کاربردهای اپل واچ آنقدر شگفت انگیز هستند که هر شخصی را مجذوب خود می کند. اپل واچ یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین ساعت های هوشمند دنیاست که بی شک بخاطر کاربرد های بی نظیر آن است. در این مقاله به بررسی چندین مورد از بهترین کاربردهای آن پرداخته ایم.

فهرست محتوا نمایش

کاربردهای اپل واچ

اپل واچ - کاربردهای اپل واچ

پاسخ دادن به تماس ها از کاربردهای اپل واچ

شما می توانید با اپل واچ خود به تماس ها پاسخ دهید؛ در این صورت می توانید از این ساعت مچی هوشمند به عنوان یک اسپیکرفون بلوتوثی کوچک استفاده کنید. کیفیت صدا در این ساعت هوشمند قطعا با کیفیت صدای اسپیکرفون گوشی آیفون شما تفاوت دارد و خیلی مناسب نیست، بنابراین بهتر است برای مکالمه های کوتاه از آن استفاده کنید. با این اپل واچ تنها از طریق اسپیکرفون می توانید تماس های خود را پاسخ دهید.

استفاده از اپل واچ به عنوان سوئیچ خودرو

در ساعت های او اس سری ۶٫ ۲٫ ۶ و یا مدل های بالاتر، این امکان برای شما فراهم شده که از این ساعت هوشمند به عنوان سوئیچ بی ام وی خود استفاده کنید. این قابلیت جدید با بسیاری از مدل های بی ام وی کار می کند. با این قابلیت جدید می توانید درب خودروی خود را باز و آن را روشن کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان چی بخریم ؟ کدام سایت ها برای خرید مبایل معتبر هستند ؟

استفاده از اپل واچ به عنوان واکی تاکی (یک فرستند و گیرنده کوچک)

واکی تاکی یکی از قابلیت های هیجان انگیز اپل واچ است که از آن می توانید برای برقراری سریع ارتباط صوتی در جاهای شلوغ استفاده کنید. این برنامه جدید امکان ارسال پیام های صوتی را برای کاربران اپل واچ فراهم می کند.

ضبط یادداشت صوتی از کاربردهای اپل واچ

با کمک اپل واچ او اس سری ۶ می توانید یادداشت های صوتی را روی ساعت هوشمند خود ضبط کنید. این قابلیت برای ضبط افکار، مکالمه ها و جلسات مهم بسیار کاربردی و مفید است. به راحتی و بدون در آوردن گوشی همراه خود می توانید روند ضبط را شروع و آن را قطع کنید.

ردیابی مسافت طی شده با دوچرخه

یکی از امکاناتی که در اختیار کاربران اپل واچ قرار دارد، برنامه سلامتی است که با کمک آن می توانید سلامت فردی خود را مدیریت کنید. به راحتی و با کمک این قابلیت می توانید مقدار مسافتی را که با دوچرخه طی کرده اید، حساب کنید. مقدار محاسبه شده روی صفحه نمایش ساعت هوشمند شما نشان داده می شود. برای این منظور حتما باید برنامه سلامتی نصب شده روی آیفون خود را باز کنید.

بند اپل واچ - کاربردهای اپل واچ

کنترل میزان صدای مناسب و ایمن از کاربردهای اپل واچ

یکی از ویژگی های جدید اپل واچ برنامه کنترل میزان بلندی صدا است که در مورد صدای محیط به شما اطلاعات مفیدی می دهد. مثلا اگر در محیطی پر سر و صدا هستید که بلندی صدا واقعا خطرناک باشد ، این ساعت هوشمند به شما اخطار می دهد. یادتان باشد قبل از این که از این برنامه استفاده کنید، حتما باید برنامه را فعال کنید.

استفاده از ماشین حساب اپل واچ

برنامه ماشین حساب اپل واچ قابلیت جدیدی است که به شما کمک می کند تا با سرعت بسیار بالا محاسبات خود را انجام دهید. این ماشین حساب دقیق و حرفه ای عمل می کند.

استفاده از اپل واچ به عنوان قطب نما

یکی دیگر از کاربردهای اپل واچ: اگر اپل واچ سری ۵ را دارید، می توانید از ساعت خود به عنوان قطب نما استفاده کنید. این قابلیت جدید برنامه ای مجزاست که روی ساعت مچی هوشمند شما نصب شده و جهات جغرافیایی را به خوبی به شما نشان می دهد. فقط باید ساعت خود را از فلزات موجود روی لباس هایتان دور نگه دارید.

صفحه نمایش دائمی از کاربردهای اپل واچ

این قابلیت اپل واچ به شما کمک می کند تا بدون لمس کردن صفحه نمایش ساعت خود، همیشه ساعت را ببینید. برای زمانی که در جلسه مهمی حضور دارید و می خواهید ساعت را بدانید، این قابلیت بسیار عالیست. این قابلیت تاثیری بر میزان مصرف باتری ساعت شما ندارد.

گوش دادن به پادکست های موجود در اپل واچ

روی اپل واچ شما برنامه پادکست نصب شده است که شما می توانید با توجه به اولویت بندی خود پادکست ها را مرتب کنید و هر زمانی که می خواهید به آن ها گوش دهید.

استفاده از اپل واچ برای به چالش کشیدن دوستان

اپل واچ تمامی فعالیت های شما را ردیابی می کند؛ به همین دلیل می توانید با دوستان خود به رقابت بپردازید و فعالیت های یکدیگر را دنبال کنید. با این برنامه می توانید چالشی هفت روزه برای خود ترتیب دهید. این موضوع انگیزه شما را افزایش می دهد.

ساعت هوشمند - کاربردهای اپل واچ

استفاده از اپل واچ به عنوان چراغ قوه

می توانید از اپل واچ خود به عنوان چراغ قوه استفاده کنید. نور بسیار قوی ای ندارد اما به هر حال چراغ قوه است و می توانید در شرایط لازم از آن کمک بگیرید. در برنامه چراغ قوه اپل واچ خود می توانید نور قرمز و یا نور چشمک زن را انتخاب کنید.

قابلیت استفاده در آب ازکاربردهای اپل واچ

با اپل واچ های سری ۲ و بالاتر می توانید در آب شنا کنید. مدل های جدیدتر در آب هایی با عمق بیش از ۵۰ متر هم مقاوم هستند. با این اپل واچ جدید می توانید شنا کنید و زیر باران قدم بزنید و اصلا نگران ساعت خود نباشید. مدل های قدیمی اپل واچ تا این حد ضد آب نیستند.

اندازه گیری مسافت دویده شده بدون گوشی آیفون

یکی از کاربردهای اپل واچ این است که مجهز به چی پی اس داخلی است. این بدین معناست که امکان محاسبه میزان مسافت طی شده وجود دارد. برای استفاده از این قابلیت لازم نیست حتما گوشی آیفون خود را به همراه داشته باشید. با کمک این برنامه می توانید به طور دقیق میزان مسافت طی شده را محاسبه کنید.

کنترل ضربان قلب از کاربردهای اپل واچ

با کمک سنسورهای تعبیه شده در پشت اپل واچ این امکان برای کاربران فراهم شده تا متوسط ضربان قلب شان را حین استراحت و یا ورزش مشاهده کنند. اطلاعات مربوطه در برنامه سلامت آیفون شما ذخیره می شود و می توانید بعدا آن ها را با هم مقایسه کنید.

پیگیری موارد لازم برای تناسب اندام

اپل واچ از سنسورهای متعددی استفاده می کند تا میزان تحرک و فعالیت شما را بررسی کند. این قابلیت به شما در مسیر رسیدن به تناسب اندام کمک شایانی می کند. می توانید با سه دسته بندی مجزا میزان پیشرفت خود را مشاهده کنید: تحرک، تمرین و زمان.

خواندن آی مسیج ها و متن های مختلف و پاسخ دادن به آن ها

زمانی که پیامی دریافت می کنید، امکان مشاهده آن بر روی اپل واچ شما وجود دارد. علاوه بر خواندن پیام های دریافتی می توانید پاسخ آن ها را هم ارسال کنید.

ساعت هوشمند ضدآب - کاربردهای اپل واچ

دریافت اعلانات آیفون روی اپل واچ خود

از دیگر کاربردهای اپل واچ به شما کمک می کند که اعلانات آیفون خود را بر روی صفحه نمایش اپل واچ مشاهده کنید. این اعلانات شامل اعلانات فیسبوک، جی میل و … می باشد. می توانید نحوه دریافت این اعلانات را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

فرستادن صدای ضربان قلبتان برای دیگری

اپل واچ این قابلیت را دارد که میانگین ضربان قلب شما را برای انجام فعالیت های ورزشی محاسبه و ذخیره کند. علاوه بر این قابلیت، می توانید صدای قلبتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. وقتی این کار را انجام می دهید، تصویری از یک قلب متحرک بر روی صفحه ساعتتان نمایش داده می شود.

قابلیت مسیریابی از کاربردهای اپل واچ

اپل واچ با کمک نقشه راه می تواند مسیرها را به شما نشان دهد. بدون این که تمام وقت گوشی خود را در دست بگیرید می توانید از این قابلیت استفاده کنید و مسیر مورد نظر خود را پیدا کنید.

کشیدن نقاشی و ارسال آن از اپل واچ

می توانید با انگشت خود طرح های کوچک و زیبایی رو صفحه نمایش اپل واچ بکشید و آن ها را برای دوستانتان ارسال کنید. تنها محدودیت های این کار ذهن خلاق شما، مهارت و البته صفحه کوچک ساعت هوشمندتان است. این نقاشی های را می توانید مستقیما به آیفون خود انتقال دهید.

متصل شدن به خودروی شخصی

می توانید به راحتی اپل واچ خود را به خودروی شخصی تان متصل و اطلاعات لازم را دریافت کنید. مثلا اگر درب خودرو باز باشد به راحتی و با کمک این برنامه از مطلع خواهید شد. حتی امکان باز و بسته کردن در خودرو برای کاربران فراهم است.

ارسال پیام های فیسبوک

این قابلیت امکان دریافت پیام های فیسبوک را برای کاربرانش فراهم کرده است. وقتی که پیامی دریافت می کنید می توانید با استفاده از ایموجی و یا متن به راحتی به آن پاسخ دهید. حتی می توانید برنامه فیس بوک خود را با اپل واچ باز کنید.

بهترین ساعت هوشمند - کاربردهای اپل واچ

گوش دادن به موزیک های موجود در اپل واچ

می توانید موزیک های مور علاقه تان را روی اپل واچ ذخیره کنید و با هدفون بلوتوث به آنها گوش دهید و لذت ببرید . برای این کار نیازی نیست که حتما آیفون خود را به همراه داسته باشید. تنها زمانی می توانید موزیک های مورد علاقه تان را به اپل واچ انتقال دهید که به شارژ باشد.

به اشتراک گذاشتن لوکیشن فعلی خود

با اپل واچ می توانید به راحتی موقعیت فعلی خود را برای فرد دیگری ارسال کنید . این قابلیت به شما کمک می کند تا دیگران را نسبت به موقعیت فعلی تان مطلع می نماید.

امکان چک کردن ایمیل از کاربردهای اپل واچ

آیا همیشه ایمل خود را چک می کنید؟ اگر چنین است، پس اپل واچ بهترین گزینه برای شماست چرا که به راحتی می توانید به ایمیل خود دسترسی داشته باشید. زمانی که ایمیلی دریافت می کنید، سریعا اعلان آن روی صفحه نمایش ساعت تان مشاهده می شود.

پیدا کردن گوشی آیفون گمشده

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که معمولا گوشی آیفون خود را جا می گذارید، با کمک این قابلیت جدید به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید. البته برای استفاده از این قابلیت باید گوشی آیفون تان به اپل واچ شما متصل باشد. این برنامه در پیدا کردن گوشی های دزدیده شده هیچ کمکی به شما نمی کند.

استفاده از اپل واچ به عنوان ساعت

زمانیکه اپل واچ خود را در طول شب به شارژ می زنید، به طور پیش فرض طوری تنظیم شده است که ساعت و روز را به شما نشان می دهد. علاوه بر این، می توانید از اپل واچ به عنوان زنگ هشدار استفاده کنید. این کار را می توانید با کمک سیری و یا به صورت دستی انجام دهید.

ارسال درخواست کمک

در شرایطی که نیاز به کمک های اضطراری دارید، می توانید با فشردن دکمه SOS و نگه داشتن آن درخواست کمک کنید. با این کار مستقیما به مرکز فوریت های پزشکی وصل می شوید.

ساعت اپل - کاربردهای اپل واچ

پیگیری فعالیت های ورزشی

یکی از کاربردهای اپل واچ این است که روزانه پیام های خوبی برایتان ارسال می کند که به شما انگیزه می دهد تا فعالیت های ورزشی خود را دنبال کنید. زمانی که از خواب بیدار می شوید، این ساعت هوشمند برای شما پیامی ارسال می کند و به شما انگیزه می دهد تا در طول روز به فعالیت های خود ادامه دهید. و در آخر با دیدن حلقه های تکمیل شده خود قطعا انگیزه بیشتری می گیرید.

امکان پیگیری کارهای شما به عنوان یک دستیار مجازی

یکی دیگر از قابلیت های جذاب اپل واچ این است که همچون دستیاری مجازی به شما کمک می کند. مثلا قرار ملاقات ها، یادآوری ها و نکات مهم را به شما یادآوری می کند. با کمک این برنامه می توانید روز پر مشغله خود را به خوبی و با دقت طی کنید .

استفاده از اپل واچ به عنوان کرنومتر یا زمان سنج

بدون این که نیاز باشد برنامه دیگری نصب و یا خریداری کنید، می توانید از اپل واچ خود به عنوان یک کرنومتر پیشرفته استفاده کنید.

دریافت اطلاعات مربوط به آب و هوا

این برنامه آب و هوای امروز و روزهای هفته را به شما نشان می دهد. قبل از بارش باران یا برف به شما اخطار می دهد. مثلا می توانید برنامه را طوری تنظیم کنید که ۱۵ دقیقه قبل از بارش باران یا برف به شما هشدار دهد.

استفاده از اپل واچ به عنوان مترجم همراه

اپل واچ شما می تواند نقش یک مترجم همراه را برایتان ایفا کند. با استفاده از این قابلیت می توانید با افرادی که با آن ها زبان مشترک ندارید صحبت کنید. این قابلیت برای گردشگران و یا افرادی که زیاد سفر می کنند، برنامه ای بسیار کاربردی و مفید است .

بررسی صفحه اصلی اینستاگرام خود

کاربران اپل واچ می توانند با این قابلیت صفحه اصلی اینستاگرام خود را باز کنند. برنامه اینستاگرام را روی آیفون خود نصب کنید و ثبت نام لازم را انجام دهید و بعد با اپل واچ خود را وارد برنامه اینستاگران خود شوید و از آن لذت ببرید.

کنترل و ردیابی زمان خواب شما

اگر مشکلی ندارید که با ساعت هوشمند خود به رختخواب بروید ، پس می توانید با کمک این قابلیت میزان کیفیت خواب خود و سایر موارد مرتبط با آن را ردیابی کنید.

ردیابی مداوم ضربان قلب در زمان استراحت

زمانی که در حال استراحت هستید، می توانید با کمک این قابلیت از تعداد ضربان قلب خود اطلاع پیدا کنید. این برنامه زمان، تعداد ضربان قلب در هر دقیقه و میانگین ضربان قلب در هر دقیقه را به شما نشان می دهد.

طرز استفاده از اپل واچ - کاربردهای اپل واچ

چک کردن اخبار روز از کاربردهای اپل واچ

با استفاده از برنامه اخبار اپل واچ می توانید از اخبار روز دنیا با خبر باشید. هم چنین می توانید خلاصه ای از عناوین خبری را بخوانید و در جریان امور قرار بگیرید.

نکاتی درباره ی اپل واچ

تنوع ظاهری و جنس اپل واچ گیج کننده نیست!

اپل واچ (Apple Watch) برخلاف آیفون و آیپد های اپل از نظر جنس بدنه و ظاهر شامل آپشن های نسبتا متنوعی می‌شود، اما این مسئله در بسیاری از موارد منجر به گیج شدن کاربران می‌شود. پیش از هر چیز در نظر داشته باشید که ما در مورد اپل واچ اورجینال صحبت می‌کنیم و به سری 2 این محصول کاری نداریم. این اپل واچ از نظر جنس بدنه شامل 3 نسخه مختلف و از انداز اندازه شامل 2 نسخه مختلف می‌شود. ضمنا دستبند آن هم در مدل ها و رنگ های بسیار متنوعی قابل انتخاب است. پس اگر می‌خواهید یک اپل واچ (Apple Watch) بخرید، به موارد زیر توجه کنید:

  • ساعت هوشمند اپل در دو نسخه 38 میلیمتری و 42 میلیمتری موجود است. تفاوت این دو مربوط به اندازه اپل واچ . دستبند آن می‌شود.
  • ساعت هوشمند اپل شامل سه نسخه Apple Watch Sport با بدنه آلومینیومی، Apple Watch Casual یا معمولی که عموما نام Casual را به همراه آن نمی‌آورند با بدنه فولادی و Apple Watch Editions طلایی می‌شود.
  • دستبند ساعت هوشمند اپل در مدل ها، طرح و رنگ های بسیار مختلفی عرضه شده است که شما بنا به سلیقه خود می‌توانید موارد مورد نیازتان را خریداری به دستگاه وصل کنید. برای مثال می‌توانید از دستبندهای فلزی یا چرمی استفاده کنید.

می‌توانید اپل واچ (Apple Watch) را بر روی مچ دست راست یا چپ وصل کنید!

ساعت هوشمند اپل به طور پیش فرض حالتی دارد که برای بسته شدن در مچ دست سمت چپ کاربر مناسب باشد، اما با این حال اپل این امکان را فراهم کرده تا کاربران علاقمند بتوانند گجت مذکور را بدون بروز هیچ مشکلی بر روی مچ دست سمت راست خود هم نصب و از آن استفاده کنند. پس پیش از خرید اپل واچ (Apple Watch) نگرانی در مورد بستن ساعت بر روی مچ دست راست یا چپ خود نداشته باشید.

ساعت هوشمند اپل تا وقتی بر روی مچ شما بسته شده آنلاک می‌ماند!

اپل واچ به تاچ آیدی یا اسکنر انگشت مجهز نیست و وقتی شما در ابتدا قصد استفاده از آن را دارید می‌توانید یک کد امنیتی را به عنوان رمز عبور خود وارد کنید. بدین ترتیب فعالیت هایی مثل بکارگیری سرویس اپل پی (Apple Pay) با امنیت بالاتری انجام می‌شود، اما آیا این موضوع به آن معناست که برای روشن شدن صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل و استفاده از آن باید هر بار رمز عبور مورد نظر را وارد کنیم؟

خوشبختانه اینطور نیست و اپل واچ (Apple Watch) به قابلیتی مجهز است که در تماس بودن با پوست دست کاربر را شناسایی می‌کند. پس وقتی شما این گجت را به مچ خود بسته و یک بار رمز عبور آن را وارد کنید، دیگر تا زمانی که دستگاه با مچ دست و پوست شما ارتباط داشته باشید، نیازی به ورود مجدد رمز عبور نخواهید داشت. اما به محض اینکه تماس گجت با پوست دست شما مختل شود، مجددا لازم می‌شود تا رمز عبور آن ارائه گردد. در غیر این صورت استفاده از ساعت هوشمند اپل امکانپذیر نخواهد بود.

اپل - کاربردهای اپل واچ

ساعت هوشمند اپل کاملا ضد آب نیست!

ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ (Apple Watch) به گونه‌ای طراحی شده که در برابر تماس با آب مقاوم است، اما پتانسیل لازم برای دوام در شرایطی که برای مدت زمان طولانی در حجم عظیمی از آب غوطه ور شود را ندارد!

به بیان دیگر شما نمی‌توانید ساعت هوشمند اپل را در حین شنا کردن، حمام کردن و غیره در دست خود قرار دهید و انتظار داشته باشید مشکلی برای آن رخ ندهد. اپل واچ (Apple Watch) فقط در برابر عرق کردن، قطرات باران و تماس های سطحی و با حجم کم آب مقاومت لازم را ارائه می‌کند.

ساعت هوشمند اپل برای گوش دادن به موسیقی نیازی به آیفون ندارد!

اگر از علاقمندان به موزیک هستید و دائما در حین انجام فعالیت های خود به موزیک گوشی می‌دهید، باید بدانید که Apple Watch (اپل واچ) برای گوش دادن به موزیک نیازی به همگام سازی با آیفون ندارد و می‌تواند یک گجت کاملا مستقل باشد.

ساعت هوشمند گوگل از حافظه ذخیره سازی اختصاصی خود بهره می‌برد، پس می‌توانید موزیک های مورد نظرتان را در آن ذخیره کنید. همچنین گجت به بلوتوث آنبوردی مجهز است که بدون نیاز به آیفون می‌تواند با گجت های دیگری مثل هدفون بلوتوث همگام سازی شود. بنابراین ساعت هوشمند اپل به خوبی می‌تواند در شرایط مختلف نیازهای کاربران علاقمند گوشی کردن موزیک را برطرف کند.

باتری ساعت هوشمند اپل تقریبا یک روز دوام دارد!

یکی از مسائلی که باید در مورد اپل واچ (Apple Watch) به خاطر داشته باشید این است که باتری آن با هر بار شارژ تقریبا در حدود 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین می‌کند.

بنابراین شما تقریبا هر شب باید ساعت هوشمند خود را به شارژ وصل کنید. البته شارژ ساعت هوشمند اپل به صورت مغناطیسی و بیسیم صورت می‌پذیرد و نیازی به وصل کردن کابل به دستگاه نخواهید داشت. با این حال لازم است تا آن را از مچ خود باز کنید و بر روی شارژر قرار دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید