده و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا یک دست شود.

چیز کیک ساده - طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

مرحله پنجم

غلظت آن باید کمی شل تر از ماست شود. سپس روی کیک می ریزیم و پهن می کنیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. کیک را درون آن قرار می دهیم و می گذاریم تا بپزد و روی آن طلایی شود.

مرحله ششم

در این مرحله کیک را از فر خارج کرده و درون یخچال می گذاریم تا به مدت یکی دو ساعت استراحت کندو خنک شود. سپس روی آن را با سس کارامل یا هر سس دلخواه دیگری تزیین می کنیم و برش می زنیم و سرو می کنیم.

نکات مهم و فوت و فن های پخت

  • وقتی که چیز کیک نیویورکی رو از فر بیرو میارید ممکنه که وسط چیزکیک کمی شل باشه، این حالت طبیعیه و با گذاشتن چیزکیک داخل یخچال سفت میشه.
  • وقتی که چیزکیک رو داخل فر میذارید پف میکنه و وقتی که فر رو خاموش می‌کنید و یک ساعت داخل فر می‌مونه پفش می‌خوابه که این مورد طبیعیه.
  • اگه دوست دارید تا روی چیزکیکتون خیلی طلایی و قهوه‌ای بشه، در 10 دقیقه آخر پخت گریل رو روشن کنید.
  • اگه به خامه ترش دسترسی ندارید می‌تونید 100 گرم خامه صبحانه رو داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید تا گرم بشه اما نجوشه، سپس 100 گرم ماست پرچرب رو اضافه کنید و هم بزنید تا ماست و خامه با هم مخلوط بشن. سپس از روی حرارت بدارید و داخل ظزف شیشه‌ای بریزید و به مدت 12 ساعت داخل یخچال بذارید و بعد به عنوان جایگزین خامه ترش استفاده کنید.
  • بهتره که پنیر ماسکارپونه رو با پنیر خامه‌ای جایگزین نکنید، چون که پنیر خامه‌ای ته مزه شوری داره و کمی مزه چیزکیک رو تغییر میده.

پخت چیز کیک - طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

نکات تکمیلی

  1. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و
  2. و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت میباشد .
  3. چیزکیک نیویورکی را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید .
  4. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید