عکس جزایر مالدیو زیبا و شگفت انگیز را برایتان قرار داده ایم تا از دیدن جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید. در این بخش از لنز پارس مگ کلکسیونی از زیباترین عکس های جزایر مالدیو را می توانید ببینید.

هتل مالدیو - عکس جزایر مالدیو

جزایر مالدیو کجاست؟

مالدیو،‌ کشوری واقع در اقیانوس هند و جنوب غربی سریلانکا است. مالدیو هم از نظر جمعیت و هم از نظر مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا محسوب می‌شود.

جزایر مالدیو - عکس جزایر مالدیو

به‌طور متوسط، ارتفاع کشور مالدیو از سطح دریا در حدود ۱٫۵ متر است که به همین جهت، به‌عنوان کم‌ارتفاع‌ترین کشور جهان نیز شناخته می‌شود. بلندترین نقطه این کشور فقط ۲٫۴ متر ارتفاع دارد.

مالدیو - عکس جزایر مالدیو

ماله پایتخت کشور مالدیو، به‌طور سنتی محل تاج‌گذاری و اقامت شاهان این سرزمین بوده است و امروز با حدود ۱۵۰ هزار شهروند، یکی از کم جمعیت‌ترین پایتخت‌های دنیا محسوب می‌شود. ماله معروف‌ترین جزیره مالدیو به پادشاه جزایر نیز شهرت دارد.

هتل های جزیره مالدیو - عکس جزایر مالدیو

قومیت

مردم آن از قوم مالدیوی هستند که تبارشان به مردم سری‌لانکا و هند (آمیخته آریایی و دراویدی) می‌رسد و رگه‌هایی از اعراب نیز در میان آن‌ها وجود دارد.

هم زبان و هم مردم آن با نام دیوِهی نامیده می‌شوند. واژه ی دیبـَجات و دیباجات که در فارسی و عربی در قدیم برای مالدیو به کار می‌رفت نیز شکلی از همین واژه دیوهی است.

زیباترین جزایر دنیا - عکس جزایر مالدیو

جمعیت مالدیو

بیش از نیمی از جمعیت روستایی محسوب می‌شوند. به استثنای کسانی که در ماله، تنها سکونتگاه نسبتاً بزرگ در کشور زندگی می‌کنند، ساکنان مالدیو در روستاهایی در جزایر کوچک در جزایر مرجانی پراکنده زندگی می‌کنند.

تنها حدود 20 جزیره بیش از 1000 نفر جمعیت دارند و جزایر جنوبی تراکم بیشتری نسبت به جزایر شمالی دارند.

زیباترین جزیره دنیا - عکس جزایر مالدیو

نرخ تولد در مالدیو تا حدودی بالاتر از میانگین جهانی است، اما میزان مرگ و میر کمتر است. بیش از یک پنجم کل جمعیت زیر 15 سال سن دارند. امید به زندگی برای مردان حدود ۷۴ سال و برای زنان ۷۹ سال است.

سواحل مالدیو - عکس جزایر مالدیو

دین رسمی مردم مالدیو

دین رسمی کشور مالدیو اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است.

زیباترین هتل دنیا - عکس جزایر مالدیو

گردشگری

صنعت گردشگری مهم ترین مبنع درآمد مالدیو است و برخی از جزایر مالدیو برای گردشگری اختصاص یافته‌اند. در این جزایر هتل‌هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که بیشتر کارکنان آن را مهاجران کشورهای همسایه تشکیل می دهند. گردشگران مستقیماًّ از فرودگاه بین‌المللی ماله به این جزایر می‌آیند.

جزیره زیبا - عکس جزایر مالدیو

مردم عادی مالدیو، ارتباط چندانی با گردشگران خارجی ندارند. مقامات پولی مالدیو تخمین زده‌اند که ۷۰ درصد اقتصاد و ۹۰ درصد ارز خارجی کشور را به طور غیرمستقیم گردشگران خارجی تامین می‌کنند.

زیباترین سواحل دنیا - عکس جزایر مالدیو

سال ۲۰۱۳ میلادی یک میلیون و دویست هزار گردشگر از مالدیو دیدن کردند. در سال ۲۰۱۳ در مقایسه با سال ۲۰۱۲ شمار گردشگران چینی در مالدیو ۴۴ درصد افزایش داشت.

در فروردین‌ماه سال 1393 نیز امیر سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد سابق عربستان سعودی  تقریباً برای یک ماه سه جزیره  ی مالدیو را برای مقاصد تفریحی رزرو کرد.

سفر به مالدیو - عکس جزایر مالدیو

جاذبه های گردشگری جزایر مالدیو

برخی از جزایر مالدیو برای گردشگری اختصاص یافته‌اند. در این جزایر هتل‌هایی برای اقامت گردشگران ساخته شده که بیشتر کارمندان آن از مهاجران کشورهای همسایه هستند.

گردشگران و مسافران تور مالدیو مستقیماّ از فرودگاه بین‌المللی ماله به این جزایر می‌آیند. مردم عادی مالدیو، ارتباط چندانی با گردشگران خارجی ندارند.

هتل شیشه ای - عکس جزایر مالدیو

مرداب های صاف و زلال و کم عمق فیروزه ای رنگ، سواحل زیبا با شن های سفید، سفر باقایق های تفریحی و هواپیماهای دریایی، ورزشهای آبی، موزه ملی و کاخ ریاست جمهوری، مسجد جمعه ماله، مغازه های ماهی فروشی و میوه فروشی و فروشگاههای محلی.

امکانات مالدیو - عکس جزایر مالدیو

امکانات رفاهی جزایر مالدیو

هتلها به همراه ویلاهای روی آب آن برای مسافرین خود امکانات کامل را فراهم می سازند، مراکز تفریحی برای کودکان در داخل هتلها فراهم است. غواصی و غواصی مخصوص کودکان، حباب سازی برای کودکان، شنا و کلک سواری بر روی کلک های چوبی، مسابقات قایق های بادبانی، اسکی روی آب و تماشای دلفین ها از جمله تفریحات این جزایر می باشند.

تور مالدیو - عکس جزایر مالدیو

در مالدیو چه باید کرد؟ عکس جزایر مالدیو

فعالیت‌های زیادی برای انجام در مالدیو وجود دارد که در واقع ممکن است وقت شما تمام شود! از غواصی مشهور جهانی و غواصی در فصل خشک گرفته تا موج‌سواری در فصل مرطوب، به‌علاوه انواع فعالیت‌های تفریحی و ورزش‌های آبی در این بین، تجربیاتی را خواهید یافت که مناسب همه افراد در مالدیو باشد!

شب های مالدیو - عکس جزایر مالدیو

مالدیو برای جویندگان ماجراجویی و دوست‌داران تجمل به طور یکسان ایده آل است. برای انتقال از فرودگاه به تفرجگاه انتخابی خود با قایق تندرو یا هواپیمای دریایی بروید و در تعطیلات پر از کایاک سواری، درمان‌های آب‌گرم، ماهیگیری در شب و موارد دیگر اقامت کنید!

سفرهای خوش منظره با قایق در غروب آفتاب در دسترس است و می‌توانید پیک نیک خصوصی در ساحل برای لمس عاشقانه ترتیب دهید!

هتل درختی - عکس جزایر مالدیو

حمل و نقل در جزایر مالدیو

حمل و نقل بین جزایر و جزیره های مرجانی برای این کشور حیاتی است. چین و هند که برای نفوذ بر جزایر استراتژیک مالدیو رقابت می‌کنند، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی قابل توجهی را برای توسعه زیرساخت‌هایی که جزایر را بیشتر به هم متصل می‌کند، فراهم کرده‌اند.

تور لاکچری - عکس جزایر مالدیو

قایق‌ها وسایل حمل و نقل اصلی بین جزایر مرجانی را فراهم می‌کنند و خدمات حمل و نقل برنامه‌ریزی شده کشور را با سریلانکا، سنگاپور و هند مرتبط می‌کند.

جزایر مالدیو کجاست - عکس جزایر مالدیو

این ایرلاین ملی مسافران را بین چندین فرودگاه در کشور و همچنین بین المللی حمل می‌کند. فرودگاه ماله بیشتر ترافیک بین‌المللی را انجام می‌دهد، اگرچه فرودگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که سفرهای بین‌المللی محدودی را ارائه می‌کنند.

آب و هوای مالدیو - عکس جزایر مالدیو

غذا و میوه

رستورانهای سرباز همراه با اجرای موزیک بین المللی به صورت زنده و غذاهای بین المللی و محلی دریایی که به وفور در آن یافت میگردد.

ساحل تفریحی - عکس جزایر مالدیو

بشقاب های غذایی مرسوم مالدیو شامل برنج محلی با طعمی لذت بخش که در معجونی از مرغوب ترین گوشت های حیوانات و سبزیجات تفت داده می شوند و یا با ماهی و گوشت حیوانات دریایی دیگر سرو می گردد.

تور ارزان خارجی - عکس جزایر مالدیو

شب پرواز مالدیو از سبد مرکباتی غنی، کامل و با کیفیت بهره می برد، مخصوصا نارگیل، انبه و موز که شما آن ها را بیشتر در لیست مرکبات مناطق صحرایی می بینید.

هتل روی آب - عکس جزایر مالدیو

مراکز خرید جزایر مالدیو

می توانید صنایع چوبی و لیف های بافته شده از پوست نارگیل و شیرینی محلی با نام باندی که با نارگیل پخته می شود و ماهی دودی و ساعت های زیبا را از فروشگاههای واقع در هتل ها و یا در ماله (پایتخت مالدیو) خرید نمایید.

بهترین شهر برای ماه عسل - عکس جزایر مالدیو

دانستنیها ؛ عکس جزایر مالدیو

طول پرواز از تهران تا ماله حدود 6 ساعت می باشد.(صرف نظر از زمان توقف ترانزیت در دوحه ویا …)

ساعت ماله حدود 1.5 ساعت جلوتر از تهران می باشد.

بهترین جا برای ماه عسل - عکس جزایر مالدیو

زبان رسمی مالدیو، زبان دیوهی است که زبانی از خانواده هندوآریایی بوده و با زبان سینهالی (زبان رسمی سری لانکا) هم‌خانواده است.

بیشبنهٔ مطلق (صد در صد) مردم بومی مالدیو مسلمان سنی هستند و اسلام دین رسمی این کشور است. پیشینهٔ اسلام در مالدیو به سدهٔ دوازدهم میلادی باز می‌گردد، هنگامی که دریانوردان مسلمان به این سرزمین آمده‌اند. پیش‌تر، ساکنان مالدیو پیرو آیین بودا بوده‌اند.

واحد پول مالدیو روفیا است.

بهترین کشور برای ماه عسل - عکس جزایر مالدیو

توصیه‌هایی برای کم کردن هزینه سفر به مالدیو

اگر می‌خواهید تا حد ممکن هزینه سفر به مالدیو را کم کنید، با کمی برنامه‌ریزی و رعایت برخی نکات، می‌توانید هزینه‌هایتان را کم کنید.

تور خارجی - عکس جزایر مالدیو

  • اقامت در جزایر محلی نه چندان معروف اما زیبا کم‌هزینه‌تر از جزیره‌های لوکس و شناخته شده است.
  • به جای سوئیت‌های لوکس، اتاق‌های استاندارد هتل‌ها را برای اقامت انتخاب کنید.
  • می‌توانید غذا را به جای رستوران‌های لوکس، در رستوران‌های محلی و کوچک اما صمیمی نوش جان کنید.
  • غواصی در اعماق کمتر آب ارزان‌تر از غواصی در آب‌های عمیق است.
  • اگرچه اقامتگاه‌های روی آب بسیار جذاب‌اند، اما به همین نسبت هم گران‌اند، بهتر است از اقامت در آنها صرفنظر کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید