زنجبیل و عسل خواص بسیار زیادی برای همه انسان ها علی الخصوص برای مردان دارد.در این مطلب از پارس مگ شما قرار است با تمامی خواص زنجبیل و عسل برای مردان آشنا شوید.

زنجبیل و عسل - شیشه عسل

خواص زنجبیل به قدری وسیع و گسترده است که نمیتوان به سادگی از آن عبور کرد، بخصوص فواید زنجبیل برای مردان که امروزه اهمیت آن را بیشتر ساخته است. زنجبیل منبع عالی ویتامین B6، ویتامین D، کلسیم، منیزیم، آهن، فیبر غذایی، سدیم، پتاسیم و بسیاری دیگر است که پیش از این هم گفته شد. ترکیب زنجبیل و عسل، به عنوان یکی از ترکیبات طبیعی و سنتی، خواص بسیاری دارد. این ترکیب می‌تواند اثرات مثبتی در بدن داشته باشد.

همچنین در پارس مگ بخوانید : طرز تهیه مربای زنجبیل در خانه

زنجبیل و عسل - فنجان

فهرست محتوا نمایش

خواص زنجبیل و عسل برای مردان

زنجبیل گیاهی با خواص دارویی قوی است که می‌توان از آن برای موارد زیر استفاده کرد:

۱. زنجبیل و عسل برای از بین بردن میکروب‌ها

بعضی از ترکیبات شیمیایی موجود در زنجبیل تازه به بدن شما در دفع میکروب‌ها کمک می‌کنند. این ترکیبات به ویژه برای متوقف کردن رشد باکتری‌هایی مانند اشرشیاکلی (عفونت دستگاه گوارش، عفونت ادراری و…) و شیگلا (اسهال خونی) مفید هستند و می‌توانند ویروس‌هایی مانند RSV (عفونت دستگاه تنفس) را از شما دور نگه دارند.

۲. زنجبیل و عسل برای حفظ سلامت دهان

ترکیبات فعال موجود در زنجبیل از جمله جینجرول از رشد باکتری‌های دهان جلوگیری می‌کنند. این باکتری‌ها همان باکتری‌هایی هستند که می‌توانند باعث بیماری پریودنتال (عفونت جدی لثه) شوند.

۳. زنجبیل و عسل برای تسکین درد عضلات

شواهد در مورد خواص زنجبیل برای مردان نشان می‌دهد که این گیاه دارویی می‌تواند درد عضلانی را به مرور زمان کاهش دهد. در بعضی از مطالعات، افراد مبتلا به درد عضلانی ناشی از ورزش که زنجبیل مصرف کردند، نسبت به کسانی که زنجبیل مصرف نکردند، در روز بعد درد کمتری داشتند.

۴. کاهش علائم آرتریت

زنجبیل یک ضد التهاب است، به این معنی که تورم را در بدن کاهش می‌دهد و به تسکین علائم آرتریت روماتوئید (روماتیسم) و استئوآرتریت (آرتروز) کمک می‌کند.

زنجبیل و عسل - زنجبیل

۵. مهار رشد سرطان  

از خواص زنجبیل برای پروستات هم نباید غافل شد. مطالعات نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در زنجبیل می‌توانند از بروز بعضی از انواع سرطان از جمله سرطان پروستات جلوگیری کنند. این مواد خطر ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ، معده، کبد و پوست را هم کاهش می‌دهند.

۶. کنترل قند خون

یک مطالعه کوچک نشان داد که زنجبیل به بدن در استفاده بهتر از هورمون انسولین کمک می‌کند و به همین دلیل می‌تواند گزینه مناسبی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ باشد. در یک مطالعه دیگر که روی ۱۰۳ بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شد، مصرف ۱/۲ گرم زنجبیل به مدت سه ماه با کاهش قند خون ناشتا همراه بود.

۷. کاهش کلسترول

مصرف روزانه زنجبیل به شما در مبارزه با کلسترول بد (LDL) کمک می‌کند. در یک مطالعه، مصرف پنج گرم زنجبیل در روز به مدت سه ماه به کاهش کلسترول LDL منجر شد. برای استفاده از زنجبیل به این منظور بهتر است که با یک دکتر تغذیه آنلاین مشورت کنید.

۸. پیشگیری از بیماری‌های مزمن

زنجبیل سرشار از آنتی‎اکسیدان است، یعنی ترکیباتی دارد که از استرس اکسیداتیو و آسیب‌دیدگی DNA جلوگیری می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های ریوی را کاهش می‌دهند و به سالمندان کمک می‌کنند که زندگی سالم‌تری داشته باشند.

زنجبیل و عسل - موم عسل

۹. کاهش وزن

رژیم غذایی و فعالیت بدنی مهم‌ترین عوامل در رسیدن به وزن سالم هستند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که مکمل زنجبیل هم می‌تواند در کنار این ۲ راهکار به کاهش وزن کمک کند. محققان با بررسی ۱۲ مطالعه مختلف دریافتند که مصرف مکمل زنجبیل به طور قابل‌توجهی وزن بدن و نسبت دور کمر به دور باسن را در افراد چاق کاهش می‌دهد. هر چقدر نسبت دور کمر به دور باسن بیشتر باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل بیماری قلبی و دیابت بالاتر است.

شواهد نشان می‌دهد که زنجبیل با افزایش چربی‌سوزی، مهار جذب چربی در دستگاه گوارش و کاهش اشتها به لاغری کمک می‌کند. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر این ادویه روی وزن بدن به تحقیقات بیشتری نیاز است.

۱۰. درمان سوء هاضمه

تحقیقات درباره خواص زنجبیل برای مردان نشان می‌دهد که از این گیاه دارویی می‌توان برای بهبود مشکلات گوارشی استفاده کرد. اگر با مشکل سوء هاضمه مزمن روبرو هستید، زنجبیل ممکن است تا حدودی باعث تسکین آن شود. مصرف زنجبیل قبل از غذا خوردن به تخلیه سریع‌تر دستگاه گوارش کمک می‌کند و از این طریق باعث بهبود علائم گوارشی می‌شود.

۱۱. افزایش میل جنسی

افزایش میل جنسی یکی از مهم‌ترین خواص زنجبیل برای مردان است. محققان بر این باورند که زنجبیل می‌تواند از طریق افزایش جریان خون به تقویت برانگیختگی جنسی و بهبود میل جنسی کمک کند.

نتیجه به دست آمده از یک مطالعه نشان داد که مکمل زنجبیل سطح فشار خون را کاهش می‌دهد که این اثر برای میل جنسی مفید است. چون افزایش فشار خون به اختلال عملکرد جنسی در مردان منجر می‌شود. در سایر تحقیقات مشاهده شده است که زنجبیل می‌تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند و باعث گشاد شدن عروق خونی شود. این امر به نوبه خود می‌تواند برانگیختگی را افزایش دهد.

۱۲. درمان اختلال نعوظ

استرس اکسیداتیو وضعیتی است که با برهم خوردن تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن مشخص می‌شود. این پدیده به التهاب و آسیب سلولی منجر می‌شود و حتی می‌تواند روی عملکرد جنسی تاثیر منفی داشته باشد. زنجبیل به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی باعث کاهش استرس اکسیداتیو می‌شود و از این طریق به درمان اختلال نعوظ کمک می‌کند. البته برای درک بهتر این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

۱۳. تقویت باروری

شواهد علمی بیانگر آن است که زنجبیل می‌تواند قدرت باروری را در مردان افزایش دهد. محققان با انجام یک مطالعه حیوانی به این نتیجه رسیدند که زنجبیل با بهبود جریان خون و کاهش استرس اکسیداتیو باعث افزایش تولید تستوسترون می‌شود. بررسی خواص زنجبیل برای اسپرم مردان هم نشان داده است که این گیاه دارویی تحرک اسپرم و طول عمر آن را افزایش می‌دهد و کیفیت مایع منی را بهبود می‌بخشد.

زنجبیل و عسل - عسل

نحوه مصرف زنجبیل برای تقویت اسپرم و درمان بیماری

اکنون که با خواص زنجبیل برای مردان آشنا شدید، احتمالا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید آن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. مکمل زنجبیل در اشکال مختلف مثل کپسول، قرص و پودر تولید می‌شود. به یاد داشته باشید که میزان مصرف مکمل نباید از چهار گرم در روز فراتر برود.

علاوه بر این شما می‌توانید از زنجبیل خشک یا تازه برای تهیه دمنوش استفاده کنید یا آن را داخل اسموتی، سوپ، سس و انواع کیک و شیرینی بریزید.

دمنوش کلاسیک زنجبیل

ساده‌ترین شیوه برای استفاده از زنجبیل، دمنوش یا دم‌کرده‌ی آن است. بهتر است زنجبیل تازه را از میوه‌فروشی‌ها تهیه کنید. آن را خوب بشویید و به ازای هر نفر، حدود ۲ سانتی‌متر زنجبیل بریده و در قوری آب جوش قرار دهید. اجازه دهید که دمنوش حدود ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار داشته باشد.

حالا دمنوش زنجبیل شما آماده است. جهت استفاده از خواص زنجبیل برای مردان می‌توانید آن را با شیرینی‌جات یا عسل میل کنید.

دمنوش زنجبیل و دارچین

برای دادن عطر بیشتر به دمنوش خود، از یک تکه چوب دارچین نیز در کنار زنجبیل استفاده کنید. طبع این دمنوش بسیار گرم خواهد بود.

زنجبیل و عسل - دارچین

دمنوش زنجبیل و نعنا

اگر طبع شما گرم است، نباید در مصرف زنجبیل زیاده‌روی کنید. استفاده‌ی بیش از حد زنجبیل برای افرادی که طبع گرم دارند، مضر خواهد بود. اما می‌توانید با ترکیب نعنا و زنجبیل، یک نوشیدنی متعادل داشته باشید تا در کنار استفاده از خواص گیاهی، دچار گرمی هم نشوید.

از آنجا که نعنا یک گیاه سرد است، استفاده از آن در کنار زنجبیل، تعادل مطبوعی به نوشیدنی شما می‌دهد.

زنجبیل و عسل - نعنا

زنجبیل و عسل

زنجبیل از آنجا که طعم تندی دارد، بهتر است با شیرین‌کننده‌ها مصرف شود. عسل از بهترین همراه‌کننده‌های دمنوش زنجبیل است که علاوه بر دادن طعمی دلنشین، به تقویت خواص زنجبیل برای مردان در زمینه‌ی قوای جنسی نیز می‌پردازد.

همچنین ترکیب زنجبیل، عسل و زرده‌ی عسلی تخم مرغ، از نوشیدنی‌های قدیمی کشور هندوستان است که خواص زنجبیل و عسل برای مردان را به همراه دارد.

دمنشون آماده‌ی زنجبیل

در عطاری‌ها می‌توانید دمنوش زنجبیل را به صورت کیسه‌ای نیز تهیه کنید. این انتخاب، برای مواقعی که می‌خواهید یک دمنوش فوری داشته باشید، مناسب است و همچنان شما را از خواص زنجبیل برای مردان بهره‌مند می‌کند.

اگر می‌خواهید در مورد خواص دمنوش‌های گیاهی بیشتر بدانید، مراجعه به دکتر طب سنتی و ویزیت آنلاین دکتر طب سنتی را از دست ندهید.

زنجبیل به عنوان ادویه

برای بهره‌گیری از خواص زنجبیل برای مردان، لازم نیست همیشه آن را به عنوان دمنوش مصرف کنید. از قدیم زنجبیل یکی از ادویه‌های مورد علاقه‌ی مردمان سرزمین‌های شرقی بوده است. امروزه هم زنجبیل در طعم‌دار کردن انواع گوشت‌ها، ماهی‌ها و خورشت‌ها، استفاده می‌شود. زنجبیل را در آشپزی خود بگنجانید و از آن لذت ببرید.

زنجبیل و عسل - دمنوش

دستور استفاده از زنجبیل و عسل برای مردان

  1. ریشه های زنجبیل را بشویید و پوست بگیرید.
  2. زنجبیل را به قطعات کوچک برش داده و خرد کنید.
  3. زنجبیل را کاملاً له یا مخلوط کنید تا آب آن گرفته شود.
  4. با استفاده از یک صافی، آب زنجبیل را صاف کنید.
  5. به آب زنجبیل صاف شده به میزان دلخواه، قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید تا برای مصرف آماده شود.
  6. بعد از مصرف میتوانید باقیمانده مخلوط را داخل یک بطری یا ظرف شیشه ای نگهداری کنید.

روش و میزان مصرف ترکیب زنجبیل و عسل

در صورتی که دچار ضعف جسمی هستید، برای تقویت قوای خود می توانید روزانه یک قاشق از این مخلوط را مصرف کنید. 

خواص زنجبیل و عسل و سیر

مخلوط زنجبیل، سیر و عسل ممکن است در انواع بیماری ها مفید باشد.

آلیسین ، یکی از مواد فعال موجود در سیر تازه له شده، دارای خواص ضد میکروبی است. یک ضد میکروبی عاملی است که برای کشتن میکروارگانیسم ها یا متوقف کردن رشد آنها کار می کند. آنتی بیوتیک ها برای مبارزه با باکتری ها استفاده می شوند. ضد قارچ ها برای مبارزه با قارچ ها استفاده می شود. و از مواد ضد میکروبی برای مبارزه با میکروارگانیسم ها استفاده می شود.سیر به طور گسترده به عنوان یک غذای فوق العاده برای مردان شناخته شده است. حاوی چندین ماده مغذی مانند منیزیم، سلنیوم و غیره است که می تواند سلامت جنسی مردان را بهبود بخشد.

سیر و عسل هر دو حاوی آنتی اکسیدان هستند. این مواد شیمیایی از سیستم ایمنی بدن ما محافظت می کنند و از بیماری جلوگیری می کنند. یک مطالعه نشان داد که سیر و عسل تازما می توانند رشد باکتری ها را متوقف کنند. سیر و عسل ضد باکتری هستند و می توانند عفونت های باکتریایی خاصی را متوقف کنند.

زنجبیل، یکی دیگر از مواد ضد میکروبی، همچنین حاوی چندین ترکیب است که دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی است. عسل طبیعی در کنار فعالیت ضد باکتریایی، فعالیت آنتی اکسیدانی نیز دارد.
در حالی که هر یک از این مواد دارای خواص و فواید بالقوه سلامتی خود هستند، ترکیبی از این سه ماده در دنیای سلامت طبیعی به عنوان یک گزینه قانع‌کننده برای چندین مورد در صورت مصرف منظم اعتبار کسب می‌کند. البته از عسل می توانید ماسک عسل هم تهیه کنید و شادابی را به پوستتان هدیه کنید.

زنجبیل و عسل - لیمو

استفاده از زنجبیل و عسل برای درمان

شرایط پزشکی یا موقعیت هایی که در آنها این مواد به طور منظم در طب جایگزین یا یکپارچه استفاده می شوند عبارتند از:

۱ – ضد میکروب برای جلوگیری از مشکلات دندان

آنتی بیوتیک ها نقش مهمی در کنترل فعالیت عفونت در بدن ایفا می کنند. داروی گیاهی درست شده از عسل و زنجبیل به عنوان ضدمیکروبی موثر استفاده می شود. زنجبیل به عنوان گیاه چند کار آمد در جهان شناخته شده است، در حالی که عسل یا Apis mellifera (عسل زنبور اروپایی) به عنوان دارویی سازگار با طبیعت شناخته شده است و برای درمان زخم ها و زخم معده مفید است. در ادامه، مطالعات نشان داده که عسل حتی می تواند عفونت های گوارشی و عفونت چشم را نیز درمان کند.

مطالعه ای که در مورد عسل و زنجبیل انجام شده است نشان داده که خاصیت ضد باکتریایی و انسجام عسل بخاطر ترکیب آن با هیدروژن پراکسید است که در عسل هم تولید می شود. هیدروژن پراکسید، اسید گلوکونیک را بوجود می آورد که به طور بالقوه برای درمان مشکلات دندان مفید است. این پژوهش ثابت کرد که اثر متقابل بین زنجبیل و عسل بر فعالیت ضد میکروبی تاثیر می گذارد که به وضوح مشکل دندان ها را از بین می برد. همچنین برای درمان درد و سوزش دهان و گلو مفید است.

۲ – ضد التهاب

زنجبیل حاوی صمغی چرب در ریشه خود میباشد که این صمغ چرب آن را به گیاهی با خاصیت ضد التهاب تبدیل میکند. خود عسل نیز آنتی بیوتیک هایی دارد که درواقع منجر به درمان التهاب میشوند. به احتمال زیاد ترکیب عسل با زنجبیل قابلیت بسیار بالایی در درمان درد عضلات یا دیگر دردهای مفصلی دارد.

بعضی از مطالعات نشان داده که زنجبیل می تواند فعالیت های التهابی را در سطح سلولی تحت تأثیر قرار بدهد. قرمزی زنجبیل و عسل خام نیز به عنوان درمان موثر برای التهاب مزمن استفاده می شود. این مطالعه خود، ثابت کرد که اغلب بیماران آرتروز پس از مصرف ترکیب زنجبیل و عسل، بهبود یافتند.

روغن زنجبیل به عنوان دارویی موثر برای درمان زخم ها و همچنین مشکلات مفصلی شناخته شده است. به همین دلیل ترکیب زنجبیل و عسل نیز برای درمان فعالیت های التهابی که در بالا ذکر شد بسیار مفید است.

۳ – تسکین دردهای دوره ماهانه و درمان تاخیر پریود

از طریق فواید زنجبیل و عسل کشف شد که برای مقابله با مشکلات قاعدگی نیز مفید است. ترکیبات زنجبیل می تواند به کاهش درد ناشی از قاعدگی های دردناک کمک کند. پژوهشی هم همین موضوع را بررسی کرده و ثابت کرد که ترکیب زنجبیل و عسل می تواند باعث کاهش و حتی جلوگیری از علائم قاعدگی دردناک شود.

علائم افسردگی را باید بسیار جدی گرفت چرا که این اختلال روانی می‌‌تواند تمام زندگی شما را مختل کند. ما در این زمینه به شما راهنمایی کردیم.

زنجبیل و عسل - ظرف چوبی

۴ – درمان میگرن و مشکلات مفصلی

میگرن مشکلی جدی نیست. اما در زمان های باستان، مردم همیشه از گیاهان طبیعی برای درمان میگرن استفاده می کردند. میگرن می تواند توسط داروهای طبیعی مانند زنجبیل درمان شود.

در حالي كه مطالعات اخیر نيز نشان داد كه ترکیب زنجبيل و عسل مي تواند اثرات زيادي بر روی سر داشته باشد. نه تنها میگرن را درمان می کند، بلکه برای مغز نیز مفید است. حتی کسانی که همیشه از میگرن رنج می بردند، مشکل شان زمانی که شروع به مصرف منظم زنجبیل و عسل کردند، برطرف شد.

۵ – جلوگیری از سکته مغزی

سکته مغزی یکی از خطرناک ترین و جدی ترین بیماری ها در سراسر جهان است. بسیاری از محققان پزشکی در تلاش اند تا داروهای موثری برای درمان این مشکل جدی خون را پیدا کنند. یکی از تحقیقات ثابت کرد که ترکیب زنجبیل و عسل می تواند از سکته مغزی جلوگیری کند.

به علت قابلیت ضد انعقاد خون در زنجبیل و عسل است که این ترکیب می تواند این بیماری خطرناک را درمان کند. هنگامی که آن ها با هم مخلوط شوند، فواید مهمی برای جلوگیری از بیماری مانند سکته مغزی بوجود می آورند.

۶ – درمان مشکلات تنفسی

اثر ترکیب زنجبیل و عسل می تواند سلامت انسان را بهبود بخشد. مخلوط زنجبیل و عسل می تواند سرفه، گلودرد و سوزش و درد دهان و حتی سرماخوردگی را درمان کند. خوردن زنجبیل و عسل بصورت مخلوط بدن را از سرماخوردگی پاک می سازد و در درمان مشکلات تنفسی موثر است.

۷ – تقویت سیستم ایمنی

ترکیب زنجبیل و عسل نه تنها خوشمزه است بلکه به عنوان نوشیدنی روزانه مصرف می شود. همچنین برای سلامتی به ویژه در تقویت سیستم ایمنی مفید است. ترکیب عسل و زنجبیل می تواند تولید گلبول های سفید را افزایش دهد که در واقع باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

۸ – پیشگیری از سرطان

با بحث درباره سیستم ایمنی به بیماری بسیار جدی رسیدیم، که نامش سرطان است. در حال حاضر محققانی هستند که میگویند زنجبیل میتواند از پیشرفت فعالیت سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کند. عسل-زنجبیل ترکیبی قدرتمند و ضد سرطان است که در مقابل رشد سلول های سرطانی مبارزه میکند.

خوردن عسل و زنجبیل حقیقتا جلوی ریشه اصلی فعالیت سرطان در بدن را میگیرد. بعنوان راه طبیعی درمان سرطان توصیه میشود. همچنین تحقیقاتی مشخص کرد که ترکیب خواص عسل و زنجبیل نه تنها در حال جلوگیری از سرطان است بلکه بدن را در مقابل عوارض شیمی درمانی نیز مقاوم میسازد. به همین صورت عسل و زنجبیل برای درمان سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و حتی سرطان پروستات نیز موثر است.

زنجبیل و عسل - قاشق عسل

۹ – درمان دیابت

یکی دیگر از مزایای ترکیب زنجبیل و عسل این است که می تواند از دیابت جلوگیری و آن را درمان کند. می تواند حساسیت انسولین را افزایش دهد. همچنین قابلیت تعادل و حفظ میزان مناسب قند خون را نیز داراست.

همچنین نتایج پژوهشی نشان داد که ترکیب زنجبیل و عسل برای کنترل قند خون بسیار موثر است، زیرا باعث افزایش جذب گلوکز به سلول های ماهیچه ای می شود. پس مصرف ترکیب زنجبیل و عسل باعث جلوگیری از دیابت و کاهش میزان قند خون و LDL کلسترول می شود.

۱۰ – درمان آسم

مخلوط زنجبیل و عسل داروی آسم هم هست. فواید سلامتی عسل و زنجبیل خواص زیادی برای درمان آسم دارد. خس خس را نیز درمان می کند. عملکرد این ترکیب در درمان مشکلات تنفسی نشان دهنده مزایای بالقوه آن در درمان آسم است.

این معجون می تواند آنزیم هایی که در اطراف عضلات راه هوایی قرار می گیرند را مهار کند و همچنین آنزیم های دیگری را فعال می کند که برای شل کردن آنها کارآمدند.

۱۱ – کمک به سلامت قلب

مطالعات نشان می دهد که عسل برای سلامت قلب مفید بوده، زنجبیل همچنین در پیشگیری از لخته شدن خون و کاهش کلسترول بسیار مفید است. مصرف این دو ماده شگفت انگیز باهم کمک به مبارزه با بیماری های قلبی کرده که در آن رگ های خونی دچار گرفتگی شده اند.

۱۲ – از تهوع جلوگیری می کند

یکی از قدیمی ترین درمان خانگی تهوع مصرف عسل و زنجبیل است، به خصوص نوع تهوعی که در دوران بارداری ایجاد می شود، می توانید عسل و زنجبیل را در آب گرم مخلوط کنید و بنوشید.

زنجبیل و عسل - لیمو ترش

طرز تهیه مخلوط زنجبیل و عسل و سیر برای مردان

این مخلوط خاص به راحتی آماده می شود و می توان آن را به گونه ای تغییر داد که به نتایج دلخواه برسد، زیرا هر یک از مواد برای تقویت سلامت متفاوت در نظر گرفته شده است. مواد تشکیل دهنده در اکثر خواربارفروشی ها موجود است و عبارتند از:

آب: 200 میلی لیتر
سیر: 20 حبه
زنجبیل: 2 ریشه با طول متوسط
عسل طبیعی: 4 قاشق غذاخوری
آب لیمو یا سرکه سیب طبیعی اختیاری است

ریشه زنجبیل را پوست بگیرید و رنده کنید
سیر را له کنید.
آب ولرم، عسل و آب لیمو یا سرکه سیب را در یک کاسه مخلوط کنید.
زنجبیل و سیر را اضافه کنید.
این مخلوط را در مخلوط کن یا غذاساز مخلوط کنید تا کاملا مخلوط و ریز مخلوط شود.
مایه را در یک ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال بگذارید.
این دارو را می‌توانید روزانه به‌صورت قاشقی مصرف کنید یا در یخچال نگهداری کنید. از مخلوط سیر و عسل برای لاغری هم استفاده می شود و نتایج فوق العاده ای نیز به همراه دارد.

روش و میزان مصرف ترکیب زنجبیل و عسل

برای بهبود قوای جنسی، می توان روزانه یک قاشق از این مخلوط را مصرف کرد. مخلوط عسل و زنجبیل می تواند به بهبود زندگی زناشویی شما کمک کند. این نسخه، یکی از بهترین تقویت کننده های میل جنسی و یک داروی طبیعی تقویت کننده است.

زنجبیل از آنجا که طعم تندی دارد، بهتر است با شیرین‌کننده‌ها مصرف شود. عسل از بهترین همراه‌کننده‌های دمنوش زنجبیل است که علاوه بر دادن طعمی دلنشین، به تقویت خواص زنجبیل برای مردان در زمینه‌ی قوای جنسی نیز می‌پردازد.

همچنین ترکیب زنجبیل، عسل و زرده‌ی عسلی تخم مرغ، از نوشیدنی‌های قدیمی کشور هندوستان است که خواص زنجبیل و عسل برای مردان را به همراه دارد.

زنجبیل و عسل - دمنوش

عوارض مصرف ترکیب زنجبیل و عسل

ترکیب زنجبیل و عسل به طور گسترده غنی از ویتامین های سالم و دیگر اجزای مفید شناخته شده است که برای سلامت انسان مفید هستند. در مقابل، اگر بیش از حد از آن مصرف کنید، اثرات آن کمی غیر دوستانه خواهد بود، زیرا ممکن است برخی از عوارض جانبی مانند مشکل گاز معده، درد معده، درد در دهان و همچنین گلو داشته باشد و همچنین باعث تحریک دهان به ویژه زبان می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید