سفر نوروزی 1401 که یکی از بهترین فرصت ها برای سفری چند روزه است، قرار است بهترین مراکز گردشگری از لحاظ زیبایی و آب و هوایی را به شما معرفی کنیم.

بهترین شهر ها برای سفر در نوروز 1401

جزیره ی زیبای کیش

هتل ترنج کیش - سفر نوروزی 1401

بهار مخصوصا ماه فروردین، این جزیره بهترین و عالی ترین هوا را برای یک سفر مهیج دارد. کیش علاوه براینکه مکان و جاهای دیدنی بسیاری دارد. شادی و هیجان را برای تمام افراد چندین برابر می کند. همچنین این شهر پر از آرامش است که می توانید انرژی خودتان را برای ادامه ماه های دیگر تامین کنید.

این مکان جاذبه های تفریحی همچون کشتی های شبانه، تفریحات آبی، مسیرهای دوچرخه سواری و پارک های ساحلی گوناگون و غیره را دارد. می توانید تعطیلات عالی را برای خودتان رقم بزنید.

خور و بیابانک

بیابان های خور و بیابانک - سفر نوروزی 1401

جاده‌های کویری فقط به دلیل بافت بیابانی اطرافشان زیبا نیستند؛ اگر در یک غروب زمستانی یا حتی پاییز در جاده طبس به خور و بیابانک حرکت کنید، احساس می کنید جاده از میان دریا می‌گذرد.

بازتاب نور در دوسوی جاده، دریایی را پیش چشمان بیننده ترسیم می‌کند که دریا نیست، اما تا آن را لمس نکنید باور نخواهید کرد که فقط نمک سراسر چشم‌اندازتان را فراگرفته است.

دیدنی‌هایی همچون تل‌ماسه‌ها، قلعه‌های اسماعیلی، درختان کهنسال و سدهای تاریخی ‌که به این و هم شگفت‌انگیز اضافه کنید، دلایل کافی برای سفر به طبس را خواهید یافت.

شیراز شهر بهار نارنج

باغ ارم شیراز - سفر نوروزی 1401

سفر به شهر فرهنگ و ادب ایران می تواند خاطره شگفت انگیزی را برای شما رقم بزند. مکان و جاذبه های تاریخی بسیاری در شیراز وجوددارد که تمدن چندین هزار ساله ما ایرانی ها را نشان می دهد.

جاذبه های تاریخی همچون تخت جمشید، پاسارگاد، مقبره کوروش، کاخ ها، قلعه ها، نقش رستم و همچنین شهرهای از دوران ساسانی وجود دارد که هرکسی را به حیرت وا می دارد.

قشنگ ترین قسمت شهر باغ ارم، نارنجستان، دلگشاه، قصرالدشت و قوام است. زمانی که وارداین باغ ها می شوید عطر و بوی گل و درختان هوش را از سر شما می برد. عده ای زیادی از آرامگاه های مشاهیر ایران زمین در این شهر آرامیدن مانند حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی و غیره …

اصفهان شهر مهد هنر های زیبا

سی و سه پل اصفهان - سفر نوروزی 1401

گشت و گذار در شهری که فرهنگ و هنر در آنجا شکل گرفته است می تواند ثبت خاطرات عالی باشد. اگر وارد این شهر شوید تمام مکان های که می بینید کاملا بصورت هنری ساخته شده است.

در سفر نوروزی 1401 اصفهان بسیار مورد توجه مسافران قرار میگیرد.

ادیان گوناگونی از ارامنه، یهودی، مسیحان و مسلمانان در این شهر زندگی می کنند. همین مورد مسافران را ترغیب می کنند تا بیشتر با آدم های این شهر آشنا شوند و در مورد شخصیت آنها کنجکاوی کنند.

جاذبه های گردشگری شهر اصفهان کاخ چهلستون، میدان نقش جهان، بازار قیصریه، عمارت عالی قاپو، مسجد اصفهان، مسجد شیخ لطف الله، کاخ هشت بهشت، پل خواجو، کلیسا و موزه وانک هستند.

سفر نوروزی 1401 به یزد شهر بادگیر ها

شهر زیبای یزد - سفر نوروزی 1401

یزد از دیگر شهرهای محبوب ایران برای سفر نوروزی میباشد. جاهای دیدنی این شهر در کنار سوغات متنوع و فرهنگ  دلنشین مردم آن توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. یزد نیز از شهرهای مرکزی ایران است و دسترسی به آن از بسیاری از نقاط کشور ما به‌سادگی با وسیله نقلیه شخصی امکان‌پذیر است.

از مهم‌ترین محصولات یزد انواع شیرینی‌های سوغات این شهر هستند که در روزهای نوروز گردشگران استقبال زیادی از فروشگاه‌ها و کارگاه‌های شیرینی پزی آن می‌کنند. جاهای دیدنی یزد نیز در بهار تماشایی هستند. میدان امیر چخماق در روزهای نوروز حال و هوای خاصی دارد و برای میزبانی از مسافران آذین‌بندی می‌شود.

مشهد ، سیاحت و زیارت

حرم امام رضا مشهد - سفر نوروزی 1401

بسیاری از ایرانیان مشهد و حرم امام رضا(ع) را اولین مقصد سفر نوروزی خود قرار می‌دهند و لحظه سال تحویل را در آنجا می‌گذارنند. مشهد شاید تنها شهری باشد که نباید دغدغه‌ای برای یافتن مکان اقامت در آن داشت.مشهد به واسطه موقعیتی که در جذب گردشگر در کشور دارد بیشترین آمار مهمانسرا و هتل را به خود اختصاص داده است.

جاذبه‌هایی مثل مجموعه سنگ بست که قدیمی‌ترین اثر معماری اسلامی‌بر جای مانده در خراسان است، بنای هارونیه که تنها بنای باقی مانده از شهر ویران شده توس‌ است، مدرسه دودر که از زیباترین و اصیل‌ترین نمونه‌های معماری عصرتیموریان است.

خانه تاریخی حاج ملک، آرامگاه نادرشاه، حمام مهدی قلی بیک و موزه مردم شناسی،مقبره پیر پالاندوز، مسجد گوهرشاد، زادگاه فردوسی، بوستان هفت حوض، پارک وکیل آباد، مدرسه پری زاد، مسجد ۷۲ تن و تفریحگاه کوه سنگی و ییلاق اخلمد و صدها مکان دیدنی دیگر از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

چابهار شهر چهار بهار

سواحل گردشگری چابهار - سفر نوروزی 1401

در اطراف چابهار شاهد معجزه و عجایب طبیعت به اشکال گوناگون هستیم؛ از تالاب لیپار و کوه‌های مریخی گرفته تا گل‌فشان و موج‌فشان‌هایی که آب را تا چند متر به هوا پرتاب می‌کنند.

می‌توان گفت چابهار یکی از معدود شهرهای ایران است که تقریبا در هر چهار فصل سال آب و هوای متعدلی دارد. این شهر خنک‌ترین بندر ایران محسوب می‌شود و در تابستان از بسیاری از شهرهای گرم و خشک کشور خنک‌تر است و در زمستان هم مانند سایر شهرهای جنوبی آب و هوای کاملا بهاری دارد؛

ازین لحاظ مورد توجه مسافران در سفر های نوروزی است. البته در ماه‌های اردیبهشت و خرداد رطوبت هوا به بیشترین میزان خود می‌‌رسد و هوا به شدت شرجی و مرطوب می‌شود.

سفر نوروزی 1401 به کاشان شهر گلاب

خانه طبابایی کاشان - سفر نوروزی 1401

کاشان یکی از شهرهای زیبا و بی نظیر استان اصفهان است که بیشتر مردم با شنیدن نام آن به یاد رویداد گلاب گیری هر ساله آن می افتند. اما این شهر در کنار آداب و رسوم جذاب خود که عطر گل های بهاری را در سرتاسر آن پخش می کند، از قدیمی ترین شهرهای ایران هم به حساب می آید.

تپه های سیلک که جزء اولین نشانه های تمدن هستند، در این شهر به چشم می خورند. از طرف دیگر معماری این شهر قدیمی، دل تمام گردشگران داخلی و خارجی را تصاحب می کند که دل کندن از آن کار هر کسی نیست!

با قدم گذاشتن در این شهر جذاب، پا به دل یک داستان تاریخی سرشار از کاشی های رنگی و عطر و گل و گلاب می گذارید؛ داستانی که با قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر شما را مجذوب خواهد کرد.

در سفر نوروزی چه مواردی به همراه داشته باشیم؟

  • وسایل الکترونیکی مورد نیاز
  • لوازم مراقبتی و سلامتی
  • لباس مناسب
  • لوازم بهداشتی
  • پتو مسافرتی
  • مواد غذایی
  • چادر و زیر انداز

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید