اتاق پذیرایی محل اصلی دید و بازدید در محیط خانه است. این اتاق در منزل نشان دهنده ی سبک زندگی میزبان است. زیرا چینش  آن بر اساس سلیقه ی میزبان صورت می گیرد. یکی از مهم ترین اجزا برای چیدمان منزل، مبلمان هستند. استفاده از مبل راحتی و مبل استیل، انتخابی بی نظیر برای زیبا تر جلوه دادن طراحی داخلی خانه است.

به طور کلی مبلمان در کشور ما به سه دسته ی مبل راحتی و مبل استیل و کلاسیک دسته بندی می شوند. ابعاد هر کدام از آن ها متفاوت است، طوری که به مدل تکی، دو نفره و سه نفره ساخته می شوند. امروزه بیشتر از مبل استیل برای اتاق نشیمن استفاده می شود. اگر قصد خرید مبل راحتی و مبل استیل دارید، خواندن آیت مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم، زیرا در این مقاله به ویژگی ها و نکات خرید مبل راحتی و مبل استیل می پردازیم. می توان در سایت سامی مبل به صورت آنلاین انواع زیادی از مبل راحتی و مبل استیل با کیفیت و جنس عالی و رنگهای جذاب را انتخاب نمود.

ویژگی های مبل راحتی

مبل راحتی به دلیل داشتن نشیمن های بسیار راحت و نرمی که دارد، به این نام شناخته شده است. این نوع مبل نسبت به مبل های دیگر، ارتفاع کم و دسته های پهن و بالشتی از جنس خود مبل دارد. در بدنه ی مبل راحتی، چوبی نمایان نیست. چیزی که در ظاهر این مدل مبل بسیار تاثیر گذار است، نوع پارچه ی به کار رفته در آن است، که می تواند تمام چرم باشد یا فقط از پارچه ی مخصوص مبلی در آن استفاده شده باشد. مبل راحتی برای استفاده در محیط خانه، کار و غیره طرفداران زیادی دارد، طوری که در اتاق پذیرایی اغلب خانه ها حداقل یک دست مبل راحتی یافت می شود، که این گویای اهمیت بالای این مبل در بین عموم مردم است. مدل های متنوعی از مبل راحتی در دنیا طراحی و تولید شده است، مثل مبل کاناپه، لاوسیت، فوتون ( تختخواب شو )، ال شکل، ایتالیایی،  مدرن و فانتزی. می توان بر اساس سلیقه ی خود از آن ها برای تزئین منزل استفاده کرد. مبل های راحتی به دلیل قیمت کمتر، تقاضای بیشتری دارند.

مبل راحتی کاناپه

کاناپه در بازار صورت تکی، دو نفره و سه نفره به فروش می رسد. افراد بر اساس نیاز خود می توانند هر کدام را که بخواهند، خریداری کنند. این نوع مبل راحتی، ظاهری خاص دارد که به چیدمان منزل، زیبایی می بخشد و بسیار پر طرفدار است.

مبل راحتی لاوست

این نوع مبل در قالب دو نفره است و فضای کمی را در منزل به خود اختصاص می دهد. وقتی که افراد، روی این مبل ها در کنار هم می نشینند، فاصله ی کمی از هم دارند و عشق بین آن ها بیشتر می شود. به همین خاطر، نام دیگر مبل لاوست، محل نشستن با عشق است. این مبل راحتی، گزینه ی مناسبی برای افرادی است که سبک مدرنیته را برای چیدمان منزل خود انتخاب کرده اند. اما مبل لاوست در فرهنگ ایرانی خیلی جا نیفتاده است. استفاده از مبل لاوست در مقابل تلویزیون، جلوه ای جذاب به منزل شما می بخشد.

مبل راحتی فوتون ( تخت خواب شو )

امروزه بیشتر منازلی که مردم به ویژه جوان تر ها در آن زندگی می کنند، آپارتمان های کوچک با متراژ پایین اند. مبل فوتون از آن دسته از مبل هایی است که می توان با خرید آن، با یک تیر چند نشان زد. می توان با تغییر شکل این مبل، از آن به عنوان تخت خواب استفاده کرد. طوری که از یک کالا برای دو هدف استفاده می شود. به همین دلیل است که خرید این گونه مبل راحتی، بسیار مقرون به صرفه است.

مبل راحتی ال شکل

مبل ال شکل به دلیل شکل هندسی ویژه اش، از آن در محيط های با ابعاد کوچک استفاده می شود. طوری که با هر متراژ منزلی می توان بهترین و مناسب ترین مبل ال شکل را انتخاب و تهیه کرد. این مدل مبل، فضای پرت در منزل را کاهش می دهد. به دلیل این ویژگی مثبت مبل ال شکل، از آن در خانه های کوچک استفاده می شود. می توان مبل ال شکل را در گوشه های اتاق نشیمن جا گیر کرد، طوری که از همه ی فضای گوشه ی اتاق بهره مند شد.

مبل راحتی ایتالیایی

ایتالیا یکی از برجسته ترین کشور های جهان در زمینه صنعت مبل است. افراد علاقمند به دکوراسیون و مد در منزل، الگو های مبل ایتالیایی را می شناسند و همیشه مدل های جدید تر آن را دنبال می کنند. طراحی این مبل ها بیشتر نزدیک به مدل مبل های راحتی است و از قیمت کمتری نسبت به بقیه ی مبل ها برخوردار است. به همین دلیل‌، در بین اقشار مردم، محبوبیت زیادی دارد.

ویژگی های مبل استیل ( سلطنتی)

مبل استیل در مقایسه با مبل راحتی و کلاسیک، زیبایی بخشی بیشتری دارد. این مبل در مقایسه با سایر مبل ها، ارتفاع بلند تر و وزن بیشتری دارد و فضای بیشتری را در منزل، اشغال می کند، به همین دلیل، از این مبل برای دکوراسیون منازل اشرافی و پر زرق و برق و تجملاتی استفاده می شود. این نوع مبل ها خیلی مناسب خانه های آپارتمانی با متراژ پایین نیستند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این مبل ها را نسبت به بقیه متمایز کرده است، منبت کاریِ ویژه روی پایه ها و دسته های آن است. هرچه منبت کاریِ مبل های سلطنتی شامل گل های ظریف تر و ریز تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. قرینه بودن نقش و نگار ها نیز بر روی این مدل مبل، تاثیر گذار است. مبل سلطنتی معمولا تاج دار است. استفاده از چوب راش، گردو و سفیدِ با کیفیت مرغوب در پایه و دسته ی این نوع مبل، به آن جذابیت و دوام بالا می بخشد. در ساخت این نوع مبل ها، فوم و ابر کمتری استفاده می شود. مبل های نیمه استیل یا همان کلاسیک در مقایسه با مبل های تمام استیل، از قیمت کمتری برخوردارند. اغلب مبل های سلطنتی در قالب های ۹ نفره یا ۷ نفره طراحی و تولید می شوند.

خرید مبل راحتی و مبل استیل

در سایت سامی مبل می توانید با اطمینان کامل، انواع مبل راحتی و مبل استیلِ با کیفیت و مرغوب را با قیمت مناسب، مشاهده نمایید و مدل های جدید متناسب با نیاز بازار را حتی به صورت آنلاین خریداری کنید. در مبل فروشی اینترنتی سامی مبل ، می توان خریدی آسان و لذت بخش را تجربه کرد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید