مکان های دیدنی ایتالیا این کشور جذاب و توریستی را بشناسید. غذاهای ایتالیایی بسیار معروف اند و با سلیقه ما ایرانی ها جور در می آیند. گلچینی از بهتری مکانهایی که میتوانید برید و غذاهایی که میتوانید بخورید، به همراه بهترین زمان سفر به ایتالیا را در این مقاله بخوانید.

فهرست محتوا نمایش

مکان های دیدنی ایتالیا

ایتالیا بیشترین تعداد مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را در دنیا دارد. شهرهای مهم هنری ایتالیا مثل رم، ونیز و فلورانس را تقریبا تمام مردم دنیا می شناسند و قرن هاست که توریست ها را به سوی خود جذب می کنند.

ایتالیا علاوه بر گنجینه های هنری با ارزش دارای سواحل زیبا، دریاچه های واقع در ارتفاع زیاد و کوهستان های باشکوه است؛ پس جایی برای تعجب وجود ندارد که چرا به ایتالیا لقب کشور زیبا (Bel Paese) داده اند.

با وجود تعداد بسیار زیادی از مناظر و دیدنی های شگفت آور در ایتالیا، تهیه لیستی از برترین جاذبه های توریستی این کشور کار چندان راحتی نیست. لیستی که در ادامه آمده به خوبی نشان می دهد که چرا هر ساله 40 میلیون توریست خارجی از ایتالیا دیدن می کنند.

شهر ورونا Verona ایتالیا

شهر ورونا تا حدود زیادی به خاطر اینکه شهریست که داستان رومئو و ژولیت در آنجا شکل گرفته، معروف شده است ولی تاریخ ورونا به خیلی قبل تر از نوشتن این نمایشنامه بر می گردد. در شهر شگفت انگیز ورونا  یک آمفی تئاتر رومی وجود دارد که 2000 سال قبل ساخته شده است.ورونا - مکان های دیدنی ایتالیاعلیرغم  قدمت زیادی که آمفی تئاتر ورونا دارد، به بهترین شکل باقی مانده است و گنجایش میزبانی از 30 هزار نفر را دارد. در حال حاضر توریست ها و گردشگران می توانند در اجراهای موسیقی  زنده این آمفی تئاتر حاضر شوند و به نوعی فرهنگ و تاریخ ایتالیا را زنده نگه می دارند.

البا Elba از مکان های دیدنی ایتالیا

جزیره البا تاریخ طول و درازی دارد. در جزیره البا قبلا قوم لیگور، یونانی ها، اتروسک ها و رومی ها سکونت داشتند. مشهور ترین ساکن جزیره البا ناپلئون بود که در سال 1814 به البا تبعید شد.البا - مکان های دیدنی ایتالیاخانه های زمستانی و تابستانی ناپلئون هنوز در جزیره پابرجا هستند و از آنها برای سکونت توریست ها استفاده می شود. البا همچنین سومین جزیره بزرگ ایتالیا می باشد که بیش از 150 ساحل دارد.

پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا

پارک ملی پارادیزو واقع در طبیعت سرسبز و زیبای آلپ یکی از مقصد های خیره کننده با مناظر بی نظیری از کوه و فرصت های باورنکردنی برای کوه پیمایی می باشد.پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا - مکان های دیدنی ایتالیاپارک ملی گرن پارادیزو در ابتدا با هدف حفاظت از جمعیت بزهای کوهی محلی تاسیس شد ولی در حال حاضر از حیوانات زیادی مثل گورکن ها، گرگ ها، سیاهگوش، قاقم، حفاظت می کند.

از جمله فعالیت های فصلی که در پارک ملی پارادیزو می توانید انجام دهید کوهپیمایی در تابستان، اسکی کردن در زمستان و عکاسی از گل های تازه در بهار می باشند.

قصر داسال (اربینو) Plazzo Ducale

قصر داسال یک بنا از دوره رنسانس است که در شهر اربینو ایتالیا قرار گرفته است. قصر داسال در قرن 15 ساخته شد. بیشترین تعداد افرادی که تا کنون در این قصر ساکن بودند به طور میانگین 600 نفر است.قصر داسال - مکان های دیدنی ایتالیاقصر داسال در حال حاضر به روی عموم باز است. بسیاری از اتاقهای قصر بازسازی شده اند تا به همان شکلی که در قرن پانزدهم بودند در آیند. در قصر داسال همچنین گالری ملی مارکه قرار دارد که مجموعه های بی شماری از نقاشی های دوره رنسانس را نمایش می دهد.

آبنمای تروی (رم) از مکان های دیدنی ایتالیا

آبنمای تروی یکی از جاذبه های دیدنی شهر رم است که توریست ها حتما باید آن را ببینند. این آبنما در سال 1762 توسط نیکولای سالوی، ساخته شد.آبنمای تروی - مکان های دیدنی ایتالیاآبنمای تروی، نپتون را به تصویر کشیده که با مخلوقاتی که از آب بیرون آمده در حال نبرد است. آبنمای تروی همچنین جایی است که مسافران برای به سلامت برگشتن به رم در آن سکه می اندازند و انداختن دو سکه در آن می تواند یک رابطه عاشقانه بین یک زن و مرد رومی را حفظ کند.

در هنگام شب، آب نما روشن می شود و به یک مکان رویایی و رمانتیک برای دیدارهای عاشقانه تبدیل می شود.

(میلان) Santa Maria dell Grazie

سانتا ماریا دل گرازی یک کلیسا و صومعه در شهر میلان است. بنای صومعه مریم مقدس، نمونه برجسته ای از معماری دوره رنسانس است که جزئیات معماری آن دوره مثل سالن تزئین شده و ورودی پر نور در آن دیده می شود.سانتا ماریا دل گرازی - مکان های دیدنی ایتالیانکته قابل توجهی که در مورد کلیسا و صومعه سانتا ماریا وجود دارد این است که تابلوی معروف شام آخر اثر لئورناردو داوینچی در این کلیسا قرار دارد. بیشتر توریست ها برای دیدن این تابلوی معروف به سانتا ماریا می آیند.

لاپلوسا La Pelosa

در ساحل غربی دور و در قلب دریای تایرنین جزیره ای به نام ساردینیا وجود دارد. در حالیکه ساردینا از داشتن تعدادی ساحل خیره کننده به خود افتخار می کند، هیچ کدام از آنها به اندازه لا پلوسا شناخته شده و زیبا نیستند.لاپلوسا - مکان های دیدنی ایتالیاساحل لاپلوسا به خاطر ساحل شنی و آبهای کم عمق و شفاف  که براحتی عمق آب را می توانید ببینید، یک ساحل بسیار تماشایی است. لاپلوسا را اغلب با جزایر کاراییب به خاطر داشتن خصوصیات مشترک مقایسه می کنند.

موج سواری، قایق سواری و حتی غواصی همه را می توانید در لاپلوسا یا نزدیک آن امتحان کنید.

کلیسای سن ویتال (راونا)

شهر راونا در شمال ایتالیا که زمانی پایتخت امپراتوری روم شرقی بود قرار دارد و در حال حاضر بیشتر به خاطر کلیسای سن ویتال معروف و شناخته شده است.کلیسای سن ویتال - مکان های دیدنی ایتالیاکلیسا در قرن ششم ساخته شد و در آن مجموعه وسیعی از کاشی کاری به نمایش در آمده است. کاشی کاری ها داستان هایی از کتاب مقدس را به تصویر کشیده اند و از تمام فضای موجود استفاده کرده اند.

طراحی برجسته و ناهماهنگی رنگ ها این کاشی کاری ها را به یک مکان محبوب مشتاقان و علاقه مندان به دین، معماری و هنر در ایتالیا تبدیل کرده است.

دولومیتس Dolomites مکان های دیدنی ایتالیا

دولومیتس رشته کوههایی در شمال ایتالیا است که جای معروفی برای انجام ورزش های زمستانی مثل اسکی و اسنوبورد هستند. فرقی نمی کند چه فصلی از سال است در این رشته کوهها همیشه صحنه های باورنکردنی شما را شگفت زده می کنند.دولومیتس - مکان های دیدنی ایتالیاهنگام غروب خورشید، قله ها به رنگ صورتی یا بنفش کمرنگ به نظر می رسند که منظره بسیار زیبایی است. توریست ها در کوههای دولومیتس می توانند کوهپیمایی کنند یا در ترنتو که شهری دینی در دولومیتس با یک قلعه زیباست، خرید کنند.

کلیسای دی سن فرانسسکو (آسیسی)

کلیسای سن فرانسسکو یا فرانسیس مقدس، یکی از برجسته ترین مکان های مذهبی و عبادتگاهها در ایتالیا می باشد. کلیسای سن فرانسیسکو واقع در شهر آسیسی در قرن سیزدهم ساخته شد. اگر سن فرانسیس یک مرد ساده و فقیر بود، کلیسای سن فرانسیس برعکس آن است.کلیسای دی سن فرانسسکو - مکان های دیدنی ایتالیامعماری بنای کلیسا به سبک رومی می باشد که در دو طبقه ساخته شده است. کلیسای فرانسیس مقدس دارای پنجره های رنگی و هزاران قطعه هنری است.

کوه اتنا Etna از مکان های دیدنی ایتالیا

در جزیره سیسیلی چیزی که مهمتر و جالب توجه تر از بقیه است کوه اتنا می باشد. کوه اتشفشانی اتنا یکی از بلند ترین قله ها در ایتالیا است.کوه اتنا - مکان های دیدنی ایتالیااطراف کوه اتنا را یک پارک ملی به نام پارکو دل اتنا احاطه کرده است. توریست هایی که به نزدیکی اتنا می روند خروج بخار و گدازه را خواهند دید.

دیومو ارویتو Duomo of Orvieto

دیومو اوووییتو نمونه درخشانی از معماری گوتیک ایتالیایی می باشد. دستور ساخت این کلیسای جامع کاتولیک روم در قرن چهاردهم توسط پاپ داده شد ولی اتمام بنا سه قرن طول کشید.دیومو ارویتو - مکان های دیدنی ایتالیاتوریست هایی که برای دیدن این بنا می آیند معماری زیبا و سنگ های قیمتی به کار رفته در ساخت بنا را تحسین می کنند. تزیئنات داخلی این بنا، کار لوکا سیگنورلی است که بسیار زیباست.

پورتوفینو Portofino

پورتوفینو بندری با منظره هایی بی نظیر و ردیفی از خانه های بالای تپه و لبه آب است. پورتوفینو یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایتالیا است که فاصله خیلی کمی با جنوا دارد. سفر به یک روستای کوچک ماهیگیری در همان حوالی به یک سفر یک روزه معروف تبدیل شده است.پورتوفینو - مکان های دیدنی ایتالیادر پورتوفینو آثار تاریخی مانند قلعه کاستلو براون وجود دارد که در قرن 16 ساخته شد و یک کلیسا به نام سنت مارتین که در قرن یازدهم ساخته شد. اما جاذبه واقعی شهر پورتوفینو استراحت در محیط ارام و زیباست.

توریست ها می توانند اوقات خود را با قدم زدن در ساحل آرام خرید سوغاتی هایی مثل جواهرات شیشه ای و خوردن غذای ایتالیایی سپری کنند.

کاپری Capri از مکان های دیدنی ایتالیا

جزیره کاپری که تقریبا در 5 کیلومتری شهر ناپل قرار دارد، یک مقصد توریستی با فرهنگ و فضای منحصر بفرد است. پس از اینکه با قایق به آنجا رسیدید برای دیدن غاری که از زمان روم باستان مورد ستایش بوده، می روید.کاپری - مکان های دیدنی ایتالیاجزیره کاپری علاوه بر داشتن سواحل زیبا دارای معماری تاریخی نیز می باشد. حتما در بازدید از جزیره کاپری از کلیسای سبک باروک سن میشل آرکانجلو و ویلا جویس اقامتگاه سابق امپراتور تیبریوس دیدن کنید.

مانارولا (سینکیوتر)

مانارولا یکی از قدیمی ترین شهرهای سینکیوتر است که متشکل از پنج روستاست که زیبایی قابل توجهی دارند. بخشی از زیبایی و جذابیت سینکیوتر به علت عدم حضور توسعه و پیشرفت مدرن و به نوعی بکر بودن منطقه است.مانارولا - مکان های دیدنی ایتالیاراههای رسیدن به روستا به صورت پیاده، با قطار و قایق است. برای آمدن اتومبیل به روستا ها راهی وجود ندارد. از شهر مانارولا که در جای مرتفعی ساخته شده می توان مناظر نفس گیری از دریای مدیترانه را دید.

برج کج پیزا یکی از معروف ترین مکان های دیدنی ایتالیا

برج معروف دنیا برج کج پیزا، 177 سال طول کشید تا ساخته شود. به محض اینکه ساخت آن در سال 1173 شروع شد، برج به خاطر فونداسیون ضعیف اش شروع به کج شدن کرد و تقریبا یک قرن به همین صورت گذاشته شد.برج کج پیزا ایتالیا - مکان های دیدنی ایتالیابا شروع دوباره ساخت آن مهندسین به این نتیجه رسیدند با ساختن طبقات بیشتر به شکلی که یک طرف آنها بلندتر از طرف دیگر باشد، کج بودن برج را جبران کنند. سرانجام در نیمه دوم قرن چهاردهم ساخت برج پیزا به پایان رسید.

در سال 2001 برج معروف پیتزا دوباره به روی بازدید کننده ها یی که آرزوی بالارفتن از 296 پله آن را داشتند، گشوده شد.

یکی از مکان های دیدنی ایتالیا شهر پومپی ایتالیا

در 24 آگوست سال 79 بعد از میلاد، آتشفشان وزوو فوران کرد و شهر نزدیک آن پومپی زیر مواد مذاب و خاک مدفون شد. در اثر فوران گدازه و مواد مذاب همه چیز از انسان گرفته تا اشیا ذوب شدند.شهر پومپی ایتالیا - مکان های دیدنی ایتالیاشهر پومپی در حال حاضر یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی ایتالیا است و هر ساله حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر از آن دیدن می کنند.

کانال بزرگ ونیز از مکان های دیدنی ایتالیا

شهر ونیز که به شهر آب معروف است، تاج جواهر نشان شهرهای آبی دنیاست. توریست هایی که به ونیز می آیند از ساکنان شهر بیبشترند. ونیز با فضای رمانتیک اش سالهاست یکی از جاذبه های برتر توریستی ایتالیا باقی مانده است.کانال بزرگ ونیز - مکان های دیدنی ایتالیاگذرگاه آبی مرکزی شهر، کانال بزرگ است که راه خود را از میان تالاب ها و آبگیر سنت مارک باز می کند. در حال گشت زدن در شهر ونیز فرصت تماشای کانال بزرگ را از دست ندهید.

البته بهترین راه برای دیدن کانال بزرگ ونیز دیدن آن از داخل آب است. محلی برای رفتن به خشکی سوار اتوبوس های آبی می شوند که به آنها واپورتی می گویند. خیلی از آنها هم، تاکسی های خصوصی آبی یا حتی گوندولای رمانتیک را ترجیح می دهند.

آمفی تئاتر کولوسئوم رم ایتالیا

کولوسئوم رم، بزرگترین و معروف ترین آمفی تئاتر در روم باستان بود. ساخت آمفی تئاتر کولوسئوم به دستور امپراطور وسپاسین از سلسله فلاویان در 72 بعد از میلاد شروع شد و توسط پسر او تیتوس در 80 بعد از میلاد به پایان رسید.آمفی تئاتر کولوسئوم - مکان های دیدنی ایتالیاکولوسئوم گنجایش 50 هزار تماشاچی را دارد که می توانند از طریق نزدیک به 80 ورودی تعبیه شده وارد آمفی تاتر شوند. تماشاچیان کلوسئوم همچنین از باران و گرما با سقف هایی به نام ولاریوم ” در امان می مانند.

بهترین زمان سفر به مکان های دیدنی ایتالیا

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا، از آوریل تا ژوئن (از ۱۲ فروردین تا ۹ تیر) و اواسط سپتامبر تا اکتبر (از ۲۴شهریور تا ۹ آبان) است. در این فاصله‌ی زمانی دمای هوا مطبوع و زندگی روستایی پر رونق است و کشور زیاد شلوغ نیست.

از جولای تا اوایل سپتامبر (از ۱۰ تیر تا اواسط شهریور) که زمان تعطیلات ایتالیا است، این کشور پر از بازدید‌کننده و توریست می‌شود. قیمت هتل‌ها هم در شهر‌هایی نظیر رم و فلورانس، در می و ژوئن (از ۱۰ اردیبهشت تا ۹ تیر) به بالاترین حد خود می‌رسند.

آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) بدترین ماه در اکثر مکان‌ها است. نه تنها همه جا به شدت گرم و کلافه کننده و شلوغ است بلکه به نظر می‌رسد کل کشور به تعطیلات و مسافرت رفته‌اند – به خصوص از ۲۴ مرداد به بعد- و بیش‌تر ایتالیایی‌ها کل ماه را مرخصی می‌گیرند.

بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌های خانوادگی و مراکز خرید تعطیل هستند( به جز چشمه‌های آب‌گرم و سواحل و جزیره‌هایی که بیش‌تر ایتالیایی‌ها در تعطیلات به آنجا می‌روند).

اگر شما در این ماه به ایتالیا سفر کنید، برخی از مناطق شهری در‌بست در اختیار شما خواهند بود و شهر‌هایی نظیر تورین و میلان تقریبا خالی هستند و مثل شهر ارواح به نظر می‌رسند و هتل‌های آن‌جا و شهر‌هایی مثل فلورانس و رم، تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. فقط این را به یاد داشته باشید که رستوران‌های شیک و شبانه کل این ماه را معمولا تعطیل هستند.

از اواخر اکتبر (اوایل آبان) تا روز عید پاک (اواخر فروردین) بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ساعات کوتاه‌تری را در زمستان به سرویس دهی اختصاص می‌دهند و بعضی از هتل‌ها و رستوران‌ها به منظور بازسازی و تغییر دکوراسیون بسته هستند.آب و هوای ایتالیا - مکان های دیدنی ایتالیابسیاری از رستوران‌های خانوادگی معمولا یک یا دو هفته بین نوامبر و فوریه (از ۱۰ آبان تا ۹ اسفند) به تعطیلات می‌روند و سواحل و چشمه‌های آب‌گرم به شهر ارواح تبدیل می‌شوند.

آب و هوا

سراسر ایتالیا در تابستان گرم است. گرما در مناطق جنوبی و شهر‌هایی که در دشت‌های نواحی ونتو (Veneto) و امیلیا-رومانیا (Emilia-Romagna) واقع هستند، شدید‌تر است و اگر در طول جولای و آگوست (۱۰ تیر تا ۹ شهریور) در ناحیه‌ی توسکانی (Tuscany) باشید، از شدت گرما احساس خفگی خواهید کرد.

دمای همه‌ی مناطق معمولا در می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) به بالاترین حد خود می‌رسد و اغلب این شرایط تا اکتبر (۹ مهر) ادامه می‌یابد. زمستان‌، در مناطق شمالی ایتالیا سرد و با برف و باران همراه است. همچنین در کوه‌های منتهی به میلان، تورین و ونیز باد‌های تندی می‌وزند. در رم و مناطق جنوبی هوا نسبتا گرم‌تر است و در زمستان میانگین دما در این مناطق به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بارانی‌ترین ماه‌های سال در همه جا تقریبا اکتبر و نوامبر (۹ مهر تا ۹ آذر) هستند.

تعطیلات

ادارات، مراکز دولتی (البته به جز اداره‌ی گردشگری) و مراکز خرید ایتالیا به طور کلی در تاریخ‌های زیر تعطیل هستند:

  • ۱ ژانویه (۱۲ دی)؛ به مناسبت سال نو (Capodanno)
  • ۶ ژانویه (۱۷ دی)؛ به مناسبت جشن اپیفانی (La Befana)
  • روز یکشنبه‌ی عید پاک (اواخر فروردین)
  • روز دوشنبه‌ی عید پاک (اواخر فروردین)
  • ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت)؛ روز آزادی ایتالیا
  • ۱ می (۱۱ اردیبهشت)؛ روز کارگر
  • ۲ ژوئن (۱۲ خرداد)؛ روز جمهوری
  • ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد)؛ روز the Assumption of the Virgin
  • ۱ نوامبر (۱۰ آبان)؛ روز همه‌ی مسیحیان
  • ۸ دسامبر (۱۷ آذر)؛ روز معصومیت حضرت مریم
  • ۲۵ دسامبر (۴ دی)؛ میلاد مسیح
  • ۲۶ دسامبر (۵ دی)؛ روز سنت استفان

غذاهای معروف ایتالیا

پیتزا مارگاریتا (Pizza Margherita)

وقتی حرف از غذای ایتالیایی می‌شود، همه‌ی ما به یاد پیتزا می‌افتیم. پس اولین گزینه شاید بسیار بدیهی باشد: پیتزا مارگاریتا معروف ایتالیا.پیتزا مارگاریتا - مکان های دیدنی ایتالیااین پیتزا برای اولین بار توسط پینزا پز معروف، رافائل اسپوزینو، و برای ملکه مارگاریتا تهیه شد. پیتزا مارگاریتا سه عنصر اصلی دارد. ریحان، گوجه و پنیر ماتسرلا. همانند خیلی از غذاهای ایتالیایی دیگر، سادگی این پیتزا باعث لذیذ شدن آن می‌شود.

بیستکا الا فیورنتینا (Bistecca alla Fiorentina)

اگر به یک غذای ایتالیایی گوشتی علاقه‌ بیشتری دارید، پس حتماً باید Bistecca alla Fiorentina را تجربه کنید. این صبحانه سنتی فلورنسی را تقریباً در منوی تمامی رستوران‌های فلورنس می‌توانید پیدا کنید. بیستکا الا فیورنتینا - مکان های دیدنی ایتالیاطعم اصیل و اصلی این غذا وقتی است که گوشت کمی را روی زغال سنگ داغ بپزند ولی همچنان کمی خام باشد.

پارمیگینا ملانزین (Parmigiana Melanzane)

این غذا در واقع بادمجان پخته شده با گوجه و پنیر است، پس انتخابی عالی برای گیاه‌خواران خواهد بود. پارمیگینا ملانزین در اصل برای مناطق جنوبی ایتالیا است، ولی امروزه آن را در تمامی نقاط این کشور می‌توانید تهیه کنید. پارمیگینا ملانزین - مکان های دیدنی ایتالیااگر بادمجان دوست ندارید، جالب است بدانید که این غذای پنیری با کدو سبز هم تهیه می‌شود و شاید بیشتر باب میل شما باشد.

اورکتیتی با کلم بروکلی (Orecchiette con Broccoli di Rape)

اورکتیتی نوعی پاستا قدیمی از منطقه‌ی پولیا ایتالیا است. تهیه این نوع پاستا شاید در سایر بخش‌های این کشور چندان آسان نباشد. همانند سایر غذاهای ایتالیایی، طعم اصلی این غذا به تازگی مواد تشکیل دهنده‌ی آن است. اورکتیتی با کلم بروکلی - مکان های دیدنی ایتالیابنابراین، از آنجایی که فصل بروکلی پاییز است، خوردن این غذا را در ماه‌های سرد سال بیشتر توصیه می‌کنیم.

قارچ پورچینی و پاستا تروفل مشکی (Funghi Porcini con Pasta al Tartufo Nero)

تروفل‌ها در ماه‌های اکتبر و نوامبر در منطقه‌ی توسکانی ایتالیا به وفور یافت می‌شوند و در اکثر رستوران‌ها هم می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید. قارچ پورچینی و پاستا تروفل مشکی - رمکان های دیدنی ایتالیابنابراین اگر قصد تجربه این غذا را دارید، حتماً آن را با قارچ‌های پورچینی و پارستا تروفل مشکی امتحان کنید!

تیرامیسو (Tiramisu)

تا به این‌جای لیست غذای ایتالیایی شیرین به شما معرفی نکرده بودیم. ولی گزینه‌ نهم به تیرامیسو تعلق دارد که غذایی بسیار محبوب و معروف در سراسر جهان است. تیرامیسو - مکان های دیدنی ایتالیااگرچه در هر کشور و رستورانی شاید بتوانید تیرامیسو را سفارش دهید، ولی کیفیت هیچ‌کدام از آن‌ها به تیرامیسوهای ایتالیا نمی‌رسد. گفته می‌شود که تیرامیسو متعلق به منطقه ونتو ایتالیا است، ولی به شما تضمین می‌کنیم که از خوردن تیرامیسو در هر بخشی از ایتالیا پشیمان نخواهید شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید